Te-toimisto voi päättää työttömyyspäivärahastasi Some-tilisi perusteella
Hesarissa tänään. En tiedä miksi en saa linkattua tähän. Linkatkaa joku muu.
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Ainut mikä minua ärsyttää tässäkin tapauksessa on se, että asian annetaan edetä sinne hylkäävään päätökseen asti ennen kuin asia tulee ihmisen tietoon. Kaikki Pyydämme tarvittaessa lisätietoja -fraasit eivät toteudu ikinä vaan tavoitteena on vaan saada taas yksi päätös/lausunto tms. lisää tehtyä. Pahimmillaan mulle on myönnetty, että päätöksentekijäkin oli jo päätöstä tehdessään sitä mieltä, että metsään menee, mutta ei silti ottanut yhteyttä.
Annetaan edetä hylkäävään päätökseen asti?
Kyllä se työvoimapoliittinen lausunto tulee työnttömän tietoon aina, etenkin jos se on kielteinen etuuden maksatuksen suhteen.
Ja ennen sen kielteisen päätöksen tekemistä, työttömältä on pyydetty selvitys...
Mulla on hyvin yleinen nimi ja somessa on parikymmentä samannimistä. Monellakaan ei omaa naamakuvaa profiilissa. Periaatteessa TE-toimiston täti voisi mennä syynäilemään noita mun kaimojen profiileja ja tuumata, että jaahas, tämä onkin yrittäjä, tuet seis! Vaikka olen siis työtön työnhakija eikä mulla ole somea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos vapaaehtoistyö ei ole työtä, niin kaveriporukassa voitaisiin päättää, että ollaan työttömiä, otetaan Kelan etuudet ja tehdään vapaaehtoistyötä kaverin korjaamolla. Huollot on edullisia, koska työntekijöistä ei ole kuluja ja sitähän voi tarjota kaverille lisäksi vaikka autoedun ohi verottajan tietty. Tuo olisi reilua, eikös?"
Vapaaehtoistyötä voi tehdä ainoastaan voittoa tavoittelemattomalle yhteisölle, ei yritykselle.
Missäköhän tämä on määritelty? Vapaaehtoistyön määritelmä tuo ei ainakaan ole. Esimerkiksi erilaiset suurtapahtumat eivät ole voittoa tavoittelemattomia yhteisöjä ja ne pyörivät vapaaehtoistyöllä.
Ei välttämättä. Suurtapahtumissa ns. "vapaaehtoistyöntekijät" voivat saada jotain muita etuja esim. ilmaisen lipun tapahtumaan, vapaan pääsyn vapaa-aikana VIP-tiloihin, päästä katsomaan konserttia ilmaiseksi tms. Tämmöiset rahanarvoiset edut pitäisi ilmoittaa verottajalle koska palkkaa ei välttämättä tarvitse maksaa rahana, se voi olla muutakin. Esim. teet jonkun homman jollekin ja se maksaa sen homman sinulle kalliilla taululla niin se taulun arvo tulisi ilmoittaa verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvin yleinen nimi ja somessa on parikymmentä samannimistä. Monellakaan ei omaa naamakuvaa profiilissa. Periaatteessa TE-toimiston täti voisi mennä syynäilemään noita mun kaimojen profiileja ja tuumata, että jaahas, tämä onkin yrittäjä, tuet seis! Vaikka olen siis työtön työnhakija eikä mulla ole somea.
Jos noin tekisi niin ei muutakuin rikosilmoitus TE-toimiston tädistä. Kun tuomittaisiin niin välitön peruste antaa potkut samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos vapaaehtoistyö ei ole työtä, niin kaveriporukassa voitaisiin päättää, että ollaan työttömiä, otetaan Kelan etuudet ja tehdään vapaaehtoistyötä kaverin korjaamolla. Huollot on edullisia, koska työntekijöistä ei ole kuluja ja sitähän voi tarjota kaverille lisäksi vaikka autoedun ohi verottajan tietty. Tuo olisi reilua, eikös?"
Vapaaehtoistyötä voi tehdä ainoastaan voittoa tavoittelemattomalle yhteisölle, ei yritykselle.
