Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vuokra nousee 30e ja toimeentulotuki laskee 140e 1.4. MITÄ TEEN?!!e

Vierailija
08.03.2024 |

Aivan älytön tilanne, siis oikeasti.

Nyt jo elän kädestä suuhun perustoimeentulotuella, ja ensi kuussa vuokra taas nousee 30e ja mun tuet tippuu 140e koska "liian kallis asunto". Tähän mennessä Kela on maksanut mun vuokran kokonaan jotta mä pystyn elämään sillä normaalilla perustoimeentulotuella, mutta ei sit enää.

Ja olen hakenut halvempaa asuntoa, mutta yksinäinen mies ilman luottotietoja ei sellaista helposti saa.

Ja töitä haen koko ajan myös. Töihin ei "mennä", vaan haetaan.

Mitö oikeasti teen kun kohta ei rahat enää riitä ruokaankaan??

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita auki sun kulurakenne, jotta voimme auttaa.

Vierailija
22/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baronallakin auki 353 työpaikkaa mutta så et vain millään työllisty. Oletko niitä jotka kirjoittavat tahallaan niin löperiä työhakemuksia ettei vahingossakaan tärppää? 

Pitää olla koulutus, rakennuspuolen hommiin tuskin pääsee kukaan nykyään. Siivoojaksi voi päästä, mutta siihenkin pitäisi koulutus käydä. En tiedä, mikä on ap:lle sopiva ammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuokravelkaa 3000 euroa? Vai oletko eri tyyppi?

Vierailija
24/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta vähemmän ja muuta halvempaan kämppään.

Vierailija
25/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat jonnekkin missä on halpoja asuntoja. Minun vuokra on 348 euroa 34 neliön asunto.

Vierailija
26/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pääsi?

Vierailija
27/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samoja aloituksia on nyt joka päivä useita. Tiedossa nämä tulevat muutokset on olleet jo pitkään, mutta tuntuu, että ihmiset havahtuvat vasta nyt. Tilanne on toki ikävä, jos töitä ei oikeasti saa eikä pienempää/halvempaa asuntoa. Tämä on hyvä muistutus siitä miksi ne luottotiedot pitää olla kunnossa.

Olen 51 vuotias nainen, joka aloitti kokopäiväiset työt 16 vuotiaana ja omilleni muutin 18 vuotiaana. En ole ikinä saanut asumistukea enkä toimeentulotukea. Olen ollut 2 kertaa lomautettuna tämän 35 vuotta kestäneen työhistoriani aikana ja molemmilla kerroilla sain toki päivärahaa liitosta ja toisella kertaa kassasta. Työtön en ole ollut päivääkään, työpaikkoja ollut 5 kpl. 

Minun on ehkä vaikea asettua tilanteeseesi, minun on jotenkin vaikea ymmärtää kuinka itsestäänselvänä pidetään sitä, että ihmiset elätetään verorahoilla. 

Ymmärrän kuitenkin sen, että kaikki on erilaista kuin 35 vuotta sitten. Töihin oli todella helppo päästä. Minulla on 18 vuotias lukioikäinen poika, joka asuu kanssani ja mietinkin usein, että miten poika tulee pärjäämään. Nyt minä elätän lukiolaisen yksin ja rahaa ei ole liikaa. Saman ikäisenä itse jo kävin töissä + elätin itseni, ei ollut yhtä pitkää oppivelvollisuutta jne.

Se päivä voi tulla, että itseltäni menee työt. Mitään en pidä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
28/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin, niinkuin muutkin ja lopetat muiden rahoilla elämisen. Lunta kolaamaan, postia jakamaan, vanhuksia hoitamaan..

Vierailija
29/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan, mihin töihin "vaan mennään", kun työttömiä on ainakin 300 000 ja vapaita työpaikkoja 30 000?

Vierailija
30/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siis käytännössä saa 170e vähemmän rahaa ens kuussa...aivan käsittämätöntä...

Ap

Kaikista tukirahoista täytyy muistaa, etteivät ne ole sinun rahojasi. Nyt on ideana se, että rahaa jää enemmän sille kuka sen on työllään tienannut ja vähemmän sille joka ei osallistu rahan tienaamiseen. 

Vierailija
31/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä siis käytännössä saa 170e vähemmän rahaa ens kuussa...aivan käsittämätöntä...

Ap

Kelalle kun laitat kopiot että oot hakenut halvempaa niin ei laske tuota tukea.

Toi ei enää auta 1.4 alkaen.

Kaikkien vuokrat kohtuullistetaan sillon.

Ihmettelen vaan että mistä ne kaikki saa halvemman asunnon, kun 77% toimeentulotukea saaneissa se raja ylittyi.

Vierailija
32/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat töiden hakemisen ja sen sijaan menet töihin. Töitä mitä vaan. Jos et heti saa mieleistä hommaa, niin teet sitä ja sanalla haet parempaa hommaa. Ja menet sinne, kun onnistaa. 

Kehystän tämän mainion ohjeen seinälleni. 

Vierailija
33/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baronallakin auki 353 työpaikkaa mutta så et vain millään työllisty. Oletko niitä jotka kirjoittavat tahallaan niin löperiä työhakemuksia ettei vahingossakaan tärppää? 

Pitää olla koulutus, rakennuspuolen hommiin tuskin pääsee kukaan nykyään. Siivoojaksi voi päästä, mutta siihenkin pitäisi koulutus käydä. En tiedä, mikä on ap:lle sopiva ammatti.

Puhelinpalveluihin kuten asiakaspalveluihin nyt pääsee ihan kuka tahansa täysipäinen talon sisäisellä perehdytyksellä. Ja työn voi tehdä kotoa käsin etähommana 

Vierailija
34/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat teltan ja trangian, niin minäkin tein.

Vierailija
35/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole TÄHÄNKÄÄN asti riittänyt rahaa mihinkään kun kerta TTT:llä olet.

Jokainen täysjärkinen ihminen pyrkiin ITSE huolehtimaan OMASTA toimeentulostaan.

Vierailija
36/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat työttömät juoksevat baarissa joka viikko. Täytyyhän niillä joku harrastus olla mieliala lääkkeiden lisäksi.

Vierailija
37/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työtön, niin sun on ihan sama olla työtön jossain maalaispitäjässä, jossa asuminen on halvempaa. Nyt vain muuttopuuhiin.

Toinen vaihtoehto on hakea hanttihommia, niihin pääsee aina. Vai eikö kelpaa? Woltkuskiksi? Ei varmaan, kun kermapersetoimeentulotukilainen haluaa istua lämpimässä ja mussuttaa pitsaa ja pelata/katsoa telkkua.

Muutto pikkukuntaan ei auta, koska rajat ovat kuntakohtaiset. Pikkukunnassa vuokrat ovat halvemmat, mutta niin myös vuokrarajat. Plus miinus nolla siis.

Tai oikeastaan miinukselle menee, koska syrjäseudulla ei ainakaan työllisty, ja lisäksi ei tunne ketään, on täysin yksin ja masentuu.

Vierailija
38/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konkreettista olet tehnyt edistääksesi työllistymistä? Minkälainen koulutus sinulla on? Jos et työllisty nykyisellä koulutuksella, miten olisi uudelleen koulutus? 

Vierailija
39/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pikkukuntaan ok-taloon vuokralle. Sitten voit laittaa kasvit tulemaan ja myyt siellä pílveä voitolla mopopojille.

Vierailija
40/106 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat töiden hakemisen ja sen sijaan menet töihin. Töitä mitä vaan. Jos et heti saa mieleistä hommaa, niin teet sitä ja sanalla haet parempaa hommaa. Ja menet sinne, kun onnistaa. 

Lopetat töiden hakemisen mutta kuitenkin haet samalla töitä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme