Helsinkiläisen urheiluseuran kahvilaan on ollut vaikeaa saada sopivia työntekijöitä
"Hän ihmettelee, eivätkö osa-aikaiset ja suhteellisen matalapalkkaiset työt enää kiinnosta"
"Sellainen mentaliteetti tuntuu kasvaneen, että lähdetään töihin vain, jos saa riittävän hyvää palkkaa"
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on kk palkka? Pelkkä vuokra on pk-seudulla 700e siihen sähkö satasen ja julkinen liikenne satasen kuussa, ruuat ja muut kulut 500e. Riittääkö edes noihin?
Ei ole mitään kuukausipalkkaa vaan tuntipalkka, joka taitaa olla luokkaa 8-10 euroa miinus verot. Työaika arkisin klo 16-20 plus viikonloput (mitään lisää ei takuulla makseta lauantai-sunnuntaista...). Ja töitä olisi ainoastaan juhannukseen saakka, mahdollisesti jatkoa syksyllä. Laske itse kuinka paljon tai "paljon" tuosta jää käteen.
Yrittäjä itse vastasi omaan kysymykseen. Miksi ei vähäiset tunnit ja matala palkka kiinnosta. Jaa-a..
Kokoaikatyötä hakeva ei lähde tuollaiseen koska ei sillä osa-aikaisen palkalla elä. Siihen pitäisi etsiä toinen osa-aikainen ja päivä menee sitten pomppiessa työstä toiseen.
Ymmärsin että kahvilassa pitäisi olla joka ilta, myös viikonloppuisin. Opiskelijoita se ei ehkä kiinnosta koska sitten koko vapaa-aika menisi töissä ollessa. Meillä ainakin opiskelijat tykkäävät että tunteja voi tehdä opiskeluiden ja muun elämän mukaan. Vaativat siis joustoa.
Jos työ todellakin loppuu kesäksi niin eihän se kiinnosta kesätyönhakijoitakaan.
Miksi tuollaisesta edes pitää tehdä uutinen. Nyt otsikon lukeneet voi lytätä kaikki työttömät että ei se työ vaan kiinnosta, laiskureita kaikki. Olihan tuonne hakijoita mutta ei yrittäjälle kelvannut edes kokki :D
Mun mielestä osa-aikasia työpaikkoja ei saisi laskea avoinna oleviksi työpaikoiksi, koska osa-aikatyöntekijät lasketaan kuitenkin työttömiksi (jos hakevat soviteltua).
Tilastot vääristyvät. Näyttää, että työttömiä on paljon enempi kuin onkaan ja näyttää, että työpaikkoja joissa ihminen muuttuu työttömästä työntekijäksi on paljon enempi kuin onkaan.
No mikäs se sellainen mentaliteetti on, että ihmisen pitäisi saada työstä RIITTÄVÄN HYVÄÄ palkkaa? LOL kahvilan pitäjälle. Orjiako ei olekaan saatavilla? T. Entinen rekrytoija
Toivottavasti kukaan ei enää haksahda laittamaan hakemusta tuonne kahvilaan. Työnantaja on nyt julkisesti ja aivan oma-aloitteisesti kertonut olevansa supernirso ja vaativa mulqvist, jolle ei kelpaa kukaan eikä mikään. Laittakoon jonkun seuraan kuuluvan pelaajan yläaste- tai lukioikäisen lapsen hoitamaan kahviota. Kun kerran yksikään ns. ulkopuolinen ei ole riittävän hyvä myyjäkandidaatti.
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa ja kannattavampaa makailla kotona tukia muiden taskuista nauttien.
Nämä tyypit pitäisi kuljettaa savipellon laitaan ja ilmoittaa Nagant ohimolla että nyt meillä on sulle loppuelämäksi "töitä". Tulet joka aamu omalla kustannuksellasi tähän paikkaan ja kaivat lapiolla ojaa 8 tuntia päivässä.
- missä se lapio on?
- sinä ostat sen itse
- paljonko tästää saa palkkaa?
- ei tästä mitään makseta, miten julkeat edes vaatia tuollaisia kun me tarjotaan sulle TYÖTÄ! Eikö TYÖ maistu, häh?
- mut miss mä asun ja millä mä elän.
- se on sinun asiasi. Nyt kun sinulla on TYÖ kaikki tuet voidaan lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tyypit pitäisi kuljettaa savipellon laitaan ja ilmoittaa Nagant ohimolla että nyt meillä on sulle loppuelämäksi "töitä". Tulet joka aamu omalla kustannuksellasi tähän paikkaan ja kaivat lapiolla ojaa 8 tuntia päivässä.
- missä se lapio on?
- sinä ostat sen itse
- ei tästä mitään makseta, miten julkeat edes vaatia tuollaisia kun me tarjotaan sulle TYÖTÄ! Eikö TYÖ maistu, häh?
Joo, toihan oli vähän niin kuin joku osa-aikainen kahvilatyö, jota tuhannet ihmiset tekevät tälläkin hetkellä. Vtun idiootti. 😂
Kun maksaa maapähkinöitä saa töihin apinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- missä se lapio on?
- sinä ostat sen itse
Ai kotona makailevat laiskuriluuserit? En nyt sentään ihan noin radikaaleihin toimiin lähtisi, kyllä tukijärjestelmän muuttaminen työn vastaanottoon kannustavammaksi saa minun puolestani riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kun maksaa maapähkinöitä saa töihin apinoita.
Sossutuethan ovat tosiaan vähän kuin maapähkinöitä.
Mikä siinä on, että työntekijä pitäisi löytyä joka suostuu matalimmalla palkalla tekemään orja hommia ja saa samalla föönihoitoa. Itse nämä kermapeffat eivät suostu mihinkään kunnon palkalla ja työsuhde-eduilla.
Työttömät pitää saada ottamaan näitä paikkoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada sellainen palkka että palkalla voi asua ja elää kohtuullisen työmatkan päässä työpaikasta ilman asumistukea tai toimeentulotukea.
Jos ei onnistu ilman tukia niin palkka on liian matala.
Näin on! Pitäisi olla laki, että palkan on oltava kokopäivätyöstä aina niin suuri, että tukia ei tarvitse.
Tähän ei olla menossa. En käsitä, mutta oikeisto haluaisi, että yhteiskunta maksaa osan toimeentulosta huonopalkkaisille.
Joo, ja se "yhteiskunta" olemme me veronmaksajat. Onneksi Perussuomalaiset laittavat stopin tälle kuse tukselle. Me, veronmaksajat olemme maksaneet tulonsiirtoa yrittäjälle, kun osa-aikaiset ovat hakeneet sossusta korvausta vajaista työtunneista. Aivan älytöntä. Yrittäjille on sitten jäänyt isommat voitot ja veronmaksajat eivät saa edes terveydenhoitoa vastineeksi maksamilleen veroille, kun ne valuvat muihin taskuihin.
Mutta saamme kyllä peiliin katsoa, kun olemme tällaista sallineet, olemmehan me työssäkäyvät veronmaksajat suurin ryhmä Suomessa ja silti annamme viedä veroeurojamme kuin litran mittaa - tyhmät.
Vierailija kirjoitti:
Se on niiq ihmisarvon vastaista työskennellä kahvilassa, sanoo risupartainen ikityötön kommari.
Kyllä täälläpäin tutut nuoret ovat hakeneet juuri tuollaisia ja vastaavia työpaikkoja (jotka tosin ovat täällä todella kortilla). Helsingin kantakaupungissa ja lähialueilla nuorilla on ilmeisesti jo täystyöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä saa vain Uuno Turhapuro rautakauppiaana asenteella olevia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toihan oli vähän niin kuin joku osa-aikainen kahvilatyö, jota tuhannet ihmiset tekevät tälläkin hetkellä. Vtun idiootti. 😂
Ei vaan täsmälleen kuten joku osa-aikainen kahvilatyö josta maksetaan 9€ "palkkaa" joka ei kata edes työmatkakuluja ja jossa vaaditaan että työntekijä ilmestyy "työhön" suihkunraikkaana, tukka juuri kampaajalla laitettuna ja uudet siistit vaatteet päällään.
Työntekijä menettää tietenkin tuet nyt kun sillä on "työ".
Karvaperseyrittäjä avautuu lehdessä miten suomalaisilta pitäisi poistaa kaikki tuet ja turvaverkot kun hänen tarjoamansa "työ" ei meinannut kelvata kenellekään vaikka hän tarjoaa tätä "työtä" ihan 12 tuntia päivässä 7 päivää viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näyttää yrittäneen, mutta herra kahvilanpyörittäjä ei pidä heitä soveliaina ehdokkaina. Ja vika on tietenkin hakijoissa eikä työnantajassa itsessään. Jos työ on seurakahvion myyjänä toimimista niin kannattaisiko hieman laskea rimaa eikä odottaa superbaristaa heille töihin mitättömillä tunneilla ja minimipalkalla...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se palkka sitten on? Joo en lukenut juttua, mutta arvelen ettei sellainen millä tulisi toimeen.
"Hän ihmettelee, eivätkö osa-aikaiset ja suhteellisen matalapalkkaiset työt enää kiinnosta"
Eiköhän tämä lainaus taa kertonut kaiken oleellisen.
100% niistä kerroista kun olen 2000-luvulla lukenut mediasta jonkun karvaperseyrittäjän vinkuvan miten hänen tarjoamansa "työ ei kiinnosta" niin kyseessä on ollut täysin oikudettoman orjan homma.
Antiikin orjista poiketen ei omistajalla ollut näissä tapauksissa edes velvollisuutta ruokkia ja majoittaa orjaansa vaan sen olisi pitänyt jotenkin itse pysyä hengissä.
Kyllä se on niin,että kaukaisinkin tulija Suomessa asutetaan veronmaksajien,iloisten sellaisten kustannuksella,joten älä kirjoita paskaa.
Uudenmaan tai tapanilan asumisen hinnoilla ei kahviloita pyöritetä.