Missäköhän tämä on määritelty? Vapaaehtoistyön määritelmä tuo ei ainakaan ole. Esimerkiksi erilaiset suurtapahtumat eivät ole voittoa tavoittelemattomia yhteisöjä ja ne pyörivät vapaaehtoistyöllä.
Ei välttämättä. Suurtapahtumissa ns. "vapaaehtoistyöntekijät" voivat saada jotain muita etuja esim. ilmaisen lipun tapahtumaan, vapaan pääsyn vapaa-aikana VI
Kyllä, se on juurikin näin. Bloggaajilla oli joskus muistaakseni ongelmia näiden yhteistyökuvioidensa kanssa sillä kaikki palkkiot tulisi ilmoittaa. Kannattaa ilmoittaa, uskoisin että rehellisyys palvelee kaikkia muitakin ja on helpompi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisi niin ei muutakuin rikosilmoitus TE-toimiston tädistä. Kun tuomittaisiin niin välitön peruste antaa potkut samantien.
Miksi luulet että työkkärintädille tulisi potkut ja tuomio julkisen somen selailusta, varsinkin kun se liittyy työtehtävään?
Vierailija kirjoitti:
JOHTAVA asiantuntija Vesa Kipinoinen Uudenmaan te-toimistosta sanoo, ettei työnhakijan sometilin käyttö työvoimapoliittisen lausunnon pohjana ole tavatonta.
Että näin!
No, mutta suoraan sen sometilin lukemisen jälkeen ei työtöntä katsottu työlliseksi, vaan hänelle lähetettiin selvityspyyntö, jonka jälkeen tehtiin työvoimapoliittinen lausunto, jossa todettiin ettei henkilö ollut oikeutettu työttömyyskorvaukseen koska hän oli työllinen kokopäiväisesti eikä sitten työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Tätä ketjua on hauska jatkaa ja jatkaa ja jatkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi huhu, mikä haavekuva tämä on. Oletkohan katsonut liikaa L.A. Law- lakisarjaa vai mistä tämmöiset harhakuvat oikein syntyy?
Mikä on tämän näinkin ratkaisevan rikosilmon nimi, ja mistä sitten syyte nostetaan? Ja kun sitten Varma Tuomio ja linnaa tulee, niin mitäs sitten? Suoraan välitön peruste ns potkuille?Valtion virasta sille viranhaltijalle edes ole olemassa sellaista kuin potkut-samantien.
Lopeta se Albin lukeminen ja keskity nyt vaikka tomaatintaimien istutuksiin.
Mitenkäs nämä työajalla netissä riippujat? Töihin puhelimen käyttökieltö, on Purran seuraava agenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun otsikko on:Kirjailijalta evättiin työmarkkinatuki, perusteluina käytettiin some-tilien julkaisuja.
En saa jostain syystä kopioitua linkkiä tähän.
Mutta jos viranomainen voi tehdä some-tilien perusteella päätöksiä, niin on kyllä mennyt sika Orwellilaiseksi tämä touhu.
Viranomainen teki päätöksensä kirjailijan selvityspyyntöön tekemän selvityksen perusteella. Apurahakausi oli päättynyt, mutta apurahaa varten haettu työ jatkui ja kirjailija kertoi avoimesti tästä sometilillään ja selvityksessä. Lehtijutussakin sanotaan, että käsikirjoitus oli valmis vasta 28.2., joten kirjailija oli hakenut etuutta ilman perustetta. Hän itse väitti, että kyseessä oli sometilinsä tirkistely, vaikka tosiasiassa kyse oli siitä, että apurahatyö jatkui, vaikka apuraha oli jo päättynyt.
Tämä on niin outoa, jos hän on valmis ottamaan työtä vastaan, niin eikö sen pitäisi riittää? Vai eikö työtön saa esim. iltaisin, kun on ensin hakenut työpaikkoja 8-16, kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Tästä ollaan samaa mieltä: "Työ on työtä josta maksetaan palkkaa ja vapaa-aika on vapaata ja työttömällä on pelkkää vapaata ja päättää itse paljonko käyttää työnhakuunsa aikaa kunhan huolehtii että velvollisuudet ovat hoidettu. Jos saat palkkaa mistä tahansa tai mitä tahansa rahallista korvausta niin ILMOITA TYÖKKÄRIIN SEKÄ KELAAN."
Eli niin kauan kuin EN SAA RAHAA somettamisestani, vapaaehtoistyöstäni tai kirjan kirjoittamisesta, ne eivät kuulu työkkärille. Onhan tästä nyt työkkärillä selkeät ohjeet ja ne annetaan samanlaisina kaikille, että työn ja ei-työn eli harrastuksen ero menee juuri tuossa, että saako siitä rahaa?
Mutta jos olet ennen työttömyyden alkamista saanut rahaa somettamisesta tai kirjan kirjoittamisesta, niin osoita työkkärille, että enää et saa etkä työttömänä o
Ihan kiinni kokonaisuudesta. Jos ymmärrät mennä töihin ja kirjoittaa työn ohessa, niin voit jatkaa sitä kirjoittamista työttömänä, mutta jos et mene töihin (vaikka mukahaet työpaikkoja), niin tilanne katsotaankin uudestaan. Työnteko kannattaa aina, siksi suosittelen sitä, koska kirjailijat eivät meillä kaksisesti tienaa ja suurin osa heistä on päivätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että työkkärintädille tulisi potkut ja tuomio julkisen somen selailusta, varsinkin kun se liittyy työtehtävään?
Ei itse seuraamisesta tulekaan vaan jos tekee kiusaa ihmisille. Seuraaminen on hyvä asia eikä sitä tarvitse pelätä tai hävetä. Kunhan ei tee ihmisille mitään kiusaa niin kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sinä saatat koko ajan olla töissä, mutta esität työtöntä, koska työnantaja maksaa palkan eläkkeellä olevan äitisi tilille. Ihan kaikki on mahdollista, mutta ihan kaikissa etuudenmenetykseen liittyvissä tilanteissa työnhakijalle annetaan mahdollisuus kertoa oma kantansa asiaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOHTAVA asiantuntija Vesa Kipinoinen Uudenmaan te-toimistosta sanoo, ettei työnhakijan sometilin käyttö työvoimapoliittisen lausunnon pohjana ole tavatonta.
Että näin!
No, mutta suoraan sen sometilin lukemisen jälkeen ei työtöntä katsottu työlliseksi, vaan hänelle lähetettiin selvityspyyntö, jonka jälkeen tehtiin työvoimapoliittinen lausunto, jossa todettiin ettei henkilö ollut oikeutettu työttömyyskorvaukseen koska hän oli työllinen kokopäiväisesti eikä sitten työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Tätä ketjua on hauska jatkaa ja jatkaa ja jatkaa...
Niin pohjana ja pohjalle tulee olla peruste selvitykseen, siis laillinen peruste eikä olettamus tai halu tutkia ihmisen asioita. Kyllä osaavat selitellä asioita mutta ei se pelkkä julkinen sometili nyt vain riitä pohjaksi, valitettavasti. Itselleni tehtiin hyvin ikävästi eikä mikään kattava selvitys ollut mieluinen. Itse selvityksessähän en nähnyt mitään pahaa koska olen rehellinen mutta on varmasti ymmärrettävää että jos henkilö on työtön, hänen ainoa tulonlähteensä on työttömyyskorvaus jota ei saisi katkaista selvityksen ajaksi eikä ainakaan jos perusteita katkaisulle ei ole minkäänlaisia. Tämä manipulaatio on jo niin syvällä että se menee monille täysin läpi. Tätä helpottaa hyvin taitavat valehtelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkarikoksista ja rikkomuksista määritellään rikoslaissa. TE-toimiston täti on virkamies. Sitä ei koskee ainoastaan virkamiesoikeudelliset, mutta myöskin hallinto-oikeudelliset säädökset. Sieltä nyt vaan opiskelemaan mitä TE-toimiston täti saa tehdä ja ei saa tehdä ja miten se tulee tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun otsikko on:Kirjailijalta evättiin työmarkkinatuki, perusteluina käytettiin some-tilien julkaisuja.
En saa jostain syystä kopioitua linkkiä tähän.
Mutta jos viranomainen voi tehdä some-tilien perusteella päätöksiä, niin on kyllä mennyt sika Orwellilaiseksi tämä touhu.
