Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?

Vierailija
06.03.2024 |

Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...

Kommentit (317)

Vierailija
81/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka vänkäävät, että minä en verorahoillani halua rahoittaa työttömiä, asutteko itse Yhdysvalloissa ja jos ette, niin miksi ette jos se on niin hyvä systeemi sitten? Muuttakaa ihmeessä sinne! Ja jos asutte siellä niin mitä hittoa teille kuuluu suomalainen työelämä Suomessa?

Asun Suomessa ja olen tähän mennessä maksanut veroni mukisematta. Nyt vaan tämä touhu on mennyt järjettömäksi. Täällä maksetaan järjettömästi veroja yleensäkin, ja maksetaan tukia vähävaraisille, mutta silti huudetaan ja valitetaan, ja lakkoillaan niin, että koituu entistä enemmän veroja minunkin maksettavakseni sen seurauksena. Eli minua ja kaltaisiani lypsetään ja silti se ei teille riitä. Siksi täältä alkaa porukkaa, eli juuri niitä tämän shown rahoittajia, lähtemään pois.

Et sitten tajua, että lakkoilijat ovat veronmaksajia. Hallituksen toimet heikentävät työssäkäyvien palkansaajien asemaa. 

Vierailija
82/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siinä mariset, senkus lähdet. Niin helppoa se on!

Ei se helppoa ole, kun on täällä kymmeniä vuosia asunut. Olen tänne verojani maksanut ja äänioikeuttani käyttänyt. Saan todellakin marista, jos demokratiaa ei kunnioiteta, vaan nämä poliittiset lakot tuhoavat tämän maan taloutta entisestään. Silti suunnittelen lähtöä, mutta se ei tapahdu hetkessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka vänkäävät, että minä en verorahoillani halua rahoittaa työttömiä, asutteko itse Yhdysvalloissa ja jos ette, niin miksi ette jos se on niin hyvä systeemi sitten? Muuttakaa ihmeessä sinne! Ja jos asutte siellä niin mitä hittoa teille kuuluu suomalainen työelämä Suomessa?

Kyllä täällä Yhdysvalloissakin maketaan veroja. Se vaan on erilaista, että elääkseen pitää tehdä töitä, kotiin ei elätetä. Uskon, että täälläkin voi elää yhteiskunnan ja tukijärjestöjen avun varassa, mutta se vaatii tietämystä järjestelmistä ja härskiä asennetta. Heikoimmalle ja avuttomimmalle kansanosalle on sosiaalipalvelut olemassa, mutta kykenevät joutuu töitä tekemään.

Vierailija
84/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten tajua, että lakkoilijat ovat veronmaksajia. Hallituksen toimet heikentävät työssäkäyvien palkansaajien asemaa. 

Työssäkäyviä ja veronmaksajia ovat myös ei-lakkoilevat. Monet heistä vielä todella paljon veroja maksavia.

Vierailija
85/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiisi ainakin saada työkokemusta vaikka syyriasta että saa suomesta töitä.

Vierailija
86/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilevat duunarit voivat nyt alkaa miettiä omaa yritystä. Teille ei nimittäin jatkossa ole enää töitä, koska tässä maassa ei firmat voi toimia, eikä tänne investoida. Eli yhtäkkiä olette sitten itse yrittäjiä. Ei muuta kuin firmaa pystyyn. Onnea matkaan.

No, eipä nämä tukia nauttivat osinkoja maksavat juurikaan ole tänne edes investoineet. En näe että on suuri menetys että lähtevät täältä kiristämästä. Ja uskon että tilalle tulee parempaa. 

Vierailija
87/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten varmaan kannattaisi olla viemättä Suomea kohti kehitysmaiden työehtoja. Esimerkiksi Pohjoismaat olisi hyvä vaihtoehto. Ja se malli ei ole hallituksen malli.

Lähemmäksi pohjoismaista mallia hallitus nyt on Suomea viemässä, ja ihan aiheesta. Meidän täytyy pystyä kilpailemaan muiden pohjoismaiden kanssa. Siitä mallista on vielä tooooodella pitkä matka Amerikan malliin. 

