Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät sanoo että liikunta maksaa

Vierailija
08.03.2024 |

Ja siksi eivät voi liikkua. Itse tällä hetkellä venyttelen kotona enkä tästä mitään joudu maksaa.

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksen paikallaan veskin lattialla (laatta, ettei häiritse alakertalaista) paljain jaloin. Lattialle olen kasannut pikkumatoista pehmikettä. Olen reumaatikko, ja jalat niin kipeät, ettei juoksu lenkkareissa onnistu. Kuulokkeet päähän ja musiikki soimaan ja askelia keräämään. Sain lapselta käytetyn älykellon, nyt on helpompi mitata askeleita ja muitakin mielenkiintoisia tietoja.  60-vuotias reumamummeli saa siitä tietoja lääkärillekin helposti.  Kiitos vaan juniori. Ei kaatumisvaaraa liukkailla, ei tarvitse lähteä mihinkään jne. Teen myös painoharjoittelua sekä selkä/vatsa jumppaa sängyllä, mihin laitan suojalakanan ettei aluslakana likaannu.  Käsipainoja olen ostellut vähitellen (säästäen 5-10 €/kk).  Vaatteiksi kelpaa vanhat alusvaatteet tai reikäiset verkkarit ja t-paita. Paino on tippunut kolmessa vuodessa 115:sta 60 kg. Hauis näkyy sekä vatsalihakset. Tätä ennen treenasin viimeksi joskus 80-luvulla. Yhteensä rahaa mennyt 3 vuodessa varusteisiin noin 150€. Kaupassa käyn kerta viikkoon kävellen. Ja takaisinpäin sitten 10 kg repun kanssa. Menee treenin puolelle. Niin, syön aika paljon. Edullista kasvista, linssejä jne. Hyvin on saanut tarpeelliset kalorit kasaan 2000-3000/ päivä, kun välillä nautiskelee itsetehtyjä marjapiirakoita tai sämpylöitä. Ai niin, pätkäpaasto kuuluu myös projektiin.

Vierailija
182/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioon kuuluu myös kanaa, kalaa, leikkeleitä sekä paljon tarjoushedelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys aiheuttaa näköalattomuutta. Ei jaksa huomata.

Rikkaus aiheuttaa ylenkatsoisuutta. Kato kun köyhä ei mitenkään tajuu et ei tarvi maksaa kalliita salimaksuja, kahden tonnin treeniasukokonaisuutta, eikä salille tarvitse ajaa teslalla. Köyhät on niin näköalattomia, etteivät tajua, että pieruverkkareissa, rispaantuneessa hupparissa ja puhkikuluneissa kierrätyslenkkareissa voi kiertää korttelia. Jos hävettää, voi mennä pimeällä. Rikkaan pitää tämäkin opettaa. Onneksi rikas jaksaa.

Mä en jaksa keskustelupalstojen polarisointia. Suurin osa ihmisistä on tavallisia talleroisia joiden satsaukset liikuntaan on usein tasoa "köyhä". Oikeasti kun ostaa kerran jonkun hyvän kuntopyörän sitä polkee monta vuotta, kunnon käsipainot on melkein ikuisia ja halvat jumppavaatteet kestävät ok-tasoisesti käyttöä. Sovelluksilla ja youtubella saa hyvin jumppia. Uimahallikäynti taas on jo luksusta kun saa saunan samaan hintaan...

Vierailija
184/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se "ilmainen" lenkkeilykin maksaa, koska pitää olla esim kunnolliset (ei toki monen sadan euron) lenkkarit ja näin syksy/talvi/kevät-aikaan myös nastalliset lenkkarit tai muuten siihen "ilmaiseen" lenkkeilyyn tulee muutaman kuukauden breikki. 

Lisäksi tuo "ilmainen" lenkkeily on samoilla kotikulmilla (siis 10km säde kotoa joka suuntaan) aika pirun puuduttavaa ja tylsää pidemmän päälle eli ainakin saa olla todella rikas mielikuvitus jotta jaksaa katsella samoja, rumia maisemia sekä sietää liikenteen melua ja muita ihmisiä.

Kotona voi tosiaan sitten jumpata ja venytellä sekä tehdä treeniä kehonpainoilla, mutta onhan sekin vähän yksitoikkoista ja ankeaa sekä varsinkin yksinäiselle taas yksi asia jossa on yksi toisin kuin vaikkapa ryhmäjumpassa tai tanssitunnilla.

Lisäksi kaikki ihmiset ei nauti samanlaisesta liikunnastakaan vaan jota kuta toista motivoisi paremmin

MIten s##tanassa sinäkin pölvästi sait sen käsityksen, ettei ihminen liikkuisi vaikka se onkin aivan v!tun tylsää ja typerää kun valittavissa on vain lenkkeily/kävely/ulkoilu täällä persläpi-pk-seudulla?

Vedä sinä etuoikeutettu pskakasa hu#ranrönttönen päähäsi ja painu h#lvettiin. Kiitos.

Vierailija
185/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi ketjussa on monta niin kovin sporttista ja terveelliset elämäntavat omaavaa pätemässä kuinka mikään ei maksa mitään ja kaikki muu on vain saamattomuutta ja selittelyä, mutta ulosanti ja asenne on tosiaan suurimmalla osalla ainoastaan sairas.

Vierailija
186/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaus aiheuttaa ylenkatsoisuutta. Kato kun köyhä ei mitenkään tajuu et ei tarvi maksaa kalliita salimaksuja, kahden tonnin treeniasukokonaisuutta, eikä salille tarvitse ajaa teslalla. Köyhät on niin näköalattomia, etteivät tajua, että pieruverkkareissa, rispaantuneessa hupparissa ja puhkikuluneissa kierrätyslenkkareissa voi kiertää korttelia. Jos hävettää, voi mennä pimeällä. Rikkaan pitää tämäkin opettaa. Onneksi rikas jaksaa.

Mä en jaksa keskustelupalstojen polarisointia. Suurin osa ihmisistä on tavallisia talleroisia joiden satsaukset liikuntaan on usein tasoa "köyhä". Oikeasti kun ostaa kerran jonkun hyvän kuntopyörän sitä polkee monta vuotta, kunnon käsipainot on melkein ikuisia ja halvat jumppavaatteet kestävät ok-tasoisesti käyttö

Onko sulla minkäänlaista oikeaa kokemusta lenkkareiden ja esim juoksutrikoiden kestävyydestä? Siitä on ikuisuus kaukana kun trikoista kuluu reidet puhki alta vuodessa ja lenkkareissa on pohjat ja pehmusteet entisen viimeistään kahden vuoden jälkeen vaikka ei edes ole mikään himolenkkeilijä tai ultrajuoksija.

Joo, joku kuntopyörä on varmaan ikuinen etenkin kun se yleensä on vain vaaterekkinä makuuhuoneessa vailla sitä oikeaa käyttöä, mutta harvemmalla köyhällä/pienituloisella sen hankkimiseen on varaa. Eikä edes tarvetta kun kulkee työmatkat ja kauppareissut ym ympäri vuoden kävellen tai fillarilla.

Vierailija
187/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juuri päinvastoin: liikkumattomuus maksaa! Jos hyötyliikkuu, se on ilmaista vrt autoiluun/julkisen liikenteen käyttämiseen.

Puhumattakaan miten vaikuttaa terveyteen

Vierailija
188/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa keskustelupalstojen polarisointia. Suurin osa ihmisistä on tavallisia talleroisia joiden satsaukset liikuntaan on usein tasoa "köyhä". Oikeasti kun ostaa kerran jonkun hyvän kuntopyörän sitä polkee monta vuotta, kunnon käsipainot on melkein ikuisia ja hal

On sen verran kokemusta noiden kestävyydestä, että juoksin 20 vuotta jonka jälkeen olen kävellyt säännöllisesti. Olen myös pienituloisena ostanut sen kuntopyörän ja käyttänytkin sitä. Kaikki treenivaatteeni ja -välineenj olen aina ostanut edullisina kun en ole koskaan rikas ollutkaan. Lähinnä satsaan joihinkin kalliimpiin vaatekappaleisiin kuten takkiin joka saa maksaa satasen ja kestää vuosia. 

Noin muuten teen todella paljon jumppia kotona, mm. kehonpainotreeniä, pilatesta ja joogaa. Olen koko elämäni ollut liikunnallinen (täytän 38) ja pienituloinen niin en ole ikinä edes päässyt kalliiden harrastusten makuun. Kallein oli varmaan teininä jalkapallo jonka perheeni maksoi eivätkä hekään huipputuloista. 

Vierailija
189/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilun välttelyyn riittää tekosyitä pankkitilin saldosta riippumatta. 

Yli 70% Suomalaisista on ilmeisesti rutiköyhiä, joilla ei ole varaa lenkkitossuihin koska näin paljon on ylipainoisia.

1.2 miljoonaa suomalaista kantaa yli 15kg ylimääräistä läskiä mukanaan. Lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoitoon menee vuodessa 6 miljardia euroa! Tutkijoiden mukaan lihavuusepidemia on kääntämässä lähivuosina Suomen bruttokansantuotteen miinuksille.

Varalan urheiluopiston tutkimuksien mukaan suomalaiset työssäkäyvät ovat niin rapakunnossa että heidän fysiikka ei kestäisi todellisuudessa kuin 6h. kevyttä toimistotyötä päivässä. Yli puolet työssäkäyvistä on myös alkoholin suurkuluttajia.

Vierailija
190/195 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi ketjussa on monta niin kovin sporttista ja terveelliset elämäntavat omaavaa pätemässä kuinka mikään ei maksa mitään ja kaikki muu on vain saamattomuutta ja selittelyä, mutta ulosanti ja asenne on tosiaan suurimmalla osalla ainoastaan sairas.

Ei monelle köyhällekään kelpaa täällä annettavat vinkit, milloin syytellään ettei neuvojat ole ikinä kokenut köyhyyttä, ei kelpaa vaikka on sanottu että kuntosali voi olla ilmainen, YouTube on täynnä ilmaisia jumppia jne. 

Vierailija
191/195 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa keskustelupalstojen polarisointia. Suurin osa ihmisistä on tavallisia talleroisia joiden satsaukset liikuntaan on usein tasoa "köyhä". Oikeasti kun ostaa kerran jonkun hyvän kuntopyörän sitä polkee monta vuotta, kunnon käsipainot on melkein ikuisia ja hal

Miten trikoista kuluu reidet puhki? En ole ikinä saanut yksiäkään trikoita kulutettua puhki (ja juoksen yli 2000 km vuodessa). Yleensä niistä häviää jousto, eikä niillä sitten enää viitsi treenata, mutta kotihousuina menee edelleen. Nytkin on jalassa 10 vuotta vanhat juoksukäytöstä poistetut trikoot. 

Vierailija
192/195 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse köyhä, mutta minulle ei riittäisi pelkkä kotivenyttely/voimistelu. Olen normaalipainoinen ja perusterve, mutta silti selän kanssa on ongelmia. Siihen auttaa uiminen ja kuntosalilla juuri tietynlaisten harjoitteiden tekeminen, myös öpilatesta fyssarit suosittelevat. Lenkkeily ei polviongelmien vuoksi onnistu - enää, nuorena harrastin kyllä sitäkin, mutta jouduin polven virheasennon vuoksi lopettamaan. Joskus on valittava omalle kropalle sopivat liikuntamuodot.

Vierailija
193/195 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän köyhyys rajoittaa eri liikuntamuotojen vaihtoehtoja huomattavasti joten siinä mielessä ovat oikeassa.

Kuntosalin vuosikortti ei ole ilmainen. Selkäni vuoksi aivan pakollinen.

Mikä on vika, jos kuntosali on pakollinen. Kuoletko ilman sitä? T.hoitsu

En nyt usko että olet hoitsu. Otahan selvää ortopedian erikoislääkäriltä, voin antaa sinulle luvan että saat papereihin tutustua. Mainosta sitten vasta vajavaisilla tiedolla ammattiasi.

kerro paikkakunta, niin tarkistetaan

Kuntosaleja on myös ilmaisia.

Ei ole paikkakunnallani. Miksi teillä on niin suppea katsomus.Suomi on todellakin suuri maa. Teidän ymm

Vierailija
194/195 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitreeni on aika edullinen vaihtoehto tai jos ei ole kotia, niin tämän artikkelin harjoitusta voi toki treenata ulkonakin https://liikkuu.com/paras-kotitreeni-ohje-aloittelijalle-2024/

Vierailija
195/195 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä voi vanhusten palvelutalon salilla käydä työttömät ilmaiseksi tiettyinä aikoina. Näin ainakin mun lähimmällä talolla, enkä usko, että on ainoa. Tätä en ole missään nähnyt mainostettavan, huomasin itsekin ihan sattumalta! Aikaikkunat on aika pienet, mutta kyllähän työtön voi menonsa järjestää niiden mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi