Onko muita joilta lähtee asunto alta ensi kuun alussa?
Käytin viimeiset tukirahani makuupussiin ja telttaan. Onneksi on kevät ja kesä tulossa niin voin hyvin elää metsässä teltassani mutta mietityttää vähän miten kylmänä talvena pärjää. Onko kohtalotovereilla mitään vinkkejä antaa?
Kommentit (65)
Kun laittaa alumiini follia sisäkkän olevien makuupussien väliin niin pärjäilee jo aika hyvin
sastamala ja pirkanmaa alueella on ollut avoimena lähihoitajan töitä työyhteisöt ei välttis kivoja kaikki. asuntoja on halvemmalla vuokralle nokia tampereen lähistöllä helsinkiä halvempia asuntoja ollut.
Vuosi aikaa ollut etsiä uusi asunto tai vaihtoehtoisesti MENNÄ TÖIHIN. mikä siinä on niin vaikeaa?
Miksi ap alistut moiseen etkä ala tekemään rikoksia? Kiinni jäädessäsi saat ilmaisen asutuksen vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan pois.Olen asunut koko ikäni Vantaalla. En saa asuntoa Vantaalta. Sain asunnon Oulusta, yksiön. Muutan toukokuussa, ilman työpaikkaa. En ole ikinä käynyt pohjoisessa. Huonekalut jäävät, minulla ei ole varaa maksaa kuljetusta. Ei ole autoa. Kiitos Orpo.
Mitä jos ostaisit tai vuokraisit omilla rahoilla asunnon Vantaalta, niin ei tarvitsisi rutista? Millä tavoin sinun asumisesi Vantaalla on millään tavoin yhteiskunnan asia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette etsineet halvempaa asuntoa heti kun oli tiedossa nämä leikkaukset...?
Oletpa yksinkertainen. Aloitus on totta kai vitsi. Sitä paitsi tässä ei ole kyse leikkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap alistut moiseen etkä ala tekemään rikoksia? Kiinni jäädessäsi saat ilmaisen asutuksen vankilassa.
Koska kerjään huomiota, en mä oikeasti koditon ole ja vaikka olisin niin mielummin teen itsemurhan kuin rikoksia. Hallitus saa tehdä mitä vain enkä silti tekisi rikoksia, he voivat vaikka väkisin ottaa mut mutta silti en tee rikoksia vaan hymyilen. Jos hallitus sanoo että rikoksia voi tehdä niin sitten teen.
- ap
Jokin säveltäjä kirjoitti:
Vuosi aikaa ollut etsiä halvempi asunto.
Niin on ollut, toisekseen se asunto ei hetkessä lähde, eli jos nyt yhtäkkiä lähtee on jättänyt useamman kuukauden maksamatta, joten makuupussi tulee tarpeeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v
Ikeasta saa yhden maattavan sängyn muutamalla kympillä ja patjan siihen satasella. Ei sohvalla kannata nukkua.
Torista saa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kelalta tuli tänään kirje, että 3kk aikaa hankkia halvempi yksiö. Vantaalla ei ole halvempia. Yksiöni vuokra on 600€/kk. Kaupungin kämppiin vuosien jono, vuokrat yhtä kalliita. Olen lähihoitaja, täällä pula työntekijöistä. Jos muutan jonnekin käpykylään työttömäksi, onko tässä mitään järkeä enää ?
1.4 lähtien Vantaalla yksinasuvalle toimeentulotuessa hyväksytään vuokraksi 694 euroa sekä sen lisäksi vielä 26,40 euron kuukausittainen vesimaksu. Jos vuokra siis ylittää 694 euroa joudut maksamaan sen "omistasi".
Kun seuraavan kerran trollailet niin perehdy asiaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan pois.Olen asunut koko ikäni Vantaalla. En saa asuntoa Vantaalta. Sain asunnon Oulusta, yksiön. Muutan toukokuussa, ilman työpaikkaa. En ole ikinä käynyt pohjoisessa. Huonekalut jäävät, minulla ei ole varaa maksaa kuljetusta. Ei ole autoa. Kiitos Orpo.
Sosku avustaa muutossa. Enkä todellakaan ymmärrä miksi olet edes hakenut Oulusta asuntoa ? Toki onhan täällä kas jolta saa halvalla asuntoja. Mutta eipä juuri muilla.
Eikös vuokrien pitänyt laskea, kun tuet leikataan? Niinhän täällä väitettiin. Ja sitten menitte äänestämään sillai tyhmästi. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosku avustaa muutossa. Enkä todellakaan ymmärrä miksi olet edes hakenut Oulusta asuntoa ? Toki onhan täällä kas jolta saa halvalla asuntoja. Mutta eipä juuri muilla.
Ei auta "sosku" eikä Kela kun työtön muuttaa paikkakunnalta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eikös vuokrien pitänyt laskea, kun tuet leikataan? Niinhän täällä väitettiin. Ja sitten menitte äänestämään sillai tyhmästi. Onnea.
Muutokset näkyvät viiveellä. Eihän mitään muutoksia ole vielä edes tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kelalta tuli tänään kirje, että 3kk aikaa hankkia halvempi yksiö. Vantaalla ei ole halvempia. Yksiöni vuokra on 600€/kk. Kaupungin kämppiin vuosien jono, vuokrat yhtä kalliita. Olen lähihoitaja, täällä pula työntekijöistä. Jos muutan jonnekin käpykylään työttömäksi, onko tässä mitään järkeä enää ?
Kaupungin asuntoihin otetaan juopot, narrit ja mielenterveyspotilaat. Ikävä kyllä. Työntekoa ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Surkeeta on suomalaisen elämä, töitä pitää tehdä halvalla ja samoin asumisen pitää olla mahdollisimman kurjaa. Miten tähän on jouduttu?
Hiudettiin: Alas vasemmisto! (Ja niin sitten äänestettiin ja hedelmät tulivat nyt.)
Vierailija kirjoitti:
Vuosi aikaa ollut etsiä uusi asunto tai vaihtoehtoisesti MENNÄ TÖIHIN. mikä siinä on niin vaikeaa?
No se töihinmeno. Se ei vain onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä, mutta minäkin asun vain asunnossa, johon minulla on varaa.
Niin muuallakin maailmassa menee. Vain Suomessa on asuttu maan kalleimmilla neliöillä ja yhteiskunta maksanut koko lystin. Asujaa on varjeltu työnteolta ja kaikelta muulta ikävältä, koska eihän ole mahdollista että aikuinen huolehtisi itse itsestään.
Vierailija kirjoitti:
On täällä Oulussa halpoja kämppiä vuokran suhteen, verrattuna esim. Vantaalle. Työtilanne täällä on sama, sosiaalipuolella ja siivousalalla töitä on kyllä, yt:t joka firmassa päällä täälläkin päin.
Se poisheittäminen piti olla persujen tehtävä. Mikseivät ole jo toimittaneet?!