Jos nainen on kaunis mutta pukeutunut sivistyneesti, kokeeko tälläinen nainen ahdistelua elämässään?
Sanotaan että on erittäin kaunis kasvoista, mutta pukeutunut täysin sivistyneesti esim löysät vaatteet jotka peittää ihon täysin ja kurveja ei näy, niin saako tälläinenkin nainen kokea elämänsä aikana ahdistelua?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen ei vaikuta ahdistelun määrään. Ahdistelulle altistaa nuoruus ja alisteinen asema.
Näin juuri. Mitä heikomman oloinen, sitä parempi kohde. Siksi nuoret ja viattoman näköiset valikoituu uhreiksi. Ei ole pelkoa, että uhri tuleekin itse päälle tai kertoo asiasta. Jotain egoboostia hakevat?
Vierailija kirjoitti:
Hymyilikö joku sulle kirjastossa?
Joo hymyili. Samalla kuin hiplasi paljasta penistään. Olin silloin noin 8-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.
Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen.
Junassa, junaa odottaessa, bussissa, viimeksi keskellä päivää kadulla joku raksaäijä puristi takapuolesta...Viihteellä en edes viitsi käydä kun en juo, sieltä näitä kokemuksia karttuisi varmasti vielä lisää. Ja olen ihan tavallinen it-alalla työskentelevä kolmekymppinen nainen, pitkät hiukset, normaalit vaatteet, vähän meikkiä.
Se piti lisätä että nämä ahdistelijat ovat siis täysin tuntemattomia miehiä jotka käyttäytyvät epäasiallisesti ilman mitään "provosointia" minun puoleltani. JA vaikka kävelisin kadulla minihameessa ja korkokengissä niin mikään ei oikeuta käymään käsiksi tai huutelemaan mitään alatyylisiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut pukeutumaan pitkiin mekkoihin ja käyttämään huivia. Kohtelu on paljon kunnioittavampaa kuin aikaisemmin. Suomessa saisi varmaan pitkiä katseita, mutta ulkomailla miehet on olleet kunnioittavampia, mikä on suuri helpotus. Youtubesta löytyy paljon videoita siitä kuinka naiset ovat kokeneet miesten käyttäytyvän keskimääräisesti kunnioittavammin, kun he olivat alkaneet käyttämään huivia (christian veiling).
Hups, pitäisikö minun nyt alkaa pukeutumaan kaapuun ja peittää pääni. Körttiläismummon tapaan harmaa hame maata viistäen ja musta huivi kammottavasti leuan alle tiukasti rutattuna. Jos en kunnioitusta vähemmällä saa, elän ilman kunniaa😁😂🤣kunniattomana mieluummin kuin pirun rumana.
Seksuaalinen ahdistelu voi vähentyä, mutta tilalle tulee sitten vi t t uilua sun muuta huutelua.
Ida Vainio oli tyrkkypaidassa farmissa. Kyllä omalla pukeutumisella voi vaikuttaa.
Ahdistelua tai kommentointia saa jos on liikaa tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.
Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen.
IT-alalla on fiksumpia miehiä töissä olen itsekin ollut työpaikassa, jossa lähes kaikki miehiä ja insinöörejä. Se työpaikka oli tähän astisen työhistoriani paras vaikka miehiä oli enemmän kuin missään aiemmassa työpaikassa.
Mä en ole mikään kaunotar. Olin 12-vuotias, kun ensimmäisen kerran suunnilleen oman ikäinen poika kävi peppuun kiinni julkisella paikalla. Siitä lähtien säännöllisesti jotain ahdistelua ollut. Nyt olen 49 v hiplailut jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ahdistellaan. Varsinkin teininä 24/7, mutta myös vanhempia naisia.tissejä kommentoidaan oli ne isot tai pienet jne.
Kukaan ei oo koskaan kommentoinut mun rintavarustusta millään tavalla. Siis koskaan. Ite oon kuitenkin tyytyväinen :)
Ei munkaan. En ymmärrä edes miten voisivat kommentoida kun ei näy mitään kun pukeudun ylisuuriin college paitoihin
Jep. Eli pukeutumisella on vaikutusta. Itse pukeuden mekkoihin, mutta en kireisiin. Peittävä naisellinen pukeutuminen tuntuu ainakin osassa miehistä herättävän kunnioitusta. Ei kaikissa.
Suurin osa miehistä ei ahdistele vaan on normaaleja. Sitten on ne ahdistelevat urpot ja he tekevät sitä kyllä riippumatta sun vaatetuksesta. He pilaavat miesten maineen. Yksi urpo ehtii jo päivässä ahdistella kymmeniä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junassa, junaa odottaessa, bussissa, viimeksi keskellä päivää kadulla joku raksaäijä puristi takapuolesta...Viihteellä en edes viitsi käydä kun en juo, sieltä näitä kokemuksia karttuisi varmasti vielä lisää. Ja olen ihan tavallinen it-alalla työskentelevä kolmekymppinen nainen, pitkät hiukset, normaalit vaatteet, vähän meikkiä.
Se piti lisätä että nämä ahdistelijat ovat siis täysin tuntemattomia
Onko ahdistelua myös siellä työpaikallasi it-alan työssä?
Mielestäni juuri nuo vähemmän älykkäät miehet eli juurikin nuo raksaäijät ja satunnaiset kadulla kohtaamat uunot on noita ahdistelijoita joilla älykkyysosamäärä niukin naukin 100 mutta todennäköisesti 60-80 välillä.
IT-ala on viime vuosina ollut paljon otsikoissa siksi että miehet ahdistelevat ja syrjivät naisia. Tilastollisesti eniten ahdistelua on miesvaltaisilla työpaikoilla ja kohteena tietenkin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Haloo, myös "rumat" saa osakseen ahdistelua. Ahdistelu ei ole kiinni uhrin ulkonäöstä vaan ahdistelijan vallanhimosta ja typeryydestä. Kyllähän jotkut r**skaa jopa vanhuksia ja vammaisia, valitettavasti.
Niin. Outo ajatus, et vain kauniita ja nuoria naisia ahdisteltaisiin. Toki kauniit saattavat saada enemmän huomiota ja ihailua kohdalleen, mutta se on enemmän positiivista, kehuja, treffipyyntöjä, ihailevia katseita. Ahdistelu ei ole tuota vaan häiritsevää ja ahdistavaa käytöstä ja tarkoitus on nimenomaan aiheuttaa huonoa oloa, "näyttää naiselle paikkansa" ja kohottaa omaa itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen ei vaikuta ahdistelun määrään. Ahdistelulle altistaa nuoruus ja alisteinen asema.
Näin juuri. Mitä heikomman oloinen, sitä parempi kohde. Siksi nuoret ja viattoman näköiset valikoituu uhreiksi. Ei ole pelkoa, että uhri tuleekin itse päälle tai kertoo asiasta. Jotain egoboostia hakevat?
Miksi tästä kommentista ollaan eri mieltä?
Uskon, että aika harva ahdistelija käy naisen kimppuun, jos vaikka tietää hänen harrastaneen 10 vuotta itsepuolustusta tai jos hän näyttää muuten tosi itsevarmalta naiselta, joka ei siedä paskaa käytöstä keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
IT-ala on viime vuosina ollut paljon otsikoissa siksi että miehet ahdistelevat ja syrjivät naisia. Tilastollisesti eniten ahdistelua on miesvaltaisilla työpaikoilla ja kohteena tietenkin naiset.
Itse olen miesvaltaisella alalla ja vähän kaikkea on tullut nähtyä ja koettua. Suurin osa miehistä on asiallisia, mutta joukkoon mahtuu kyllä näitä epäasiallisiakin. Sen olen oppinut, että miehen ulkonäöstä ja iästä ei voi päätellä mitään. Itse en ole kovon herkkänahkainen eikä asiat jää vaivaamaan. Mutta onhan se väkisin koskettelu ja ehdottelu todella typerää eikä sen jälkeen mitään kunnioitusta enää miestä kohtaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Miehet siirtää kusipäägeenit pojilleen.
Naisten syyttely "kasvatuksesta" osoittaa, että kyseisen henkilön isä laiminlöi kasvatuksen kokonaan.
Lapsi on sekä isän että äidin vastuulla, mutta paskimmat miehet laiminlyövät omat poikansakin.
Isän kusipäägeenit periytyy myös tyttärelle
Vierailija kirjoitti:
Älä pukeudu tyrkysti
Luitko aloitusta??!!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6c215da3-b559-4fc4-b9c8-3c41c2…
Eipä ihme noita kuvia katsottua, jos joku vileeni vähän roplaa.