On todella surullista että jotkut kärvistelevät huonossa suhteessa vielä yli 50 vuotiainakin
Yleensä puhutaan, että huonossa parisuhteessa elävät odottavat lasten pois muuttoa ja eroavat vasta sitten. Tämä ei olekkaan kuitenkaan kovin yleistä, vaan moni jatkaa sitkittelyä ihan sellaisenkin asian vuoksi kuin joulu. Aikuiset lapset haluavat tulla kestittäväksi lapsuuden kotiinsa ja vanhemmat elävät yhdessä vain tätä yhtä hetkeä varten. Astioita tiskatessa valuu jo ensimäiset kyyneleet, koska seuraavaan kertaan pitää taas elää vuosi epäytyydyttävässä suhteessa.
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpöä sun joulus, paljon monimutkaisempaa miksi suhteeseen jäädään.
Miehet toki jää sen pelkän tiskarin takia.
Ai. No meillä mies tiskaa, siivoaa, laittaa ruokaa, käy kaupassa ja tekee kaikki pihatyöt. Mä oon varmaan tässä suhteessa sit siksi. 😏
Mitä annettavaa sinulla on suhteelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä pitkää työpäivää ja siten paeta tunteita ja tuskaa!
Ja mahdollisimman paljon työmatkoja, harrastuksia ja omia menoja. Hirveää todellisuutta todella monelle.
Kyllä. Meillä mies on jatkuvasti milloin missäkin kokouksessa illat, varmaan nuo luottamustoimetkin on minua tärkeämmät. Ja enpä sinänsä häntä iltoihini kaipaakaan. Olen miettinyt että liekö hänellä joku nainenkin jossain. Meillä ei läheisyyttä ole juurikaan. Kyllä minä haluaisin tässä hitusen alle 5-kymppisenä jotain muutakin kuin tätä.
Minä olisin niin valmis tästä suhteesta lähtemään, mutta talousasiat estää sen.
Suurin osa suhteista on tyytymissuhteita jotka on solmittu sosiaalisesta paineesta. En ole yhtään hinkua sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suhteista on tyytymissuhteita jotka on solmittu sosiaalisesta paineesta. En ole yhtään hinkua sellaiseen.
Ei tosiaankaan!
Vierailija kirjoitti:
Hyvää uutta kumppania ei helposti enää 5-kymppisenä löydä.
Jäät siis mielummin sen huonon seuraaan siksi? sekö on se hyvä kumppani??? tässähän ei ole hyvä kumppani kyseessä??ööö ei nyt oikein ymmärrä.
Sinä luulet näkeväsi että muut on onnettomia suhteissaan, mutta ei se aina niin ole. Toisekseen, ei sen pitäisi sinua kovin kamalasti vaivata.
Taidat olla nuori kun puhut 50+ ihmisistä kuin olisivat vanhojakin?
Itse olen 50+ ja ajattelen, että nämä valinnat on jo tehty. Näillä sitten mennään. En näe järkeä enää ei-täysin-hyvää suhdetta lopettaa, tässä kuitenkin puolensa. Toisen tuntee jne.
Nuorempana eri asia, silloin kannattaa lähteä jos siltä yhtään tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 50+ ja ajattelen, että nämä valinnat on jo tehty. Näillä sitten mennään. En näe järkeä enää ei-täysin-hyvää suhdetta lopettaa, tässä kuitenkin puolensa. Toisen tuntee jne.
Tämä. Koen lapsellisena, jos pitäisi antautua huuman vietäväksi, ihan vain jotta tuntisi itsensä haluttavaksi jonkun muunkin kuin puolisonsa taholta. Kypsymättömän ihmisen merkki minusta, en arvosta. Kyllin hyvä puoliso on kyllin hyvä, riittää kyllä.
Sitten jos toinen on väkivaltainen niin eri asia.
Laitan enemmän ruokaa kuin vaimo ja siivooja siivoaa. Olemme olleet yli 30 vuotta naimisissa, olemme hyviä kavereita, mutta seksiä ei ole. Onneksi on rakastajatar.
Vieläkin joidenkin naisten kannattaa pysyä huonossakin avioliitossa lesken eläkkeen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Koen lapsellisena, jos pitäisi antautua huuman vietäväksi, ihan vain jotta tuntisi itsensä haluttavaksi jonkun muunkin kuin puolisonsa taholta. Kypsymättömän ihmisen merkki minusta, en arvosta. Kyllin hyvä puoliso on kyllin hyvä, riittää kyllä.
Mikä kyllin hyvä? Jos suhteesta puuttuu läheisyys ja intohimo, se ei ole hyvä suhde. Ei kyllin eikä muutenkaan. On ihmiset outoja. Tässä on kuitenkin kyseessä parisuhde. Kaverit on erikseen.
Moni uusperhehimmelissä elävä on oikeasti tapasuhteessa ja riippuvuusssuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kyllin hyvä? Jos suhteesta puuttuu läheisyys ja intohimo, se ei ole hyvä suhde. Ei kyllin eikä muutenkaan. On ihmiset outoja. Tässä on kuitenkin kyseessä parisuhde. Kaverit on erikseen.
Jaksaako joku oikeasti olla pitkässä suhteessa vuosikymmeniä koko ajan intohimoinen? Ainakin omassa parisuhteessani on kausia, jolloin intohimoa on enemmän, toisinaan vähemmän. Joskus jopa ihan vain kaveritasolla ollaan oltu, ja sitten taas rakastuttu uudestaan.
Mikä sen ihanampaa kuin rakastua ihmiseen, jonka kanssa on jo valmiiksi yhteinen toimiva arki?
Vierailija kirjoitti:
Laitan enemmän ruokaa kuin vaimo ja siivooja siivoaa. Olemme olleet yli 30 vuotta naimisissa, olemme hyviä kavereita, mutta seksiä ei ole. Onneksi on rakastajatar.
Näinhän se monilla menee,että läheisyys haetaan sitten muualta. Huvikseni laitoin joskus treffipalstalle ilmoituksen, jossa hain varattua miestä. Postilaatikko tulvi vastauksia... Muutaman kanssa kävin treffeillä, jokainen heistä kertoi että suhteesta puuttuu fyysisyys, mutta eivät VIITSI erota.. Enpä kenenkään kanssa edennyt, mutta tulipa todistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kyllin hyvä? Jos suhteesta puuttuu läheisyys ja intohimo, se ei ole hyvä suhde. Ei kyllin eikä muutenkaan. On ihmiset outoja. Tässä on kuitenkin kysees
Epävakaat ovat dopamiiniaddikteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä toisten suhteita voi määritellä hyväksi tai huonoksi 😂 Ei kaikki kaipaa läheisyyttä tai intohimoa ja toisaalta, nuo kommentit joihin jatkoit, ei puhuneet lainkaan siitä etteikö läheisyyttä ja intohimoa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää uutta kumppania ei helposti enää 5-kymppisenä löydä.
Harva huonosta liitosta eroava viisikymppinen etsii uutta suhdetta putkeen. Vähän realismia peliin nyt.
Kyllä miehet etsivät. Heiltä on juuri irtisanoutunut kotiorja joten hukassa ovat elleivät uutta löydä nopeasti tilalle.
Minulla on vielä ensimmäinenkin löytämättä. En jaksa enää ikinä tehdä kotitöitä, tarvitsen ihan oikeasti kotipillun niitä tekemään.
M44
Vai että olet sinkku? Vaikea uskoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen määrittelee itse kyllin hyvänsä. Sinä et muiden paiskuntien puolesta voi määrätä, mikä painoarvo vaikka läheisyydellä tai intohimolla on kullekin parille.
Läheisyyttä meillä on mutta seksiä ei enää kumpikaan juuri jakseta. Olemme tyytyväisiä, sinun vuoksi pitäisi nyt erota? Luuletko että kaikilla yli 80-vuotiailla on kosteaa seksiä ja intohimoa? Rakkautta voi olla senkin edestä, mutta sehän ei sinulle kelpaa.
Mietipä vielä. Jos puoliso on paras ystävä ja rakastat tätä, onko liitto huono, vaikkei seksiä juuri ole? Sinä jätät rakkaasi ja lähdet etsimään himoa?
N63
Ja mahdollisimman paljon työmatkoja, harrastuksia ja omia menoja. Hirveää todellisuutta todella monelle.