Viranomainen teki päätöksensä kirjailijan selvityspyyntöön tekemän selvityksen perusteella. Apurahakausi oli päättynyt, mutta apurahaa varten haettu työ jatkui ja kirjailija kertoi avoimesti tästä sometilillään ja selvityksessä. Lehtijutussakin sanotaan, että käsikirjoitus oli valmis vasta 28.2., joten kirjailija oli hakenut etuutta ilman perustetta. Hän itse väitti, että kyseessä oli sometilinsä tirkistely, vaikka tosiasiassa kyse oli siitä, että apurahatyö jatkui, vaikka apuraha oli jo päättynyt.
Tä
Kyllä hän saa kirjoittaa, mutta hän ei saa tehdä apurahapäätöksessä selostettuja töitä, jos ilmoittautuu työttömäksi apurahajakson jälkeen. Jos sai apurahan kirjoittaakseen kirjan, mutta ei saanut sitä valmiiksi, vaan jatkaa työttömänä, niin ei ole oikeutettu etuuteen. Mutta jos sinut on irtisanottu, koska työnantaja teki konkurssin, niin saat kirjoittaa kirjaa kaikessa rauhassa, koska siitä ei ole sinulle vielä maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkarikoksista ja rikkomuksista määritellään rikoslaissa. TE-toimiston täti on virkamies. Sitä ei koskee ainoastaan virkamiesoikeudelliset, mu
Onko sinulla tutkinto käsienheiluttelussa? Muuta et onnistunut kommenttiisi saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi huhu, mikä haavekuva tämä on. Oletkohan katsonut liikaa L.A. Law- lakisarjaa vai mistä tämmöiset harhakuvat oikein syntyy?
Mikä on tämän näinkin ratkaisevan rikosilmon nimi, ja mistä sitten syyte nostetaan? Ja kun sitten Varma Tuomio ja linnaa tulee, niin mitäs sitten? Suoraan välitön peruste ns potkuille?Valtion virasta sille vi
Kalahtiko kirjoitus nyt TE-toimiston tätiin? Voit olla varma, että jätän sinusta rikosilmoituksen mikäli syyllistyt virka-aseman väärinkäyttöön, virkavelvollisuuksien laiminlyöntiin, otat lahjuksia tai rikot virkasalaisuuksiin liittyviä määräyksiä. Ja voit olla ihan varma, että jos saat sellaisesta tuomion niin virkasuhteesi päättyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Tästä ollaan samaa mieltä: "Työ on työtä josta maksetaan palkkaa ja vapaa-aika on vapaata ja työttömällä on pelkkää vapaata ja päättää itse paljonko käyttää työnhakuunsa aikaa kunhan huolehtii että velvollisuudet ovat hoidettu. Jos saat palkkaa mistä tahansa tai mitä tahansa rahallista korvausta niin ILMOITA TYÖKKÄRIIN SEKÄ KELAAN."
Eli niin kauan kuin EN SAA RAHAA somettamisestani, vapaaehtoistyöstäni tai kirjan kirjoittamisesta, ne eivät kuulu työkkärille. Onhan tästä nyt työkkärillä selkeät ohjeet ja ne annetaan samanlaisina kaikille, että työn ja ei-työn eli harrastuksen ero menee juuri tuossa, että saako siitä rahaa?
Mutta jos olet ennen työttömyyden alkamista saanut rahaa somettamisesta tai kirjan kirjoittamisesta, niin osoita työk
Jos et mene töihin? Mitä tämä tarkoittaa? Tarkoitatko että kieltäytyy työpaikasta? Ei kukaan vain mene töihin vaikka hakee työpaikkoja. Erikoinen kommentti ja jokseenkin epäselko. Teillä on aika vahva tuo manipulaatio ja sen huomaa monistakin viesteistä. Valehtelijoitakin huomaa ihan lukemalla, monien tuntuu olevan vaikea ilmaista itseänsä. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen kuinka ihmiset ilmaisevat itseänsä puhumalla tai kirjoittamallakin.
No käytännössä näinkin jotkut tekevät mutta tämähän taas on pimeän työn tekemistä ja siitä voi saada rangaistuksia jos siitä jää kiinni.