Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko erota lakkoilevasta ammattiliitostasi?

Vierailija
08.03.2024 |

Jatkuvasti lakkoilevat ammattiliitot vievät Suomen taantumaan. Työpaikat kärsivät ja lisää työttömiä tulee näiden vastuuttomien ay-liikkeiden järjettömästä toiminnasta. Tuhannet ovat jo ymmärtäneet erota ammattiliitosta ja liittyneet pelkkään työttömyyskassaan. Mikä on oma valintasi?

Ammattiliitto vai työttömyyskassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (267)

Vierailija
61/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan eroa koska en halua olla totaalinen idiootti. 

Ei ole näköjään halusta kiinni. 😂

Vierailija
62/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää kukaan täysijärkinen kuulu näihin lakkoileviin ammattiliittoihin. Jostain muistan lukeneeni miten yksinkertaisia nämä ammattiliittoihin kuuluvat henkilöt keskimäärin ovat. Puolet ammattiliittoon kuuluvista luuli, että ammattiliittoon on pakko kuulua, että saisivat ansiosidonnaista päivärahaa. Ansiosidonnainen päiväraha oli syynä liittoon kuulumiseen. Eivät tajua, että pelkkään työttömyyskassaan kuuluminen ajaa saman asian. Hyvin on ay-propaganda purrut laumassa vaeltaviin lampaisiin.

"Jostain muistan lukeneeni miten yksinkertaisia". EI hemmetti mikä idioottivajakki se sieltä tuli kirjoitttamaan, voiko noin tyhmää oikeasti olla olemassa? Sattuuko se korvien väliin, jos on noin tyhmä kuin sinä? 

Mutta kiitos kun tulit tosiaan kertomaan, miten yksinkertainen olet.

No nyt taisi s

Suksi persu vttuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siitä just uutisoitu että tuhannet ovat liittyneet ammattiliittoihin? Jäät väärää tietoa

Julkisten suojatyöalojen turhakkeet ovat liittyneet. Mites ankyräliittojen kuninkaan SAK:n jäsenmäärän kehitys?

Vierailija
64/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallista sopimista voisi kokeilla silleen joustavasti. Liittoihin kuuluvat jatkaisivat kuten tähänkin asti ja kuulumattomat alkaisivat noudattaa paikallista sopimista. Olisi ihan mielenkiintoista katsoa, millaisen sopimuksen juuri amiksesta valmistunut Jonne 18v, onnistuu itselleen neuvottelemaan.

Vierailija
65/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallista sopimista voisi kokeilla silleen joustavasti. Liittoihin kuuluvat jatkaisivat kuten tähänkin asti ja kuulumattomat alkaisivat noudattaa paikallista sopimista. Olisi ihan mielenkiintoista katsoa, millaisen sopimuksen juuri amiksesta valmistunut Jonne 18v, onnistuu itselleen neuvottelemaan.

Teollisuusliittohan oli jo yhteistyön hengessä ottanut kokeiluun paikallisen sopimisen, mutta luopui siitä nyt kun hallitus aloitti sanelupolitiikkansa.

Vierailija
66/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä ay-pamput jo tunnustaa, että tässä on vain omaan pussiin yritetty pelata uskollisten laumassa vaeltavien työntekijöiden kustannuksella. Nyt on varmaan jo huomattu, että on vain taidettu kusta omiin muroihin. Kohta näyttää tulevan loppu tälle kommunistiselle toiminnalle.

Vierailija
67/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot eivät ole vastuuttomia vaan ainoa vastuullinen ratkaisu kun hallitus on ajamassa työmarkkinat kaaokseen. Tehokkuutta olisi saavutettavissa uudistamalla yhteistyössä työntekijöiden kanssa, kuten muissa pohjoismaissa on tehty. Hallituksessa on porukka jolla ei ole mitään kosketuspintaa työntekoon eikä siksi ymmärrystä miksi kuunnella työntekijöitä lainkaan. Kansan reaktio hallitusohjelmaan nähtiin viime vuoden puolella:

JHL:n jäsenmäärä on noin 165 000 jäsentä. Uusia jäseniä liittoon liittyi viime vuonna noin tuhat. Se on liiton viestintäpäällikkö Kristiina Ahosen mukaan huomattavasti enemmän kuin tavallisesti.

Ammattiliitto Prohon liittyi viime vuonna noin 10 000 uutta jäsentä. Pron viestintäpäällikkö Salla Matilainen kuvaa viime vuotta liiton parhaaksi jäsenhankintavuodeksi ainakin viiteen vuoteen. Prolla on yhteensä 120 000 jäsentä.

Opetusalan ammattiliitto OAJ:n työssäkäyvien jäsenten määrä kasvoi viime vuonna noin 130 jäsenellä. Liitolla on yhteensä noin 114000 jäsentä.

Teollisuusliitosta kerrotaan Uutissuomalaiselle, että liiton työmarkkinoiden käytettävissä olevien jäsenten määrä on säilynyt melko ennallaan. Suomen suurimman ammattiliiton jäsenmäärä on noin 200 000.

Vierailija
68/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 000 uuden jäsenen myötä pelkästään yllämainittujen liittojen jäsenmäärä yltää 600 000.n.

Toiset eroaa ja toiset liittyy, mutta suurin osa Suomen työvoimasta kuuluu liittoon ja tämä maa ei ilman heitä pyöri, mistä lakon on tarkoituskin muistuttaa. Moni kysyy miksi työntekijöillä, on "veto-oikeus". Siksi että modernissa yhteiskunnassa työnteko ei perustu siihen että joku osoittaa kiväärillä selän takana vaan kaikki perustuu sopimuksiin. Hallitus määrää viime kädessä, mutta jos se ei osoita tahtoa sopia mistään työntekijäpuolen kanssa se voi hankkia lakon ajaksi korvaavan työvoiman tai pisää itse hanskat käteen.

Vierailija
69/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitoilla on peiliin katsomisen paikka. Ammattiliitot tukevat vaalirahalla SDPn ja Vasemmistoliiton ehdokkaita, mutta ei persuja. Persuilla on paljon duunarikannattajia, jotka haluavat että heidän maailmankuvansa näkyy myös ammattiliiton päätöksissä.

Sen lisäksi ammattiliitot tukevat pakkoruotsi jostain kumman syystä. Niiden avulla Li Andersson ja Cleas Andersson ovat päässeet määräämään pakkoruotsista eduskunnassa. Katsokaa kuinka monta ruotsinkielistä on päästetty ammattiliittojen johtoon, vaikka jäsenistö on suomenkielistä.

Vierailija
70/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten mie oon näin nolo. Nythän mie vasta tajusin miten nolo mie oon ollu. Miks mie en oo tajunnut aiemmin liitosta erota. Voi että mie oon nolo. Terkkuja Siirille ja Leolle.

Vierailija
71/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut aikoja sitten. YTK ajaa saman asian. Parillakympillä saa nopean juristin palvelut. 

Olen entinen pääluotto, huomasin että liitot ovat ökyrikkaita ja littopomojen palkat kovempia kuin yritysjohtajien. 

Sillon riitti.

Vierailija
72/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti kasvaisi liittihin kuuluvien määrä, jos noin olisi. 

Vierailija
73/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on entistä tärkeämpää kuulua liittoon. Mitä hyötyä pelkästä kassasta enää on?

Vierailija
74/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun odotan, että oma ammattiliitto yhtyisi lakkoihin. 

Vierailija
75/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitossa olen ja liitossa pysyn. Liittoni toki teki jäsenilleen kyselyn, mitä toimenpiteitä liitolta toivotaan. Liitto on toteuttanut omaa linjaani ihan kivasti.

Vierailija
76/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan eroa. Kun tämä sekundahallitus ei ole työntekijöiden puolella, on ay-liike ainoa tuki.

Jotenkin tuntuu, että Ay-vastaiset eivät käsitä yhtään mistä tässä on kyse. 

Kaikista lieveilmiöistä voi syyttää vain ja ainoastaan umpisurkeaa hallitusta. 

Vierailija
77/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin liitosta jo 20 vuotta sitten, kun sieltä kerrottiin, että he eivät aja minunlaiseni silpputyötä tekevien asiaa vaan he ajavat vakituisessa virassa olevien etuja.

Kun sieltä kerran suoraan sanottiin, että minä määräaikaisena työntekijänä en ole heidän kohderyhmäänsä, niin eipä ollut enää mitään syytä kuulua liittoon.

Ja kyllä minulla silloin myös yhtenä ajatuksena oli se, että jos tulisi jokin lakko, niin en kyllä haluaisi osallistua siihen. Kun olin eronnut liitosta, niin olin helpottunut siitä, että minun ei tarvitse enää osallistua mihinkään lakkoon.

Vierailija
78/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pelkästä työttömyyskassasta ole mitään iloa, jos hallituksen ansiosidonnaisten leikkaukset toteutuu. Ja toteutuuhan ne, jos ay-liike ei ole organisoimassa lakkoja hallituksen leikkauksia vastaan. 

Vierailija
79/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo aikaa sitten. Ei ollut liitolla haluja lakkoilla parempien palkkojen puolesta, sen verran kallellaan olivat työnantajapuoleen päin. 

Vierailija
80/267 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijana voin kertoa, että uusia liittoon liittymisiä on koko ajan vaan enemmän. Ja moni näistä on ennen ollut vaan kassassa esim. ytk:ssa ja tajunnut, ettei siitä ole työtätekevälle mitään hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän