Mun vuokra nousee 30e ja toimeentulotuki laskee 140e 1.4. MITÄ TEEN?!!e
Aivan älytön tilanne, siis oikeasti.
Nyt jo elän kädestä suuhun perustoimeentulotuella, ja ensi kuussa vuokra taas nousee 30e ja mun tuet tippuu 140e koska "liian kallis asunto". Tähän mennessä Kela on maksanut mun vuokran kokonaan jotta mä pystyn elämään sillä normaalilla perustoimeentulotuella, mutta ei sit enää.
Ja olen hakenut halvempaa asuntoa, mutta yksinäinen mies ilman luottotietoja ei sellaista helposti saa.
Ja töitä haen koko ajan myös. Töihin ei "mennä", vaan haetaan.
Mitö oikeasti teen kun kohta ei rahat enää riitä ruokaankaan??
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraista, jos halvempaa ei vain löydy.
No kuule ei siihen harkinnanvaraista voi myöntää, koska muuten sitä pitäisi myöntää kaikille ylikalliissa kämpissä asuville.
Paljonko aloittaja saa työttömyysetuutta? Jos menee työkokeiluun tai työtoimintaan, voi saada 9 euroa päivälle lisää.
Vierailija kirjoitti:
Otat asuntoosi kämppiksen, jonkun toisen tuilla elävän, jolla sama ongelma. Yhdessä asuessanne asumiskulunne puolittuvat.
Toimeentulotuki on pienempi kimppakämpässä asuvalle
Vierailija kirjoitti:
Paljonko aloittaja saa työttömyysetuutta? Jos menee työkokeiluun tai työtoimintaan, voi saada 9 euroa päivälle lisää.
Ja sinne työtoimintaan kulkeminen ei maksa mitään? Tai siellä ruokailu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat asuntoosi kämppiksen, jonkun toisen tuilla elävän, jolla sama ongelma. Yhdessä asuessanne asumiskulunne puolittuvat.
Toimeentulotuki on pienempi kimppakämpässä asuvalle
Menot ovat pienemmät. Ehkä åitäisi vielä säätää laki, että jos saa toimeentilotukea, niin asumisstandardiksi hyväksytään vain soluasunto tai kimppakämppä. Muiden veronmaksajien ei ole velvollisuus kustantaa tukieläteille hienoa elintasoa, vaan vain sen, että pysyy hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Menet töihin. Mistä vaan hanttihommasta tienaat enemmän. Etkä loisi toisten rahoilla.
Nämä tietyt tyypit herää aika myöhään siihen, että jos haluaa töitä täytyy todella nähdä vaivaa sen eteen. Olis oikeastaan pitänyt jo vuosia nähdä se vaiva kun nyt kaikki duunit menee niille joiden persaus kestää kovan työnteon. Ennen oli vielä suht helppoja töitä, ei enää. Täytyy siis tarttua mihin tahansa hommaan mitä saa.
Itsekin herään aamuisin neljältä melko surkean työn takia. Monet joilla on vuosien kokemus saa nyt ihan pskatöitä ja osa on työttöminä pitkän urankin jälkeen. Sitten valitetaan kun ei saa tarpeeksi rahaa Kelasta, no vastako tähän heräsitte?
Jos ei muuttaminen onnistu, niin ota alivuokralainen. Et varmaankaan ole ainoa, joka on luottotiedoton ja toimeentulotuella ja jonka ylikorkeaa vuokraa ei enää makseta. Kämppiksen kanssa selviätte kahdestaan siitä vuokrasta ja rahaa jää ruokaan.
Mä ihmettelen sitä, että jäin työttömäksi 32 työvuoden jälkeen ja saan joka kuukausi rahaa seinästä tekemättä mitään. En todellakaan valita tästä asiasta. Monissa maissa ei saa lanttiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siis käytännössä saa 170e vähemmän rahaa ens kuussa...aivan käsittämätöntä...
Ap
Kelalle kun laitat kopiot että oot hakenut halvempaa niin ei laske tuota tukea.
Kyllähän täällä luuserit toista luuseria neuvoa osaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen sitä, että jäin työttömäksi 32 työvuoden jälkeen ja saan joka kuukausi rahaa seinästä tekemättä mitään. En todellakaan valita tästä asiasta. Monissa maissa ei saa lanttiakaan.
Sama täällä, otin sitten vielä OVE:n ja pärjään paljon paremmin kuin koskaan ennen. Leikkaukset eivät koske minua, kun asun omassa ja eläke häämöttää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus oli täällä jo eilen.
Mutta vastauksena: käytät 170 euroa vähemmän rahaa kuussa. Kyllä se onnistuu kun vain ryhdyt toimeen ja lakkaat ruikuttamasta. Itsekin olen saanut alkuvuodesta asti säästöön yli 500 euroa, työttömänä siis. Varaudun leikkauksien takia ettei mikään osuu tuulettimeen.
Minäkin säästän ansiosidonnaisestani 500 euroa/kk eli 1000 € on jo säästetty tänä vuonna.
Kesä tulee ja tarkenee asua teltassa. Kerää ja myy marjoja sekä sieniä, tienaa syksyn varalle.
Vierailija kirjoitti:
Baronallakin auki 353 työpaikkaa mutta så et vain millään työllisty. Oletko niitä jotka kirjoittavat tahallaan niin löperiä työhakemuksia ettei vahingossakaan tärppää?
Ei, vaan Baronalla 353 ILMOITUSTA. muistaakseni juuri samainen firma haki aikoinaan leffateatteriin lipunmyyjää - 1 Ilmoitus-1 paikka, -800 hakijaa.
Menkää töihin ja lopettakaa elämästä veronmaksajien rahoilla. Mikä hittto teitä prkleitä vaivaa.
Rupea myymään netin kautta seksiä niin olet kohta miljonääri. Jos et tiennyt niin istut aarrearkun päällä.
Hommaa itsesi vankilaan. Siellä on mukavat oltavat. Harrastukset, opinnot, ruoka, kaikki tarjoillaan nenän eteen. On kuntosalia, kirjastoa, aikaa loikoilla, pyykitkin hoitaa joku muu. Ja kaikki tämä ilmaiseksi.
Niinpä. Meillä on rahat loppu tässä maassa. Asia koskee myös sua, vaikka et niin uskonutkaan.
Mene henkilökohtaiseksi avustajaksi ja asu kämppiksen kanssa.
Soluasuntoon sitten vaan. Ei ole muiden tehtävä maksaa sinulle mieleistä kämppää, vaan sen verran ettet sillan alla joudu nukkumaan. Simuasunnosta pääset saman tien pois kun kustannat oman asunnon luksuksen itse. Jokainen pääsee kyllä töihin kun vain lopettaa sen ainaisen selitysten keksimisen. Henkilökohtaisen avustajan työt, puhelinmyynti, kausityöt pohjoisessa, siivous, varhaiskasvatus, lähihoitaja, sairaanhoitaja...ei ole pitkä koulutuskaan näihin. Nykyään sh koulutukseen otetaan kaikki, jotka osaavat pyöröovista kävellä ja nimen kirjoittaa. Ryhtykää toimeen, älkääkä ruikuttako. Ruikutukseen menneellä ajalla olisitte jo kouluttautuneet uudelleen moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Soluasuntoon sitten vaan. Ei ole muiden tehtävä maksaa sinulle mieleistä kämppää, vaan sen verran ettet sillan alla joudu nukkumaan. Simuasunnosta pääset saman tien pois kun kustannat oman asunnon luksuksen itse. Jokainen pääsee kyllä töihin kun vain lopettaa sen ainaisen selitysten keksimisen. Henkilökohtaisen avustajan työt, puhelinmyynti, kausityöt pohjoisessa, siivous, varhaiskasvatus, lähihoitaja, sairaanhoitaja...ei ole pitkä koulutuskaan näihin. Nykyään sh koulutukseen otetaan kaikki, jotka osaavat pyöröovista kävellä ja nimen kirjoittaa. Ryhtykää toimeen, älkääkä ruikuttako. Ruikutukseen menneellä ajalla olisitte jo kouluttautuneet uudelleen moneen kertaan.
Sinä se täällä ruikuttaja olet kokoomus kikkare