Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?
Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...
Kommentit (317)
En mieti vaan suunnittelen. Kunhan saan päätettyä mitkä romppeet menee kaatopaikalle ja mitkä otan mukaan niin lähden. Työpaikka löytyy ja asunto järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
En mieti vaan suunnittelen. Kunhan saan päätettyä mitkä romppeet menee kaatopaikalle ja mitkä otan mukaan niin lähden. Työpaikka löytyy ja asunto järjestyy.
Olen kateellinen, mutta toivotan sulle onnea ja aion ottaa mallia!
Vierailija kirjoitti:
Lähden heti kun pääsen.
Kohta tehdään joku sääntö että ei voi muuttaa.. ei vaan
Vierailija kirjoitti:
Mietin paluuta Suomeen.
Missä asut?
Minä suunnittelen poismuuttoa mutta vähän eri syystä ;) ;)
No, lopputulos on sama, nettomaksajat lähtee pois, makselkaa toisillenne ja ma mu ille sitten niitä kelan velkarahoja keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin paluuta Suomeen.
Missä asut?
Belgiassa.
Hep. Kauhukabinetti vetänyt maan viemäristä alle vuodessa. Nolottaa ulkomailla myöntää olevansa suomalainen.
Jaa sossuloiset lähtevät loisimaan muualle maailmaan! Tervemenoa vaan ja viekää pari kollegaa mukananne
Olen asunut jo 25 vuotta poissa Suomesta.
Minä muutin jo muutama vuosi sitten. Koulutettu ihminen saa muualla paljon korkeamman elintason. Moni tutuistakin miettii lähtöä. Aivovuoto on ikävä tilanne valtiolle, kannattaisi pitää parempaa huolta koulutetuista ihmisistä eikä myöskään verottaa heitä nykyisellä tasolla.
Juuri näin. Meillä perheen tulot yli 350 000 euroa vuodessa, olemme sitä eniten veroja maksavaa viittä prosenttia kummatkin puolison kanssa. Olemme pysytelleet Suomessa ja yrittäneet uskoa parempaan huomiseen mutta tänään katkesi selkäranka. Nyt on varmaa että ulkomaiset sijoitukset kaikkoaa ja työttömien lauma kasvaa konkurssien myötä. Suomi ei tule pystytään lyhentämään velkaansa ruokkiessaan tämän hölmöilyn synnyttämää työttömien massaa. En jaksa enää maksaa veroja tänne. Onneksi työnantajalta järjestyy siirto toiseen maahan heti. Lapset joutuvat kärsimään asuinpaikan vaihdoksesta mutta eivätköhän hekin kiitä kun muutaman vuoden päästä katselevat etäältä synnyinmaan raunioita.
Nauttikaa duunarit niistä raunioista.
Teen maisterintutkinnon äkkiä loppuun ja lähden pakoon tätä sirkusta. Oikeistolaisia ei pitäisi päästää vallankahvaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin jo muutama vuosi sitten. Koulutettu ihminen saa muualla paljon korkeamman elintason. Moni tutuistakin miettii lähtöä. Aivovuoto on ikävä tilanne valtiolle, kannattaisi pitää parempaa huolta koulutetuista ihmisistä eikä myöskään verottaa heitä nykyisellä tasolla.
Niinpä. Matalasti koulutetut vain valittavatkin näistä hallituksen toimista. Liian helpolla on tähän asti voinut olla kotona vailla huolta huomisesta.
Sama täällä, muutan jonnekin lämpimälle saarelle. En jaksa enää kuunnella orpo,purra&satosen paskaa ja tätä pitkää talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Matalasti koulutetut vain valittavatkin näistä hallituksen toimista. Liian helpolla on tähän asti voinut olla kotona vailla huolta huomisesta.
Sun kannattaa muuttaa Amerikkaan tai Venäjälle. Mitä sä enää Suomessa teet?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, noi hallituksen sekoilut on niin skeidaa työntekijälle, jotkut saksikuvat huumorin varjolla, kyykytyssuunnitelmat ym saavat tämän maan tuntumaan pohjois-korealta. Ei ole minun henkinen kotini.
Lähde! Mutta minne?
Kyllä, noi hallituksen sekoilut on niin skeidaa työntekijälle, jotkut saksikuvat huumorin varjolla, kyykytyssuunnitelmat ym saavat tämän maan tuntumaan pohjois-korealta. Ei ole minun henkinen kotini.