Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule torin viestit perille.
Minulle tullut sähköpostiin tasaiseen tahtiin ilmoituksia viesteistä, joita minulle on lähetetty tässä viimeisen viikon sisällä. Siis tuotteista jotka olen myynyt ja niiden ostajien viestit siis kyseessä. Rasittavaa. Ap
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tähän uudistettuun toriinkin nyt kirjautua? Että saa ne tilinhoito mahdollisuudet.
Ei tarvinnut, samoilla tunnuksilla pääsin kuin vanhaankin. Mielestäni hyvä muutos. Olen jo myynyt ja ostanut uudesta Torista tavaraa ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni riitti nyt TORI.FI. Ehdotuksia tilalle? Huuto.net on, mutta siellä ei oikein kauppa käy enää.
Pari viikkoa sitten siirryin vallan huutikseen kun meni hermot toriin eikä muuta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myynnit vähentyneet selvästi uudistuksen jälkeen, ei yhtään yhteydenottoa sen jälkeen. Ennen tein kauppaa viikoittain. S2urullista.
Katselukerrat ovan ihan seis. En vaan käsitä miten muuttuneessa versiossa katsottuja on todella vähän verrattuna vanhaan. Myös huomasin, että mydyissä melkein kaikki sellaisia jotka olen vanhassa versiossa poistanut "en saanut myytyä" vai mikä oli se sanamuoto. Nyt uudessa ovat merkitty myydyiksi. Eipä ole ihme, että myynti on muka noussut uuden version myötä. Kuten sanoivat haastattelussa. Kun ohjelma laittaa "myyty" ilmoituksen myymättömänä poistettuun tuotteeseen.
Yhtään viestiä, saati kauppaa ei ole tullut nyt uuden version aikana. Hiljeni aivan tyystin. Harmittaa, oli ennen toimiva ja joskus tuli joku kauppa. Nyt ei vissiin kannata nähdä vaivaa laittaa uutta ilmoi
Hauskaa kun tuo Schibstedin suomen johtaja sanoi että Torin myynnit ovat nyt kasvaneet viime aikoina, no aivan varmasti ovat kun minullakin lukee kaikissa vanhoissa poistetuissa ilmoituksissa että myyty, vaikka niihin ei ollut tullut yhtään viestiä edes, poistin ne itse myynnistä
Osaisiko joku selittää minulle, miksi tori.fi:n uudistuksen myötä ei voi enää katsella ilmoituksia kirjautumatta palveluun sisään. Ilmoituksia toki voi siis katsoa, mutta ei sitä kuka ja missä kyseistä tuotetta myy. Miksi ihmeessä pitää kirjautua?
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku selittää minulle, miksi tori.fi:n uudistuksen myötä ei voi enää katsella ilmoituksia kirjautumatta palveluun sisään. Ilmoituksia toki voi siis katsoa, mutta ei sitä kuka ja missä kyseistä tuotetta myy. Miksi ihmeessä pitää kirjautua?
Sama helvetin kirjautumispakkohan on nykyään joka paikassa. Sovelluksen lataamispakko, kirjautumispakko, älypuhelimen omistamispakko, jne. jne. Että mä vihaan nykyaikaa!
Minulle uudistus oli positiivinen yllätys.
Ostajana löydän haulla paremmin juuri itseäni kiinnostavat tuotteet ja ilmoitukset ovat informatiivisempia. Toridiili tuo turvaa ostajalle jos myyjä haluaa sitä käyttää (pakkohan ei ole). Mahdollisuus arvioida myyjä on hyvä uudistus kuten myös hinnalla suodatus. Tarjouksia voi tehdä suoraan ilman viestittelyä.
Myyjän näkökulmasta myynti-ilmoituksia on helpompi hallita. Myös ulkoasu on modernimpi ja informatiivisempi. Tein yhdet kaupatkin jo ja aivan yhtä sulavasti ja samalla tavalla kuin ennenkin.
Itse en vaihtaisi vanhaan versioon. Turha selailu jää kieltämättä pois mutta se on vain positiivinen asia ajankäytön ja ainoastaan tarpeellisen tavaran hankkimisen kannalta. Pienet bugit varmasti korjaantuvat ajallaan. Harva uudistus on heti täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Huuto.net myös pilattiin aikoinaan uudistuksilla, niin että Tori.fi sai jalansijaa. Nyt odotellaan Tori.fi:n seuraajaa. Monelle vanhan tavaran myyjälle kelpaa ruma, mutta toimiva alusta. Jännä ettei tätä nähty Tori.fi:ssä.
Hyvin sanottu. Todellakin Huuto.net pilattiin uudistuksella ja käyttäjät siirtyivät muualle.
Samoin kävi Suomi24.Fi uudistuksessa, kaikki meni sekaisin ja gategoriat piilotettiin tarkoituksella.
En ymmärrä ollenkaan näitä uusittuja Torin sivuja .
Jos vaikka katson jotain vaatetta, ja sit päätänkin vilkaista mitä MUUTA tänä ko.myyjä myy, niin en löydä edes sitä "linkkiä" ollenkaan että MISTÄ löytyy saman myyjän muut tuotteet...
Ja tämä Tori Diili sitten.... En tod kirjaudu sinne pankkitunnuksilla ! Kyllä tuon Sibsted-tilin pitäisi (olisi pitänyt ) riittää .
Liian: monimutkaista, hankalaa , vaikeaa ja ainakin minulle käsittämätöntä.
Hyvästi Tori.fi
Tuon uudistuksen jälkeen en ole selaillut toria kertaakaan, pari työkalua piti ostaa, ennen ostin lähes kaikki torin kautta, nyt menin suoraan rautakauppaan ja ostin uudet, hyvästi tori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myynnit vähentyneet selvästi uudistuksen jälkeen, ei yhtään yhteydenottoa sen jälkeen. Ennen tein kauppaa viikoittain. S2urullista.
Katselukerrat ovan ihan seis. En vaan käsitä miten muuttuneessa versiossa katsottuja on todella vähän verrattuna vanhaan. Myös huomasin, että mydyissä melkein kaikki sellaisia jotka olen vanhassa versiossa poistanut "en saanut myytyä" vai mikä oli se sanamuoto. Nyt uudessa ovat merkitty myydyiksi. Eipä ole ihme, että myynti on muka noussut uuden version myötä. Kuten sanoivat haastattelussa. Kun ohjelma laittaa "myyty" ilmoituksen myymättömänä poistettuun tuotteeseen.
Yhtään viestiä, saati kauppaa ei ole tullut nyt uuden version aikana. Hiljeni aivan tyystin. Harmittaa, oli ennen toimiva ja joskus tuli joku kauppa. Nyt e
Minulla näkyy myydyissä 17 ilmoitusta. Niistä kolme on todellisia myyntejä, vangan version aikaan. Muut "myydyt" ovat poistettuja ilmoituksia vanhan version aikaan. Todellisia myytyjä ei näy kuin nuo kolme.
Yhtään viestiä tai myyntiä ei ole tullut uuteen versioon. Katsomiskerrat ovat olemattomia. Myös vanhan version aikana kertyneet katsomiskerrat ovat hukkuneet, ne nollautuivat ilmeisesti. Jotain kummallista muutakin nyt vaan uudessa on tapahtunut ja se ei ole mitään positiivista.
Kyllähän on nyt retevää rinta rottingilla kehua myynnin kasvua kun koko juttu on pielessä ja ei ole todellista. Eli on valetta ja vääristeltyä.
Mullakin näkyy myydyissä ilmoitukset jotka otin pois myynnistä koska en saanut niitä kaupaksi ja vein kierrätyskeskukseen. Olen vielä aina valinnut ilmoituksia poistaessani että en saanut kaupaksi, joten erikoista että ne nyt näkyvät myytyinä.
Minua ärsyttää suuresti ja vie intoa jatkaa selailua kun heti alussa läjähtää näytölle kaikenlaista tarpeetonta ilmoitusta ympäri Suomea. On heti sekavan näköistä ja ei innosta jatkamaan.
Vanhassa versiossa olin laittanut oman paikkakuntani oletukseksi ja näin heti suoraan aikajärjestyksessä uudet ilmoitukset. Aamuisin kävin ja pitkin päivääkin tsekkaamassa nopeasti. Siitä oli sitten helppoa jatkaa kirjoittamalla uusi paikkakunta ja selata taas sitä. Sitä teki ajankuluksikin, kuten varmaan moni muukin, mutta nyt ei kiinnosta, liian paljon kaikkea mutkaa. Hiljentää kyllä tehokkaasti ostamista sekä myyntiä. Vaikka muuta väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Huuto.net myös pilattiin aikoinaan uudistuksilla, niin että Tori.fi sai jalansijaa. Nyt odotellaan Tori.fi:n seuraajaa. Monelle vanhan tavaran myyjälle kelpaa ruma, mutta toimiva alusta. Jännä ettei tätä nähty Tori.fi:ssä.
Hyvin sanottu. Todellakin Huuto.net pilattiin uudistuksella ja käyttäjät siirtyivät muualle.
Samoin kävi Suomi24.Fi uudistuksessa, kaikki meni sekaisin ja gategoriat piilotettiin tarkoituksella.
Mitä uudistuksia huutonetissä tehtiin että ostajat ja myyjät siirtyivät toriin?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin näkyy myydyissä ilmoitukset jotka otin pois myynnistä koska en saanut niitä kaupaksi ja vein kierrätyskeskukseen. Olen vielä aina valinnut ilmoituksia poistaessani että en saanut kaupaksi, joten erikoista että ne nyt näkyvät myytyinä.
Eihän se toiminut vanhassakaan. Jos poistit jonkun ilmoituksen myymättömänä, vaikka "en saa tuotetta myytyä" kommentilla niin ruutuun pätkähti onnitteluteksti hyvistä kaupoista tai jotain vastaavaa.
Tori on muutaman päivän aikana menettänyt tuhansia asiakkaita, alamäki on jyrkkä ja jatkossa on vain yksi suunta; alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uudistuksia huutonetissä tehtiin että ostajat ja myyjät siirtyivät toriin?
Olen eri, mutta minun mielestäni ostajat eivät siirtyneet Huutiksesta Toriin niinkään muutosten takia, vaan siksi että Torista tuli äkkiä niin suosittu. Alunperin tuntui siltä, että ihmiset innostuivat nimenomaan siitä mahdollisuudesta tehdä paikallisia kauppoja noudolla. Ja sitten postitettavatkin kaupat siirtyivät Toriin, koska siellä oli enemmän populaa.
Huuto vaikutti myös kovin vanhanaikaiselta ja kököltä verrattuna ulkoasultaan siistimpään Toriin, mikä on nyt tällä hetkellä aika huvittava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Minulle uudistus oli positiivinen yllätys.
Ostajana löydän haulla paremmin juuri itseäni kiinnostavat tuotteet ja ilmoitukset ovat informatiivisempia. Toridiili tuo turvaa ostajalle jos myyjä haluaa sitä käyttää (pakkohan ei ole). Mahdollisuus arvioida myyjä on hyvä uudistus kuten myös hinnalla suodatus. Tarjouksia voi tehdä suoraan ilman viestittelyä.
Myyjän näkökulmasta myynti-ilmoituksia on helpompi hallita. Myös ulkoasu on modernimpi ja informatiivisempi. Tein yhdet kaupatkin jo ja aivan yhtä sulavasti ja samalla tavalla kuin ennenkin.
Itse en vaihtaisi vanhaan versioon. Turha selailu jää kieltämättä pois mutta se on vain positiivinen asia ajankäytön ja ainoastaan tarpeellisen tavaran hankkimisen kannalta. Pienet bugit varmasti korjaantuvat ajallaan. Harva uudistus on heti täydellinen.
Jaahas, ja oliskohan nyt Tori.fi porukkaa liikkeellä mainostamassa.
Kun se "turha selailu" oli mielestäni osa jutun jujua. Oletko kuullut heräteostoksista? Hyvin moni myös saattoi ostaa sen selailun ohella. Mitä enemmän katsojia sitä enemmän tulee myös kauppaa. Ihan perusjuttuja markkinoinnissa. Kun asiakas astuu sisään kauppaan, ostoskeskukseen yms. se on jo puoli voittoa. Aika ihmeellistä jos esimerkiksi ostokeskuksessa ei olisi hupikävelyä vaan ainoadtaane tosissaan ostajat siellä kävisivät.
Esimerkki: näin vanhassa Torissa selatessani paikkakunnan ilmoituksia huvikseni näin hyvän vuokrattavan asunnon. Itse en sitä tarvinnut, mutta otin yhteyttä tuttavaan joka etsi uutta vuokra-asuntoa. Hän sopi katsomisen ja sai sen asunnon, kiitteli kovin minua. Hän ei ollut Torin käyttäjä itse. Eikä tottunut nettiin muutenkaan.
Kuinkahan monta kauppaa on jollain tapaa tullut tuollaisen huviselailun tuloksena, hyvin monta, luulen. Myös myyjät lannistuvat kun katsottuja kertoja on vähän. Myyntiä tietenkin silloin myös. Mitä selkeämpi alusta on sitä enemmän sitä käytetään. Ei tarvita aina kaikkia hienouksia ja nyansseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori pistää viesteihin myyty merkinnän vaikka et olisi myynyt tuotetta. Riittää, että suljet kohteen olipa syy mikä tahansa.
Ja laittaa verottajalle tiedoksi vuoden lopussa, että myyty 1200 eurolla, vaikka oikeasti olisi kaupannut 20 eurolla.
??? No ei kai sieltä nyt minnekään verottajalle mitään ilmoiteta 😅
Tässä tietoa.
https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/14853435660562-Tori-ja-verotus
Mitenkähän tuokin "jatkuva myynti" oikein tulkitaan? Itse olen myynyt kymmenen vuoden ajan, viimeiset 4-5 vuotta jatkuvasti. Uusien samoja ilmoituksia kerta toisensa jälkeen, kun ei kauppa käy. Pitäisi asunto saada tyhjemmäksi, noin puolet pois, että pääsee muuttamaan pienempään. Juuri mistään tavarasta ei tule todellista voittoa. Suurin osa on ikivanhoja tavaroita, lahjaksi saatuja ym joiden ostohintaa ei kukaan pysty sanomaan. Ehtinyt valuuttakin vaihtua ja inflaatio moninkertaisesti enemmän.
Toria oli mukava selailla... Ennen. Päivityksen myötä sovellus on vaan täysin käyttökelvoton. Enää ei kiinnosta mennä selailemaan muuten vaan, koska liian hankalaa. Mitäs kilpailevia sovelluksia onkaan?
Iltasanomat kertoo seuraavaa:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010306092.html
Palautetta perään!!
https://tuki.tori.fi/hc/fi/requests/new