Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: 5 sairautta joilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
08.03.2024 |

Näillä diagnooseilla pääset pois työelämästä:

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/8fa306c8-16d1-4814-946a-4d65d58e31d1

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukielinsairaus?

mielisairaus?

Muistisairaus?

Ei ainakaan tuki- ja liikuntaelinsairauksilla pääse. Itsellä niitä useita sekä lisäksi kaksi neurologista sairautta ja työmarkkinatuella roikotetaan. Kelan lääkäreiden mukaan oon liian sairas uudelleen kouluttautumaan, mutta liian terve eläkkeelle. Oman alan työt on fyysisesti erittäin raskaita, eikä kevennettyyn työhön ole tällä alalla edes mahdollisuutta.

Minä pääsin käsivamman takia työkyvyttömyyseläkkeelle reilu vuosi sitten. Sitä ennen olin muusta somaattisesta syystä vuoden sairauslomalla, sen jälkeen vuoden kuntoutustuella tuon käden takia ja heti perään tk-eläkkeelle.

Vierailija
42/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se diagnoosi, vaan pärstäkerroin. 

Olen edelleen määräaikaisella eläkkeellä, vaikka lääkäri viime käynnillä suositteli hoidon lopettamista tehottomana ja toivotti mahdollisimman hyvää loppuelämää. Eräs tuttu pääsi alkoholiongelman aiheuttamien päävikojen takia melkein suoraan eläkkeelle alle kolmekymppisenä.

Minutkin potkittiin hoidosta pihalle, kun hoidot ei tepsineet ja en suostunut sähköhoitoon. Aika orpo olo on nyt. En tiennyt, että näin voi käydä Suomessa, että aivan heitteille jätetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukielinsairaus?

mielisairaus?

Muistisairaus?

Ei ainakaan tuki- ja liikuntaelinsairauksilla pääse. Itsellä niitä useita sekä lisäksi kaksi neurologista sairautta ja työmarkkinatuella roikotetaan. Kelan lääkäreiden mukaan oon liian sairas uudelleen kouluttautumaan, mutta liian terve eläkkeelle. Oman alan työt on fyysisesti erittäin raskaita, eikä kevennettyyn työhön ole tällä alalla edes mahdollisuutta.

Minä pääsin käsivamman takia työkyvyttömyyseläkkeelle reilu vuosi sitten. Sitä ennen olin muusta somaattisesta syystä vuoden sairauslomalla, sen jälkeen vuoden kuntoutustuella tuon käden takia ja heti perään tk-eläkkeelle.

Sulla käynyt munkki

Vierailija
44/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus ahdistus. tuki ja liikuntaelin sairaudet mainittiin jutussa ja että hylkäävän päätöksen saaneet, onnistui tulevaisuudessa,saamaan eläkkeen uusilla hakemuksilla, jossa listattu ja lisäselvitetty esim.pisteytyksillä ja toimintaterapeutin lausunnoilla ja uusilla diagnooseilla terveys menetys ,sitten uus eläkehaku.

eli joskus eläkettä ei saa koska lausunto on puutteellinen. tuttu puhui just eläkehaustaan jalat halvaantunut ,vaikea liikkua oli tullut hylkäävä päätös. että vaikea on päästä ja koko elämän tehnyt töitä tämä ihminen ennen sairastumista.häpeällistä koko suomelle tämä sairaiden kyykytys.

Vierailija
45/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukielinsairaus?

mielisairaus?

Muistisairaus?

Sulla käynyt munkki

Niin kävi. Oli kyllä niin loistavat lausunnot sekä fysiatrilta että työterveyslääkäriltä ja työterveysfysioterapeutilta, että kiitokset kuuluu heille. Ja kiitinkin.

Vierailija
46/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

masennus ja ahdistus on varmasti tuolla listalla

Ei ole vuosiin päässyt muiden kuin psykoottisten mt-juttujen takia eläkkeelle. Määräaikaiselle ehkä hetkeksi, mutta ei pysyvästi. 

Ai jaa? Itse pääsin vajaa 2 vuotta sitten pelkällä vakavalla masennuksella, olin kyllä jo 50, että ikäkin varmasti vaikuttaa.

Itse tätä juuri mietin, että mahtaako miten päästä masennuksen ja ahdistuksen takia. Olen nyt tosin vasta a-todistuksella sairauslomalla, mutta B-lausunnolla toivottavasti jatkoa. Olen kylläkin ollut työtön työnhakija, että mahtaako joutua siihen pyörityksee te-toimistoon. Siinä menee kyllä loppukin mielenterveys. Ja en ole laiska. Mielelläni olisin työelämässä. Päiväkotimaailmassa olin aiemmin yli 4 vuotta. En täl

Minä pääsin ensimmäisellä hakukerralla pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksen ja ahdistuksen takia. En ollut edes sairaslomalla ennen sitä, joten on se mahdollista. Ikäni ehkä vaikutti asiaan. Täytän 64 vuotta tänä vuonna.

Vierailija
47/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee?!  Kyllä minä ainakin jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja vaihtaisin riemumielin terveyteni sellaiseksi että voisin olla edelleen työelämässä.

Nämä jatkuvat kivut ei todellakaan nosta elämänlaatua.

Kyllä minäkin valitsisin mielummin terveyden. Tää jatkuva makaaminen ja nukkuminen ei voi kyllä puhua mistään elämän laadusta. Toissaviikolla nukuin 23 tuntia yhteen putkeen ja muutama yö taaksepäin oli 15 tunnin yöunet. 

T : dio2 geenivirhe jonka takia muunto ei kunnolla toimi, lisäksi kait RT3 ongelma, jossa se jodiatomi lähtee väärästä kohtaa, ja muodostuu peilikuva eli reverse joka on ihan hyödytön. Sinne solun sisälle pitäisi saada T3 purkista joka osallistuu sitruunahappokiertoon, jonka tuloksena syntyy ATP eli energiaa. Paitsi kun nyt sitä muodostuu todella vähän. 

Haittapuolena tässä on että kilpirauhasarvoja voi kyllä mitata verestä, mutta solu- ja kudostason mittausta ei ole olemassa. Vajaatoimintadiagnoosi ei oikeuta sairaspäivärahaan tai eläkkeeseen. Joten olen sitten työtön työnhakija, että edes ruokaa saan.

Ihan persiistä koko systeemi. Vielä kun tuli käypä hoito suositus, niin vaikeutunut hieman lisää. Ennemmin helv*etti jäätyy, kuin Saara Metso myöntää virheensä.

Vierailija
48/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt vaikka olen kylähullu. Lopetin yliopisto-opiskelut vuonna 2014 ja sen jälkeen olen ollut itselleni eläkkeellä, mutta yhteiskunta kuvittelee että minut voisi laittaa töihin.

Vierailija
49/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä nyt voi oikeasti kertoa?

Vierailija
50/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks työkkärin virkkailija oli tehnyt päätöksen että olen työkyvytön ja sen takia minun ei tarvii hakea töitä.

Olen täysin työkykyinen ja terve eikä ole ollut koskaan sairauksia. Se niiku päätti koska olen pitkään ollut työtön niin se sanoi että oon työkyvytön.

Vierailija
51/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkärankareumaatikko, joka ei saa täyttä apua edes kipulääkärin määräämistä lääkkeistä ei pääse eläkkeelle ennen kuin on pahat muutokset kuvauksissa löydetty. Usea lääkäri on aiemmin jo kehottanut valittamaan masennusta, että pääsisi sen varjolla työkyvyttömyyseläkkeelle.

Mulla on selkärankareuma ja keskivaikea masennus. Olen työtön työnhakija koska kelan mielestä olen täysin työkykyinen.

Miksi et olisi??????

Vierailija
52/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se diagnoosi, vaan pärstäkerroin. 

Olen edelleen määräaikaisella eläkkeellä, vaikka lääkäri viime käynnillä suositteli hoidon lopettamista tehottomana ja toivotti mahdollisimman hyvää loppuelämää. Eräs tuttu pääsi alkoholiongelman aiheuttamien päävikojen takia melkein suoraan eläkkeelle alle kolmekymppisenä.

Minutkin potkittiin hoidosta pihalle, kun hoidot ei tepsineet ja en suostunut sähköhoitoon. Aika orpo olo on nyt. En tiennyt, että näin voi käydä Suomessa, että aivan heitteille jätetään.

Jos ei hoidosta ei ole hyötyä niin miksi hoitoja pitäisi jatkaa? Potilaiden hoitaminen on kallista ja jonossa riittää mielisairaita. Se nyt on vaan niin että hoitoa pitää antaa niillle jotka siitä hyötyvät ja sen jälkeen kun he ovat parantuneet niin hoidetaan uusia potilaita.

Kummallinen on väitteesi että on heiteille jätetty. Apua voit hakea potilasyhdistyksistä eli toisilta mielisairailta ja voitte keskenänne surkutella miksi teitä olisi pitänyt paijata vielä viisi vuotta lisää. 

Vierailija
53/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värisuora vammoja ja sairauksia jotka estävät työnteon sekä kouluttautumisen, mutta ei toivoakaan eläkkeelle pääsystä. Lievästi sanottona ..tuttaa. Loppuelämä köyhänä ja kipeänä vailla toivoa.

Vierailija
54/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle ahdistus-ja masennusdiagnoosilla. Ja ensimmäisellä hakukerralla. En tiedä, löytyykö se tuolta Ilta-Sanomien maksumuurin takana olevan artikkelin listalta.

Milloin? Käytännöt on voineet kiristyä.

55/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden mainos.

Kuinka moni osti?

Vierailija
56/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin säveltäjä kirjoitti:

Iltalehden mainos.

Kuinka moni osti?

En ostanut. Ei ole tapana ostaa sitä lehteä.

Vierailija
57/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkärankareumaatikko, joka ei saa täyttä apua edes kipulääkärin määräämistä lääkkeistä ei pääse eläkkeelle ennen kuin on pahat muutokset kuvauksissa löydetty. Usea lääkäri on aiemmin jo kehottanut valittamaan masennusta, että pääsisi sen varjolla työkyvyttömyyseläkkeelle.

Mulla on selkärankareuma ja keskivaikea masennus. Olen työtön työnhakija koska kelan mielestä olen täysin työkykyinen.

Miksi et olisi??????

Miten voit sanoa noin? En pysty nostamaan tai kantamaan mitään, on päiviä etten pysty istumaan, kävelemään enkä edes makaamaan. Saatan kaatua kesken kävelyn kun menee jalka alta. 

Vierailija
58/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttuux linkkaatte näitä maksujuttuja, oottexte jotai lehtien myyriä stana

Vierailija
59/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttuux linkkaatte näitä maksujuttuja, oottexte jotai lehtien myyriä stana

Onko huono päivä?

Vierailija
60/171 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihan veikeen hauska juttu jos osatyökykyiset voisi mennä töihin oman työkykynsä mukaan eikä kaikkia niitattaisi tohon 40 tuntia viikossa tai enemmän -malliin.