Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö valehteleva ystävä ymmärrä, että kaikki ne valheet, mitä hän elämän kulustaan on kertonut minulle valheellisina....

Vierailija
09.06.2024 |

...ovat paljastuneet ei-totuudeksi ennemmin tai myöhemmin.  Miksi pitää valehdella ja esittää asioita toisin kuin mitä ne ovat oikeasti omille ystävilleen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on tuollainen ystävä? 

Vierailija
2/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten yhtään monimutkaisemmin osannut kirjoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, joskus ihmisellä on sellaisiakin ihmisiä ystävänään, joiden kanssa on tullut oltua ystävyyssuhteessa vuosikymmenien ajan.

Ei pitkäaikaisista ihmissuhteista niin vaan erota. Tämän henkilön kohdalla olen vaan havainnut, että hän on pariutumisensa jälkeen alkanut valehtelemaan tietyistä asioistaan parisuhteessaan, mutta olen saanut tietää jo vuosia sitten kautta rantain, miten hän vain esittää minulle, että kaikki olisi aivan ok. On surullista kuulla toisaalta, etteivät asiat olekkaan niin ruusuiset kuin mitä hän on "maalaillut" minulle.

Vierailija
4/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mitä?? Kirjoittelet jostain mielikuvitusystävästäsi. Mee ap hoitoon! Olet Lars-Johan Jocke Grönholm.

Vierailija
5/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kirjoita mistään mielikuvitusystävästäni. Meneppä vaan itse mt.vastaanotolle purkamaan omia mielikuvistusjuttujasi.

Ap.

Vierailija
6/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi osua ja napsahtaa niin itseesi, 4/4; eli olet valehteleva ihminen ystävillesi.

Vierailija
7/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei luota sinuun. Keksii mieluummin tarinoita kuin paljastaa mitään itsestään.

Vierailija
8/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija, ota etäisyyttä.

Vierailija
9/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, joskus ihmisellä on sellaisiakin ihmisiä ystävänään, joiden kanssa on tullut oltua ystävyyssuhteessa vuosikymmenien ajan.

Ei pitkäaikaisista ihmissuhteista niin vaan erota. Tämän henkilön kohdalla olen vaan havainnut, että hän on pariutumisensa jälkeen alkanut valehtelemaan tietyistä asioistaan parisuhteessaan, mutta olen saanut tietää jo vuosia sitten kautta rantain, miten hän vain esittää minulle, että kaikki olisi aivan ok. On surullista kuulla toisaalta, etteivät asiat olekkaan niin ruusuiset kuin mitä hän on "maalaillut" minulle.

Ystäväsi on tilivelvollinen sinulle parisuhteensa asioista much?

Vierailija
10/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on tilivelvollinen sinulle parisuhteensa asioista much?

Ei todellakaan ystäväni ole tilivelvollinen minulle parisuhteensa asioista, mutta kertoisi sitten totuudellisesti, eikä valheellisesti.  Parempi olisi kun ei kertoisi mitään parisuhteestaan, koska turha on valheellisesti hehkutella ystävilleen vastoin totuuksia.

Vierailija
11/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ystäväsi sanoo sinulle, että parisuhteessa menee hyvin, mutta oikeasti menee huonosti?

Onko tuo valehtelua, vai onko niin että hänen parisuhteessa ei kuulu sinulle yhtään? 

Vierailija
12/28 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ystäväsi sanoo sinulle, että parisuhteessa menee hyvin, mutta oikeasti menee huonosti?

Onko tuo valehtelua, vai onko niin että hänen parisuhteessa ei kuulu sinulle yhtään?

Eihän se vain kuulu, mutta kun myös näkyy ja monessakin asiassa. 

Ja minusta vaikuttaa siltä, että ystäväni ikään kuin valehtelee jopa itselleenkin, että kaikki olisi ihan normin ok puolisonsa suhteen.

Vierailija
13/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille on muodostunut selviytymiskeinona jo lapsuudessa tapa muunnella totuutta tai ihan jopa valehdella. Näin he ovat selvinneet, säilyttäneet kasvonsa ja ehkä saaneet ystäviä tms. Mihin se valehteleminen ikinä liittyykään  ja mitä tarvetta sillä pyritään tyydyttämään. 

Tuo tapa saattaa jäädä päälle. Se ei välttämättä ole edes aina tietoista, vaan edelleen sillä paikataan jotain emotionaalista puutetta.

Tunnen erään pian eläkeikää lähestyvän naishenkilön joka valehtelee vähän väliäjotain esim sen että joku heidän taloudessa olevista autoista on hänen. Sitten erään tilanteen yhteydessä itse vahingossa paljasti että auto onkin miehen nimissä, koska mies oli unohtanut erään asian. Tämänkin jälkeen hän on muutamia kertoja sanonut että xx auto on hänen, kun totean autosta jotain hän ei vastaa mitään, koska ei voi vastata kun auto ei oikeasti ole hänen vaan miehensä. Muutenkin hän on jotenkin sellainen että jos häntä ei huvita lähteä jonnekin, hän ei sano sitä suoraan vaan keksii jonkun, yleensä aina saman maneerin, tekosyyksi. Joidenkin persoonaan vaan kuuluu se että muunnellaan aikuisenakin totuutta.

Vierailija
14/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patologinen valehtelija, ota etäisyyttä.

Voi olla myös psykopaatian oire

Aloittaja kutsuu vielä ystäväksi epäluotettavaa ystävää?

Vierailija
15/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli nuorena ystävä joka valehteli että hänen isänsä muka asui muualla ja että hänellä oli sisaruksiakin yms. Oikeasti asui ihan tavallisessa ydinperheessä äidin isän ja veljen kanssa.

Vierailija
16/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole niin hyvä ystävä ystävällesi.

Vierailija
17/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä voi olla valheellinen esimerkiksi olemalla uhrimarttyyri, joka on niin hyvä puoliso ja työntekijä mutta kaikki muut ovat huonoja. Ystävä voi liioitella asioita että saisi huomiota. Tämä ei koske oikeita surullisia asioita tai muita. 

Ystävä voi liioitella myös muiden asioita ja muuttua juoruakaksi. 

Lopulta ystävä muuttuu juoruakaks ystävistään.

Kun miehenkin kanssa on kaikki taputeltu, voi siirtyä haukkumaan lapsiaan ja saaa taas olla uhrimarttyyri. 

Mutta kuka enää on kuuntelemassa? Ne työkaverit  joiden kanssa ja vuoksi sitä myrkyllistä soppaa keitellään. 

Vierailija
18/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on myös valehtelija. Olen ymmärtänyt sen jo aiemmin mutta vasta nyt viime aikoina olen ymmärtänyt kuinka paljon tämä ystävä valehtelee. Tuntuu kamalalta. Tiedän että mun pitäisi jotenkin huomauttaa siitä valehtelusta mutta en uskalla.  

Vierailija
19/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei välttämättä luota suhun jos tunnet vetoa mieheensä tai olette muuten kaikki mukama kavereita. Miksi sulle pitäisi tilittää..?

Vierailija
20/28 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut myös haukkuvat miehiään ja suhteitaan vaikka kaikki on hyvin. Että silleen....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän