Mun vuokra nousee 30e ja toimeentulotuki laskee 140e 1.4. MITÄ TEEN?!!e
Aivan älytön tilanne, siis oikeasti.
Nyt jo elän kädestä suuhun perustoimeentulotuella, ja ensi kuussa vuokra taas nousee 30e ja mun tuet tippuu 140e koska "liian kallis asunto". Tähän mennessä Kela on maksanut mun vuokran kokonaan jotta mä pystyn elämään sillä normaalilla perustoimeentulotuella, mutta ei sit enää.
Ja olen hakenut halvempaa asuntoa, mutta yksinäinen mies ilman luottotietoja ei sellaista helposti saa.
Ja töitä haen koko ajan myös. Töihin ei "mennä", vaan haetaan.
Mitö oikeasti teen kun kohta ei rahat enää riitä ruokaankaan??
Kommentit (106)
Opi vesiviljelemään pílveä, netistä löytyy ohjeet. Sitten myyt blossia kavereille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinulla ole TÄHÄNKÄÄN asti riittänyt rahaa mihinkään kun kerta TTT:llä olet.
Jokainen täysjärkinen ihminen pyrkiin ITSE huolehtimaan OMASTA toimeentulostaan.
Töitä ei riitä kaikille. Jokainen täysjärkinen sen ymmärtää, kun vertaa avoimien työpaikkojen määrää työttömien määrään.
Yhä edelleenkään YKSIKÄÄN ei ole osannut kertoa sitä absoluuttista työpaikkojen maksimimäärää edes Suomessa. Eikä syytä mikä ESTÄISI sen +1 työpaikan syntymisen sen määrän jälkeen.
Tämä aloitus oli täällä jo eilen.
Mutta vastauksena: käytät 170 euroa vähemmän rahaa kuussa. Kyllä se onnistuu kun vain ryhdyt toimeen ja lakkaat ruikuttamasta. Itsekin olen saanut alkuvuodesta asti säästöön yli 500 euroa, työttömänä siis. Varaudun leikkauksien takia ettei mikään osuu tuulettimeen.
Se on vain 4,5 euroa päivälle, joten mikä on ongelma ? Muuta halvempaan kun asut liian kalliissa.
Vierailija kirjoitti:
Myy persausta
Oon myynyt itseäni ja palveluksiani jo melko pitkään.
Miesten vessoissa tutuissa baareissa (tutut varmat samanlaiset varatut ns heterohkot) ja uimahallissa.
Ei riitä rahat. Käytän nimittäin myös ajoittain päihteitä.
Ennen oli kulissityttöystävä, joka maksoi asumis- ym muista kuluista. Viimeinen suhde 7 vuotta loppui pari kuukausi sitten.
Juttu tyrkkäs, kun hän ymmärsi ilmeisesti melko alusta saakka, mutta ei halunnut uskoa törkeyttäni, mikä oon miehiäni (piilohomo-bi).
En aio tulla koskaan kaapista. Täytän pian 56 v.
Etsin seuraavaa muijaa, joka maksaisi elämisen kuluja.
No esim. Haminassa on 20 neliön rempattu yksiö keskustassa 400 euroo vesimaksuineen. Talossa pesutupa ja kuivaushuone. Mikä on syysi ettet muuta esim. Haminaan? Maksatko nyt 800 euroo vuokraa vai mitä?
Kannattaa kokeilla jos saat henkilökohtaisen avustajan töitä,niihi luulis pääsevän helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinulla ole TÄHÄNKÄÄN asti riittänyt rahaa mihinkään kun kerta TTT:llä olet.
Jokainen täysjärkinen ihminen pyrkiin ITSE huolehtimaan OMASTA toimeentulostaan.
Töitä ei riitä kaikille. Jokainen täysjärkinen sen ymmärtää, kun vertaa avoimien työpaikkojen määrää työttömien määrään.
Yhä edelleenkään YKSIKÄÄN ei ole osannut kertoa sitä absoluuttista työpaikkojen maksimimäärää edes Suomessa. Eikä syytä mikä ESTÄISI sen +1 työpaikan syntymisen sen määrän jälkeen.
On ihan helppo googletus, avoimia työpaikkoja on n. 30 000, ja työttömiä on n. 300 000.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat töiden hakemisen ja sen sijaan menet töihin. Töitä mitä vaan. Jos et heti saa mieleistä hommaa, niin teet sitä ja sanalla haet parempaa hommaa. Ja menet sinne, kun onnistaa.
Mihinkään ei pääse
-eri
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus oli täällä jo eilen.
Mutta vastauksena: käytät 170 euroa vähemmän rahaa kuussa. Kyllä se onnistuu kun vain ryhdyt toimeen ja lakkaat ruikuttamasta. Itsekin olen saanut alkuvuodesta asti säästöön yli 500 euroa, työttömänä siis. Varaudun leikkauksien takia ettei mikään osuu tuulettimeen.
En tehnyt eilen aloitusta, se oli joku muu sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan helppo googletus, avoimia työpaikkoja on n. 30 000, ja työttömiä on n. 300 000.
Ja mitä tapahtuu kun nuo 30 000 työpaikkaa ovat saaneet työntekijänsä? niinpä... Avautuu UUSIA. Läheskään kaikki työpaikat ei ole edes julkisissa lähteissä auki. Kun taloudellinen aktiivisuus paranee niin joka päivä AVAUTUU uusia työpaikkoja. Ei työpaikkoja ole jotain määrättyä STAATTISTA määrää. KAIKILLE kyllä työpaikka löytyy kunhan vain osaaminen ja asenne on kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetat töiden hakemisen ja sen sijaan menet töihin. Töitä mitä vaan. Jos et heti saa mieleistä hommaa, niin teet sitä ja sanalla haet parempaa hommaa. Ja menet sinne, kun onnistaa.
Lopetat töiden hakemisen mutta kuitenkin haet samalla töitä :D
Minusta tämän ohjeen helmi on kehotuksessa lopettaa töiden hakeminen ja MENNÄ töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tapahtuu kun nuo 30 000 työpaikkaa ovat saaneet työntekijänsä?
Sitten on 270 000 työtöntä ja 0 avointa työpaikkaa. Silläkö Suomen talous pelastetaan?
Vierailija kirjoitti:
No esim. Haminassa on 20 neliön rempattu yksiö keskustassa 400 euroo vesimaksuineen. Talossa pesutupa ja kuivaushuone. Mikä on syysi ettet muuta esim. Haminaan? Maksatko nyt 800 euroo vuokraa vai mitä?
Kolme syytä, Hamina, 20 neliötä ja Hamina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme syytä, Hamina, 20 neliötä ja Hamina.
Jos on noin nirso niin sitten ei auta kuin kärsiä, kärsiä ja kärsiä.
Menet töihin. Mistä vaan hanttihommasta tienaat enemmän. Etkä loisi toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Menet töihin. Mistä vaan hanttihommasta tienaat enemmän. Etkä loisi toisten rahoilla.
Selvä, tuun sulle hanttihommiin. Kerrohan osoite ja maksathan parempaa palkkaa kuin sossuntuet eli vähintään 2200e/kk bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän riitä ja Massatyöttömyys tulee tekoälyn myötä.