On todella surullista että jotkut kärvistelevät huonossa suhteessa vielä yli 50 vuotiainakin
Yleensä puhutaan, että huonossa parisuhteessa elävät odottavat lasten pois muuttoa ja eroavat vasta sitten. Tämä ei olekkaan kuitenkaan kovin yleistä, vaan moni jatkaa sitkittelyä ihan sellaisenkin asian vuoksi kuin joulu. Aikuiset lapset haluavat tulla kestittäväksi lapsuuden kotiinsa ja vanhemmat elävät yhdessä vain tätä yhtä hetkeä varten. Astioita tiskatessa valuu jo ensimäiset kyyneleet, koska seuraavaan kertaan pitää taas elää vuosi epäytyydyttävässä suhteessa.
Kommentit (373)
Naisilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla huonossa suhteessa narsisti jännämiesten kanssa.. Ei naiset halua meitä kunnollisia ja kilttejä miehiä joten ovat huonojen miesten kanssa koska eivät selviydy yksin elämän haasteista ja muista ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla huonossa suhteessa narsisti jännämiesten kanssa.. Ei naiset halua meitä kunnollisia ja kilttejä miehiä joten ovat huonojen miesten kanssa koska eivät selviydy yksin elämän haasteista ja muista ongelmista.
Kuules, huonossa suhteessa ja varsinkin narsistin kanssa se nainen nimenomaan joutuu selviytymään yksin...
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset halua meitä kunnollisia ja kilttejä miehiä joten ovat huonojen miesten kanssa koska eivät selviydy yksin elämän haasteista ja muista ongelmista.
Hupsista, nyt lipsahti sinulta. Niin että jos olisivat hyvien miesten kanssa, pitäisi selvitä yksin kaikista elämän haasteista ja muista ongelmista? Hyvät miehet ei ole tukena ja turvana? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan enemmän ruokaa kuin vaimo ja siivooja siivoaa. Olemme olleet yli 30 vuotta naimisissa, olemme hyviä kavereita, mutta seksiä ei ole. Onneksi on rakastajatar.
Näinhän se monilla menee,että läheisyys haetaan sitten muualta. Huvikseni laitoin joskus treffipalstalle ilmoituksen, jossa hain varattua miestä. Postilaatikko tulvi vastauksia... Muutaman kanssa kävin treffeillä, jokainen heistä kertoi että suhteesta puuttuu fyysisyys, mutta eivät VIITSI erota.. Enpä kenenkään kanssa edennyt, mutta tulipa todistettua.
Mun asiakkaista suurin osa on näitä. Ja vaimo varmaan kuvittelee, että molemmat ovat tyytyväisiä ilman seksiä.
Onpa mies epärehellinen kun ei kerro vaimolleen että haluaa seksiä....
"Eronneilla on sitä huumaa, mutta minä en lähde koska mieheni ei hakkaa minua. Ajattelen, että kirjoittaja peilaa omaa elämäänsä."
Tässä nyt selvästi puhutaan aidasta ja aidanseipäästä, ohi siitä mitä toinen on kirjoittanut. Minun osaltani juttu lähti siitä, kun joku sanoi, et jos liitosta puuttuu intohimoa niin tietenkin siitä lähdetään.
Koen että osalta puuttuu ymmärrys parisuhteen konseptin suhteen. Siinä kyse ei ole minä minä minusta, vaan mietitään että mites me. Ei kuulostella koko ajan, et kuinka tavalliselta tuntuu ja onko intohimoa, voisinko MINÄ löytää isomman onnen muualta.
Pariskunta itse päättää mikä heille on tarpeeksi riittävän hyvää. Ei ole kenenkään muun asia sanoa, vaikka et liian harvoin seksiä, erotkaa nyt hyvät ihmiset, seksiä saa niin helposti nykyään! Olen sitä mieltä, että osa lähtee turhan helposti huuman perässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juuri tämä! Miksi laittaa puoliso kiertoon kun ongelmat voi selättää yhdessäkin. Ja rakkaudenkin löytää uudelleen.
Miksikäs sitä eroaisikaan, jos suhde muuttuu hyväksi kun vähän ratkoo ongemia? Sittenhän teillä on hyvä suhde.
Arvaapa ovatko useimmat pitkästä suhteesta eronneet yrittäneet myös pelastaa suhdettaan moninaisin keinoin ennen eroa? Kaikkiin ongelmiin ei terapia auta.
Toisaalta, jos elämä toisen kanssa ei enää ole hyvää, miksi ihmeessä pitäisi hakata päätä seinään vain siksi, ettei nyt missään nimessä erota? Aivan kuin vastuun ottaminen omasta onnellisuudesta olisi väärin ja eroaminen rikos, josta seuraa rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Pelosta. Vanha helvetti tuntuu turvallisemmalta kuin tuntematon tulevaisuus.
No, mahtaako olla kyseessä ihan helvetti? Suhde voi olla väljähtynyt, mutta siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Hullua olla naimisissa jonkin kesämökin ja omakotitalon kanssa... sillä niin tuossa tehdään.
Eikö nämä ihmiset käsitä, että joutuvat luopumaan niistä joka tapauksessa. Ei kukaan jaksa lopun elämäänsä hoitaa niitä, arvo laskee ja voimat vähenee. Ja uusia saa. Myös vuokraamalla. Viimeistään perikunta pistää rahoiksi, jos joku huolii.
Nämä on näitä sitkuttelijoita jotka eivät suostu myöskään vanhenemaan tai muuttamaan edes halvaantuneina pois.
Jotkut saattavat haluta jättää omaisuuttaan perinnöksi lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Se ei onnistu, jos vanhoilla päivillä erotaan ja myydään talot ja mökit. On myös täysin eri asia sitkutella oikeasti huonossa, esim. väkivaltaisessa suhteessa, jota en tietenkään suosittele kenellekään, vs. elellä tyytyväisenä ns. väljähtäneessä mutta arjen tasolla ihan hyvin toimivassa suhteessa. Ei sellaisesta kannata enää viisikymppisenä lähteä, ja aina voi sopia vaikka sivusuhteilusta jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin vanhemmat sinnitteli huonossa suhteessa, mutta kun tuli vanhuus, huomasivat yllätyksekseen, että hyvä, että ei erottu ja alkoivat uudelleen rakastaa ja tarvita toisiaan.
Tiedän useammankin pariskunnan jolla meni huonosti "lapsiaikana" mutta kun lapset muutti pois, vanhemmilla alkoi "uusi nuoruus" 😂 ja hyvin menee.
Juu eihän siinä mene kuin vähintään 18 vuotta kärvistelyä elämästä hukkaan
Jaa että yhdessä lasten kasvattamisessa menee elämä hukkaan. Eiköhän näilläkin pariskunnilla niitä hyviäkin hetkiä ole ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juuri tämä! Miksi laittaa puoliso kiertoon kun ongelmat voi selättää yhdessäkin. Ja rakkaudenkin löytää uudelleen.
Miksikäs sitä eroaisikaan, jos suhde muuttuu hyväksi kun vähän ratkoo ongemia? Sittenhän teillä on hyvä suhde.
Arvaapa ovatko useimmat pitkästä suhteesta eronneet yrittäneet myös pelastaa suhdettaan moninaisin keinoin ennen eroa? Kaikkiin ongelmiin ei terapia auta.
Toisaalta, jos elämä toisen kanssa ei enää ole hyvää, miksi ihmeessä pitäisi hakata päätä seinään vain siksi, ettei nyt missään nimessä erota? Aivan kuin vastuun ottaminen omasta onnellisuudesta olisi väärin ja eroaminen rikos, josta seuraa rangaistus.
Joidenkin mielestä se ettei erota on arvo sinänsä. Vaikka se osasta väärältä tuntuukin.
Onni on mielestäni pitkälti asennetta. Onko lasi puoliksi täynnä vai tyhjä.
yleensäkkin, hyvät ystävät, jos olisin 50 vuotias, niin ostaisin seurakseni Hamsterin.
"Juu eihän siinä mene kuin vähintään 18 vuotta kärvistelyä elämästä hukkaan."
Anteeksi mutta sinä taidat elää illusiossa, että ero on avain kaikkeen. Elämä epätäydellisten ihmisten kanssa (puoliso, lapset, itsekin) ei ole aina helppoa, mutta kyllä se paljon antaakin. Se että välillä otetaan yhteen rakkaiden kanssa ole kärvistelyä.
Aika moni sinkku pelkää elämää kaikkine tunteineen. Halutaan varmistella ettei ikinä tarvitse itse sietää mitään, ja se oma itse on tietenkin parasta seuraa, ja saa rauhassa keskittyä omaan hedonismiin. Väitän että lopulta tämä on enemmän kärvistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan enemmän ruokaa kuin vaimo ja siivooja siivoaa. Olemme olleet yli 30 vuotta naimisissa, olemme hyviä kavereita, mutta seksiä ei ole. Onneksi on rakastajatar.
Näinhän se monilla menee,että läheisyys haetaan sitten muualta. Huvikseni laitoin joskus treffipalstalle ilmoituksen, jossa hain varattua miestä. Postilaatikko tulvi vastauksia... Muutaman kanssa kävin treffeillä, jokainen heistä kertoi että suhteesta puuttuu fyysisyys, mutta eivät VIITSI erota.. Enpä kenenkään kanssa edennyt, mutta tulipa todistettua.
Mun asiakkaista suurin osa on näitä. Ja vaimo varmaan kuvittelee, että molemmat ovat tyytyväisiä ilman seksiä.
Tuskinpa vaan kuvittelee, mut harva tuollasessa ihan ok -suhteessa viitsii asiasta juuri välittää, etenki jos itse ei seksiä miehensä kanssa halua. Kuvittelet varmaan tosissas että nuo vaimot on sulle jotenkin kateellisia :D Herää jo: ei ne ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, huonossa suhteessa ja varsinkin narsistin kanssa se nainen nimenomaan joutuu selviytymään yksin...
No miksei nainen lähde kiitämään sellaisesta suhteesta?! Ihan voi peiliin katsoa jos valittaa kuinka vaikeeta on eikä tee asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa mies epärehellinen kun ei kerro vaimolleen että haluaa seksiä....
No kun muija mieluummin makaa sohvalla sipsejä syöden, ei siinä auta miehen kertomiset kun nainen ei halua mitään muuta kuin rupsahtaa entisestään.
Edelleen. Kuka sen määrittää, onko suhde hyvä vai huono, ja kenen mielipide ratkaisee? Meillä on luottamusongelma miehen sekoilujen takia, mutta muuten asiat hyvin. Luottamus ei ehkä ikinä palaudu, mutta en ole sen vuoksi nyt eroamassa. On niin paljon hyvääkin ja pitkä yhteinen historia.
Mikään suhde ei ole täydellinen, se on hyvä muistaa!
Niin, tai sitten he ajattelevat että epätyydyttävä parisuhdekin on parempi kuin yksinolo. Epäsuorasti näin on sanonut omakin naiseni minulle, ettei ole täysin tyytyväinen parisuhteeseemme, mutta yksin olisi vielä onnettomampi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai sitten he ajattelevat että epätyydyttävä parisuhdekin on parempi kuin yksinolo. Epäsuorasti näin on sanonut omakin naiseni minulle, ettei ole täysin tyytyväinen parisuhteeseemme, mutta yksin olisi vielä onnettomampi.
Voihan se noinkin olla. Kyllä meillä ainakin molemmat myös hyötyy toisesta, arki on helpompaa kun sitä on kaksi jakamassa. Molemmat pärjäisi kyllä yksinkin, mutta miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Ollapa ihminen, joka on täysin tyytyväinen parisuhteeseensa, ja jota ei koskaan, ikinä, milloinkaan ärsytä yksikään asia suhteessa, tai kumppanissa 😀
Näin juuri! Ei se ole huumaa, kun haluaa pahasta eroon! Outo ajatusmaailma joillain.