On todella surullista että jotkut kärvistelevät huonossa suhteessa vielä yli 50 vuotiainakin
Yleensä puhutaan, että huonossa parisuhteessa elävät odottavat lasten pois muuttoa ja eroavat vasta sitten. Tämä ei olekkaan kuitenkaan kovin yleistä, vaan moni jatkaa sitkittelyä ihan sellaisenkin asian vuoksi kuin joulu. Aikuiset lapset haluavat tulla kestittäväksi lapsuuden kotiinsa ja vanhemmat elävät yhdessä vain tätä yhtä hetkeä varten. Astioita tiskatessa valuu jo ensimäiset kyyneleet, koska seuraavaan kertaan pitää taas elää vuosi epäytyydyttävässä suhteessa.
Kommentit (372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, miksi aloittajaa ja muita tässä ketjussa "melskaavia" niin hirveästi vaivaa toisten parisuhteet, ja ylipäätään toisten pysyminen omissa parisuhteissaan??? Ihan käsittämätön ongelma...
Tuolla logiikalla tälläkään palstalla ei voitaisi keskustella juuri mistään, jos ei saa ottaa mihinkään kantaa ja pitäisi pitää huoli vain omista asioista. Joka asiaan voi sanoa, että älä sinä puutu tähän, ei kuulu sulle.
No eihän tuo ap:n avaus ollut varsinaisesti keskustelua, vaan enemmänkin olkiukko ja siihen liittyvää kauhistelua.
""terveydestä huolenpitäminen, koska ei ole ketään kotiapuna jos käy jotain"
😁🙄
Vai että kotiapuna. No syyhän se on tuokin roikkua jonkun reiskan kanssa kimpassa 😁😁
Kyllä minä ainakin löytäisin apua ystäviltä tai vaikka ostopalveluna, sen sijaan että varmuuden vuoksi ja kotiavun takia kenessäkään roikkuisin. Anteeksi mutta koita kasvaa aikuiseksi. 😁🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, miksi aloittajaa ja muita tässä ketjussa "melskaavia" niin hirveästi vaivaa toisten parisuhteet, ja ylipäätään toisten pysyminen omissa parisuhteissaan??? Ihan käsittämätön ongelma...
Sama. Minäkään en ole saanut vastausta että minkä vuoksi pitäisi erota kun liitto ja arki toimii vaikka luottamusongelmaa onkin. Mielelläni kuulisin perustelut tälle. Kun uutta miestä en tarvitse niin en syytä näe erolle lainkaan.
Mä en kyllä ymmärrä miten yhtään mikään voi toimia, jos luottamusta ei ole. Mutta ei sun tietenkään sen vuoksi tarvitse erota, että monen muun mielestä suhde ilman luottamusta on entinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Huonossa suhteessa kärvistely on surullista missä iässä vaan. Minä en suostu sellaiseen.
55v.
Juuri näin ja täysin samaa mieltä.
54v
Vierailija kirjoitti:
😁🙄
Vai että kotiapuna. No syyhän se on tuokin roikkua jonkun reiskan kanssa kimpassa 😁😁
Kyllä minä ainakin löytäisin apua ystäviltä tai vaikka ostopalveluna, sen sijaan että varmuuden vuoksi ja kotiavun takia kenessäkään roikkuisin. Anteeksi mutta koita kasvaa aikuiseksi. 😁🙂
Tämä on jokin ammattitrolli! Sama emojihomma toistunut muissakin ketjuissakin, joissa on ollut samanlainen tosi trollaava kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minäkään en ole saanut vastausta että minkä vuoksi pitäisi erota kun liitto ja arki toimii vaikka luottamusongelmaa onkin. Mielelläni kuulisin perustelut tälle. Kun uutta miestä en tarvitse niin en syytä näe erolle lainkaan.
Mä en kyllä ymmärrä miten yhtään mikään voi toimia, jos luottamusta ei ole. Mutta ei sun tietenkään sen vuoksi tarvitse erota, että monen muun mielestä suhde ilman luottamusta on entinen suhde.
Mitä se luottamus sinulle tarkoittaa? Arki voi silti toimia.
Happamia, sanoi kettu. Omassa tuttavapiirissä ne muiden mukamas epätyydyttäviä suhteita kauhistelevat ovat järjestään hyvin jyrkkiä ja mustavalkoisia ihmisiä, sellaisia joilla mikään suhde ei ole toiminut eikä tulisi toimimaan koska minkäänlaista kompromissintekokykyä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan väkivallatonta aikaa on kestänyt?
Jos kysymys oli minulle eli edelliselle kommentoijalle niin fyysinen väkivalta loppui 18 vuotta sitten ja loppukin henkinen väkivalta useita vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan väkivallatonta aikaa on kestänyt?
Jos kysymys oli minulle eli edelliselle kommentoijalle niin fyysinen väkivalta loppui 18 vuotta sitten ja loppukin henkinen väkivalta useita vuosia sitten.
Oli, kiitos vastauksesta! Kiinnosti miten pysyvä tulos oli, mutta onneksi siis pysyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁🙄
Tämä on jokin ammattitrolli! Sama emojihomma toistunut muissakin ketjuissakin, joissa on ollut samanlainen tosi trollaava kommentti.
Ihan on muu ammatti. Mutta tais kommentti osua oikeaan, kun noin kärkäs vastaus. Voimia sinulle! 🤎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä pyykkikone pyörii mut miehellä rakastajatar toisaalla. Mukavaa arkea.
Olen ollut saman miehen kanssa tyydyttävässä suhteessa, epätyydyttävässä suhteessa ja taas tyydyttävässä suhteessa. Sellaista avioelämä usein on. Kuin kuminauhaa, välillä ollaan henkisesti etäänpänä toisistaan ja taas löydetään henkinen yhteys.
Ymmärrän, että jos ei ole elänyt pitkässä liitossa, niin tätä voi olla vaikeaa käsittää. Täydellisesti aina tyydyttävän suhteen etsimisessä voi onnistuakin, mutta harvinaista sekin on pitemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä pyykkikone pyörii mut miehellä rakastajatar toisaalla. Mukavaa arkea.
Voi elämä, kun olet lapsellisen mustavalkoinen. Ei sitten keskustella 😂
Luottamusta kin on erilaista. Voi olla taloudellista luottamusta, perheen jäsenten välistä luottamusta, että apua ja turvaa tarvitessa saa ja sitten se seksuaalinen luottamus. Jos jotakin näistä kerran rikkoo niin epäilys sillä saralla aina jää. Mutta muissa osa-alueissa luottamus voi vielä toimia hyvinkin. Kannattaako heittää kirves kaivoon, jos yksi osa-alue prakaa vai kannattaisiko sittenkin miettiä, voiko tästä kuitenkin jatkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se luottamus sinulle tarkoittaa?
Pyykkikone ei pyöri ellei mies pyöritä sitä. Elätkö jossain 50-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Luottamusta kin on erilaista. Voi olla taloudellista luottamusta, perheen jäsenten välistä luottamusta, että apua ja turvaa tarvitessa saa ja sitten se seksuaalinen luottamus. Jos jotakin näistä kerran rikkoo niin epäilys sillä saralla aina jää. Mutta muissa osa-alueissa luottamus voi vielä toimia hyvinkin. Kannattaako heittää kirves kaivoon, jos yksi osa-alue prakaa vai kannattaisiko sittenkin miettiä, voiko tästä kuitenkin jatkaa?
Juuri näin! Todella hyvin kirjoitettu!
Minä en voi luottaa mieheeni siinä, etteikö hän säätäisi toisten naisten kanssa, tai valehtelisi heistä minulle. Mutta voin luottaa siihen, että hän on tukena aina kun jotain ikävää sattuu, hän lähtee töistä varoituksen uhallakin siltä seisomalta, kun kuulee että minulle tärkeä ihminen on kuollut ja tajuaa minun olevan ihan rikki. Hän seisoo rinnalla aina, kun terveyteni reistaa ja tekee kaikkensa minua auttaakseen. Auttaa lapsia tai vaikka iäkkäitä vanhempiani kaikessa missä voi, ja on myös taloudellisesti todella luotettava.
Siksi minulle on toistaiseksi riittänyt se, että säätää hän tai ei, niin hän on aina tullut minun luokseni. Jos olisikin muita, olen kuitenkin se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä siinä kateuttakin on mukana, kun sinkut täällä vakuuttelevat onneaan ja ansaitsevansa parempaa. Tottakai haluavat nähdä tilanteensa myönteisessä valossa.
Mutta ei se heillä helppoa ole, olla vuodesta toiseen yksin, hoitaa kaikki asiansa yksin. Vaikka olisi tukiverkkojakin. Kyllä kaksin on moni asia helpompaa. Ja parisuhteessakin saa olla ja on ihan suositeltavaa olla välillä myös yksin. On yhdessäoloaika ja yksinoloaika.
Parisuhteissa voi olla vaikeutensa, mutta loppupeleissä hyödyt painavat enemmän. Siksi suhteisiin jäädään.
No en minä ainakaan ole kateellinen ihmiselle, joka elää epätyydyttävässä suhteessa. Tuohan on mitä hirveintä, olla suhteessa mutta kuitenkin niin kovin yksin.
Miksi ajattelet, että epätyydyttävässä suhteessa olisi
Tämä. Ihmiset kuvittelevat muiden suhteiden tilan ja sisällön, ja voivat mennä hyvinkin metsään. Epätyydyttäväkin voi olla NIIN monin eri tavoin.
Asiat harvoin on mustavalkoisia. Selkeästi kaikin puolin huonot suhteet on harvinaisia, ja niistä erotaankin, tai sitten molemmat ovat jotenkin hyvin sairaita mentaalisesti. Suurin osa suhteista on vähintään tyydyttävän hyviä, eri osa-alueissa parempia ja huonompia asioita. Ja voi marmattaa ystäville kun mies taas sitä ja tätä, mut oikeasti sitä lutuista rakastaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tuhlaamista.
Ei muiden suhteet sinun elämääsi tuhlaa, joten elä ja anna toistenkin elää.
Huonossa suhteessa kärvistely on surullista missä iässä vaan. Minä en suostu sellaiseen.
55v.