Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrättekö, että näiden lakkojen aiheuttamat menetykset firmoille ovat pois veroista ja teidän omista sote-palveluistanne?

Vierailija
06.03.2024 |

Miten on, vähennetäänkö mummonne vaipoista vaihtokertoja vai kasvatetaanko lastenne päiväkodin ryhmäkokoja?

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä sanoisin, että Orpo ja Purra voisivat nyt perääntyä ja sopia asiat Ay-liikkeen kanssa. Poliittisia lakkoja on ollut niin vähän että niiden kieltämisellä ei ole merkitystä. Samoin muut tekeillä olevat "uudistukset". Meidän yrityksessä ei näitä oteta käyttöön, vaan jatketaan kuten ennenkin. Painetaan hommia ja tienataan rahaa. Myös työntekijät tienaavat.

Sinunkaltainen työnantaja on harvinainen kuin yksisarvinen. Kaikki niistä on kuullut mutta hyvin, hyvin harva on sellaista tavannut

Vierailija
142/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö itse että palkka- ja tukiheikennykset ovat pois firmoilta pitkäaikaisesti, toisin kuin lakkojen aiheuttamat kertatappiot?

Itse yrittäjänä vastustan hallituksen heikennyksiin ja ymmärrän lakkoja. Kun pienipalkkainen esim menettää 100 € palkastaan sairastumisen takia, hän joutuu säästämään sen jättämällä minun palveluni siltä kuulta käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAK on astunut eduskunnan varpaille ottamalla lainsäädäntövallan väkisin. SAK:lla ja muilla oli useita kuukausia aikaa neuvotella ja heidät huomioitiinkin . Mutta nyt kuin kakaran kiukku nälkäisenä tuli puskista.

SAK:n mahtipomot tajusivat, että heidän valta ja jopa rahakkaat työpaikat menee paikallisen sopimisen myötä.  Siitähän tässä on kysymys. 

Eduskunnalta haluttaisiin ottaa lainsäädäntövalta pois. Ja työpaikoilta pois paikallinen sopiminen. Ammattiliitot elävät kuin keski-ajalla. Tsaari on Hakaniemessä.

Vierailija
144/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Harva tosiaan ymmätää, kun AY liittojen rikkaat pomot suoltavat propagandaansa, kuin naapurimaassamme idässä.

Vierailija
145/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sotepalveluista vai? No, niitähän leikataan vaikkei olis näitä lakkojakaan!

Teidän sikaniskapunikkien takia leikataan paljon raaemmalla kädellä kuin olisi aiemmin ollut tarvetta. 

Riehu pelle vielä kun voit. Kyllä hymy hyytyy, kun osingot menee nollaan ja firman osakkeiden arvo siinä mukana. Vielä voit vaikuttaa ja neuvotella ajatellen muittenkin kuin vain omaa napaasi. Jos ei käy, olet kohta itsekin leikatun sosiaaliturvan varassa vaikka nyt vielä äärikapitalistia trukin sarvissa persuhoureinesi esitätkin.

Vierailija
146/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa myös tulla yllätyksenä, että se oma työnantaja menee konkurssiin lakon takia tai joutuu karsimaan työvoimakustannuksia myöhemmin (lue: irtisanoo työntekijöitä).

Ei ay-aktiivit osaa ajatella noin pitkälle.

Vierailija
147/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kukaan meistä ei ymmärrä mitään. Me lakkoillaan ihan vain huvikseen.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.

Sitä paitsi lakko ei ole vielä tullut ja perjantaina on neuvottelut. Jos hallitus haluaa lakon, niin se jatkaa samaa sanelulinjaa. Ne päättää.

Vierailija
148/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olethan esittänyt kysymyksesi myös EK:lle ja hallitukselle, jotka toimintatavoillaan suorastaan kerjäävät noita lakkoja?

Kyse ei ole työntekijöiden ja työnantajien riidasta. Kyse on siitä ettei vaaleilla valitun eduskunnan ja sen luottamusta nauttivan hallituksen anneta tehdä omaa lainsäädäntötyötään. Eli viime kädessä, vaaleilla valittua eduskuntaa painostetaan ulkoapäin. 

Se tässä lakkoilussa on hyvä että poliittiset lakot tullaan kieltämään, jos ei nyt niin ainakin seuraavien vaalien jälkeen. Eivät ihmiset ole tyhmiä, kun heidän elämäänsä vaikeutetaan poliittisilla lakoilla, niin taatusti seuraavasta eduskunnasta löytyy laaja enemmistö poliittisten lakkojen kieltämiseen.

Minäkin olen tehtaan portilla lakkovahtina seisonut, mutta silloin oli kyse työehtosopimuksesta ei poliittisesta lakosta.

Vierailija
149/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAK on astunut eduskunnan varpaille ottamalla lainsäädäntövallan väkisin. SAK:lla ja muilla oli useita kuukausia aikaa neuvotella ja heidät huomioitiinkin . Mutta nyt kuin kakaran kiukku nälkäisenä tuli puskista.

SAK:n mahtipomot tajusivat, että heidän valta ja jopa rahakkaat työpaikat menee paikallisen sopimisen myötä.  Siitähän tässä on kysymys. 

Eduskunnalta haluttaisiin ottaa lainsäädäntövalta pois. Ja työpaikoilta pois paikallinen sopiminen. Ammattiliitot elävät kuin keski-ajalla. Tsaari on Hakaniemessä.

Tuliko sinulle yllätyksenä ja uutena asiana, että hallituksia tulee ja menee, mutta ammattiliitot on ja pysyy, kuten sivistysvaltioissa on tapana? Näin ollen, purra ja orpo voi nyt yrittää tehdä mitä tuhoa nyt sitten ehtivät. Seuraava hallitus sitten neuvottelee näiden samojen ammattiliittojen kanssa yhteiskuntajärjestyksen vaatimat ehdot ja neuvottelut kuntoon. Nyt vain seurataan, kuinka monen miljardin tappiot orpo , satonen ja purra ovat valmiita yhteiskunnalle ja yrityksille aiheuttamaan vastimuksillaan. Ja saadaanko niitä ns, säästyneitä miljardeja enää koskaan takaisin. Miettikää! Orpon hallitukselta meni alle vuosi saada koko yhteiskunta täysin raiteiltaan?! Ja tuon idioottiporukan lauluja pitäisi jokaisen laulella?! Kiitos mutta ei kiitos!

Vierailija
150/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö itse että palkka- ja tukiheikennykset ovat pois firmoilta pitkäaikaisesti, toisin kuin lakkojen aiheuttamat kertatappiot?

Itse yrittäjänä vastustan hallituksen heikennyksiin ja ymmärrän lakkoja. Kun pienipalkkainen esim menettää 100 € palkastaan sairastumisen takia, hän joutuu säästämään sen jättämällä minun palveluni siltä kuulta käyttämättä.

Sinähän voit yrittäjänä maksaa silti vapaaehtoisesti sen palkan ensimmäiseltä sairaslomapäivältä. Kuka estää? 

Vierailija
151/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olethan esittänyt kysymyksesi myös EK:lle ja hallitukselle, jotka toimintatavoillaan suorastaan kerjäävät noita lakkoja?

Kyse ei ole työntekijöiden ja työnantajien riidasta. Kyse on siitä ettei vaaleilla valitun eduskunnan ja sen luottamusta nauttivan hallituksen anneta tehdä omaa lainsäädäntötyötään. Eli viime kädessä, vaaleilla valittua eduskuntaa painostetaan ulkoapäin. 

Se tässä lakkoilussa on hyvä että poliittiset lakot tullaan kieltämään, jos ei nyt niin ainakin seuraavien vaalien jälkeen. Eivät ihmiset ole tyhmiä, kun heidän elämäänsä vaikeutetaan poliittisilla lakoilla, niin taatusti seuraavasta eduskunnasta löytyy laaja enemmistö poliittisten lakkojen kieltämiseen.

Minäkin olen tehtaan portilla lakkovahtina seisonut, mutta silloin oli kyse työehtosopimuksesta ei poliittisesta lakosta.

Jos se lainsäädäntötyö on niin surkeaa tasoa, että oikeuskansleri on puuttunut siihen monesti, niin ei siinä ole hirveästi mitä pitäisi suojella. 

Maallikot yrittävät esittää lakimiehiä ulkopuolelta tulevien käskyjen mukaan, ja ne, joihin lait vaikuttaa eivät saisi valittaa?

Ei tässä missään Venäjällä olla.

Vierailija
152/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla huomaa miten lapsellista ja vastuutonta lakkoilijoiden ajatuskulku on. Minä, minä ja mun napa ja uskomatonta kielenkäyttöä omaa työnantajaa kohtaan, joka kuitenkin maksaa elatuksen. Ehkä Ay- liike voi sit ottaa töihin nää nurisijat ja maksaa kotiin palkkaa makoilemisesta, kun firmat tekee konkurssin. Samat tyypit varmaan huutaa sen kansalaispalkan eteen. Mä uskon, että ajattelevat ja viisaat tyypit tällä hetkellä sanoo itsensä irti näistä liitoista. Paitsi, että tietyillä tehtaillahan ja ahtaajien parissa painostetaan (lue uhkaillaan) ihmiset liittymään liittoon ja järjestetään jopa lakkoja, ellei suostuta! Käsittämätöntä menoa nykysuomessa. Aymafia-tyyppinen toiminta on sallittua! En voi vaan käsittää...

Vierailija
153/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sotepalveluista vai? No, niitähän leikataan vaikkei olis näitä lakkojakaan!

Teidän sikaniskapunikkien takia leikataan paljon raaemmalla kädellä kuin olisi aiemmin ollut tarvetta. 

Riehu pelle vielä kun voit. Kyllä hymy hyytyy, kun osingot menee nollaan ja firman osakkeiden arvo siinä mukana. Vielä voit vaikuttaa ja neuvotella ajatellen muittenkin kuin vain omaa napaasi. Jos ei käy, olet kohta itsekin leikatun sosiaaliturvan varassa vaikka nyt vielä äärikapitalistia trukin sarvissa persuhoureinesi esitätkin.

Ja kenen luulit maksavan sulle ne sun tukesi? Punikit on niin tyhmiä, että ne luulee valtion talouden pyörivän tyhjästä ja kelarahat ammennetaan seinästä 

Vierailija
154/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin palstalla huomaa miten lapsellista ja vastuutonta lakkoilijoiden ajatuskulku on. Minä, minä ja mun napa ja uskomatonta kielenkäyttöä omaa työnantajaa kohtaan, joka kuitenkin maksaa elatuksen. Ehkä Ay- liike voi sit ottaa töihin nää nurisijat ja maksaa kotiin palkkaa makoilemisesta, kun firmat tekee konkurssin. Samat tyypit varmaan huutaa sen kansalaispalkan eteen. Mä uskon, että ajattelevat ja viisaat tyypit tällä hetkellä sanoo itsensä irti näistä liitoista. Paitsi, että tietyillä tehtaillahan ja ahtaajien parissa painostetaan (lue uhkaillaan) ihmiset liittymään liittoon ja järjestetään jopa lakkoja, ellei suostuta! Käsittämätöntä menoa nykysuomessa. Aymafia-tyyppinen toiminta on sallittua! En voi vaan käsittää...

Ai nyt työnantajat on elättäjiä? Ja työläisellä ei ole oikeutta muuhun kuin olla elättinä?

Nyt menee hassuksi. Työnantajat ei tosiaan pidä työntekijöitä missään arvossa ihmisinä, vaan on vain se pelkkä työn arvo.

Vierailija
155/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ja voi olla myös tulevaisuudessa, jos ulkomaalaisomistuksessa oleva firma katsoo että täällä on epävakaata pitää bisnestä näiden lakkojen takia. Eli ei investoida tai lopetetaan jo olemassa oleva yritystoiminta.

No mitä tässä menetetään? Tuleepahan tilaa vastaavalle suomalaiselle firmalle. 

Vierailija
156/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sinulle yllätyksenä ja uutena asiana, että hallituksia tulee ja menee, mutta ammattiliitot on ja pysyy, kuten sivistysvaltioissa on tapana? Näin ollen, purra ja orpo voi nyt yrittää tehdä mitä tuhoa n

Työntekijöiden järjestäytymisaste laskee kuin lehmän häntä ja Loimaan kassa kasvaa. Liitot ovat katoamassa länsimaista.

Vierailija
157/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö ap, että hallitus on tekemässä pysyviä heikennyksiä työntekijöiden oikeuksiin?

Vierailija
158/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut lääkäriaikaa sitten ennen koronaa kroonisen sairauteni seurantaan. Yli neljään vuoteen ei ole lääkitty millään tavalla. Ihan sama vaikka sote räjähtäisi.

Vierailija
159/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ja voi olla myös tulevaisuudessa, jos ulkomaalaisomistuksessa oleva firma katsoo että täällä on epävakaata pitää bisnestä näiden lakkojen takia. Eli ei investoida tai lopetetaan jo olemassa oleva yritystoiminta.

Kun en voi olla lakossa, olen myötätuntolakossa. Ostan vain välttämätöntä. En siis rompetta mitä suomalaiset "innovatiiviset" yritykset rahtaavat Kiinasta. Yritysten investoinnit on olleet minimaalisia vaikka Kataisen hallituskin yritti saada yritysten veroalennuksilla talouteen dynaamisia vaikutuksia. Vaikuttivat lähinnä osingon maksuun.

Vierailija
160/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pidetään kiinni niistä oikeuksista, jotka edelliset sukupolvet ovat joutuneet meille taistelemaan. Kaikki tuki lakkolaisille ainakin täältä.