Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?
Kommentit (803)
Naapuritalon naimisissa oleva varakas eläkeläisnainen on stalkannut minua ainakin jo yli vuoden verran. Seuraa minua työmatkoille niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, majoittuu samaan hotelliin ja puhuu paskaa minusta ulkopuolisille ihmisille. Viime syksynä tuli samaan lomakohteeseen ja aina kun menen risteilylle, stalkkaajanainen on myös siellä. On käynyt työpaikallani ja seuraa vapaa-ajallani menemisiä. Stalkkaajalla ei taida olla omaa elämää vaan elää kauttani. En tiedä mikä on hänen todellinen motiiivi - ilmeisesti yritää terrorisoida elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassikko kun kertoo aiheesta jollekin "ehkä se oli paikalla sattumalta, oletko tullut ajatelleeksi".
Niin, se on voinut olla myös sattumaa. Osa "stalkkauksen uhreista" on oikeasti vainoharhaisia tai jopa psykoosissa.Täällä palstalla on ainakin yksi harhainen joka horisee gangstalkkauksesta ja on varma, että hänen kehonsa sisälle on asennettu jotain ja lääkitty salaa.
Sinulta taitaa puuttua tämän palstan lukutaito. Tai olet hyvin kokematon internetin ihmeellisessä maailmassa.
Tuo gangstastalkkauksesta tänne kirjoitteleva ei ole itse harhainen. Nuo tekstit on kopioituja, moneen kertaan tänne lisättyjä, ja henkilö, joka niitä tänne tietyin välein copy-pasteaa on sadistinen kiusaaja, joka pyrkii aiheuttamaan lukijoissa harhaisuutta. Tällä palstalla kirjoitellaan paljon hölynpölyä,
Ehei, se gangstalkkauksesta jauhava on taatusti psykoosipotilas. Mä oon tavannut tuommoisia ihmisiä. Ne voi jankata loputtomiin samoja harhoja ja ne tarinat voi olla vaikka miten häröjä.
Vähän haiskahtaa siltä, että sinulla itselläsi on taipumista vainoharhoihin ja kuvittelet muiden olevan täällä sinua kiusaamassa ja lietsomassa harhoihin.
Osaan tietoturva-asiat. Kukaan ei kovin helposti asentele minulle keyloggereita eikä seurantasovelluksia.
Mutta miettikää sentään miten mielenkiintoista olisi tietää KAIKKI toisen salaisuudet.
Mitä tavallisimmilla ihmisillä on salaisuuksia. Monet liittyy erilaisiin seksimieltymyksiin mutta muutakin on. Se kaikkein tylsimmän oloinen työtoveri voikin kotonaan olla jotain ihan muuta. Ehkä nahkapukuun pukeutuva domina tai 33. asteen vapaamuurari tai fanaattinen rautatieharrastaja joka muistaa aikataulut ulkoa, tai salajuoppo.
Vierailija kirjoitti:
Oli ja on hieman vieläkin. Luonnehäiröinen, joka elää omassa todellisuudessa. On erittäin karismaattinen ja saa ihmisiä juoksemaan asioillaan, miehiä, jotka haluavat olla kuten hän ja naisia jotka haaveilevat hänestä. Naiset hän sai vihaamaan minua, koska olivat kateellisia huomiosta jota sain, jota en sitten enää lopussa kaivannut, kun olin huomannut minkälainen sairas on luonteeltaan. Niin paljon kaikenlaista etten jaksa kirjoittaa tähän auki kakkea. Mieheni tietää, mutta emme enää puhu hänestä koskaan, vaikka joskus huomaan stalkkerin jossain kyttäämässä, en puhu siitä enää, on kuin pakollinen riesa, jonka kanssa joudun elämään. On tosin rauhoittunut eikä ole pahemmin enää näkyillyt, ehkä lopulta kyllästyi.
Kuulostaa ihan omalta vainoajaltani, joka on tosin aktivoitunut viime vuosina avioliittonsa kariuduttua. Puolisoni tietää hänestä, samoin pari entistä kumppania. Kaikki ovat nähneet stalkkerin.
Vierailija kirjoitti:
Osaan tietoturva-asiat. Kukaan ei kovin helposti asentele minulle keyloggereita eikä seurantasovelluksia.
Mutta miettikää sentään miten mielenkiintoista olisi tietää KAIKKI toisen salaisuudet.
Mitä tavallisimmilla ihmisillä on salaisuuksia. Monet liittyy erilaisiin seksimieltymyksiin mutta muutakin on. Se kaikkein tylsimmän oloinen työtoveri voikin kotonaan olla jotain ihan muuta. Ehkä nahkapukuun pukeutuva domina tai 33. asteen vapaamuurari tai fanaattinen rautatieharrastaja joka muistaa aikataulut ulkoa, tai salajuoppo.
Mutta nykyään on aika tavanomaista, että se tavis hiirulainen työkaverina onkin vapaa-ajalla hurja, latexinen domina. Se ei enää nykyaikana ole oikein mitään eli ihan valtavirtaa nykypäivänä. Alkoholismikin on aika tavis juttu, josta puhutaan melko paljon. Aikataulujen muistaminen ulkoa onnistuu aspergereilta melko hyvin eikä rautateiden harrastaminen ja fanittaminen ole mikään omituinen asia enää nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on julkinen profiili, ei ole stalkkaamista.
Stalkkaamista tuonkin katselu on silloin kun stalkkeri tekee sitä tyydyttääkseen stalkkaustsrpeensa.
Höpsistä. Stalkkaus-sanaa käytetään aivan liian kevyesti nykyään. Vainoaminen on rikollista puuhaa, mutta jonkun facebook- tai instaproliifin kyylääminen ei ole.
Joku voi katsella toisen kuvia tylsyyttään ja uteliaisuuttaan, mutta ei se nyt mitään vakavaa saati rikollista ole.
Olen ollut hakemassa lähestymiskieltoa ja siinä otettiin kyllä huomioon somen stalkkaus myös
No ei varmasti otettu huomioon mitään kuvien katselua. Eihän semmoista voi edes mitenkään todistaa. Ellet sitten jaa julkisesti jotain instatarinoita ja nää sitä kautta katselijoita. Miksipä pitäisit edes julkista profiilia jos et halua joidenkin näkevän.
Someseuraaminen menee stalkkauksen puolelle vasta kun joku ottaa toistuvasti yhteyttä, lähettelee kaveripyyntöjä ja tekee uusia profiileita jos estetään. Pelkkä kuvien katselu ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitäisi perustaa vertaistukiryhmä stalkkaamisen uhreille. Auttaisi jutella muille.
Ulkopuolisilta tulee aina näitä "mitä jos muutat tietosi salaiseksi, mitä jos merkkaisit tapahtumat ylös, mitä jos tulkitset tilannetta väärin, mitä jos näitkin jonkun muun, mitä jos käytöt uutta reittiä" - neuvoja, jotka ovat vähättelyä ja loukkaavat uhrin älyä. Ikään kuin sitä ei olisi tehnyt kaikki jo vuosia sitten.
Gps-seuraamisesta, kannattaa hommata kännykän varten kotelo, joka estää gps-signaalin lähetyksen.
Voihan semmoisen perustaa. Luulen kyllä, että se ryhmä kaatuu nopeasti skitsofreniapotilaiden tarinointiin. Raskasta lukea kun joku kuvittelee saavansa pistorasiasta ohjeita ja kaikki joukkovainoaa kadulla.Kalahtiko kali
Ei tod. Täällä vain uskottavat tarinat lytätään heti ja nopeasti, ihan kuin jollain olisi kiire todistaa luotettavatkin keissit tahallaan humpuukiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaamista tuonkin katselu on silloin kun stalkkeri tekee sitä tyydyttääkseen stalkkaustsrpeensa.
Höpsistä. Stalkkaus-sanaa käytetään aivan liian kevyesti nykyään. Vainoaminen on rikollista puuhaa, mutta jonkun facebook- tai instaproliifin kyylääminen ei ole.
Joku voi katsella toisen kuvia tylsyyttään ja uteliaisuuttaan, mutta ei se nyt mitään vakavaa saati rikollista ole.
Olen ollut hakemassa lähestymiskieltoa ja siinä otettiin kyllä huomioon somen stalkkaus myös
No ei varmasti otettu huomioon mitään kuvien ka
Ei tässä puhuttukaan kuvien katselusta, vaan somestalkkaamisesta, joka todellakin otetaan huomioon lähestymiskieltoa pohdittaessa, eikä sillä ole mitään väliä onko profiili julkinen vai ei.
"Ei tod. Täällä vain uskottavat tarinat lytätään heti ja nopeasti, ihan kuin jollain olisi kiire todistaa luotettavatkin keissit tahallaan humpuukiksi."
Mitähän ne luotettavat keissit mahtaa olla.
Mä tiedän esim. sellaisen harhaluuloisen ihmisen joka näkee vainoamisen merkkejä joka puolella.
Jos kadulla kävelee tuntematon lapsi ja hänellä on vihreä paita, niin se vihreä paita on hänelle merkki. Kaikki kerrostalossa kuuluvat kolahdukset ovat hänelle vainoamista ja tahallista häirintää. Jne.
Hän näkee piilomerkityksiä aivan missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan puhuttiin kuvien katselusta ja joku väitti sen olevan stalkkausta. Luepa uudelleen se viestiketju mitä lainasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hakemassa lähestymiskieltoa ja siinä otettiin kyllä huomioon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hakemassa lähestymiskieltoa ja siinä otettiin kyllä huomioon
Itsehän sä olet typerys jos luulet jonkun someprofiilin katselun olevan stalkkausta. Sä olet itse valinnut julkaista ne kuvat, itse olet päättänyt mitä laitat someen. 🙉
Se ei ole mitenkään verrattavissa siihen, että joku menee kiikaroimaan salaa jotakin kotirauhan suojaamalle alueelle.
Somejutuista. Aiemmin facebookissa kaverilistaa ei saanut piilotettua. Selvisi mm. että tämä mieheeni ihastunut nainen oli käynyt meidän molempien kaverilistat läpi; minun kaverini nainen oli estänyt yksitellen, ja kaikille miehen kavereille laittanut kaveripyynnön. Tosin ei häntä monikaan hyväksynyt ja harvatkin poistivat, kun kuulivat mikä juttu. Kaikkea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitäisi perustaa vertaistukiryhmä stalkkaamisen uhreille. Auttaisi jutella muille.
Ulkopuolisilta tulee aina näitä "mitä jos muutat tietosi salaiseksi, mitä jos merkkaisit tapahtumat ylös, mitä jos tulkitset tilannetta väärin, mitä jos näitkin jonkun muun, mitä jos käytöt uutta reittiä" - neuvoja, jotka ovat vähättelyä ja loukkaavat uhrin älyä. Ikään kuin sitä ei olisi tehnyt kaikki jo vuosia sitten.
Gps-seuraamisesta, kannattaa hommata kännykän varten kotelo, joka estää gps-signaalin lähetyksen.
Voihan semmoisen perustaa. Luulen kyllä, että se ryhmä kaatuu nopeasti skitsofreniapotilaiden tarinointiin. Raskasta lukea kun joku kuvittelee saavansa pistorasiasta ohjeita ja kaikki joukkovainoaa kadulla.Kalahtiko kalikka?
Gangstalkkausta on mutta siitä on mahdotonta keskustella asiallisesti. Joko tulee joku paranoidi höpöjuttuineen tai joku haluaa ettei siitä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen vanhaan siis se että katsoi jonkun puhnron puhluettelosta ois ollut stalkkausta?
Vierailija kirjoitti:
"Ei tod. Täällä vain uskottavat tarinat lytätään heti ja nopeasti, ihan kuin jollain olisi kiire todistaa luotettavatkin keissit tahallaan humpuukiksi."
Mitähän ne luotettavat keissit mahtaa olla.
Mä tiedän esim. sellaisen harhaluuloisen ihmisen joka näkee vainoamisen merkkejä joka puolella.
Jos kadulla kävelee tuntematon lapsi ja hänellä on vihreä paita, niin se vihreä paita on hänelle merkki. Kaikki kerrostalossa kuuluvat kolahdukset ovat hänelle vainoamista ja tahallista häirintää. Jne.
Hän näkee piilomerkityksiä aivan missä tahansa.
Näin se on. Näkee mielestään rivien väliin jos hänen kanssaan ei ole 100 pros samaa mieltä.
Vainoajia on nykyään aika paljon, kun netin kauttakin voi vainota. Siellähän kaikki entisajan kylähullut ja muut sekot nykyisin puuhailevat.
"
Nainen, sanotaan häntä nyt vaikka Liisaksi, tiesi kyllä, että seurasin häntä. Kävin välillä Liisan työpaikalla siinä toivossa, että "vahingossa" törmäisin häneen ja aika usein törmäsinkin. Samoin tiesin, että Liisa on usein ystävänsä kanssa tietyssä kahvilassa tiettyyn aikaan, joten sielläkin kävin seuraamassa. Pari kertaa tuollaisen voi laittaa sattuman piikkiin, mutta kyllä sitä ihminen huomaa, jos alkaa liian usein olla sama henkilö "vahingossa" aina samaan aikaan paikalla.
Tietääkseni Liisa ei kuitenkaan tosiaan tiennyt mitään siitä, että katselin sieltä metsän laidasta heidän keittiöön ja olohuoneeseen, kun laittoivat iltaisin ruokaa tai puuhailivat jotain lasten kanssa. Kerran, kun olin stalkkaamassa, Liisa tuli etuovesta ulos ja hyppäsi pyörän selkään. Ei ehtinyt kuitenkaan kuin juuri pihasta pois, kun pyörässä oli ilmeisesti rengas tyhjänä. Liisa pysähtyi pyörineen siihen ihan eteeni tarkistamaan rengasta. Olin noin parin metrin päässä ison kuusen suojissa. Metsässä oli kuitenkin pilkkopimeää, minulla tummat vaatteet päällä ja pysyin täysin liikkumatta, eikä Liisa huomannut mitään. Olisin voinut siitä vaikka napata syliini ja kantaa metsään, jos olisin halunnut."
Mitä tunteita tuo tilanne sinussa herätti, että olit niin lähellä? Liittyykö seuraamiseesi jotakin valtapeliä tai tarvetta kontrolloida "Liisaa"?
Mistä tiedätte, että "Liisa" tietää sinun seuraavan häntä?
Entä miten sinulla riitti aikaa seurailuun, eikö sinulla ollut muuta elämää?
Viimeinen kysymys, kuvailisitko millä tavalla hän on täydellinen, ulkoisesti vai persoonallisuuden piirteiltään tm.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen tälläinen kotelo on ja mihin se pannaan?
Joko läppärin suojakotelo tai kännykkää varten suojakotelo. Googlaa 'faraday mobile case'.
https://www.amazon.com/faraday-bag-Cell-Phones-Accessories/s?k=faraday+…
Mulla oli stalkkeri ollut jo kolmosen vuotta ennen kuin tapasin mieheni. Mekin sovittiin jossain vaiheessa ettei stalkkerista enää puhuta, ihan vain siksi kun tiesimme että hän nimen omaan halusi että hänestä puhutaan ja häntä ajatellaan. Nyt stalkkaustanon takana joku 15 vuotta, ja edelleen pari kertaa vuodessa stalkkeri ottaa tavalla tai toisella yhteyträ.