Eikö sellaisessa olisi järkeä, että voit saada esim 500e tukien päälle tekemällä
vaikka päivän viikossa jotain yleishyödyllistä hommaa, vaikka mummojen ulkoilutus, mihin ei nyt yhteiskunnan rahkeet riitä? Tai kunnan huoltohommat, nekin on ihan retuperällä tms
Kommentit (130)
Yyhhoot äpärineen joutaa hvettiin muutenkin,miksi hitossa niille pitäisi antaa yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kesä kun tulee niin tienaan 500 euroa kk tekemällä pihahommia vanhuksille. Viime kesänä sain 200 euroa käteen kun siirsin yhden mummon pihalta muurahaispesän metsään. Siinä meni 7 tuntia.
Varaudu,että tulevana kesänä sama mummo soittelee kysellen voisitko siirtää kyyt pois pihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vielä viime vuonna tämä oli 300€/kk, mutta hallitus oli sitä mieltä, että se pitää poistaa. Nyt ei kannatakaan sitten tehdä mitään, jottei tuet heikkene
Eipä kannata sitten valittaakkaan saamistaan tuista jotka ovat niin hyviä, ettei kannata mitään työtä tehdä. =)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Riikka laittaa stopin kaikille pummeille. Loppuu tuo ikuinen kitinä turhasta ja saatte oikein aiheesta vollottaa kun teidän ylisuuret tukenne pienennetään realistiselle tasolle. On niin huojentavaa lukea miten monelta lähtee ökykämppä alta ja joutuu muuttaamaan arvoiseensa kapiseen yksiöön syrjäiseen lähiöön kaltaistensa joukkoon.
Ei, kyllä sinä jatkat senkin jälkeen ikuista kitinääsi.
Se oli ihan hyvä että sai tienata tukien päälle 500e ja toki enemmänkin jos vaan töitä riitti. Nythän tuokin loppui ja loppui myös monen osa-aikaisen työssäkäynti. Hallituksen logiikalla on parempi olla kokoaikatyötön kuin osa-aikatyöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö parempi systeemi olisi, että joudut sen päivän tekemään viikossa noita, että saisit ne tuet? Se voisi alkaa osaa ihmisistä motivoimaan ihan oikeiden töiden etsimiseen ja työllistymiseen!
Työstä saa palkkaa, ei tukia.
Mutta niille tuille voitaisiin asettaa ehtoja, kuten kerran viikossa yksi päivä yleishyödyllistä harrastamista, kuten mummojen ulkoilutus, kunnan piha-alueiden, katujen ja puistojen siistintä ja hoito jne.
Kuka maksaa työntekijän tapaturmavakuutuksen?
Tietenkin se hoidetaan Kelan kautta, sitä kauttahan se menee muutenki
Veronmaksajat maksavat iloisesti tämänkin? Pohjaton on kirstu.
Mä elelen nyt pääomatuloillani niin voin mennä tukia vastaan tekee jonkun hyväpalkkaisen duunin ihan vaan kannatuksen vuoksi. Se ap tekijä voi mennä vaikka niitä kiviä keräämään tien varresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä, koska silloin kun on muuta tuloa, ei yhteiskunnan kuulu rahoittaa. Tukien tarkoitus EI ole rikastuttaa ihmistä, vaan taata tälle vähimmäistoimeentulo. Mikä estää tekemästä vapaaehtoistyötä siitä hyvästä että saa tukia? Vastikkeellinen tukijärjestelmä olisi se paras ratkaisu .
Järjestelmä jossa ihminen saamiaan yhteiskunnan tukia vastaan haravoisi puistoja, siivoaisi katujenvarsia tai tekisi jotain muuta yleishyödyllistä kotona makoilun sijaan. Näihin tehtäviin osallistumaton saisi vähemmän tukia, tai parhaimmillaan niitä ei saisi lainkaan. Tukien kotisohvalle maksaminen tulisi lopettaa kokonaan.
Vastikkeellinen sosiaalituki olisi ratkaisu moneen asiaan.
Ilmaismatkustajia ei pitäisi olla lainkaan.
Miksi kukaan sitten maksaisi palkkaa kenellekään, jos ilmaiseksikin saa työntekijöitä? Sinutkin voisi hyvin korvata t
Mikä saa sinut kuvittelemaan,että tukielättien älykkyys saati työn osaamistaso milloinkaan yltäisi syrjäyttämään yhdenkään normaali älykkyydellä varustetun työssäkäyvän ihmisen? Ei tule tapahtumaan.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas sun työnantajan nimi, niin käyn kysymässä häneltä, olisiko hän kiinnostunut ottamaan tilallesi ilmaisen työntekijän? Varmasti työttömistä löytyy joku, joka osaa saman homman kuin sinä, ehkä jopa paremmin. Olisiko työnantajasi varmasti valmis maksamaan palkkasi, jos tarjolla olisi ilmaistyöntekijä tekemään saman työn?
Entäs sitten kaikki ne työt, joista tälläkään hetkellä ei olla valmiita maksamaan paljoa, kuten siivous? Miksi kaikkia siivoojia ei korvata ilmaisilla työttömillä?
Miettikää nyt tarkkaan mitä toivotte.
Oletko kuullut kysynnästä ja tarjonnasta? Niitä jotka osaa tehdä samaa kuin minä ei puissa kasva. Toki työnantajani ottaisi tilalleni heti henkilön joka tekisi hommaa ilmaiseksi tai ehkä hän ottaisi sen minun rinnalleni. Mutta koska sellaisia ei löydy, niin työnantajani joutuu tyytymään henkilöön, jolle joutuu maksamaan 7500€/kk, että hän suostuu hommia tekemään! Eli minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Riikka laittaa stopin kaikille pummeille. Loppuu tuo ikuinen kitinä turhasta ja saatte oikein aiheesta vollottaa kun teidän ylisuuret tukenne pienennetään realistiselle tasolle. On niin huojentavaa lukea miten monelta lähtee ökykämppä alta ja joutuu muuttaamaan arvoiseensa kapiseen yksiöön syrjäiseen lähiöön kaltaistensa joukkoon.
Ei, kyllä sinä jatkat senkin jälkeen ikuista kitinääsi.
Olet oikeassa. Olen tyytyväinen vasta sitten kun jokainen nilviäinen on hävitetty. Jokainen kelarotta nujerrettu ja uuneista savu nousee. Toivon heille jokaiselle heidän ansaitsemaansa kurjuutta ja tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä, koska silloin kun on muuta tuloa, ei yhteiskunnan kuulu rahoittaa. Tukien tarkoitus EI ole rikastuttaa ihmistä, vaan taata tälle vähimmäistoimeentulo. Mikä estää tekemästä vapaaehtoistyötä siitä hyvästä että saa tukia? Vastikkeellinen tukijärjestelmä olisi se paras ratkaisu .
Järjestelmä jossa ihminen saamiaan yhteiskunnan tukia vastaan haravoisi puistoja, siivoaisi katujenvarsia tai tekisi jotain muuta yleishyödyllistä kotona makoilun sijaan. Näihin tehtäviin osallistumaton saisi vähemmän tukia, tai parhaimmillaan niitä ei saisi lainkaan. Tukien kotisohvalle maksaminen tulisi lopettaa kokonaan.
Ja sä oletat, ettei ole olemassa jo työttömiä, jotka tekevät jotain vapaaehtoisesti jo? Vapaaehtoinen lakkaa olemasta vapaaehtoista, jos sitä pitää tehdä karenssinpelko takamuksessa. Sitä paitsi muutenkin työttömyysturva on aika vastikkeellista jo, mutta jo pelkästään 9e/päivä - himmeli vääristää työmarkkinoita.
Helpottaisi jo paljon jos yyhhoo perheet kantaisivat itse vastuuta tekemistään lapsista. Elättäisivät ja kasvattaisivat heidät itse. Mutta ei heistä ole vastuun kantajiksi edes itsestään niin turha edes toivoa heidän kykenevän huolehtimaan lapsistaankaan. Ikuisia yhteiskunnan elätettäviä koko pesue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan sitten maksaisi palkkaa kenellekään, jos ilmaiseksikin
Mikä saa sinut kuvittelemaan,että tukielättien älykkyys saati työn osaamistaso milloinkaan yltäisi syrjäyttämään yhdenkään normaali älykkyydellä varustetun työssäkäyvän ihmisen? Ei tule tapahtumaan.😂
Ajatella, suurin osa työttömistäkin on joskus ollut töissä, jopa älykkyyttä vaativissa töissä. Olen itsekin ollut sekä työelämässä että työttömänä. Tällä hetkellä olen työssäkäyvä tukielätti ja kohta yrittäjä. Älykkyytesi ei varmaankaan riitä tätä ymmärtämään, mutta ehkä tajuat siinä vaiheessa kun joku tukielätti sinut syrjäyttää.
Tuen hyötykäyttäjät nyt vaan sattuvat olemaan yhteiskunnan alinta kastia ja ovat itse ansainneet yleisen halveksunnan. Miksi tulee kenellekään edes mieleen, että palkan päälle pitäisi maksaa vielä yhteiskunnan varoista lisää? Sairas ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaisi jo paljon jos yyhhoo perheet kantaisivat itse vastuuta tekemistään lapsista. Elättäisivät ja kasvattaisivat heidät itse. Mutta ei heistä ole vastuun kantajiksi edes itsestään niin turha edes toivoa heidän kykenevän huolehtimaan lapsistaankaan. Ikuisia yhteiskunnan elätettäviä koko pesue.
Minä kävin töissä kun olin yh. En saanut tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan sitte
Kyllä se älykkyys on jo juotu vuosien saatossa pois. Samoin osaaminen on jo vanhentunut
Vierailija kirjoitti:
Se oli ihan hyvä että sai tienata tukien päälle 500e ja toki enemmänkin jos vaan töitä riitti. Nythän tuokin loppui ja loppui myös monen osa-aikaisen työssäkäynti. Hallituksen logiikalla on parempi olla kokoaikatyötön kuin osa-aikatyöllinen.
Suomalaisen työttömän logiikalla työttömyysturva on kuin muka joku ansaittu kansalaispalkka, jonka lisäksi pitäisi voida tehdä minimaalinen määrä työtä jotta voisi suurimman osan ajasta maata kotona paremmalla elintasolla ja entistä vähemmällä motivaatiolla työllistymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi muutenkin työttömyysturva on aika vastikkeellista jo
Eihän työttömyysturvassa ole mitään vastikkeellisuutta! Mutta siinä kuuluisi olla. Ja tällaisilla harrastuspuuhailujutuilla siihen saataisiin sitä hyvin. Nämä olisi erittäin tehokkaita työkaluja motivoimaan työtöntä takaisin oikeaan työelämään siirtymisessä!
Vierailija kirjoitti:
Tuen hyötykäyttäjät nyt vaan sattuvat olemaan yhteiskunnan alinta kastia ja ovat itse ansainneet yleisen halveksunnan. Miksi tulee kenellekään edes mieleen, että palkan päälle pitäisi maksaa vielä yhteiskunnan varoista lisää? Sairas ajatus.
Saattaisi tulla sinullakin mieleen, jos bruttopalkkasi olisi alle 1000 e/kk. Sairasta on maksaa niin pientä palkkaa.
Mutta miten kenellekään tulee edes mieleen, että pitäisi lypsää jotain lapsilisiä yhteiskunnalta? Tai yritystukia? Maksakaa itse omat kakaranne ja yrityksenne.
Vielä viime vuonna tämä oli 300€/kk, mutta hallitus oli sitä mieltä, että se pitää poistaa. Nyt ei kannatakaan sitten tehdä mitään, jottei tuet heikkene