Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko erota lakkoilevasta ammattiliitostasi?

Vierailija
08.03.2024 |

Jatkuvasti lakkoilevat ammattiliitot vievät Suomen taantumaan. Työpaikat kärsivät ja lisää työttömiä tulee näiden vastuuttomien ay-liikkeiden järjettömästä toiminnasta. Tuhannet ovat jo ymmärtäneet erota ammattiliitosta ja liittyneet pelkkään työttömyyskassaan. Mikä on oma valintasi?

Ammattiliitto vai työttömyyskassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (267)

Vierailija
101/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi erota liitosta, kun en ole sellaiseen koskaan kuulunut. Loimaan kassan jäsen jo suunnilleen sen perustamisesta asti 90-luvun alkupuolelta.

Äänestät myös varmaan kassasi ylijumalia eli kokoomuksen talous osaajia?

Vierailija
102/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te Persut siihen YTK:aan kuulutte? Eihän työttömyyden pitänyt olla muuta kuin vasureiden oma valinta? Miksi ihmeessä te työttömyyteen varaudutte, kun ei ole mitään uhkaa että tuollaiset korvaamattomat työntekijät kuin te, joutuisi työttömäksi. 😂 Vähän ristiriitaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on sentään olemassa joku taho joka puolustaa duunareita.

Persut näytti todellisen karvansa.

Vierailija
104/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te Persut siihen YTK:aan kuulutte? Eihän työttömyyden pitänyt olla muuta kuin vasureiden oma valinta? Miksi ihmeessä te työttömyyteen varaudutte, kun ei ole mitään uhkaa että tuollaiset korvaamattomat työntekijät kuin te, joutuisi työttömäksi. 😂 Vähän ristiriitaista.

Kaikilla on mahdollisuus joutua työttömäksi tai lomautetuksi. Kyllähän työttömyyskassaan kuuluminen antaa kaikille perusturvan. Paljon on myös kausiluontoista työtä, jolloin talvikauden aikana voi olla 3-4kk lomautusta(esim. maarakennustyöt, asfalttityöt jne..)

Vierailija
105/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5499647/il-haastatellut-johtajat-ja-paa…

Menkää nyt lukemaan ketju mitä tästä maasta yritetään tehdä!

Lukemisen jälkeen jokainen jolla on edes yksi aivosolu, ymmärtää kannattaa lakkoja!

Vierailija
106/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on mahdollisuus joutua työttömäksi tai lomautetuksi. Kyllähän työttömyyskassaan kuuluminen antaa kaikille perusturvan. Paljon on myös kausiluontoista työtä, jolloin talvikauden aikana voi olla 3-4kk lomautusta(esim. maarakennustyöt, asfalttityöt jne..)

No näin minäkin olen luullut, mutta täällä on nyt kuukausia saatu kuulla että työttömiä on vaan työhaluttomat. Kuitenkin samat työttömien syyttelijät sitten kuuluu työttömyyskassaan. 

Vierailija
107/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin minäkin olen luullut, mutta täällä on nyt kuukausia saatu kuulla että työttömiä on vaan työhaluttomat. Kuitenkin samat työttömien syyttelijät sitten kuuluu työttömyyskassaan. 

TÄMÄ!!!!

Vierailija
108/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valmis tekemään töitä palkkani eteen. En kaipaa lakkoja.

Vierailija
109/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo parikymmentä vuotta ollut kausityöntekijä ja olen tälläkin hetkellä lähes joka talvisella lomautuksella. Itse olen aina ollut tunnollinen ja hyvä työntekijä enkä harrasta hoitoalalla suosittua saikuttamista, niin työnantajani on halunnut maksaa minulle aina tessiä parempaa palkkaa. Kannatan hallituksen uudistuksia, enkä todella kannata poliittisia lakkoja. Mielestäni lomautukseenkaan ei tule kannustaa tukemalla sitä liikaa. Ei ole mitään järkeä tukea ja kannustaa työttömyyteen nykyisen mittapuun mukaan. Eikä myöskään jatkuvasta saikuttamisesta tule maksaa sitä mitä töissä ollessa. Huonoista työntekijöistä tulisi helpommin päästä eroon. Ei ole mitään järkeä, että jos on joskus erehtynyt vakinaistamaan huonon työntekijän, niin siitä on käytännössä mahdoton päästä eroon.

Vierailija
110/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo parikymmentä vuotta ollut kausityöntekijä ja olen tälläkin hetkellä lähes joka talvisella lomautuksella. Itse olen aina ollut tunnollinen ja hyvä työntekijä enkä harrasta hoitoalalla suosittua saikuttamista, niin työnantajani on halunnut maksaa minulle aina tessiä parempaa palkkaa. Kannatan hallituksen uudistuksia, enkä todella kannata poliittisia lakkoja. Mielestäni lomautukseenkaan ei tule kannustaa tukemalla sitä liikaa. Ei ole mitään järkeä tukea ja kannustaa työttömyyteen nykyisen mittapuun mukaan. Eikä myöskään jatkuvasta saikuttamisesta tule maksaa sitä mitä töissä ollessa. Huonoista työntekijöistä tulisi helpommin päästä eroon. Ei ole mitään järkeä, että jos on joskus erehtynyt vakinaistamaan huonon työntekijän, niin siitä on käytännössä mahdoton päästä eroon.

Miksi et hommaa toista työtä talveksi? Tuohan on vapaaehtoista työttömyyttä, josta te syyttelette muita.

Vierailija
111/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitoilla on peiliin katsomisen paikka. Ammattiliitot tukevat vaalirahalla SDPn ja Vasemmistoliiton ehdokkaita, mutta ei persuja. Persuilla on paljon duunarikannattajia, jotka haluavat että heidän maailmankuvansa näkyy myös ammattiliiton päätöksissä.

Sen lisäksi ammattiliitot tukevat pakkoruotsi jostain kumman syystä. Niiden avulla Li Andersson ja Cleas Andersson ovat päässeet määräämään pakkoruotsista eduskunnassa. Katsokaa kuinka monta ruotsinkielistä on päästetty ammattiliittojen johtoon, vaikka jäsenistö on suomenkielistä.

Hallituksella on tässä peiliin katsomisen paikka. Sen sijaan, että pyrkisivät edistämään vakautta, ammattiliittojen ja työnantajien sopimista, ja estämään työnmarkkinoiden ajautumisen kaaokseen ja suurlakkoihin, he ilmoittavat, että lakkoilkaa vaan, ei tunnu missään. Politiikka on sopimista, jossa kumpikin osapuoli saa joitain myönnytyksiä. Nyt hallitus on asettunut osapuoleksi työmarkkinakiistaan, ja syyttää liittoja siitä, että nämä reagoivat.

Vierailija
112/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hommaa toista työtä talveksi? Tuohan on vapaaehtoista työttömyyttä,

Itse käsitin, että edellämainittu henkilö on osin omasta tahdostaan alalla ja talvella lomautettuna, kun siihen nykyinen systeemi kannustaa. Kausityöntekijöillä usein hyvä palkka, joka tarkoittaa myös hyvää ansiopäivärahaa. Kausityöntekijät tekevät monesti fyysisesti raskaita töitä ja haluavat usein vapaaehtoisesti talvella levätä pari-kolme kuukautta raskaan kesän jälkeen. Moni haluaa olla kotona, koska siitä maksetaan. Paljon on Suomessa myös niitä joille ei nämä kausityötkään kelpaa vaan ollaan mieluummin kesälläkin kotona. Varsinkin vasemmistolaiset ovat kiitollisia, jos muut tekee työt ja heille maksetaan sitten asumiset yms.. näillä työssäkäyvien verorahoilla. Tosin nämä lakkoilun järjestäjät kannustaa kotona olemisen pitkittämiseen ja sitten kesällä saikuttamiseen.

Vierailija
113/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK on Suomen syöpä.

Vierailija
114/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään eroa. Menettäisinhän samalla monia etuja ja tukia. Ensimmäisenä tietysti ansiosidonnaisen päivärahan! 

Vierailija
115/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tunnollinen osaaja, joka ei saikuttele paljon ja kehitän koko ajan työtäni niin, että aikaa säästyy ja ehdin tekemään enemmän ja paremmin. Silti palkkaani ei nosteta edes samalle tasolle, jonka muut "jotka on vaan töissä täällä" saavat.

Vierailija
116/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hommaa toista työtä talveksi? Tuohan on vapaaehtoista työttömyyttä,

Eihän tuo ole oikein, että loisii puolet vuodesta muiden rahoilla. Kesät nostaa hyvää palkkaa ja talvet hyvää työttömyyskorvausta. Sitten kehtaat kannattaa hallitusta, joka leikkaa niiltä, jotka ei ole vapaaehtoisesti työttömiä ja siiltä, jotka ovat matalapalkka-alalla ja yrittävät selviytyä arjesta perheensä kanssa.

Vierailija
117/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään eroa. Menettäisinhän samalla monia etuja ja tukia. Ensimmäisenä tietysti ansiosidonnaisen päivärahan! 

Onko tämä joku vitsi tai provo? Miten moni oikeasti luulee, että ammattiliittoon pitää kuulua saadakseen ansiosidonnaista päivärahaa. Tästä näkee miten on taas saatu yksi hyväuskoinen huijattua ay-liikkeen mukaan valehtelemalla päin naamaa. Riittää, että kuulut johonkin työttömyyskassaan.

Vierailija
118/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kassalaisia yhdistää epämiellyttävät piirteet, kuten katteeton itseriittoisuus, ruskeakielisyys, kärsimättömyys ja jonkinlainen narsismi.

Vierailija
119/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku vitsi tai provo? Miten moni oikeasti luulee, että ammattiliittoon pitää kuulua saadakseen ansiosidonnaista päivärahaa. Tästä näkee miten on taas saatu yksi hyväuskoinen huijattua ay-liikkeen mukaan valehtelemalla päin naamaa. Riittää, että kuulut johonkin työttömyyskassaan.

Tästähän oli vasta edellisellä sivulla linkki johonkin tutkimukseen. Siinä oli että joka kolmas luulee ammattiliittoon kuulumisen olevan pakollista, jos halua ansiosidonnaista päivärahaa. Joku sanoikin, että keskimäärin näihin ammattiliittoon kuuluvat eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Muistelen myös omilta nuoruusvuosilta, että liiton edustajat yrittivät työpaikalla pakottaa liittymään ammattiliittoon ja pelotteluvat, että muuten ei ole mahdollisuutta ansiosidonnaisen päivärahaan. Onneksi olin sen verran tietoinen asiasta, että tajusin jo liittyä pelkkään työttömyyskassaan. Rahaakin säästynyt jo yli 10000eur. Ammattiliiton palvelut on surkeita ja suurin osa rahoista ohjautuu niiden johtajille. En halua rahoittaa mafian elämää.

Vierailija
120/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti voi erota ammattiliitosta kun en ole sellaiseen koskaan kuulunut. Sympatiat liittoja kohtaan minulla on nollassa. Mutta tämä on vain minun, ilmeisesti tällä palstalla hyvin epäsuosittu, mielipiteeni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi