Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?

Vierailija
08.03.2024 |

Miten stalkkasi ja miten pääsit eroon siitä? 

Kommentit (803)

Vierailija
21/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ihan tuntematon stalkkeri mutta aina kun se bongaa minut kaupungilta, tulee takaani ihan kylkeen kiinni vaikkapa bussissa viereen/taakse. En edes halua tietää paljonko näitä lähestymisiä on mennyt ohi kun huomaan hänet kuitenkin melkein viikottain. En tunne kyseistä henkilöä mitenkään enkä ole millään tavalla antanut aihetta ymmärtää että olisin kiinnostunut läheisestä kontaktista, ikäeroakin on reilusti (olen vanhempi ja perheellinen jne).

Vierailija
22/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi perustaa vertaistukiryhmä stalkkaamisen uhreille. Auttaisi jutella muille.

Ulkopuolisilta tulee aina näitä "mitä jos muutat tietosi salaiseksi, mitä jos merkkaisit tapahtumat ylös, mitä jos tulkitset tilannetta väärin, mitä jos näitkin jonkun muun, mitä jos käytöt uutta reittiä" - neuvoja, jotka ovat vähättelyä ja loukkaavat uhrin älyä. Ikään kuin sitä ei olisi tehnyt kaikki jo vuosia sitten.

Gps-seuraamisesta, kannattaa hommata kännykän varten kotelo, joka estää gps-signaalin lähetyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään stalkkaaminen on räjähtänyt käsiin, enimmäkseen se on netissä tapahtuvaa. Suomi on läpeensä täynnä kotiinsa jämähtäneitä sekopäitä, jotka melko vähäisilläkin tietoteknisillä taidoilla pystyvät melkoiseen lurkkimiseen.

Se, että joku käy katsomassa sun julkista some-profiilia, ei ole stalkkaamista.

Vierailija
24/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi perustaa vertaistukiryhmä stalkkaamisen uhreille. Auttaisi jutella muille.

Ulkopuolisilta tulee aina näitä "mitä jos muutat tietosi salaiseksi, mitä jos merkkaisit tapahtumat ylös, mitä jos tulkitset tilannetta väärin, mitä jos näitkin jonkun muun, mitä jos käytöt uutta reittiä" - neuvoja, jotka ovat vähättelyä ja loukkaavat uhrin älyä. Ikään kuin sitä ei olisi tehnyt kaikki jo vuosia sitten.

Gps-seuraamisesta, kannattaa hommata kännykän varten kotelo, joka estää gps-signaalin lähetyksen.

Ei gps vaadi mitään signaalia lähetettäväksi. eri asia jos sulla on jokin appi joka käyttää sun sijaintia. gps toimii ihan toisin.

Olen mies ja eräs (ilmeisesti joku heikkopäinen mt-potilas) on seuraillut pari vuotta. Haukuin sen julkisella paikalla kerran. Nyt se on vähän himmaillut.

Vierailija
25/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kyylää Instagramiani ja kirjoittaa tänne mielipiteitä ja arvosteluja elämästäni. En ole päässyt eroon, enkä niin välitä enää mielenterveyspotilaan mielipiteistä.

Vierailija
26/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli joskus. otin kuvia ja kirjotin ylös aina kun ilmestyi paikalle. Kun tuli iholle kuvasin kännyllä videota. Kun ei muuten tajunnut pistin faceen ja juutuubiin kaikki jutut. Siitä nousi meteli kun oltiin pienellä paikkakunnalla. Stalkkeri teki asiasta poliisjutun joka sitten kuivui koska se ois itse saanut isommat rapsut kuin minä. Mutta eipähän kehannut enää törkeillä.

En asu enää tuolla mutta kuulin että oli saanut tuomion jonkun opiskelijatytön tsalkkaamisesta myöhemmin.

Eipähän asettunut enää ehdolle seuraavissa kunnanvaaleissa hehe

Vierailija
27/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan välittämättä noista :D hulluja nyt riittää.

Vierailija
28/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin häirikkö. Puolituttu nainen ihastui mieheeni. Alkuun meni niin että pyrki jokaista mahdollista kautta ottamaan mieheeni yhteyttä ja pyysi tapaamista. Tai ilmestyi miehen työpaikalle. Mies ei vastannut mihinkään yhteydenottoon, niin nainen muutti taktiikkaa. Puhui joka puolella kuinka ihastunut mieheni on häneen, vainoaa ja stalkkaa, seuraa, kiertää kodin lähettyvillä jne. Levitti tarinaa myös miehen työpaikalle, meidän ystäville, kaikille, ja samalla yritti joka reittiä saada miehelle viestiä että voisiko hän tavata? Esim. otti yhteyttä miehen pomoon pyytäen, että määräisi miehen tapaamaan hänet 🙄

Sitten muuttui taas. Alkoi puhua ihmisille että heillä on suhde, ovat menossa naimisiin, mutta ongelmana olen minä, sairaalloisen mustasukkainen vaimo. Ja alkoi värvätä muita ihmisiä ottamaan mieheen yhteyttä ja puhumaan hänen puolestaan ja ehdottamaan tapaamista. Paheni siitä vielä siihen että puhui hirvittävää p*skaa minusta joka puolelle, miten hullu olen, vainoan häntä, olen uhannut ta*paa hänet mustasukkaisuuksissani kun en hyväksy heidän suhdettaan vaikka mieheni rakastaa häntä.

Oli ihan hirveitä vuosia. Suht pieni paikkakunta, niin se ihmisten jatkuva tuijotus ja puheet, miten kestän olla mieheni kanssa jolla on suhde toiseen, tai miten hullu minä olen. Kun kaikki eivät tajunneet, että nainen on psyykkisesti sairas, ennen kuin alkoi julkisesti hu*ritella minua. Se tunne kun omat ystävät ja sukulaiset kertoo yhteydenotoista joita ovat saaneet siksi että ovat mun ystäviä, kun "eikö se ole se hullu mustasukkainen äm*ä jonka mies on toisen naisen kanssa" tai kun menin aivan uuteen työpaikkaan ja sielläkin kaikki tiesivät kuka olen, ja siinä sitten alat vieraille ihmisille kertoa mikä on totuus. Tietäen ettei kaikki usko minua, vaan uskovat tätä toista.

Rikosilmoitukset, käräjät, jatkuva yhteys poliisin kanssa tai keskustelut naisen puolison tai hoitavan lääkärin kanssa ei auttaneet. Ainoa mikä auttoi oli muutto kauas pois. Melkein tuli itku kun menin täysin uudella paikkakunnalla kauppaan ja tajusin helpottuneena, että kukaan ei tiedä ketä me ollaan 😭

Vierailija
29/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia vuosia sitten oli, mies ei kestänyt sitä, että halusin erota niin alkoi vainota. Soitteli taukoamatta ja lähetteli viestejä. Silloin ei vielä kännyköissä saanut estettyä numeroita eikä vainoaminen ollut rikos, joten en voinut tehdä mitään. En sitten vaan vastannut koskaan, vuoden se jaksoi soitella kunnes kyllästyi.

Vierailija
30/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Vuosikausia ja en ole päässyt eroon. Yritän vain elää tämän ongelman kanssa.

Esim koti- tai viestintärauhan rikkomista on laitonta. Miksi et tee rikosilmoitusta poliisille?

Ap

On tehty ja saanut lähestymiskieltoon. Seurailee silti kauempaa.

Kyttääkö kiikareilla?

Milläpä muillakaan ja kameralla ottaa kuvia.

Oletpas tarkkanäköinen kun huomaat kiikaroinnin ja kuvailun 

Vierailija
31/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on yleisin diagnoosi stalkerilla? Mistä vainoaminen johtuu?

Vierailija
32/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häirikön dg-listalta muistan vain paranoidisen psykoosin. Oli myös pari muuta diagnoosia, mutta en jaksa nyt kaivaa papereita.

Vierailija
33/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua ihan kuspäisyydestä

Vierailija
34/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, ettei poliisi puutu vainoamiseen. Yritä siinä miettiä, miten päästä ahdistelijasta eroon. 

35/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oli joskus. otin kuvia ja kirjotin ylös aina kun ilmestyi paikalle. Kun tuli iholle kuvasin kännyllä videota. Kun ei muuten tajunnut pistin faceen ja juutuubiin kaikki jutut. Siitä nousi meteli kun oltiin pienellä paikkakunnalla. Stalkkeri teki asiasta poliisjutun joka sitten kuivui koska se ois itse saanut isommat rapsut kuin minä. Mutta eipähän kehannut enää törkeillä.

En asu enää tuolla mutta kuulin että oli saanut tuomion jonkun opiskelijatytön tsalkkaamisesta myöhemmin.

Eipähän asettunut enää ehdolle seuraavissa kunnanvaaleissa hehe

Hyvin toimittu! 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
36/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen tai paranoidinen persoonallisuushäiriö. 

Vierailija
37/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan johdu vaan kusipäisyydestä, vaatii paljon isomman nuppivian. Muutenhan joka neljäs ihminen olisi vainoaja.

Vierailija
38/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan johdu vaan kusipäisyydestä, vaatii paljon isomman nuppivian. Muutenhan joka neljäs ihminen olisi vainoaja.

Huom. VOI johtua. Ja kuspäisyydelle ei ole määritelmää, että puhuttaisiin vaikka vain sun tuntemista kuspäistä. Fakta on ettei kaikilla stalkkereilla todellakaan ole mitään diagoosia tai edes kriteereitä sellaiseen.

Vierailija
39/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin häirikkö. Puolituttu nainen ihastui mieheeni. Alkuun meni niin että pyrki jokaista mahdollista kautta ottamaan mieheeni yhteyttä ja pyysi tapaamista. Tai ilmestyi miehen työpaikalle. Mies ei vastannut mihinkään yhteydenottoon, niin nainen muutti taktiikkaa. Puhui joka puolella kuinka ihastunut mieheni on häneen, vainoaa ja stalkkaa, seuraa, kiertää kodin lähettyvillä jne. Levitti tarinaa myös miehen työpaikalle, meidän ystäville, kaikille, ja samalla yritti joka reittiä saada miehelle viestiä että voisiko hän tavata? Esim. otti yhteyttä miehen pomoon pyytäen, että määräisi miehen tapaamaan hänet 🙄

Sitten muuttui taas. Alkoi puhua ihmisille että heillä on suhde, ovat menossa naimisiin, mutta ongelmana olen minä, sairaalloisen mustasukkainen vaimo. Ja alkoi värvätä muita ihmisiä ottamaan mieheen yhteyttä ja puhumaan hänen puolestaan ja ehdottamaan tapaamista. Paheni siitä vielä siihen että puhui hirvittävää p*skaa minu

Veti hiljaiseksi. Ei voi ees kuvitella millaista on elää näin.

Vierailija
40/803 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom. VOI johtua. Ja kuspäisyydelle ei ole määritelmää, että puhuttaisiin vaikka vain sun tuntemista kuspäistä. Fakta on ettei kaikilla stalkkereilla todellakaan ole mitään diagoosia tai edes kriteereitä sellaiseen.

Kyllä kriteerit täyttyisi, mutta hulluimmat eivät hakeudu ikinä hoitoon. Vainoajilla on yleensä sekä nepsypuolen että mt-puolen ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan