Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Mulle tuli tekstari että ostamani tuote on haettavissa postista. Mut sinä sanotaan henkilöllisyystodistus mukaan. No en voi itse hakea, vaan toinen henkilö hakee sen matkan varrelta. Miten hän saa sen? Pitääkö olla valtakirja ja toimiiko se?
Tuli joku onneksi olkoon viesti torilta että joku haluaisi ostaa minulta toridiilillä, en ottaisi sellaista paskaa vaikka tori maksaisi siitä.
No nyt oli Iltasanomissa juttua tuosta Toridiilistä.
Onhan se todella epämääräinen, tori vaikuttaa entistä hämärämmälle, torin suomen johtaja sanoo tuossa jutussa myös että toridiilin kautta on jo tehty miljoonan euron edestä kauppaa, taitaa siinä olla vieläkin mukana se että kaikki poistetut ilmoituksetkin on laitettu myydyiksi.
Myynti pysähty kun seinään, näin torin uudistus.
Eiköhän torin käyttö loppunut nyt tähän, pitkästä aikaa tuli viesti ostajalta, kysyi että vieläkö löytyy ja vastasin kahden minuutin sisällä että kyllä löytyy, luki viestin samantein ja sen jälkeen ei ostajasta enää kuulunutkaan mitään ja samaa tuotetta ei muualta torista löydy,keräilytavaraa.
Oli jo tarpeeksi paha että tori pilattiin päivityksen myötä ja siihen vielä sitten nuo hupikyselijät ja oharintekijät päälle.
Lähtee kyllä loput myytävät huutikseen ja vaatteet ja isommat tavarat suoraan kierrätyskeskukseen
Niin, on tullut myös parin viikon takaa kysely, että joku ostaisi Tori-diilillä ja sitä ennen niitä joitakin "onko vielä"-kyselyjä, joihin vastasin hetimiten, vaan mitään ei sitten enää kuulunutkaan, vaikka laitoin muutaman päivän päästä uuden viestin ostajaehdokkaalle.
Aina, ennen tuota Torin uudistusta, "unohtaneet" kyselijät sitten vastasivat ja kaupat syntyivät.
Alkaa tuntumaan, että Tori itse lähettelee näitä viestejä myyjille, että saisivat pidettyä myyjät edes hieman pidempään ja myyjien ilmoitukset palvelussa.
No, omat ilmoitukset ovat sopivasti jo liki kaikki vanhentuneet ja poistoa olen tehnyt itse ihan vapaaehtoisesti, mitä siellä niitä turhaan pitää, kun kaupan kauppaa ei ole tullut yli kuukauteen.
Tori ihan itse k..i omille nilkoilleen, uskomatonta etteivät sitä julkisesti sanoa ääneen.
Ikävää tässä sen puoleen se, että Torin leivissä olevat oikeat ihmiset saavat kohta todennäköisesti yt-neuvottelutiedotuksen, jos eivät vielä sitä ole saaneet. Torin käyttämille roboteille/tekoälylle ei niitä murheita tule.
Tori on aivan surkea nykyisin, lopetin käytön kun katselukerrat nolla, kaupat nolla niin tori on 0.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se todella epämääräinen, tori vaikuttaa entistä hämärämmälle, torin suomen johtaja sanoo tuossa jutussa myös että toridiilin kautta on jo tehty miljoonan euron edestä kauppaa, taitaa siinä olla vieläkin mukana se että kaikki poistetut ilmoituksetkin on laitettu myydyiksi.
Ja vielä vääristelty asiaa niin, että sillä olisi tienattu, vaikka olisikin myynyt tappiolla. AIjai kun verottaja tykkää. Kai teillä on jokaikinen kuitti tallessa? Muutenhan verottaja katsoo sen ilmaistuotteeksi eli voittoa tuli 100 %.
Toimivasta torista tehtiin aivan umpisurkea.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelee, näyttäisi siltä että torista on lähtenyt satoja tuhansia käyttäjiä, ei siellä ainakaan enää käy kauppa, siis aivan hiljaista.
Taitaa kohta alkaa yt-neuvottelut.
Nolla,nolla,yksi,kolme,nolla,nolla,yksi,kaksi,nolla,nolla, tuossa on viikon katselukerrat minun ilmoituksissa.Yhteydenotot nolla, kaupat nolla. Tätä tori on tänä päivänä, ennen ylimääräiset tavarat meni saman tien, nyt ei mene mitään.
Jos tori laittaa kaiken myydyksi vaikkei olekaan saanut juuri mitään myydyksi, niin siitä tulee kyllä ongelmia myyjille, nykyään kait myyntialustat joutuvat ilmoittamaan verottajalle myyjien myynnit. Siinä on sitten kiva tapella verottajan kanssa ettei todellakaan ole myynyt kuin alle puolet niistä tavaroista mitkä on olleet myynnissä, tori kun on ilmoittanut että myyjä on saanut ihan kaiken myydyksi.
Eiköhän kela myös saa tiedot verottajalta sitten, siinä sitten selitellään kelalle että vain pikkukauppaahan sitä tehtiin eikä todellakaan ole myyty sadoilla euroilla kuukaudessa tai tuhansilla vuodessa
Taidan poistaa omat kohteeni torilta! Ei ole mitään järkeä siinä, että toimitusmaksu (2 e?) otetaan jostain 2-5 e. tuotteesta.
Sama taitaa pätee myös ilmaiseksi annettavissa tavaroissa! On sitten maksaja kumpi osapuoli tahansa......
Ilmaiset postikulut 🤣 sillä tätä diiliä yritetään myydä, miksi myyjänä ottaisin sen, ei mitään järkeä, jos joku ei osta ilman diiliä niin olkoon ostamatta.
Torissa käynyt valtava asiakaskato, sen takia katselukerrat on ihan nollassa, kiertelen paljon ympäri maata työn puolesta ja käyn aina kun on aikaa kiertelemässä toreilla,kirpputoreilla ja huutokaupoissa.Olen keskustellut todella monen kanssa torin uudistuksesta, kukaan ei ole sitä kehunut, 99% on sanonut että tori on pilattu.
Tästä tulee aika pitkä kommentti, sori!
Taustaksi sen verran, että käytän itse toria vain nettiselaimella, joten ei ole kokemusta siitä miten appi toimii. Sekä aiemmin että viime aikoina olen myynyyt ja ostanut lähinnä legoja, kirjoja, erilaisia pelejä ja vastaavia tavaroita eli esim. vaatteiden kaupasta ei ole kokemusta siitäkään. Nämä siis todennäköisesti vaikuttaa mun kokemukseen.
Mä tykkään tuosta uudesta hausta, koska siinä on nyt helpompi hakea alueittain kaupunginosan perusteella tai tiettyä kategoriaa ilman tarkempia ehtoja. Jotkut kategoriat on käytännössä ihan samoja kuin ennenkin ja osaan tullut uusia hyviä alakategorioita, niin se ei ole automaattisesti huono asia. Kaikkia kategorioita en ole katsonut läpi, kun en niitä itse tarvitse, niin tietenkin siellä osa voi olla huonontunut entiseen nähden.
Piilotus on tosi hyvä ominaisuus, kun sen avulla voi pistää ilmoituksen pois näkyvistä esim. varauksen ajaksi, ettei tarvi vastata niin monelle, että joku juttu on varattu jo. Toinen hyvä juttu on, että nyt pääsee näkemään viestin lähettäjän ilmoitukset, että jos olisi samalla vaivalla toiselta jotain ostettavaa. Ilmoituksen uusiminen on myös tosi helppoa nyt, kun ei tarvi kaivella linkkiä sähköpostista tai maksaa siitä uusimisesta. Mullakin näkyi vanhoja ilmoituksia myytynä, tosi outoa! Laitoin osan takaisin myyntiin ja osan poistin kokonaan.
Ärsyttävää just nyt on, että jotkut piilottaa käyttäjänimensä, niin ei pääse katsomaan kaikkia ilmoituksia kerralla ja silti "fiksuimmat" laittaa siihen vielä silti, että katso muut ilmoitukset - joo kiva kun en pysty. Lisäksi mun vakio ärsytys on, kun jotkut laittaa jonkun random hinnan siihen, mutta sitten haluaakin tarjousta tai pitää kysyä viestillä tai on useampi erihintainen juttu, kun sen hintakohdan voi jättää tyhjäksi.
Tuo näkyvyydestä maksaminen tuntuu tosi kalliilta, kun käytännössähän sillä saa ilmaiseen verrattuna pelkän paalupaikan. En kyllä maksaisi siitä useampia euroja. Ennen siinä taisi olla jotain muutakin ekstraa? Ei mulla ennenkään ollut paljon klikkauksia ilmoituksissa, vaan se ostaja löytyi vähemmälläkin. Tai oli mulla kerran joku reilu 1000 klikkausta, mutta silti kukaan ei käynyt hakemassa sitä mitä olin ilmaiseksi antamassa. Nyt olen myynyt monta asiaa silleen, että on vain muutama katsonut ilmoitusta. Osa ilmoituksista toki on jäänyt nollalle katselulle, mutta en mä automaattisesti sano, että se olisi uudistuksesta kiinni eikä mun tavaroista kiinni.
Toridiili sen sijaan vaikuttaa sen verran huonolta systeemiltä, etten halua edes kokeilla. Siinä tulee turhaa lisähintaa palvelumaksun takia jos ostaa jonkun pikkujutun. Se ilmeisesti pitää viedä postin palvelupisteeseen eikä automaattiin ja itsellä sinne on pidempi matka. Ensiksi ei mun mielestä pystynyt laittamaan ollenkaan viestiä myyjälle, mutta nyt pystyy, mikä on hyvä, jos haluaisi kysyä noutoa tai lisäkuvia. Jos ostaja klikkaa sitä kysy toridiiliä -nappulaa, niin mulle tuli viesti, johon pystyin ihan normaalisti vastaamaan, että en postita ollenkaan. Jos ne alkaa laskea noita yhteen tulorekisteriä varten, niin sitten mulla tulee vaikeudeksi myös se, että myyn myös mun äidin tavaroita, niin ne sitten laskettaisiin mulle tuloksi.
Mutta noin muuten odotin jotain paljon pahempaa kommenttien perusteella.
Hyvin toimivasta torista tehtiin maailman surkein.
Laitoin taas kokeeksi eilen pari ilmoitusta. Tein ne ihan samoin ja samalla tyylillä kuin vanhassa Torissa. Eilen tuli kumpaankin 5 katsottua, nyt on jämähtänyt siihen. Yhtään kyselyä tietty ei ole tullut tuolla katsojamäärällä. Olisivatko Torin henkilökunttaa nämäkin katsojat. Tänään laitoin aamupäivällä yhden, siinä on nolla katsojaa. Kuvat ja teksi ovat hyvät ja selkeät, hinnat kohdallaan.
Ihan selkeä ero on vanhaan verrattuna. Katsojia tuli uuteen ilmoitukseen heti paljon enemmän ja koko ajan tasaisesti lisää. Vaikka kauppoja ei olisi tullutkaan. No, jokohan täytyy uskoa, että myynti-ilmoituksia on turha tehdä. Minulle se oli vain ihan mukavaa ja pieni rahanlisä mahdollisesti. Harmittaa.
Nythän tästä oli IS:ssa juttua, että Tori.fi kalastelee ihmisten pankkitiedotkin jo. Aivankuin tuollainen olisi välttämätöntä. Olipa hyvä, että en onnistunutkaan kirjautumaan mokomaan, saa minun puolestani olla.