Vierailija
88/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se helppoa ole, kun on täällä kymmeniä vuosia asunut. Olen tänne verojani maksanut ja äänioikeuttani käyttänyt. Saan todellakin marista, jos demokratiaa ei kunnioiteta, vaan nämä poliittiset lakot tuhoavat tämän maan taloutta entisestään. Silti suunnittelen lähtöä, mutta se ei tapahdu hetkessä. 

Lakko-oikeus on demokraattisen yhteiskunnan kulmakivi.

Jos ei miellytä, itänaapurissa eikä muissakaan diktatuureissa lakkoilla.

Vierailija
89/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiisi ainakin saada työkokemusta vaikka syyriasta että saa suomesta töitä.

Siellä varmaaan kopiokoneella väännetään ihmiselle selllainen cv ettei luulisi jäävän ainakaan siitä kiiinni.

Vierailija
90/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilevat duunarit voivat nyt alkaa miettiä omaa yritystä. Teille ei nimittäin jatkossa ole enää töitä, koska tässä maassa ei firmat voi toimia, eikä tänne investoida. Eli yhtäkkiä olette sitten itse yrittäjiä. Ei muuta kuin firmaa pystyyn. Onnea matkaan.

No, eipä nämä tukia nauttivat osinkoja maksavat juurikaan ole tänne edes investoineet. En näe että on suuri menetys että lähtevät täältä kiristämästä. Ja uskon että tilalle tulee parempaa. 

Uskossa on hyvä elää.

Vierailija
91/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten varmaan kannattaisi olla viemättä Suomea kohti kehitysmaiden työehtoja. Esimerkiksi Pohjoismaat olisi hyvä vaihtoehto. Ja se malli ei ole hallituksen malli.

Lähemmäksi pohjoismaista mallia hallitus nyt on Suomea viemässä, ja ihan aiheesta. Meidän täytyy pystyä kilpailemaan muiden pohjoismaiden kanssa. Siitä mallista on vielä tooooodella pitkä matka Amerikan malliin. 

Nimenomaan nämä toimet vie Suomea kauemmaksi Pohjoismaissa. Niissä on työntekijäjärjestöjen vahvaan asemaan perustuva sopimusyhteiskunta, josta Orpo kumppaneineen pyrkii kaikin tavoin eroon.

Vierailija
92/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on poliittinen lakko, joka sotii demokratiaa vastaan. Hallitus ja eduskunta tekee päätökset, johon AY-liikkeellä ei ole veto-oikeutta.

Vierailija
93/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tavalllinen "duunari", mutta mietin ulkomaille muuttoa.

Tiedän saavani töitä, tuttuja esim. Saksassa, Norjassa ja Ruotsissa töissä. No Ruotsiin en muuttaisi, siellä omat ongelmansa.

Nykyinen hallitus, sen asenne että me määrätään ja saksi-kuvat ym. EI OLE minun Suomeni. Tuntuu että kohta ollaan 1918 vuodessa ja alkaa tulla kirjaimellisesti uhreja kun vastakkainasettelua lietsotaan noin kovaa päättäjien suunnalta.

Suomessa ei mikään kohta toimi: ei koulut, ei päivähoito, ei terveydenhoito, tiet kuoppaisia ja ihmiset TYÖSSÄKÄYVÄT ihmiset elävät kädestä suuhun.

Me olemme kohta kuin joku Romania, en näe täällä mitään tulevaisuutta, ja se on surullista.

Niin moni asia, mm. ruokakauppojen duopoli ym. heikentävät ostovoimaa, ja hallitusten toimet toteutuessaan upottavat ihmisiä enemmän ja enemmän pohjalle. Ja tarkoitan nyt TYÖSSÄKÄYVIÄ e

Tämä! Surulliseksi vetää. Olen aiemmin ollut niin ylpeä suomalaisuudestani. 

Vierailija
94/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tavalllinen "duunari", mutta mietin ulkomaille muuttoa.

Tiedän saavani töitä, tuttuja esim. Saksassa, Norjassa ja Ruotsissa töissä. No Ruotsiin en muuttaisi, siellä omat ongelmansa.

Nykyinen hallitus, sen asenne että me määrätään ja saksi-kuvat ym. EI OLE minun Suomeni. Tuntuu että kohta ollaan 1918 vuodessa ja alkaa tulla kirjaimellisesti uhreja kun vastakkainasettelua lietsotaan noin kovaa päättäjien suunnalta.

