Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?
Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Hep. Kauhukabinetti vetänyt maan viemäristä alle vuodessa. Nolottaa ulkomailla myöntää olevansa suomalainen.
Miksi valehtelet politrukki?
Vierailija kirjoitti:
Mietin paluuta Suomeen.
Ei kannata. Siitä lähtien kun Marin astui pääministeriksi Suomen talous on mennyt miinukselle. Ennen meillä oli mahdollisuus, mutta ei enää. Marin myös liitti Suomen Natoon, joka tarkoittaa lisämenoa Suomen taloudelle. Hyöty +-0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin jo muutama vuosi sitten. Koulutettu ihminen saa muualla paljon korkeamman elintason. Moni tutuistakin miettii lähtöä. Aivovuoto on ikävä tilanne valtiolle, kannattaisi pitää parempaa huolta koulutetuista ihmisistä eikä myöskään verottaa heitä nykyisellä tasolla.
Niinpä. Matalasti koulutetut vain valittavatkin näistä hallituksen toimista. Liian helpolla on tähän asti voinut olla kotona vailla huolta huomisesta.
Sun kannattaa muuttaa Amerikkaan tai Venäjälle. Mitä sä enää Suomessa teet?
Käyn tällä hetkellä neuvotteluja Sveitsiläisen firman kanssa eli olen kyllä lähdössä. Suomessa on nimittäin todella huonot palkat ja todella korkea verotus. En tosiaankaan halua olla ylläpitämässä tätä loisijoiden yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin paluuta Suomeen.
Ei kannata. Siitä lähtien kun Marin astui pääministeriksi Suomen talous on mennyt miinukselle. Ennen meillä oli mahdollisuus, mutta ei enää. Marin myös liitti Suomen Natoon, joka tarkoittaa lisämenoa Suomen taloudelle. Hyöty +-0
Marin ei liittänyt Suomea Natoon, vaan suomalaisten pelkurimaisuus. Puhuvapää kyllä edusti sitä hyvin, siis pelkuruutta
Ehkä Pohjois-Ruotsi voisi olla hyvä idea. Ei Lappi, mutta kuitenkin selvästi Tukholman yläpuolelta.
Jos en olisi kohta 30 vuotta sitten lähtenyt, nyt kyllä viimeistään sen tekisin.
Kamala katsella miten Suomea tuhotaan hurjalla vauhdilla. Että tämä piti nähdä.
Toivon vain että nykyisen katastrofihallituksen jälkeen tuhkasta nousee jotain parempaa. Aikaa se vie. nyt jo tuhottu niin paljon pienessä ajassa että sitä ei ihan äkkiä korjata.
Ehkä tämä nyt sitten oli kuitenkin opiksi, tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin jo muutama vuosi sitten. Koulutettu ihminen saa muualla paljon korkeamman elintason. Moni tutuistakin miettii lähtöä. Aivovuoto on ikävä tilanne valtiolle, kannattaisi pitää parempaa huolta koulutetuista ihmisistä eikä myöskään verottaa heitä nykyisellä tasolla.
Niinpä. Matalasti koulutetut vain valittavatkin näistä hallituksen toimista. Liian helpolla on tähän asti voinut olla kotona vailla huolta huomisesta.
Käyn tällä hetkellä neuvotteluja Sveitsiläisen firman kanssa eli olen kyllä lähdössä. Suomessa on nimittäin todella huonot palkat ja todella korkea verotus. En tosiaankaan halua olla ylläpitämässä tätä loisijoiden yh
Pysy vaan jatkossakin siellä Sveitsissä. Siellähän niitä venäläismielisiä onkin paljon. Miksi edes vaivaudut Suomeen asti?
Minä koin jonkun aikaa huonoa omaatuntoa pois muuttamisesta, mutta sitten laskeskelin että olen jo maksanut kaiken kuluttamani veroina reilusti takaisin valtiolle. Nyt on aika pitää itsestä huoli ja nauttia elämästä. Ulkomaille oli todella helppo koulutetun lähteä, ei mitään ongelmia ja elintaso tosiaan nousi rymisten.
Itse pystyn tekemään työtäni mistä päin maailmaa tahansa. Jos tällainen AY-pelleily on jatkossakin mahdollista, niin minulla alkaa nyt olla hyvä hetki elämässäni toteuttaa maasta poistuminen. Maksan tulevaisuudessa veroni mieluummin johonkin edes vähän vakaampaan maahan.
Kyllä sitä miettii miksi pitäisi jäädä tänne elättämään toisten rahoilla elävää tukipummieliittiä kuten työttömiä ja muuta vastaavaa hyödyntöntä kansanosaa. Suomalainen koulutus on hyvä ja ammattiaitoiselle työntekijälle maksetaan kunnon palkka monessa maassa jos on halua lähteä.
Onhan muuttamisessa omat ongelmansa kuten työskentelu vieraalla kielellä mutta ainakin Pohjoismaissa voi muuttaa ilman mitään ongelma kun ei tarvita mitään viisumeita tai oleskelulupia. Toisen maan sosiaaliturvan piiriin pääseminen on myös ilmoitusasia kun on muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos en olisi kohta 30 vuotta sitten lähtenyt, nyt kyllä viimeistään sen tekisin.
Kamala katsella miten Suomea tuhotaan hurjalla vauhdilla. Että tämä piti nähdä.
Toivon vain että nykyisen katastrofihallituksen jälkeen tuhkasta nousee jotain parempaa. Aikaa se vie. nyt jo tuhottu niin paljon pienessä ajassa että sitä ei ihan äkkiä korjata.
Ehkä tämä nyt sitten oli kuitenkin opiksi, tyhmyydestä sakotetaan.
Tarkoittanet katastrofiopposition. Öyhöttävä lauma, joka ei saa mitään hyvää aikaan. Karkottaa vain loputkin veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn tällä hetkellä neuvotteluja Sveitsiläisen firman kanssa eli olen kyllä lähdössä. Suomessa on nimittäin todella huonot palkat ja todella korkea verotus. En tosiaankaa
Mikäs nyt noin suututtaa? Laita kone kiinni ja mene vaikka ulkoilemaan niin hermot palautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Meillä perheen tulot yli 350 000 euroa vuodessa, olemme sitä eniten veroja maksavaa viittä prosenttia kummatkin puolison kanssa. Olemme pysytelleet Suomessa ja yrittäneet uskoa parempaan huomiseen mutta tänään katkesi selkäranka. Nyt on varmaa että ulkomaiset sijoitukset kaikkoaa ja työttömien lauma kasvaa konkurssien myötä. Suomi ei tule pystytään lyhentämään velkaansa ruokkiessaan tämän hölmöilyn synnyttämää työttömien massaa. En jaksa enää maksaa veroja tänne. Onneksi työnantajalta järjestyy siirto toiseen maahan heti. Lapset joutuvat kärsimään asuinpaikan vaihdoksesta mutta eivätköhän hekin kiitä kun muutaman vuoden päästä katselevat etäältä synnyinmaan raunioita.
Nauttikaa duunarit niistä raunioista.
Vau, tänään katkesi selkäranka ja samana päivänä sait järjestettyä siirron ulkomaille. Mahtaa vaimo ja lapset yllättyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Meillä perheen tulot yli 350 000 euroa vuodessa, olemme sitä eniten veroja maksavaa viittä prosenttia kummatkin puolison kanssa. Olemme pysytelleet Suomessa ja yrittäneet uskoa parempaan huomiseen mutta tänään katkesi selkäranka. Nyt on varmaa että ulkomaiset sijoitukset kaikkoaa ja työttömien lauma kasvaa konkurssien myötä. Suomi ei tule pystytään lyhentämään velkaansa ruokkiessaan tämän hölmöilyn synnyttämää työttömien massaa. En jaksa enää maksaa veroja tänne. Onneksi työnantajalta järjestyy siirto toiseen maahan heti. Lapset joutuvat kärsimään asuinpaikan vaihdoksesta mutta eivätköhän hekin kiitä kun muutaman vuoden päästä katselevat etäältä synnyinmaan raunioita.
Nauttikaa duunarit niistä raunioista.
Vau, tänään katkesi selkäranka ja samana päivänä sait järjestettyä siirron ulkomaille. Mahtaa vaimo j
Mene loispaska vttuun.
Vierailija kirjoitti:
Mietin paluuta Suomeen.
Sama juttu, mutta ei ole helppo päätös ja toteuttaminenkin vaatii paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep. Kauhukabinetti vetänyt maan viemäristä alle vuodessa. Nolottaa ulkomailla myöntää olevansa suomalainen.
Miksi valehtelet politrukki?
Etkö osaa uutisia lukea ryskirölli? Ainoa argumenttisi on haukkua muita kommentoijia polikeiksi. Kommenteillasi ei ole mitään arvoa.
Lakkoilevat duunarit voivat nyt alkaa miettiä omaa yritystä. Teille ei nimittäin jatkossa ole enää töitä, koska tässä maassa ei firmat voi toimia, eikä tänne investoida. Eli yhtäkkiä olette sitten itse yrittäjiä. Ei muuta kuin firmaa pystyyn. Onnea matkaan.
On kyllä tullut mietittyä. 50% niin laiskaa sakkia ja muunmaalaisia jatkuvasti lisää. Konkurssiin menee koko valtio :D
Etätyö suunnitelmissa ja sitten pois. Lämpimään.
Hallitusta vastaan meillä ei ole mitään. Äänestettiin heitä. Mutta muutoin tämä maa alkaa olemaan sellainen ettei mikään toimi ja silti hyysätään muualta tulevia.
Ei toimi synnytyssairaalat, ei päivähoito, koulut on pilattu ja oppimistulokset laskee, terveydenhuolto on kriisissä eikä aina auta edes raha, oikeuden tuomiot on naurettavia, lastensuojelu ei tee hommiaan paitsi silloin kun pitää jonkun tavallisen perheen asioita selvittää, palkat ei riitä elämiseen, kaikki asiat keskittyy pääkaupunkiseudulle jonne ihmiset tukehtuu kohta, puoli vuotta on pimeää ja kylmää.
Kun vain tiedettäisiin, että mitä tehdään ja minne mennään. Täytyy lapsenkin vuoksi miettiä tarkkaan. Ja tietenkin myös siksi, että omillamme haluamme pärjätä.