Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleistynyt ilmiö. Nuoret aikuiset jäävät työkokeiluin ja kuntouttaviin vuosiksi. Tienaat, päivärahan ja 9€ päivälisän. Älkää alistoko tuohon

Vierailija
08.03.2024 |

Minusta on törkeää, miten ihmisiä käytetään hyväksi. 

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kannattaa alkaa rikolliseksi jos ei saa töitä

Vierailija
82/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9€/päivä ei kyllä kovin kummoista työpanosta saa. Itse vaivautuisin korkeintaan paikalle ja oleilisin siellä. 

Sellaista se käsittääkseni onkin. Siellä oleillaan. Mitään järkevää ei saa tehdä. Kuulemma ei edes opiskella. 

Ainakin meitä kannustettiin opiskelemaan, ja tehtiin kyllä ihan kaikenlaista. Yksi jannu piti kiinni oikeuksistaan, ettei tarvitse tehdä mitään. Lienee siellä vieläkin. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin työkokeilussa pomolle, että olen tullut töihin enkä leikkimään ja työstä pitää maksaa palkkaa. Piaan tuli työsopimuksen kanssa 12€/h ei oo häävi mutta kelpas ja nyt olen 3 vuotta tehnyt varastomiehen hommia 👍

Minä olin työkokeilussa ja koko firmalla oli ongelmia ihmisten sairastumisien kanssa eikä sijaisia saatu oikein mistään. Kysyivät kerran että pärjäänkö nyt yksin kun työkaveri joutui lähtemään pois kesken päivän. Sanoin että no voi sentään kun eihän minua saa jättää yksin! Toi työsopimuksen sille päivälle ja tälle tuli jatkoa, tuurasin aina ja niin vaan yhtäkkiä olinkin vakituinen työntekijä 😆

Taisit kuitenkin osoittaa tekeväsi töitä, etkä vain istuskellut, kuten ketjussa aiemmin on uhottu?

Joo koska halusin nähdä pystynkö tekemään niitä töitä ja aika kului paremmin. En menisi enää mistään hinnasta työkokeiluun mihinkään työpaikkaan ihan jo siitä syystä koska kohtelu on heitä kohtaan todella ala-arvoista ja nimenomaan palkallisten työntekijöiden osalta. Tuohon aikaan ei ollut tämmöistä mitä nykyään, en tiedä mikä muuttui.

Meillä on ollut työkokeilijoita ja ihan hirveitä ne jutut mitä heistä selän takana puhutaan. Kuntouttavassa olevia kohtaan jostain syystä ollaan armeliaampia. Palkkatuella olevat ovat myös sitä ns alinta kastia.

Vierailija
84/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin työkokeilussa pomolle, että olen tullut töihin enkä leikkimään ja työstä pitää maksaa palkkaa. Piaan tuli työsopimuksen kanssa 12€/h ei oo häävi mutta kelpas ja nyt olen 3 vuotta tehnyt varastomiehen hommia 👍

Minä olin työkokeilussa ja koko firmalla oli ongelmia ihmisten sairastumisien kanssa eikä sijaisia saatu oikein mistään. Kysyivät kerran että pärjäänkö nyt yksin kun työkaveri joutui lähtemään pois kesken päivän. Sanoin että no voi sentään kun eihän minua saa jättää yksin! Toi työsopimuksen sille päivälle ja tälle tuli jatkoa, tuurasin aina ja niin vaan yhtäkkiä olinkin vakituinen työntekijä 😆

Taisit kuitenkin osoittaa tekeväsi töitä, etkä vain istuskellut, kuten ketjussa aiemmin on uhottu?

Eli jos olet työtön nii älä h*lvetissä näytä naamaasi missään "ilmaisena työntekijänä" tai tukityöllistettynä (palkkatuki). Kuntouttavassa voit olla koska heidän oletetaan olevan osittain työkyvyttömiä ja heille sallittakoon kokeilla pärjääkö normaalien ihmisten joukossa.

Vierailija
85/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin palkkatuelle neljän vuoden työttömyyden jälkeen. Kiusaaminen alkoi heti ensimmäistä päivistä lähtien. Jaksoin kolme kuukautta ja lähdin koeajalla. En uskalla enää edes hakea töitä:(

Vierailija
86/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa on paljon yli-ikäisiä eli 60-vuotiaita päivähoidossa. Jos näille keksittäisiin joku muu palvelu niin kuntouttavassa olisi enemmän resursseja nuorille.

Tarkoitat siis päivähoitoa nuorille. Njaa, ei hassumpi idea, moni tänä päivänä tuntuu tarvitsevan moista.

En tarkoita vaan ne vanhuspuolelta vapautuvat resurssit voitaisiin kohdentaa paremmin nuorille. Jotain muuta kuin kuntouttavaa.

Vierailija
87/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltanut lähteä työkokeiluun vanhuspuolelle koska olen kuullut vähemmän mairittelevia juttuja lähihoitajien kanssa työskentelystä.

Vierailija
88/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en uskaltanut lähteä työkokeiluun vanhuspuolelle koska olen kuullut vähemmän mairittelevia juttuja lähihoitajien kanssa työskentelystä.

Mulla sama homma päiväkodin puolella ja työkkäri sinne yrittää pakottaa.. Muutenkin vihaan lapsia ylipäätään saati että joutuisi oikeiden palkollisten silmätikuksi 

Vierailija
89/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sinne kukaan pakota, kun hakee ihan itse sen mielekkäämmän työpaikan tai lähtee opiskelemaan (työllistävää) alaa.

Vierailija
90/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei sinne kukaan pakota, kun hakee ihan itse sen mielekkäämmän työpaikan tai lähtee opiskelemaan (työllistävää) alaa.

Mieluisaa työpaikkaa on vaikea saada ja kaikille opiskelu ei ole mahdollista 

Vierailija
91/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että aikuiskoulutustuki poistetaan, niin yhä harvempi pääsee sitä alaa vaihtamaan.

Vierailija
92/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään ketään pakoteta, aina voi kieltäytyä 

Vierailija
93/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo koska halusin nähdä pystynkö tekemään niitä töitä ja aika kului paremmin. En menisi enää mistään hinnasta työkokeiluun mihinkään työpaikkaan ihan jo siitä syystä koska kohtelu on heitä kohtaan todella ala-arvoista ja nimenomaan palkallisten työntekijöiden osalta. Tuohon aikaan ei ollut tämmöistä mitä nykyään, en tiedä mikä muuttui.

Meillä on ollut työkokeilijoita ja ihan hirveitä ne jutut mitä heistä selän takana puhutaan. Kuntouttavassa olevia kohtaan jostain syystä ollaan armeliaampia. Palkkatuella olevat ovat myös sitä ns alinta kastia.

Kyllähän minäkin olin havaitsevani sen eriarvoisuuden, mutten varsinaista kiusaamista kokenut. Jotain minulle kuulumattomia töitä kyllä laitettiin tekemään, ja toisaalta, pariin työhön pyysin erikseen päästä mukaan, ehkäpä siksi koin puolenvuoden jälkeen tulleeni hyväksytyksi. Mitään vakipestin vastuualueen tehtäviä en tietnkään saanut, koska vakkareilla oli osalla tietysti kyse  oman työn pysymisestä.

Koulunpenkiltä tullutta työharjoittelijaa kohdeltiin selkeästi armollisemmin ja toisaalta hyvä niin. Ikävän työkokemuksen jälkeen olisi harjoittelija voinut luovuttaa töistä haavelun tyystin.

Vierailija
94/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minäkin olin havaitsevani sen eriarvoisuuden, mutten varsinai

Yhtä ilkeästi kohdeltiin koulujen kautta tulleita harjoittelijoita

Vierailija
95/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minäkin o

Mm. Jos kysyttiin neuvoa niin tuhahdeltiin ja huokailtiin. Selän takana valitettiin miten pitäisi saada palkankorotus kun joutuu neuvomaan toisia. Yhtä ujompaa opiskelijaa kiusattiin selkeästi piilo*ittuilulla ja nälvimisellä. 

Vierailija
96/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 vuotta töittä 9 eurolla päivässä. 3 kertaa ne lupais palkkatyöpaikan jos jään vielä 6 kuukaudeksi. Olin 6 kk aina kerralla. Minä tyhmä uskoin ja olin 2 vuotta sitten orjana enkä saanut palkkatöitä. Sitten kun en enää suostunut niin ne uantoi karenssin. Nauhoitin työkkärin käynnin miten ne uhkasi etten saa 12 kuukauteen rahaa. Sitten kerroin että olin nauhoittanut niitten puheet ja sanoin että mennään oikeuteen selvittämään asia. Olinkin oikeusaputoimistossa kysymässä neuvoa ja sain sieltä apua ja avustajan joka soitti työkkäriin ja sen jälkeen karenssi peruttiin.

Vierailija
97/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 2 vuotta töittä 9 eurolla päivässä. 3 kertaa ne lupais palkkatyöpaikan jos jään vielä 6 kuukaudeksi. Olin 6 kk aina kerralla. Minä tyhmä uskoin ja olin 2 vuotta sitten orjana enkä saanut palkkatöitä. Sitten kun en enää suostunut niin ne uantoi karenssin. Nauhoitin työkkärin käynnin miten ne uhkasi etten saa 12 kuukauteen rahaa. Sitten kerroin että olin nauhoittanut niitten puheet ja sanoin että mennään oikeuteen selvittämään asia. Olinkin oikeusaputoimistossa kysymässä neuvoa ja sain sieltä apua ja avustajan joka soitti työkkäriin ja sen jälkeen karenssi peruttiin.

Voi saatana mitä sosiopaatteja siellä työkkärissäkin työskentelee. Kuten myös ne sinua huijanneet tyypit.

Vierailija
98/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulla on tarjota tilalle? 

Palkkatyötä! 

Okei, meidän suurin ongelmamme on liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset. Ja sinun ratkaisu on, että kasvatetaan julkista sektoria vielä lisää? 

Liian suuret tuet jne. suomeksi: ahne sikapaska saa vain 10 kertaa yli tarvitsemansa.

Vierailija
99/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuo 9 euroa tullaan vielä leikkaamaan pois. Hakemuksesta voi saada jotain matkatukea mutta automaattisesti tuota ei pian makseta. Tämä on vain ennuste. 

Vierailija
100/142 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä on tulevaisuus, katsokaa vaan dokkareita esim Thaimaa, Kiina yms. Teet hiki päässä töitä ehkä 1 euron palkalla per 20 tuntia töitä. MUTTA jokuhan saa hyvät rahat. Kokoomus välittää ja on välittänyt vain suuryrittäjistä, muut voi tehdä näitä hikipaja hommia.