Suomessa ei mikään kohta toimi: ei koulut, ei päivähoito, ei terveydenhoito, tiet kuoppaisia ja ihmiset TYÖSSÄKÄYVÄT ihmiset elävät kädestä suuhun.

Me olemme kohta kuin joku Romania, en näe täällä mitään tulevaisuutta, ja se on surullista.

Niin moni asia, mm. ruokakauppojen duopoli ym. heikentävät ostovoimaa, ja hallitusten toimet toteutuessaan upottavat ihmisiä enemmän ja enemmän pohjalle. Ja tarkoitan nyt TYÖSSÄKÄYVIÄ en ns. pummeja.

Oma filosofiani on sellainen, että työllä on saavutettava ok elintaso. Esim. "hanttihommia" tekemällä pitäisi pystyä maksamaan asuminen, ja ruoka ilman tukia. Käytännössä Suomessa pitäisi palkkojen nousta ja/tai kustannusten (vuokrat ym.) laskea.

Ni har ett megalomaniskt tankefel då ni refererar till 1918. Dagens skiljelinjer borde vara mellan den privata sektorn som förtjänar och den offentliga sektorn inklusive all styrning i fyra olika skikt, som förbrukar pengarna. Den offentliga sektorn samt det att de stora årskullarna släpptes på full pension (dubbel), utan att de betalade för det, är det som sänker Finland.

De som arbetar med operativa uppgifter inom den offentliga sektornn är felplacerade. Skolor, sjukhus och dylikt bör inte vara offentligt producerade.

Vierailija
95/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lohduttaa, niin feikkejä nää palstailijat on. #vihaansuomalaisiasiksiprovoilen 😉🙄

Vierailija
96/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyviä ja veronmaksajia ovat myös ei-lakkoilevat. Monet heistä vielä todella paljon veroja maksavia.

Niin, ja heitä edustavat liitot vastustavat yhtä lailla heikennyksiä. Akavaa myöten. Nämä heikennykset kun koskevat palkansaajia. 

Vierailija
97/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meillä perheen tulot yli 350 000 euroa vuodessa, olemme sitä eniten veroja maksavaa viittä prosenttia kummatkin puolison kanssa. Olemme pysytelleet Suomessa ja yrittäneet uskoa parempaan huomiseen mutta tänään katkesi selkäranka. Nyt on varmaa että ulkomaiset sijoitukset kaikkoaa ja työttömien lauma kasvaa konkurssien myötä. Suomi ei tule pystytään lyhentämään velkaansa ruokkiessaan tämän hölmöilyn synnyttämää työttömien massaa. En jaksa enää maksaa veroja tänne. Onneksi työnantajalta järjestyy siirto toiseen maahan heti. Lapset joutuvat kärsimään asuinpaikan vaihdoksesta mutta eivätköhän hekin kiitä kun muutaman vuoden päästä katselevat etäältä synnyinmaan raunioita. 

Nauttikaa duunarit niistä raunioista. 

Ainakaan omat lapseni eivät enää aikuisuuden kynnyksellä Suomeen kaipaa. Vanhemmalle lapsista, joka oli juuri päättänyt ala-asteen lähtiessämme muutto oli kokonaisuutena vaikeampi juttu, kolme vuotta nuoremmalle ei niinkään. Tosin lapset puhuivat jo valmiiksi uuden kotimaansa kieltä joka varmasti helpotti sopeutumista.

Vierailija
98/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on poliittinen lakko, joka sotii demokratiaa vastaan. Hallitus ja eduskunta tekee päätökset, johon AY-liikkeellä ei ole veto-oikeutta.

Kannattaisiko kerrata peruskoulu? Lakko-oikeus kuuluu demokratiaan. Diktatuureissa sitä ei ole.

Vierailija
99/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja heitä edustavat liitot vastustavat yhtä lailla heikennyksiä. Akavaa myöten. Nämä heikennykset kun koskevat palkansaajia. 

Minä olen palkansaaja ja vastustan näitä lakkoja.

Vierailija
100/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen palkansaaja ja vastustan näitä lakkoja.

EK:n trolli sä oot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän