Aiotko erota lakkoilevasta ammattiliitostasi?
Jatkuvasti lakkoilevat ammattiliitot vievät Suomen taantumaan. Työpaikat kärsivät ja lisää työttömiä tulee näiden vastuuttomien ay-liikkeiden järjettömästä toiminnasta. Tuhannet ovat jo ymmärtäneet erota ammattiliitosta ja liittyneet pelkkään työttömyyskassaan. Mikä on oma valintasi?
Kommentit (267)
Ammattiliitot ovat Suomen suurimpia työntekijöiden kusetuksia. ihme että näinkin moni vielä roikkuu mukana. Tuntuu, että nämä lakkoilevat ammattiliittojen jäsenet on samalla tavalla aivopestyjä, kun tuossa rajan takana oleva Putinin urotöitä ihaileva kansa.
Näyttää siltä, että näitä tulevia lakkoilijoita on jouduttu lahjomaan nostamalla lakkoavustuksia. Haiskahtaa vähän Neuvostoliiton toiminnalta. Saako ay-liikkeet tukea itärajan takaa kommunisteilta?
En todellakaan eroa, olen nytkin työttömänä ansiosidonnaisella. Käynyt ennen korona jaksoa paljon liiton edullisilla matkoilla huvipuistoissa, Ikeassa. Pelkkää plussaa minulle.
Tämän hallituksen toimien takia liityin takaisin liittoon.
Tuli vaan semmoinen tunne...
Hallituksen leikkaukset eivät työllisyyttä lisää , päinvastoin. Palkkatuella on työllistetty paljon ihmisiä, maksavat jäsenmaksun. Leipäjonot kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan eroa, olen nytkin työttömänä ansiosidonnaisella.
Mistä näitä sikiää. Et tarvitse liittoa ansiosidonnaisen päivärahaan. Riittää että kuulut johonkin työttömyyskassaan.
Ilman muuta eroaisin, mutta en ole koskaan kuulunut liittoon.
Olin yliopistoaikoina liiton jäsen. Ketutti maksaa tietty osuus palkasta liitolle, jonka ainoa näkyvä toiminta oli ohut vihkonen, jossa ensi sivuilla dimitrin palstalla syötettiin myrkkyä työnantajapuolta kohtaan. Kivempi maksaa kassalle tasasumma per vuosi kuin kuukausittain kommaripuheista liitolle.
Enkä erityisesti halua lakkoilla varsinkaan AKT:n rinnalla. AKT ei aja varsinkaan kuljetusyrittäjien etuja. Heille tärkeintä on voida painostaa hallituksia ahtaajien avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä sikiää. Et tarvitse liittoa ansiosidonnaisen päivärahaan. Riittää että kuulut johonkin työttömyyskassaan.
Tämä henkilö oli se kolmasosa ammattiliittoon kuuluvista, joka luuli, että pitää kuulua ammattiliittoon saadakseen ansiosidonnaista päivärahaa. Tästä huomaa miten helposti nämä liittoon kuuluvat ovat vietävissä. Tuskin moni edes tietää miksi ne ovat lakkoilemassa. Joukossa tyhmyys tiivistyy vai miten se meni? Kuuntelevat vain ay-propagandaa ja luulevat kuulevansa totuuden valehtelevilta ja asioita vääristeleviltä ay-johtajilta.
Millaisiin liittoihin olette tutustuneet te, jotka sanotte, ettei liitosta saa mitään etuja? Omaan liittooni kuuluu tavanomaisten halpojen mökkiviikkojen ja kylpylälomien lisäksi aika hyviä etuja kuten 30 % pois monien vakuutusten, kuten kotivakuutuksen, hinnasta. Saan myös rahanarvoista koulutusta ammattiini liittyen joka vuosi, ja tarjolla on myös mm. viestintäkoulutusta, joka auttaa nykyisessä työelämässä aina. Saamme myös oikeudellista neuvontaa yksityiselämän asioihin - tarkistutin sitä kautta ilmaiseksi vanhempieni edunvalvontavaltakirjat ja olen kysellyt neuvoja testamenttiasioissa, ja taas säästin jonkun 400-500 euroa näillä.
Edellisessä työsuhteessani työnantaja yritti kusettaa lopputilistä minulle kuuluvia lomakorvauksia melkein 800 euroa, enkä saanut asiaa yksin eteenpäin. Yksi tiukka meili liiton juristilta ja rahat tulivat parissa päivässä tilille.
Kannattaa nyt ihan ensin tarkistaa, mitä oman alan liitto tarjoaa, ennen kuin huutelee että mitään sieltä ei saa.
Muuten eroaisin, mutta haluan säilyttää ansioturvan.
Vierailija kirjoitti:
Muuten eroaisin, mutta haluan säilyttää ansioturvan.
😂
Onneksi äänestin vasemmistoliittoa. Ovat kyllä heikomman asialla. Työssä käyvät maksavat nyt minulle kaiken asumisesta lähtien. Ei paljon kiinnosta töihin mennä. Viimeksi, kun olin töissä, olin niin paljon sairaslomalla, että melkein itseänikin hävetti. Siitä sai palkkaa välillä paremmin kuin työajalta.
Ei mun liitto lakkoile poliittisissa lakoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa! Jos hallitus saa tahtonsa läpi, ei palkkatuettu työ kerrytä enää ansiosidonnaisen työssäoloehtoa, mikä on hallitukselta aivan absurdi tavoite.
Suomen Yrittäjät ry. pitäisi lopettaa, koska toimii vain valheellisrn propagandan ja disinformaation levittäjänä tällä palstalla ja kaikkialla muuallakin mediassa.
SAK järjestäköön lakon muös tuon haittayhdistyken lopettamiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot ovat Suomen suurimpia työntekijöiden kusetuksia. ihme että näinkin moni vielä roikkuu mukana. Tuntuu, että nämä lakkoilevat ammattiliittojen jäsenet on samalla tavalla aivopestyjä, kun tuossa rajan takana oleva Putinin urotöitä ihaileva kansa.
Älä hanttityöfirman tj. viitsi ulista tuota väsynyttä p*skaa. Et usko siihen itsekään. Ammattiliitot ovat olemassa vain siksi, ettei sinunlaisesi k*sipäät sorra työntekijöitään miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että näitä tulevia lakkoilijoita on jouduttu lahjomaan nostamalla lakkoavustuksia. Haiskahtaa vähän Neuvostoliiton toiminnalta. Saako ay-liikkeet tukea itärajan takaa kommunisteilta?
Näyttää siltä, että suomen yrittäjät ry:ssä ollaan jo p*skat housussa, kun tanssi ei etenekään teidän saneleman tahdin mukaan.
Ps. Niiden lakkoavustusten määrät ja ehdot ovat olleet iät ajat sinunkin luettavavissa ammattiliittojen nettisivuilla, eikä niitä muutella alinomaa, kuten k*ten kusettajayrittäjä toiveitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin yliopistoaikoina liiton jäsen. Ketutti maksaa tietty osuus palkasta liitolle, jonka ainoa näkyvä toiminta oli ohut vihkonen, jossa ensi sivuilla dimitrin palstalla syötettiin myrkkyä työnantajapuolta kohtaan. Kivempi maksaa kassalle tasasumma per vuosi kuin kuukausittain kommaripuheista liitolle.
Enkä erityisesti halua lakkoilla varsinkaan AKT:n rinnalla. AKT ei aja varsinkaan kuljetusyrittäjien etuja. Heille tärkeintä on voida painostaa hallituksia ahtaajien avulla.
Sinulle onkin selvästi tätkeintä, että pääset loisimaan sopimusten yleissitovuuden kautta muiden sinulle neuvottelemista eduista ilmaiseksi. Älä itke, jos liittoon kuuluvat istuvat sinut lakkojen jälkeen pihalle. Siinähän olet sitten omillasi.
Erosin muistaakseni vuonna 2007. Paras päätös työrintamalla. Säästöäkin tullut 300-400eur/vuosi. Ei ollut minkäänlaista vastinetta rahalle. Suurin osa rahasta ohjautuu ay-mafian taskuun.