Onko muita joilta lähtee asunto alta ensi kuun alussa?
Käytin viimeiset tukirahani makuupussiin ja telttaan. Onneksi on kevät ja kesä tulossa niin voin hyvin elää metsässä teltassani mutta mietityttää vähän miten kylmänä talvena pärjää. Onko kohtalotovereilla mitään vinkkejä antaa?
Kommentit (65)
Tietääkö kukaan miten huomenna alkava lakko vaikuttaa ruuan hintaan? Löytyykö ja saako vielä punalaputettuja tuotteita? Ei ole muuhun oikeen varaa.
Ei onneksi. Mulla tehdään asumistuen vuositarkistus aina tammikussa, joten leikkaukset vaikuttaa mun asumistukeen vasta ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan miten huomenna alkava lakko vaikuttaa ruuan hintaan? Löytyykö ja saako vielä punalaputettuja tuotteita? Ei ole muuhun oikeen varaa.
Osta broilerin koipia, iso kenno kilohinnaltaan halvimpia kananmunia, 2kg pussi riisiä, 2kg pussi porkkanoita ja paketti kaurahiutaleita. Eiköhän niillä 2 viikkoa pärjää ilman punalappujakin. Saattaa tulla jopa halvemmaksi kuin punalaput.
t. köyhä itsekin
Vierailija kirjoitti:
Kelalta tuli tänään kirje, että 3kk aikaa hankkia halvempi yksiö. Vantaalla ei ole halvempia. Yksiöni vuokra on 600€/kk. Kaupungin kämppiin vuosien jono, vuokrat yhtä kalliita. Olen lähihoitaja, täällä pula työntekijöistä. Jos muutan jonnekin käpykylään työttömäksi, onko tässä mitään järkeä enää ?
Ei ole, se raja on 715 e Vantaalla.
Olen työssäkäyvä, mutta minäkin asun vain asunnossa, johon minulla on varaa.
Surkeeta on suomalaisen elämä, töitä pitää tehdä halvalla ja samoin asumisen pitää olla mahdollisimman kurjaa. Miten tähän on jouduttu?
Olen telttaillu 90 päivää putkeen. Jäin asunnottomaksi ja minulla ei ollut muuta paikkaa nukkua. Olisin voinut mennä jonnekin väliaikaiseksi yöksi, halusin kuitenkin telttailla. Metsä on aina kostea aamulla. Jos täytyy purkaa teltta viimeistään klo 8 aamulla niin se jää aina märäksi. Kengät ja housut on aina märät aamulla kosteuden takia. Aamu-aurinko kuivattaa ja kaikki ongelmat poistuu jos voi jäädä telttailemaan aamulla pidemmäksi ajaksi. Telttalin vain kesän aikana, kaikki parhaimmat päivät suomen kesässä. Minulla on talvimakuupussi ja talviteltta, näitä olen käyttänyt vain vähän. Ihmiset olivat pahin vaara metsässä ja toiseksi pahin oli ruoan laitto. Jos olisi pysävä telttapaikka jonkun tontilla niin telttailisin nykyistä useammin. Ihmiset voivat mennä rikkomaan teltan jos löytävät sen.
Älkää ryypätkö ja häiriköikö, niin ei lähde kämppä alta. Kelan vuokranormin takiahan ei keneltäkään kämppä alta lähde.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä, mutta minäkin asun vain asunnossa, johon minulla on varaa.
Tukipummi ei moiseen taipuisi koskaan.
Oon asunut metsässä jo vuoden, mulla on laavu salaisessa paikassa. En kelpaa enää mihinkään eikä kukaan minua kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette etsineet halvempaa asuntoa heti kun oli tiedossa nämä leikkaukset...?
Etsin. Ja jo vuosia ennen sitä. Ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v
Ikeasta saa yhden maattavan sängyn muutamalla kympillä ja patjan siihen satasella. Ei sohvalla kannata nukkua.
Yhdenmaattava. Kahden. Kolmen. Mutkun threesome-kivaa tahtoo.
Provohan tämä. Meidän iso hirsitalo ei lähde mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v
Aika jännä. Vantaalla on tälläkin hetkellä satoja Kelan vuokranormin alittavia asuntoja vapaana tai vapautumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette etsineet halvempaa asuntoa heti kun oli tiedossa nämä leikkaukset...?
En usko.
Samaan aikaan tunkee ruskeita ukkoja maahan ja niiden kohdalla ei kysellä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Itse löysin pk-seudulta vuokra-asunnon samana päivänä kun keksin sellaisen tarvitsevani. Sain jopa valita useista eri vaihtoehdoista, joissa vuokranantajat houkuttelivat erinäisillä tarjouksilla. Noita samoja asuntoja näyttää olevan vieläkin vapaana. Vuokrat alle Kelan normin.
Vierailija kirjoitti:
Kelalta tuli tänään kirje, että 3kk aikaa hankkia halvempi yksiö. Vantaalla ei ole halvempia. Yksiöni vuokra on 600€/kk. Kaupungin kämppiin vuosien jono, vuokrat yhtä kalliita. Olen lähihoitaja, täällä pula työntekijöistä. Jos muutan jonnekin käpykylään työttömäksi, onko tässä mitään järkeä enää ?
Aika jännä, oletko katsonut esim. Oikotieltä vuokrattavia asuntoja? Sen mukaan Vantaalla on kymmeniä asuntoja alle 600 €/kk. Ja miksi jäisit työttömäksi, jos muuttaisit muualle? Eikö lähihoitajia tarvita pk-seudun ulkopuolella?
Toivottavasti muutat jonnekin lämpimään missä makuupussissa asuminen on mukavampaa. Sinunlaisia toisten rahoilla elävilä veijareita ei tässä maassa tarvita.