Kunnanjohtaja lähetti naisille härskejä viestejä: "Namupylly", "setämiehen mieleistä settiä
Työaikanakohan on noita kirjoitellut ja millaisella palkalla?
https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/6614006
Härski kunnanjohtaja on kiertänyt kunnasta toiseen. Lieköhän saanut kaikessa hiljaisyuudessa kultaisen kädenpuristuksen samasta syystä?
Rautiainen muistelee hyvällä Askolan-vuosiaan 60-vuotias ex-kunnanjohtaja pärjää Cooperin testiss
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikesta vetää herne nenään. Pientä huumoria kunnanjohtajallekin sallittakoon.
Hyvää naistenpäivää sinne rääkkyläänkin ;)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä uskomatonta, että vielä nykyaikanakin on näitä setämiehiä joiden mielestä tuo on ok. 80-luvulla, kun itse olin nuori, näitä suorastaan paapottiin ja näiden jutut oli ainakin niiden omasta mielestä hauskoja. Aiheuttivat ne epämukavaa oloa tytöissä ja naisissa jo silloin, mutta siitä ei puhuttu. Uskomatonta että nykynuoret naisetkin joutuvat vieläkin kokemaan tätä. Tasa-arvo ei ole vieläkään tasa-arvoa oikeasti.
Mitä tekemistä tuolla on tasa-.arvon kanssa? Yhtä hyvin niin nainen kuin mies voi työpaikalla kertoa asiattomia juttuja. Yhtä hyvin niin nainen kuin mies voi kokea työpaikalla kuulemansa asiattomaksi. Se, että yksilöt ei osaa käyttäytyä ei mitenkään kosketa tasa-arvoa. Esimerkiksi oma työkaveri, joka tuppaa kertomaan varsin seikkaperäisesti niin omansa, kumppaninsa kuin kissansa mahdolliset sairastelut työpaikalla. Monen mielestä hyvinkin sopimatonta ja puhujan tai kuulijan sukupuolella ei ole tässä mitään merkitystä.
Taisi olla virkaura sillä taputeltu.😀
Vierailija kirjoitti:
Mikä ÄIJÄ!
Rohkea voimaantunut uros.
UPEETA
Naisilla ei ole taas vastuuta mistään. Onpa yllättävää...
Näiden vanhempien setämiesten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että tuollaiset jutut kuulostavat nuorempien mieleen typeriltä ja ällöttäviltä. Tässä vaikuttaa sukupolvikuilu. Ei nuoremmat ihmiset halua kuulla tuollaisia kommentteja. Ne aiheuttaa näin sivullisellekin myötähäpeän tunteita. Nolo äijä.
Hyvä jos löytyy pilkettä silmäkulmasta. Ei aina tarvi olla niin vakava.
On se nyt kummaa jos savossa ei kunnon vääräleukaa ymmärretä.
Ja lopuksi hän haluaa itse päättää toistenkin puolesta keskustelun aiheesta:
Jos ihminen käyttäytyy tyhmästi ja katuu sitä, niin ainakin minun saamani kasvatuksen mukaan ihminen, joka katuu ja pyytää anteeksi, niin anteeksipyyntö sisältää katumuksen ja myös sanattoman lupauksen siitä, että tämä ei toistu, Rautiainen sanoo.
Ja sitten se, joka antaa anteeksi, lupaa, että siihen ei enää palata, hän jatkaa.
Kauan sitten paljastui, että eräs kirkkoherra oli soitellut kirkkoherran toimistosta seksilinjoille. Oli tullut ilmi, kun olivat seurakunnassa alkaneet epäilemään valtavia puhelinlaskuja.
"...Ottaa liperit poiiiiss"
Hoh hoijaa..... taas. Täysin tyhjänpäiväinen aihe saatu taas lehteen että muut voi paheksua.
Eipä yllätä että oli persujen listoilla...
Kyseessä on aikuisten välinen keskustelu somessa. Ovatko keskusteluun osallistuvat naiset sitten eri lainsäädännön piirissä, vai mitä tässä ketjussa yritetään esittää?
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhempien setämiesten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että tuollaiset jutut kuulostavat nuorempien mieleen typeriltä ja ällöttäviltä. Tässä vaikuttaa sukupolvikuilu. Ei nuoremmat ihmiset halua kuulla tuollaisia kommentteja. Ne aiheuttaa näin sivullisellekin myötähäpeän tunteita. Nolo äijä.
Missä lukee Esko Rautiaisen kanssa viestitelleiden naisten iät?
Oikein hyvää naistenpäivää, pusi pusi ja ruusut päälle.
Tuommoisten ukkojen takia koko naistenpäivä ärsyttää. En juhli.
Ovatkohan Rääkkylän vosut pitäneet puutarhansa trimmissä?
Aloitan nyt sanomalla, että olen tosikko. Siksi mun on tosi vaikea käsittää mistä kaikenlaiset lipevät setämiehet ovat saaneet käsityksen, että joku haluaa olla heidän namupyllyttelyn ja piiskaus tms vitsien kohteena? Olisi ehkä hyvä tiedostaa se oma ikä, olemus ja asema. Jos olet nuorena ollut vähän pelimies ja naistennaurattaja, niin ne ajat ovat takana.
Ja muutenkin voisi vähän miettiä, että mitä kannattaa kirjoitella omalla nimellä ja naamalla. Itse pyrin kirjoittamaan vain sellaisia asioita, jotka eivät hävetä mua jos esim. vanhemmat, lapset tai puoliso sattuisi lukemaan.
Miksi sai Askolasta potkut? Sama syy?