Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnanjohtaja lähetti naisille härskejä viestejä: "Namupylly", "setämiehen mieleistä settiä

Vierailija
08.03.2024 |

Työaikanakohan on noita kirjoitellut ja millaisella palkalla?

https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/6614006

Härski kunnanjohtaja on kiertänyt kunnasta toiseen. Lieköhän saanut kaikessa hiljaisyuudessa kultaisen kädenpuristuksen samasta syystä?

Rautiainen muistelee hyvällä Askolan-vuosiaan 60-vuotias ex-kunnanjohtaja pärjää Cooperin testiss

https://www.uusimaa.fi/paikalliset/1811049

Kommentit (262)

Vierailija
41/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sai Askolasta potkut? Sama syy?

Vierailija
42/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikesta vetää herne nenään. Pientä huumoria kunnanjohtajallekin sallittakoon.

Hyvää naistenpäivää sinne rääkkyläänkin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä uskomatonta, että vielä nykyaikanakin on näitä setämiehiä joiden mielestä tuo on ok. 80-luvulla, kun itse olin nuori, näitä suorastaan paapottiin ja näiden jutut oli ainakin niiden omasta mielestä hauskoja. Aiheuttivat ne epämukavaa oloa tytöissä ja naisissa jo silloin, mutta siitä ei puhuttu. Uskomatonta että nykynuoret naisetkin joutuvat vieläkin kokemaan tätä. Tasa-arvo ei ole vieläkään tasa-arvoa oikeasti.

Mitä tekemistä tuolla on tasa-.arvon kanssa? Yhtä hyvin niin nainen kuin mies voi työpaikalla kertoa asiattomia juttuja. Yhtä hyvin niin nainen kuin mies voi kokea työpaikalla kuulemansa asiattomaksi.  Se, että yksilöt ei osaa käyttäytyä ei mitenkään kosketa tasa-arvoa. Esimerkiksi oma työkaveri, joka tuppaa kertomaan varsin seikkaperäisesti niin omansa, kumppaninsa kuin kissansa mahdolliset sairastelut työpaikalla. Monen mielestä hyvinkin sopimatonta ja puhujan tai kuulijan sukupuolella ei ole tässä mitään merkitystä.

Vierailija
44/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mikä junttiukko. 🤢 

Vierailija
45/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla virkaura sillä taputeltu.😀

Vierailija
46/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ÄIJÄ!

Rohkea voimaantunut uros.

UPEETA

Vierailija
47/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
48/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei ole taas vastuuta mistään. Onpa yllättävää...

Vierailija
49/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden vanhempien setämiesten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että tuollaiset jutut kuulostavat nuorempien mieleen typeriltä ja ällöttäviltä. Tässä vaikuttaa sukupolvikuilu. Ei nuoremmat ihmiset halua kuulla tuollaisia kommentteja. Ne aiheuttaa näin sivullisellekin myötähäpeän tunteita. Nolo äijä.

Vierailija
50/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos löytyy pilkettä silmäkulmasta. Ei aina tarvi olla niin vakava.

Vierailija
51/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kummaa jos savossa ei kunnon vääräleukaa ymmärretä.

Vierailija
52/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopuksi hän haluaa itse päättää toistenkin puolesta keskustelun aiheesta:

Jos ihminen käyttäytyy tyhmästi ja katuu sitä, niin ainakin minun saamani kasvatuksen mukaan ihminen, joka katuu ja pyytää anteeksi, niin anteeksipyyntö sisältää katumuksen ja myös sanattoman lupauksen siitä, että tämä ei toistu, Rautiainen sanoo.

Ja sitten se, joka antaa anteeksi, lupaa, että siihen ei enää palata, hän jatkaa.

Vierailija
53/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten paljastui, että eräs kirkkoherra oli soitellut kirkkoherran toimistosta seksilinjoille.  Oli tullut ilmi, kun olivat seurakunnassa alkaneet epäilemään valtavia puhelinlaskuja. 

"...Ottaa liperit poiiiiss"

Vierailija
54/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa..... taas. Täysin tyhjänpäiväinen aihe saatu taas lehteen että muut voi paheksua. 

Vierailija
55/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä että oli persujen listoilla...

Vierailija
56/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on aikuisten välinen keskustelu somessa. Ovatko keskusteluun osallistuvat naiset sitten eri lainsäädännön piirissä, vai mitä tässä ketjussa yritetään esittää?

Vierailija
57/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden vanhempien setämiesten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että tuollaiset jutut kuulostavat nuorempien mieleen typeriltä ja ällöttäviltä. Tässä vaikuttaa sukupolvikuilu. Ei nuoremmat ihmiset halua kuulla tuollaisia kommentteja. Ne aiheuttaa näin sivullisellekin myötähäpeän tunteita. Nolo äijä.

Missä lukee Esko Rautiaisen kanssa viestitelleiden naisten iät?

Vierailija
58/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää naistenpäivää, pusi pusi ja ruusut päälle.

Tuommoisten ukkojen takia koko naistenpäivä ärsyttää. En juhli.

Vierailija
59/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan Rääkkylän vosut pitäneet puutarhansa trimmissä?

Vierailija
60/262 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan nyt sanomalla, että olen tosikko. Siksi mun on tosi vaikea käsittää mistä kaikenlaiset lipevät setämiehet ovat saaneet käsityksen, että joku haluaa olla heidän namupyllyttelyn ja piiskaus tms vitsien kohteena? Olisi ehkä hyvä tiedostaa se oma ikä, olemus ja asema. Jos olet nuorena ollut vähän pelimies ja naistennaurattaja, niin ne ajat ovat takana. 

Ja muutenkin voisi vähän miettiä, että mitä kannattaa kirjoitella omalla nimellä ja naamalla. Itse pyrin kirjoittamaan vain sellaisia asioita, jotka eivät hävetä mua jos esim. vanhemmat, lapset tai puoliso sattuisi lukemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi