Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko erota lakkoilevasta ammattiliitostasi?

Vierailija
08.03.2024 |

Jatkuvasti lakkoilevat ammattiliitot vievät Suomen taantumaan. Työpaikat kärsivät ja lisää työttömiä tulee näiden vastuuttomien ay-liikkeiden järjettömästä toiminnasta. Tuhannet ovat jo ymmärtäneet erota ammattiliitosta ja liittyneet pelkkään työttömyyskassaan. Mikä on oma valintasi?

Ammattiliitto vai työttömyyskassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, UPM voi lähettää laskun tehtaiden alasajosta suoraan Orpolle ja Purralle.

Kai tajuat, että lopullinen maksu tässä on se, että suuri joukko työntekijöitä joudutaan irtisanomaan.

Ai se paperitehdas alkaa pyörimään ilman ammattitaitoista työvoimaa lakon jälkeen itsestään. Hommaa nyt trolli itsellesi elämä 😂😂😂

Vierailija
262/267 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aion erota ammattiliitosta, kunhan tämä kiista on ohi. Lakkoilemaan en ala. Näyttää olevan varsinkin nämä AKTlaiset ovat täysin sen risuparran talutusnuorassa. Omaa asemaansa ajaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla ovat jo tällä viikolla osa eronnut omasta ammattiliitostaan. Itse lähdin jo aikoja sitten

Vierailija
264/267 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään erota ammattiliitostani.

Vierailija
265/267 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu luonteenpiirteisiini nauttia eduista muiden kustannuksella. Siksi kuulun ja pysyn ammattiliitossa.

Vierailija
266/267 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en varmasti eroa liitosta! Kuka minun etuani sitten ajaisi? Jos itse menen pullistelemaan pomolle, että palkkaa pitäsi nostaa, tai yhtään mitään muuta etuuksia järjestyä, niin sehän käskee samantien kassan kautta pihalle, ja ottaa seuraavan tulijan!

No sinä itse. AP:n kysymykseen jokainen löytää vastauksen katsomalla peiliin. Onko siellä hyvä työntekijä jonka työnantaja haluaa pitää vai laiska juoppo? Jos jälkimmäinen niin kannattaa kuulua liittoon. 

Ja toisinpäin, jos firmalla menee huonosti esim lakkoilun takia, mikään liitto ei estä irtisanomista sinua mutta oma työsuoritteesi voi sinut pelastaa.

Vierailija
267/267 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitoni ei ole osallistunut poliittisiin lakkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä