Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden marttyyri äiti

Vierailija
07.01.2026 |

Tuttava pariskunnalla on eka vauva ja äiti itkee että isä ei hoida osuuttaan. Minäpä kerron mitä isä tekee ja mitä äiti siltä vaatii.

Kun lapsi oli syntynyt isä oli 2 viikkoa isyys lomalla ja hoiti aivan kaiken paitsi imetyksen. Äiti sai levätä ja toipua. Sitten isä meni töihin takaisin ja helvetti repesi.

Isä tulee viideltä kotiin. Äiti on sitä mieltä että isän pitää kaikki illat hoitaa yksin lasta. "Minä olen ollut koko päivän yksin lapsen kanssa niin tarvitsen illat vapaaksi". Isä suostuu hoitamaan lasta 3 tuntia illassa jotta saa toiset 3 tuntia vapaata aikaa. Näin molemmat saavat 3 tuntia illassa vapaata. Äidin mielestä täysin kohtuutonta häntä kohtaan.

Viikonloppuna isän pitäis äidin mielestä hoitaa lasta yksin. "Mun pitää saada 2 kokonaan vapaata päivää kun olen ollut 5 päivää lapsen kanssa." Isä suostuu hoitamaan vain joko lauantain tai sunnuntain tai kokonaan joka toisen viikonlopun jotta molemmat saavat puolet viikonlopuista vapaaksi. Täysin kohtuutonta marttyyri äitiä kohtaan.

Isä ei suostu hoitamaan viikolla vauvan yöheräämisiä koska hänen pitää herätä aamulla töihin. Viikonloppuisin isä hoitaa vauvan yöheräämiset kun ei haittaa olla väsynyt aamulla. Hän ei voi viikolla olla liikenteessä tai työssään puoli unessa. Äiti voi torkkua päivällä kun vauva nukkuu. Isä ei voi torkkua töissä. Äiti itkee väsyneenä. "Mä en saa ees nukkua!" Hirvee sika moinen isän kuvatus.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota jos parisuhde ei toimi.

Vierailija
2/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vuoro viikko systeemi oikein toimi vasta syntyneen kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii, kun pari on vielä yhdessä. Meillä on ollut vuoroviikot lapsen syntymästä asti. Päävastuu lapsesta on vuoro viikoin toisella ja joka kolmas viikonloppu on kokonaan vapaata. 

Vierailija
5/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se äiti tajua niin ei se tajua. Jotkut vana ovat niin täysin itse keskeisiä että kaikkien pitäisi huomioida heidät mutta heidän ei ketään. Narsistiset piirteet tulevat helposti esille kun ensimmäinen lapsi syntyy. Monet eroavat nopeasti lpasen synnyttyä kun totuus puolisosta paljastuu.

Vierailija
6/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei se äiti tajua niin ei se tajua. Jotkut vana ovat niin täysin itse keskeisiä että kaikkien pitäisi huomioida heidät mutta heidän ei ketään. Narsistiset piirteet tulevat helposti esille kun ensimmäinen lapsi syntyy. Monet eroavat nopeasti lpasen synnyttyä kun totuus puolisosta paljastuu.

Lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. 

Vierailija
7/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% äideistä on uhriutuvia marttyyrejä niin näiden mielipiteille ei kannata antaa mitään arvoa kun se ok pelkkää uhriutumista kun ei saa teetettyä ja maksatettua omia asioita muilla mitä ei itse halua tehdä tai maksaa

Vierailija
8/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaimolle tuli tavaksi että töistä tullessani hän (äitiyslomalla) tyrkkäsi ovella vauvan syliini ja lähti itse ovesta ulos usein koko illaksi. Tarvitsen hetken lepoa töiden jälkeen. Lopulta aloin viettää aikaa kaupungilla tai kavereilla joka päivä pari kolme tuntia töiden jälkeen. Se oli ainoa keinoa saada vuorokaudessa hetki vapaata kaikesta. Menin kyllä illalla hoitamaan vauvaa saatuani vetää henkeä ja sitten illalla hänkin sai vetää henkeä.

Vierailija
9/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tutustu asialla. Raskaus fantasian. Itse raskaana,tytär raskaana ja lopulta äiti raskaana Afrikan loma tuliainen.Seuraava mies ei hoida lasta,kaveri ei hoida lastaan ja naapuri ei hoida lastaan. Välistä jäi nämä abortti tarinat sama itse,tytär ja äiti abortti.

Mikä voi olla ihmisen mielentila kun näitä kirjoittaa?

Vierailija
10/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. 

Onhan lapset kätevä tulonlähde ettei tarvi töitä tehdä kun lapsien avulla saa elätettäväksi itsensä miehen rahoilla vielä eron jälkeenkin koska lapsi asioiden viran omaiset on aina naisia ja "helvetissä on erityinen paikka naiselle joka ei toista naista tue" niin miehellä ei ole mitään toiva rehellisyydestä ja tasa-arvosta

Vierailija
11/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaimolle tuli tavaksi että töistä tullessani hän (äitiyslomalla) tyrkkäsi ovella vauvan syliini ja lähti itse ovesta ulos usein koko illaksi. Tarvitsen hetken lepoa töiden jälkeen. Lopulta aloin viettää aikaa kaupungilla tai kavereilla joka päivä pari kolme tuntia töiden jälkeen. Se oli ainoa keinoa saada vuorokaudessa hetki vapaata kaikesta. Menin kyllä illalla hoitamaan vauvaa saatuani vetää henkeä ja sitten illalla hänkin sai vetää henkeä.

Minä petin, se oli ainoa asia joka oli jotain omaa. Erossa lapsi jäi isälle. 

Vierailija
12/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii, kun pari on vielä yhdessä. Meillä on ollut vuoroviikot lapsen syntymästä asti. Päävastuu lapsesta on vuoro viikoin toisella ja joka kolmas viikonloppu on kokonaan vapaata. 

Teillä työttömillä pariskunnilla toi on niin helppo järjestää. Jos kumpikaan olisi töissä niin eihän toi homma noin pelais. Kiva kun teillä on aikaa hoitaa lasta ja silti reilusti vapaa aikaa. Muut maksaa

Vierailija
13/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan lapset kätevä tulonlähde ettei tarvi töitä tehdä kun lapsien avulla saa elätettäväksi itsensä miehen rahoilla vielä eron jälkeenkin koska lapsi asioiden viran omaiset on aina naisia ja "helvetissä on erityinen paikka naiselle joka ei toista naista tue" niin miehellä ei ole mitään toiva rehellisyydestä ja tasa-arvosta

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Vierailija
14/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä työttömillä pariskunnilla toi on niin helppo järjestää. Jos kumpikaan olisi töissä niin eihän toi homma noin pelais. Kiva kun teillä on aikaa hoitaa lasta ja silti reilusti vapaa aikaa. Muut maksaa

Tyttökulta, aikuinen terve mies pärjää muutaman työpäivän vähän huonoillakin yöunilla. Lopettakaa se aikuisvauvojen paapominen. 

Vierailija
15/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Nämä asiat pitäisi miettiä ennen sen vauvan syntymää. Toki vauvuus on kovin lyhyt aika ihmisen elämässä, niin että vauva-ajan ongelmien takia ei heti kannata erota. Jos suhde on ollut hyvä ennen vauvan syntymää. Ja jos äiti imettää yöt niin on varmaan väsynyt. 

Sitä tosin en ymmärrä, että kolme tuntia omaa aikaa iltaisin. Mitä se äiti tekee kolme tuntia poissa kotoa joka päivä, sitä voi oikeutetusti ihmetellä. Mä en edes nyt aikuisten lasten äitinä keksisi tekemistä joka ilta kolmea tuntia poissa kotoa. 

Isä voisi neuvolassa kertoa näistä ongelmista, niin ehkä saisivat jotain apua. 

Vierailija
16/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii. Nämä asiat pitäisi miettiä ennen sen vauvan syntymää. Toki vauvuus on kovin lyhyt aika ihmisen elämässä, niin että vauva-ajan ongelmien takia ei heti kannata erota. Jos suhde on ollut hyvä ennen vauvan syntymää. Ja jos äiti imettää yöt niin on varmaan väsynyt. 

Sitä tosin en ymmärrä, että kolme tuntia omaa aikaa iltaisin. Mitä se äiti tekee kolme tuntia poissa kotoa joka päivä, sitä voi oikeutetusti ihmetellä. Mä en edes nyt aikuisten lasten äitinä keksisi tekemistä joka ilta kolmea tuntia poissa kotoa. 

Isä voisi neuvolassa kertoa näistä ongelmista, niin ehkä saisivat jotain apua. 

Me mietittiin paljonkin, eikä mikään mennyt niin kuin mietittiin, kun ex-rouva kuplaantui.. Nyt ollaan keskellä huoltajuusriitaa. 

Vierailija
17/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys saadaan äidin armosta. Jalkojen levittäminen miehelle antaa diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä millaista se isyys on ja naisella on kotitaloudellinen valta. 

Vierailija
18/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ratkaisitte tuon sitten, kun vaimo palasi työelämään? Kumpikin hengaili työpäivän jälkeen pari-kolme tuntia kaupungilla? Ja lapsi oli hoidossa 12h/pvä? Ikävä tosiasia vaan on se, että se lapsi on siinä iholla 24/7/365. Ja jonkun se olisi hoidettava sinne yläkouluikään asti nyt ainakin, sit jo voi odota että se lapsi saa itsekkin jotain aikaiseksi.

Vierailija
19/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni oletteko te isät kertoneet neuvolassa ongelmista? 

Vierailija
20/35 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättää lapsen akalle yksin hoidettavaski, jättää elarit maksamatta ja ottaa nuoremman naisen ja käyttää rahat mielummin hänen viihdyttämiseen.

T Alfa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme