Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sellaisessa olisi järkeä, että voit saada esim 500e tukien päälle tekemällä

Vierailija
08.03.2024 |

vaikka päivän viikossa jotain yleishyödyllistä hommaa, vaikka mummojen ulkoilutus, mihin ei nyt yhteiskunnan rahkeet riitä? Tai kunnan huoltohommat, nekin on ihan retuperällä tms

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisi jo paljon jos yyhhoo perheet kantaisivat itse vastuuta tekemistään lapsista. Elättäisivät ja kasvattaisivat heidät itse. Mutta ei heistä ole vastuun kantajiksi edes itsestään niin turha edes toivoa heidän kykenevän huolehtimaan lapsistaankaan. Ikuisia yhteiskunnan elätettäviä koko pesue.

Minä kävin töissä kun olin yh. En saanut tukia.

Ehkä ex miehesi maksamat ELATUSTUET  olivat riittävän massiiviset, etkä täten ollut oikeutettu enää valtion tukiin. Älä sillä leuhki.

Vierailija
62/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin parina päivänä viikossa viedä mummoja ja pappoja ulos. Mitään fyysisesti rasittavaa en voi tehdä.

Näin ne kaikki addiktit perustelee saamattomuutensa.

Mä tein siivoustyötä yli 29v. Selkä on pazkana. Olen 50+ osatyökykyinen. 🖕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisi jo paljon jos yyhhoo perheet kantaisivat itse vastuuta tekemistään lapsista. Elättäisivät ja kasvattaisivat heidät itse. Mutta ei heistä ole vastuun kantajiksi edes itsestään niin turha edes toivoa heidän kykenevän huolehtimaan lapsistaankaan. Ikuisia yhteiskunnan elätettäviä koko pesue.

Ehkä ex miehesi maksamat ELATUSTUET  olivat riittävän massiiviset, etkä täten ollut oikeutettu enää valtion tukiin. Älä sillä leuhki.

Ei maksanut.

Vierailija
64/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt usein sitä, että miten ihminen voi viihtyä vuosia työttömänä kotona? Vuosia elää valittaen miten huonoja tuet ovat? Miksi? Eikö hän kykene kehittymään? Lamaantuu ja taantuu vain? Normaali ihminen kykenee opiskelemaan itselleen uuden ammatin jopa kahdessa vuodessa ja työllistää itsensä uudelle alalle, mutta miksi nämä pitkäaikais työttömät eivät siihen kykene, vai ovatko tuet sittenkin liian hyviä, että kiinnostus työn tekemiseen loppuu tukirahoille päästessä? 

Vierailija
65/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksanut.

Eli valtio maksoi miehesi puolesta 150€ per kakara? Herttaista, eli sait kuin saitkin yhteiskunnan elättämään lapsiasi. 👍

Vierailija
66/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksanut.

Eli valtio maksoi miehesi puolesta 150€. per kakara? Herttaista, eli sait kuin saitkin yhteiskunnan elättämään lapsiasi. 👍

En saanu sitäkään. Lopeta jankkaaminen.

Vierailija
67/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt usein sitä, että miten ihminen voi viihtyä vuosia työttömänä kotona? Vuosia elää valittaen miten huonoja tuet ovat? Miksi? Eikö hän kykene kehittymään? Lamaantuu ja taantuu vain? Normaali ihminen kykenee opiskelemaan itselleen uuden ammatin jopa kahdessa vuodessa ja työllistää itsensä uudelle alalle, mutta miksi nämä pitkäaikais työttömät eivät siihen kykene, vai ovatko tuet sittenkin liian hyviä, että kiinnostus työn tekemiseen loppuu tukirahoille päästessä? 

Ei ole pakko, koska tuet ovat niin hyvät! Siitähän tuossa on kyse. Voi yksinkertaisesti vain heittäytyä hyvinvointivaltion turvaverkkoon. Ja siitä alkaa sitten se lamaantuminen ja sieltä sohvalta ei sen jälkeen nousta enää työkykyiseksi.

Vierailija
68/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me kyetään. Itselläni on jo kolme tutkintoa, joista ei ole ollut mitään apua työllistymisessä. En ole lamaantunut, harrastan ja kehitän itseäni jatkuvasti, mutta usko on mennyt siihen, että lisätutkinnoista olisi enää mitään apua. Ikääkin on jo, terveys huono ja työkokemus jäänyt vähäiseksi. Ketään ei kiinnosta palkata ja olen sen hyväksynyt. Ainoa realistinen vaihtoehto on yrittäjyys, eikä sekään kovin realistinen, kun ei ole mitään säästöjä. Ilman rahaa on hankala perustaa yritystä. Mitä itse tekisit tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
69/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän työtä vieroksuville maksetaan tukia, sitä enemmän työtä tekevät maksavat veroja ja mitä enemmän joutuu maksamaan veroja, sitä vähemmän kiinnostaa työtä tehdä. Tukijärjestelmä rappioittaa koko systeemin ja lisää työhaluttomien määrää.

Vierailija
70/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yksikään etävanhempi ei maksa mitään massiivisia elatustukia. Ero ei poista vanhemman elatusvelvollisuutta lapsistaan.

Vierailija
71/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärsin ap:n kysymyksen, niin hän siis haluaisi tehdä 20%:n työkuormalla jotain pientä puuhailua saaden siitä 500 euroa ja päälle nostaa noin 1500 euron tuet. Toisin sanoen kuukaudessa saisi 2000 euroa ja tekemällä päivän viikossa töitä. Ja tästä pienestä harrastelupuuhailusta tulisi siis tuntipalkaksi sama, kuin mitä 10 000 euroa kuussa tienaava esimerkiksi jonkun ylilääkärin tuntipalkka on, joka tekee täyttä työviikkoa!

Kuulostaako kohtuulliselta?

Vierailija
72/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan Suomeen työnkierto. Max viisi vuotta työtä, sitten työntekijä vuodeksi työttömäksi ja työtön tilalle. 95 % töistä on sellaisia, että ne oppii lyhyen perehdytyksen jälkeen, noita erityisasiantuntijoita on vain pienen pieni murto-osa.

Vierailija
73/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö parempi systeemi olisi, että joudut sen päivän tekemään viikossa noita, että saisit ne tuet? Se voisi alkaa osaa ihmisistä motivoimaan ihan oikeiden töiden etsimiseen ja työllistymiseen!

Työstä saa palkkaa, ei tukia.

Mutta niille tuille voitaisiin asettaa ehtoja, kuten kerran viikossa yksi päivä yleishyödyllistä harrastamista, kuten mummojen ulkoilutus, kunnan piha-alueiden, katujen ja puistojen siistintä ja hoito jne.

Ymmärrätkö sinä taliaivo että moni yritys saa elantonsa siitä että vanhuksia ulkoilutetaan, piha-alueita tai puistoja siivotaan jne.? Sanooko esim. arboristin ammatti mitään?

Miten yrittäjä kilpailee 0€ palkkoja vastaan? Haluat siis nämä yrittäjätkin kortistoo

Palkan pitäisi olla sama kuin mitä yrittäjä saa.

Vierailija
74/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me kyetään. Itselläni on jo kolme tutkintoa, joista ei ole ollut mitään apua työllistymisessä. En ole lamaantunut, harrastan ja kehitän itseäni jatkuvasti, mutta usko on mennyt siihen, että lisätutkinnoista olisi enää mitään apua. Ikääkin on jo, terveys huono ja työkokemus jäänyt vähäiseksi. Ketään ei kiinnosta palkata ja olen sen hyväksynyt. Ainoa realistinen vaihtoeht

En ole koskaan päästänyt elämääni tuohon pisteeseen vaikka en ole käynyt muuta kuin peruskoulun jonka jälkeen olen ollut uskollisesti työssä enoni yrityksessä. Kun hoitaa työnsä hyvin,niin ei edes päädy työttömäksi. Niin yksinkertaista se on. Tarvitsee olla vain riittävän hyvä.

Vierailija
75/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksanut.

Eli valtio maksoi miehesi puolesta 150€. per kakara? Herttaista, eli sait kuin saitkin yhteiskunnan elättämään lapsiasi. 👍

En saanu sitäkään. Lopeta jankkaaminen.

Älä silloin valita kun sinulla kerran on asiat hyvin. Pitäisikö sinulle nyt antaa empatiaa vai sympatiaa? Noloa tuollainen.

Vierailija
76/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-ajan 500e suojaosan avulla moni pääsi pois toimeentulotukiluukulta. Nyt sinne vastaavasti ajetaan ihmisiä keikkatöistä pois.

Hyvä Orpo!

Vierailija
77/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole koskaan päästänyt elämääni tuohon pisteeseen vaikka en ole käynyt muuta kuin peruskoulun jonka jälkeen olen ollut uskollisesti työssä enoni yrityksessä. Kun hoitaa työnsä hyvin,niin ei edes päädy työttömäksi. Niin yksinkertaista se on. Tarvitsee olla vain riittävän hyvä."

Enon yrityksessä? Huutonaurua!

Vierailija
78/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yksikään etävanhempi ei maksa mitään massiivisia elatustukia. Ero ei poista vanhemman elatusvelvollisuutta lapsistaan.

Liian usein ero velvoittaa valtion maksamaan elatustukia niiden viattomien lasten vastuuttomille vanhemmille. Se on huutava vääryys.

Vierailija
79/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian usein ero velvoittaa valtion maksa

Se johtuu siitä, että etävanhempi on usein lusmu. Onneksi valtio perii ne jossain vaiheessa takaisin lusmulta. Ero ei oikeuta jättämään omien lasten elatus hoitamatta.

Vierailija
80/130 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-ajan 500e suojaosan avulla moni pääsi pois toimeentulotukiluukulta. Nyt sinne vastaavasti ajetaan ihmisiä keikkatöistä pois.

Hyvä Orpo!

Tuo 500€ suojaosuus olisi pitänyt olla myös työtätekevien veronmaksajien kohdalla. Silloin olisi ollut edes jonkinlainen tasavertaisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi