Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilta lähtee asunto alta ensi kuun alussa?

Vierailija
08.03.2024 |

Käytin viimeiset tukirahani makuupussiin ja telttaan. Onneksi on kevät ja kesä tulossa niin voin hyvin elää metsässä teltassani mutta mietityttää vähän miten kylmänä talvena pärjää. Onko kohtalotovereilla mitään vinkkejä antaa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvimakuupussit on aika kalliita joten ratkaisin asian niin että laitan 2 makuupussia sisäkkäin. Hyvä makuualusta on myös tärkeä. Asunto alkaa olla luksusta nykypäivänä enkä oikeastaan edes kaipaa niitä metelöiviä naapureita.

Vierailija
2/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette etsineet halvempaa asuntoa heti kun oli tiedossa nämä leikkaukset...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta syksyllä. Silloin on asumistuen tarkistus. Nämä vissiin menevät sen mukaan?

Vierailija
4/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu täällä mutta mulla on asiat hyvin koska eräs ystäväni antoi minun luvan yöpyä hänen kesämökin ulkorakennuksessa ja käyttää ulkovessaa. Voin myös pilkkoa puita ja lämmittää kamiinaa siellä.

Vierailija
5/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon toppatakki ja makuupussi päälle, ja leiriydyt oman kuntasi tai kaupunkisi vuokra-asuntoja jakavan firman tilan etuoven kohdalle. Kun he sitten sua siitä potkivat pois tieltä sen kuukauden pari aamulla töitä aloittaessaan, kyllä alkaa kohta jo uutta kotia löytymään sullekin, kunhan vain aina muista nousta ylös mesoamaan asiasta tunnin pari vähintään päivässä. Toimii!

6/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi aikaa ollut etsiä halvempi asunto.

Vierailija
7/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin.

Vierailija
8/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin.

Hei tyhmä, sinuakin näkee :)

Vierailija
9/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jäätyä kuoliaaksi. Aina voi halkaista persun kallon ja päästä vankilaan. Siellä saa katon pään päälle ja ruokaa, kouluttautuakin saa siellä ilmaiseksi - ja töistä saa enemmän palkkaa kuin 9e per pvä. Muutaman vuoden kakku tulee taposta, jonka jälkeen hallitus on jo vaihtunut.

Just mietin pitääkö saatana tehdä itsellensä jotakin että saa aikuisena äänensä kuuluville. Ihan karmea tämä valtio.

Vierailija
10/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin.

Ottaisko joku? Onko tähänkin aikaraja? Olet hakenut jo vuoden töitä, eikö olisi aika jonkun jo napata. Onhan tässä tätä aikaa jo kulunut.

Vierailija
11/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jäätyä kuoliaaksi. Aina voi halkaista persun kallon ja päästä vankilaan. Siellä saa katon pään päälle ja ruokaa, kouluttautuakin saa siellä ilmaiseksi - ja töistä saa enemmän palkkaa kuin 9e per pvä. Muutaman vuoden kakku tulee taposta, jonka jälkeen hallitus on jo vaihtunut.

Onko sillä persulla leikkuulauta pään suojana?

Vierailija
12/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun muuttamaan  iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut  halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v

Vierailija
13/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun muuttamaan  iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut  halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v

Ikeasta saa yhden maattavan sängyn muutamalla kympillä ja patjan siihen satasella. Ei sohvalla kannata nukkua.

Vierailija
14/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin.

Ottaisko joku? Onko tähänkin aikaraja? Olet hakenut jo vuoden töitä, eikö olisi aika jonkun jo napata. Onhan tässä tätä aikaa jo kulunut.

Minä olen hakenut 3 vuotta. Ei mihinkään, ei edes siivoamaan pääse.

Vierailija
15/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun muuttamaan pois.Olen asunut koko ikäni Vantaalla.  En saa asuntoa Vantaalta. Sain asunnon Oulusta, yksiön. Muutan toukokuussa, ilman työpaikkaa. En ole ikinä käynyt pohjoisessa. Huonekalut jäävät, minulla ei ole varaa maksaa kuljetusta. Ei ole autoa. Kiitos Orpo.

Vierailija
16/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela alkanut toteuttamaan Orpon määräyksiä. Häätöjä alkanut tulla. 

Vierailija
17/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta tuli tänään kirje, että 3kk aikaa hankkia halvempi yksiö. Vantaalla ei ole halvempia. Yksiöni vuokra on 600€/kk. Kaupungin kämppiin vuosien jono,  vuokrat yhtä kalliita. Olen lähihoitaja, täällä pula työntekijöistä. Jos muutan jonnekin käpykylään työttömäksi, onko tässä mitään järkeä enää ?

Vierailija
18/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon kurjistus alkaa. Maamme ajetaan alas. Järkyttävää.

Vierailija
19/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun muuttamaan pois.Olen asunut koko ikäni Vantaalla.  En saa asuntoa Vantaalta. Sain asunnon Oulusta, yksiön. Muutan toukokuussa, ilman työpaikkaa. En ole ikinä käynyt pohjoisessa. Huonekalut jäävät, minulla ei ole varaa maksaa kuljetusta. Ei ole autoa. Kiitos Orpo.

Apua! Jos tämä on totta mitä kirjoitat toivotan sinulle valtavasti voimia! Minä olen asunut myös koko ikäni pk-seudulla, pisimpään Vantaalla.

Tuntuu kauhealta sinun kohtalo. Ei ole vielä liian myöhäistä etsiä pk-seudulla uutta asuntoa. Älä luovuta vielä!!!!! 

Jos löytäisit uuden kodin hki-espoo-vantaa ulkopuolelta jostain lähikunnasta. Noin pohjoiseen lähtö ilman duunia on turhan iso muutos.

Siunausta sinulle. Tapahtukoon ihme ja sinulle uusi koti läheltä nykyistä!

Vierailija
20/65 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin lusmut jos ei telttaelämä maistu. Vaikka oppisopimuksella lähihoitajaksi, ei kauaa kestä ja pääsee heti töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi