On todella surullista että jotkut kärvistelevät huonossa suhteessa vielä yli 50 vuotiainakin
Yleensä puhutaan, että huonossa parisuhteessa elävät odottavat lasten pois muuttoa ja eroavat vasta sitten. Tämä ei olekkaan kuitenkaan kovin yleistä, vaan moni jatkaa sitkittelyä ihan sellaisenkin asian vuoksi kuin joulu. Aikuiset lapset haluavat tulla kestittäväksi lapsuuden kotiinsa ja vanhemmat elävät yhdessä vain tätä yhtä hetkeä varten. Astioita tiskatessa valuu jo ensimäiset kyyneleet, koska seuraavaan kertaan pitää taas elää vuosi epäytyydyttävässä suhteessa.
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
Typerää jäädä huonoon suhteeseen.
aikansa kutakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä taustalla on myös pelko että jää yksin, ei löydä enää ketään.
Ihan varmasti on tuo pelko, mutta eikö nämä ihmiset ikinä tunne yksinäisyyttä siitä, että puoliso hädin tuskin puhuu heille, kulkee omissa menoissaan eikä muutenkaan osallistu arkeen?
Mistä tällaiset kuvitelmat ventovieraiden parisuhteista?
Ahaa, eli huonossa parisuhteessa olevat aina puhuvat iloisesti toisilleen, harrastavat ja oleilevat yhdessä? Luulisi, ettei suhde siinä tapauksessa olisi kovin huono.
Ollaan kohta 50 v oltu yhdessä. Kun lapset oli pieniä, mies joi, hakkasi ja haukkui. Niin ja istui kapakassa.Nyt vaan juo paljon vähemmän.Tietty haukkua pitää ettei taito unohdu.Kuitenki ollaan aina voitu luottaa toisiimme. Kyllä rakkautakin vielä on ja seksiäkin. Olen minä eroa ajatellut. Lapset sanoi pienenä että älä äiti eroa iskä joutuu muuten katuojaan. Lapsia en koskaan halunnut omia itselleni. Isä on aina isä on sitten minkälainen tahansa. Minulla on taito antaa anteeksi, vaikka toinen ei edes pyydä. Niin ei katkeruus tule liittoomme. Olen ollut uskossa 42 v uskossa.Mies ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä taustalla on myös pelko että jää yksin, ei löydä enää ketään.
Ihan varmasti on tuo pelko, mutta eikö nämä ihmiset ikinä tunne yksinäisyyttä siitä, että puoliso hädin tuskin puhuu heille, kulkee omissa menoissaan eikä muutenkaan osallistu arkeen?
Mistä tällaiset kuvitelmat ventovieraiden parisuhteista?
Ahaa, eli huonossa parisuhteessa olevat aina puhuvat iloisesti toisilleen, harrastavat ja oleilevat yhdessä? Luulisi, ettei suhde siinä tapauksessa olisi kovin huono.
Jestakkoon, että oletkin lapsellinen 😂😂
Monesti nuo juomiset sun muut johtuu lapsuuden traumoista. Meidän isät taisteli talvi ja jatkosodassa. Ei miehet silloin enää paljoa hellyydestä tienneet saatikka puheita rakkaudesta. Ne jäi sinne sota tantereelle.Jokainen sodan aikaan elänyt kantaa sisällään jotain taakkaa..Vaatiin taitoa ja aikaa katkaista sukupolvien kierre ja myöntää edes itselle omat heikkoutensa. Eikä meillämole edes oikeutta tuomita toista.
Ketjusta tuli jonkun erojaan katuvan sarjaeroajan hiekkalaatikko. Pidä hyvänäsi 😂 Heihei!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aivan loppu! Meillä on juuri tällaista joulun vuoksi elämistä tämä parisuhde. Pitää nyt kaikkea vääntää joulua varten, ihan vaan siksi että kukaan ei huomaisi meidän paskaa liittoa. Tää joulu on ehdottomasti viimeinen tässä perhemuodossa, tuntuu vaan niin vaikealta selvitä edes siitä. Miksi ihminen hukkaa elämänsä näin, olen itselleni niin hemmetin vihainen. Ensi vuoden joulu on ihan toista maata! Sen olen nyt päättänyt.
N52
Ihan kuin mun kirjoittama!!
Mietin juuri, voinko kertoa erosta nyt reilu viikko ennen joulua. En halua edes katsoa miestä kohti ja selvästi aavistelee jotakin.
Olen vain suorittanut arkea viimeiset vuodet ilman mitään tunteita miestä kohtaan. Nyt on vihdoin kuppi nurin lopullisesti ja odotan että pääsen pois.
Ei meidän vaikea liitto estä yhdessä tekemistä Kyllä sitä, myös jutellaan ja nauretaan Sekskin ihanaa. Mies meillä käy kaupat ja tekee kaikki ruuat. Jouluna riisupuuron. On hyvä huomata arjessa nuokin Ovat sanatonta rakkautta
Joo mutta jos kausi on kestänyt jo useamman vuoden niin tuskin on enää parempaa luvassa.
Ymmärrän kyllä, että noita kommentteja helposti kirjoittaa, kun ei itse uskalla tehdä siirtoa pois huonosta suhteesta. Eihän silloin kukaan muukaan semmoista voi/saa tehdä...