Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?

Vierailija
06.03.2024 |

Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...

Kommentit (317)

Vierailija
61/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt,mutta ei paska kullaksi muutu maata vaihtamalla.

Pidät itseäsi ja osaamistasi paskoina? Ehkä koulunpenkki auttaisi? 

Vierailija
62/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lainkaan saadaan lentokoneita tarpeeksi kuskaamaan tämä porukka ulkomaille? Voisiko ilmavoimien kuljetuskoneita vuokrata? Tai kysyä Aeroflotilta? Joku ilmasilta pitäisi saada nopeasti. YK voisi ehkä humanitaarisena apuna lennättää näitä turvaan. Auttaahan YK muuallakin maailmassa, miksei täälläkin!

Voisiko nämä amerikkalaismieliset kuskata suoraan sinne Amerikkaan eikä paluuta ole. Olkoot siellä tyytyväisinä alueen talouspolitiikkaan. Takaisin ei tartte tulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi kyllä selviää ja vielä joskus taas kukoistaa. On sen verran tiukoista paikoista ennenkin selvitty ja noustu. 

Arki on sitten arkea myös muualla ja jokaisessa paikassa on myös omat huonot puolensa vaikka olisi rahaakin. 

Nykytilassa on se ero että nyt lähtee ne kykenevät ja koulutetut joilla on osaamista ja se onkin paljon vaikeampi tilanne kun maksajat lähtevät. Ennen on lähtenyt työttömät pois kuormittamasta yhteiskuntaa, etsimään työtä muualta. 

Niin. Tässä maassa huutaa koviten ne, jotka eivät tätä järjestelmää edes rahoita. Sen seurauksena täältä lähtee ne rahoittajat pois. Kenelle tänne jääneet huutajat sitten osoittavat kiukkunsa? Ja mitä he sillä saavuttavat? Eivät mitään.

Vierailija
64/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lainkaan saadaan lentokoneita tarpeeksi kuskaamaan tämä porukka ulkomaille? Voisiko ilmavoimien kuljetuskoneita vuokrata? Tai kysyä Aeroflotilta? Joku ilmasilta pitäisi saada nopeasti. YK voisi ehkä humanitaarisena apuna lennättää näitä turvaan. Auttaahan YK muuallakin maailmassa, miksei täälläkin!

Voisiko nämä amerikkalaismieliset kuskata suoraan sinne Amerikkaan eikä paluuta ole. Olkoot siellä tyytyväisinä alueen talouspolitiikkaan. Takaisin ei tartte tulla!

Aika harva koulutettu haluaa Amerikkaan, siellä on karmea työkulttuuri. 

Vierailija
65/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen. Talvi- ja jatkosotien jälkeen oli sentään jonkunmoinen talkoohenki voimissaan ja yritettiin pitää kaikki hengissä kovista ajoista huolimatta. Persut lietsovat vastakkainasettelua ja vihamielistä keskustelukulttuuria Suomeen. Tästä on tulossa kovaa vauhtia yhteiskunta, jossa en halua elää.

Ei ole vastakkainasettelun lietsomista, jos nostaa ongelmat esiin ja tekee niille jotain. Päin vastain, se on välttämätöntä. Viime hallitus lakaisi asiat maton alle ja esitti, että hyvin menee.

Saksikuva ei ole ongelmien esille nostamista ja niille jotain tekemistä vaan aivan turhaa kansakunnan kahtia jakamista niillä saksillaan. Mitä tahoa palvelee se että valtiovarainministeri saa usutettua veljen veljeä vastaan?

Kummasta koituu enemmän vahinkoa meille kaikille veronmaksajille. Saksikuvasta vai tästä lakkoilusta?

Vierailija
66/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin hyvä nähdä missä jamassa vaikka Purra, Orpo ja Satonen on muutaman kuukauden päästä, vuoden päästä, kahden vuoden päästä kun menisivät asumaan Amerikkaan. Siellä ei kukaan rahoita poliitikon palkkioita eikä tule kotiin sopeutumisrahoja. Taitais hillomunkitkin loppua. Olisiko koti siellä paikallinen katu, jossa öisin nukkuvat? 

Vierailija
67/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Kokoomus ja Persut ovat sitä mieltä, että amerikkalainen työkulttuuri on mitä parhain. Miksi eivät sitten muuta sinne? 

Vierailija
68/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ruhtinaallinen palkka ja bonukset, jos on hyvä.

Vierailija
69/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitusta vastaan meillä ei ole mitään. Äänestettiin heitä. Mutta muutoin tämä maa alkaa olemaan sellainen ettei mikään toimi ja silti hyysätään muualta tulevia.

Ei toimi synnytyssairaalat, ei päivähoito, koulut on pilattu ja oppimistulokset laskee, terveydenhuolto on kriisissä eikä aina auta edes raha, oikeuden tuomiot on naurettavia, lastensuojelu ei tee hommiaan paitsi silloin kun pitää jonkun tavallisen perheen asioita selvittää, palkat ei riitä elämiseen, kaikki asiat keskittyy pääkaupunkiseudulle jonne ihmiset tukehtuu kohta, puoli vuotta on pimeää ja kylmää.

Kun vain tiedettäisiin, että mitä tehdään ja minne mennään. Täytyy lapsenkin vuoksi miettiä tarkkaan. Ja tietenkin myös siksi, että omillamme haluamme pärjätä.

Australia tai Uusi-Seelanti?

Vierailija
70/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka vänkäävät, että minä en verorahoillani halua rahoittaa työttömiä, asutteko itse Yhdysvalloissa ja jos ette, niin miksi ette jos se on niin hyvä systeemi sitten? Muuttakaa ihmeessä sinne! Ja jos asutte siellä niin mitä hittoa teille kuuluu suomalainen työelämä Suomessa?

Vierailija
71/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin paluuta Suomeen. 

Ta och gör ett litet test boende nästa november.

Vierailija
72/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Kokoomus ja Persut ovat sitä mieltä, että amerikkalainen työkulttuuri on mitä parhain. Miksi eivät sitten muuta sinne? 

Suomen systeemi on niin kaukana jenkkiläisestä että Suomea ei vastaavaksi saa vaikka mitä tekisi. Pieni lähentyminen voisi kyllä olla ihan tervetullutta, jonkinmoinen keskitie jossa ihmiset pääsisivät nauttimaan työnsä tuloksista ja ottamaan vastuuta elämästään, mutta silti niin että hyvinvointipalveluja tarvitsevat saisi. 

Vierailija
73/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivätkö he, jotka tienaavat paljon täällä, tienaa siellä vielä enemmän? Sitähän he haluavat, olen ymmärtänyt. Kunhan on veroja mahdollisimman vähän ja tuloja mahdollisimman paljon, niin elämä on hyvää. Täällä Suomessa ei ole?

Vierailija
74/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka vänkäävät, että minä en verorahoillani halua rahoittaa työttömiä, asutteko itse Yhdysvalloissa ja jos ette, niin miksi ette jos se on niin hyvä systeemi sitten? Muuttakaa ihmeessä sinne! Ja jos asutte siellä niin mitä hittoa teille kuuluu suomalainen työelämä Suomessa?

Asun Suomessa ja olen tähän mennessä maksanut veroni mukisematta. Nyt vaan tämä touhu on mennyt järjettömäksi. Täällä maksetaan järjettömästi veroja yleensäkin, ja maksetaan tukia vähävaraisille, mutta silti huudetaan ja valitetaan, ja lakkoillaan niin, että koituu entistä enemmän veroja minunkin maksettavakseni sen seurauksena. Eli minua ja kaltaisiani lypsetään ja silti se ei teille riitä. Siksi täältä alkaa porukkaa, eli juuri niitä tämän shown rahoittajia, lähtemään pois.

Vierailija
75/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Sitten varmaan kannattaisi olla viemättä Suomea kohti kehitysmaiden työehtoja. Esimerkiksi Pohjoismaat olisi hyvä vaihtoehto. Ja se malli ei ole hallituksen malli.

Vierailija
76/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan muu ole Yhdysvalloista puhunut kuin sinä. Maailmassa on sivistyneitäkin valtioita. 

Vierailija
77/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Suomessa ja olen tähän mennessä maksanut veroni mukisematta. Nyt vaan tämä touhu on mennyt järjettömäksi. Täällä maksetaan järjettömästi veroja yleensäkin, ja maksetaan tukia vähävaraisille, mutta silti huudetaan ja valitetaan, ja lakkoillaan niin, että koituu entistä enemmän veroja minunkin maksettavakseni sen seurauksena. Eli minua ja kaltaisiani lypsetään ja silti se ei teille riitä. Siksi täältä alkaa porukkaa, eli juuri niitä tämän shown rahoittajia, lähtemään pois.

Mitäs siinä mariset, senkus lähdet. Niin helppoa se on!

Vierailija
78/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden heti kun pääsen.

Kohta tehdään joku sääntö että ei voi muuttaa.. ei vaan 

De 4 röda tanterna skulle ha Exit-skatt utöver den nu gällande allmänna fyraåriga skatteplikten till Finland. Ni kan vara lyckliga att den 5:te röda tanten sade; nej. Finland och fri rörlighet av arbetskraften är en likadan charad som Finland och begagnade bilar från andra EU-länder samt Finland och alkohol, i precis alla variationer.

Alltid då man skriver om Finland går tankarna till denna låt som som spelades på skeppets däck där flyttbilen tuffade framåt över haven:

Vierailija
79/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
80/317 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivätkö he, jotka tienaavat paljon täällä, tienaa siellä vielä enemmän? Sitähän he haluavat, olen ymmärtänyt. Kunhan on veroja mahdollisimman vähän ja tuloja mahdollisimman pa

Minä tienasin hyvin Suomessa. Nyt tienaan kolminkertaisesti toisessa sivistysvaltiossa jossa palvelut toimivat. Lääkäriin pääsee aina samana päivänä ja lääkkeet ja hoitokin on täysin ilmaista. Amerikkaan en ikinä lähtisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän