Jos tummentaa hiuksia pari astetta niin onko hirveä ylläpito?
Oon ollut aina blondi mutta tajunnut nyt että kasvoilleni ja piirteilleni sopii tummemmat hiukset. Tuleeko hirveä juurikasvu jos tummentaa 2 astetta? Kokemuksia hiusten tummentamisesta itse!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin tulee, jos on luonnostaan vaaleat hiukset. Jos värjäät tummiksi ja vaalea tyvikasvu alkaa sieltä puskea alta, se on melkein pahempi kuin toisinpäin. Ja näyttää kuin olisi kaljuuntumassa.
Jos haluat vain maltillisen muutoksen, niin miksi et kokeilisi tummia ns. low lights raitoja? Saat sitä tummuutta ja monivivahteisuutta hiuksiin ja ylläpito on helpompaa, kun ei tule selkeää tyvikasvua.
Tuo olis hyvä idea mutta on aika paljon kalliimpi. Lisäksi latvoissa on vanhaa vaalennusta ja raidat nopeammin haalistuisi. Oon ajatellut värjätä Vivahdehair tuotteilla. Niin oon siis aiemmin laittanut tummempia raitoja mutta
Ne haalistui punertavaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin tulee, jos on luonnostaan vaaleat hiukset. Jos värjäät tummiksi ja vaalea tyvikasvu alkaa sieltä puskea alta, se on melkein pahempi kuin toisinpäin. Ja näyttää kuin olisi kaljuuntumassa.
Jos haluat vain maltillisen muutoksen, niin miksi et kokeilisi tummia ns. low lights raitoja? Saat sitä tummuutta ja monivivahteisuutta hiuksiin ja ylläpito on helpompaa, kun ei tule selkeää tyvikasvua.
Tuo olis hyvä idea mutta on aika paljon kalliimpi. Lisäksi latvoissa on vanhaa vaalennusta ja raidat nopeammin haalistuisi. Oon ajatellut värjätä Vivahdehair tuotteilla. Niin oon siis aiemmin laittanut tummempia raitoja mutta
Ne haalistui punertavaksi.
Ap
Itselläni ei ole kokemusta Vivahdehairista, mutta katsoin nettisivuja ja sieltä voi siis itse valita, kuinka pysyvän värin ja vahvan hapetteen haluaa. Ehkä sun kannattaa ottaa kiilto-tai kevytväri kestovärin sijaan?
Onko hiukset siis luonnostaan vaaleat, vai vaalennetut? Jos on vaalennetut, niin niihinhän voisi laittaa ihan suoravärin päälle joka lähtee pesussa haalistumaan, eli ei tee tyvikasvua.
Käytän itse sävytettä, niin ei tule juurikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sävyte? Onko siis kestoväri? Vai värinaamio?
Laittaisin värinaamion tai suoravärin jos löytäisin viileän ruskean. Kaikki taittaa punertavaan.
Latvoissa on siis vaalennettua hiusta, juuri 6cm on omaa väriä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin värinaamion tai suoravärin jos löytäisin viileän ruskean. Kaikki taittaa punertavaan.
Ap
Mulla on viileä ruskea Swartscoffilta. Kevytväri/sävyte. Kestää 28pesua, mutta oikeasti varmaan enemmän, mutta ei tule juurikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on viileä ruskea Swartscoffilta. Kevytväri/sävyte. Kestää 28pesua, mutta oikeasti varmaan enemmän, mutta ei tule juurikasvua.
Onko tuo siis poly sävyteshampoo? Voitko laittaa linkin tuotteeseen?
Ap
Minä kyllästyin täysin vaalennuskierteeseen. Olen vaalentanut hiuksiani nuoresta lähtien. Aina vain juurikasvun. En edes tiedä, minkä väriset hiukseni oikeasti olivat. ( Melko tummanvaaleat), juurikasvusta päätellen. Aloin kasvattamaan vaalennusta pois ja väri joka paljastui, oli hirveä. Harmaa villasukka, ei mikään kaunis maantien väri, vaan rotan värinen, ruma, masentava. Näytin kamalalta. Tein raitoja kammalla ja tulos oli loistava. Rotanväriset hiukset näyttivätkin hyvältä vaaleiden raitojen kanssa. Juurikasvukaan ei haittaa, kun hiukset ovat sekaväriset. Pidän tälläisistä hiuksista, jotka ovat moniväriset, vaaleat raidat kasvojen sivuille antaa " valoa" kasvoille. 😀
Monien valmistajien suoravärejä voi sekoitella myös keskenään, eli ehkä siihen ruskeaan sävytteeseen, voisi laittaa sekaan vähän jotain hopeista, harmaata, kylmää sävyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko tuo siis poly sävyteshampoo? Voitko laittaa linkin tuotteeseen?
Ap
Laitoin tuohon ylemmäs. Itsellä käytössä nro23 mutta se on tumma. Tuon pitäisi olla vaaleampi. Ei ole mitään tekemistä shampoon kanssa mutta 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Punertavuus tulee varmaan esille siitä, kun hapetteellinen väri hieman vaalentaa hiusta ennenkuin se "lisää" varsinaisen sävyn hiukseen.
Viileän (tumman)ruskeaksi värjätty hius alkaa tosiaan helposti punertamaan ja nykyään löytyykin myös bruneteille suunnattuja sinisiä ja vihreitä sävytteitä auttamaan lämpimien sävyjen piilottamisessa.
Onkohan kellään kokemusta Biozell chocolate värinaamiosta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tarttuu kyllä vaalenettuihin raitaosiin, mutta oman väristä tyveä ei tummenna ainakaan pesua tai paria pidemmäksi ajaksi.
No ei ole. Mä värjään 6-asteisia (tummanvaaleita) hiuksia tummanruskeiksi eli 4-asteeseen. 2 kk värein värjäytän, samalla kun leikkautankin. Siinä välillä, niin kyllähän se tyvikasvu jakauksen kohdalta näkyisi jo 1 kk jälkeen, mutta suihkutan Magic Touch tyvikasvusprayta sen peittämään ja tällä menee 1 kk hyvin.
Tuo Schwarzkopf Poly Color ei sitten ole mikään oikea suoraväri tai sävyte vaan ihan kunnon väri josta tulee tyvikasvu. Siinä on vähän miedompi hapete kyllä kuin kestoväreissä mutta siis käytännössä ihan samaa tavaraa, ei vaan saa ihan yhtä radikaalia värimuutosta aikaan tai 100% harmaanpeittoa kuin vahvemman hapetteen väreillä. Samanlainen on L'Oreal Casting, markkinoidaan jonain kevytsävynä mutta on normaali kestoväri vähän miedommalla hapetteella.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla nämä mitkää värinaamiot ei tartu ollenkaan tyvikasvuun, vain värjättyyn osaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllästyin täysin vaalennuskierteeseen. Olen vaalentanut hiuksiani nuoresta lähtien. Aina vain juurikasvun. En edes tiedä, minkä väriset hiukseni oikeasti olivat. ( Melko tummanvaaleat), juurikasvusta päätellen. Aloin kasvattamaan vaalennusta pois ja väri joka paljastui, oli hirveä. Harmaa villasukka, ei mikään kaunis maantien väri, vaan rotan värinen, ruma, masentava. Näytin kamalalta. Tein raitoja kammalla ja tulos oli loistava. Rotanväriset hiukset näyttivätkin hyvältä vaaleiden raitojen kanssa. Juurikasvukaan ei haittaa, kun hiukset ovat sekaväriset. Pidän tälläisistä hiuksista, jotka ovat moniväriset, vaaleat raidat kasvojen sivuille antaa " valoa" kasvoille. 😀
Pakko sanoa tuosta, että se oma väri näyttää usein värjättyä vasten ihan kamalalta. Todellisen värin näkee vasta, kun hiuksissa on jo jonkin verran pituutta. Mäkin luulin, että mun hiukset ovat "rotanväriset", kunnes kasvatin ne pitkiksi. Ne ovatkin vivahteikkaan ruskeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa tuosta, että se oma väri näyttää usein värjättyä vasten ihan kamalalta. Todellisen värin näkee vasta, kun hiuksissa on jo jonkin verran pituutta. Mäkin luulin, että mun hiukset ovat "rotanväriset", kunnes kasvatin ne pitkiksi. Ne ovatkin vivahteikkaan ruskeat.
Mä yllätyin että mun hiukset on kullan/punertavan sävyiset. Olin värjännyt 12-vuotiaasta, kokeillut kaiken platinablondista mustaan ja siltä väliltä. Mielikuva oli että mun tukka on maailman ankein maantienharmaa, ei vaalea eikä tumma, ei minkään värinen. Siltä se näyttikin tyvikasvuna tummanruskean rinnalla. Mutta lopulta huomasin että mitä, kullansävyinen lievällä oranssilla vivahteella se onkin. Menin katsomaan lapsuuskuviani ja niin, sen värinen se oli lapsenakin, en jotenkin osannut ajatella itseäni punertavatukkaisena koska tukka on enemmänkin kulta ja vain hyvin miedosti punertava, eikä mikään hennaleiskuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Omaa väriä ei näe juurikasvusta, josta puuttuvat ne vivahteita, jotka tulee kun hiukset on tekemisissä valon kanssa pidempään. Juurikasvu aina näyttää kauhealta.
Hiusten merkittävä tummentaminen ei yleensä näytä hyvältä. Ensinnäkin vaaleampi juurikasvu saa hiukset näyttämään harvenevilta ja toiseksi, vaaleahiuksinen iho näyttää helposti sairaalta, kun on omiin väreihin nähden paljon tummempi väri käytössä.