Torissa tinkaajat
Mulla myynnissä Torissa uudenveroinen tavara, jota myydään uutena hintaan 69,90e. Laitoin hinnaksi 30e. Tänään joku lähetti viestin myynkö 15e. Mistä näitä pällejä riittää jotka tarjoilee -50% valmiiksi todella halvaksi hinnoitellusta tuotteesta? Mulle ei ole rahakysymys, en tarvitse rahaa ja voisin yhtähyvin antaa tuotteen ilmaiseksi mutta noille idioottitinkijöille en vastaa mitään.
Kommentit (28)
Totesin viimeksi tinkaajalle vain "ei".
Maksoi sit täyden hinnan suoraan.
"Ei" on hyvä.
Itse blokkaan tyhmien tarjoajat vastaamatta mitään.
Minä en vastaa ollenkaan tinkaajille. Hinnoittelen tuotteet niin edullisesti, että ne menevät lähes välittömästi.
Kyllä tinkiä saa mutta nuo -50% tarjoajat on katsoneet liikaa hirvaskankaan läskiä
Itse laitan kaikille näille oman elämänsä huutokauppakeisareille goatse-linkkejä tai solvauksia
Pääsin turhakkeesta eroon siten, että en tyrmännyt ostajaehdokkaan tarjousta heti kättelyssä enkä myöhemminkään. Keskustelin asiallisesti, ja lopulta pääsimme yhteisymmärrykseen hinnasta. Kaupat tuli.
Katson aina ensin muiden myyntihinnat. Sitten laitan oman myyntihinnan vain murto-osaksi muiden hinnoista. Kohta onkin jo jono ja tavarasta pääsee nopeasti eroon. Uudenveroiset nukenvaunut myin 6 eurolla, sillä ne veivät tilaa.
Samoin, en vastaa noille mitään.
Myin siirrettävän ilmastointilaitteen hintaan 30€. Torissa alle satasen ei näyttänyt myyvän kukaan. Silti joku laittoi viestillä ( tervehtimättä!), että maksan 15€ millon voin tulla hakee?
En todellakaan vastannut.
Kun ostajaehdokkaita ilmaantui jonoksi asti ja jouduin ilmoittamaan, että laite haetaan tänään, niin joku keksi ilmoittaa, että maksaa 70€ ja hakee heti. Minä puolestani ilmoitin, ettei kyseessä ole huutokauppa, joten jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Up
Olisiko ollut liian vaikeaa jatkaa jollotusta jossain näistä aiemmista ketjuista joissa torikauppiaat haukkuvat yhteensä 500+ sivun edestä persaukisia tinkijämulkkuja jotka eivät vaan osta kaikkia mun romuja siihen hintaan jonka määrään.
Jos laitat tuotteen hinnaksi kympin, urpo tarjoaa vitosen. Jos laitat samalle tuotteelle hinnaksi vitosen, urpo tarjoaa 2 euroa ja katkenneen lyijykynän vaihdossa ja vaatii kuljetuksen kotiovelle. Typerien tinkijöiden ja kyselijöiden takia en myy torissa enää mitään vaan vien kaiken tarpeettoman sekajätteeseen tai kaatopaikalle.
Ihmisillä ei ole nykyään enää mitään käytöstapoja. Kaikki pitäisi saada puoli-ilmaiseksi. Mulle on tarjottu kymppitonnin autosta (joka tosin ei ollut torissa) tonnia, yritti vielä oikein venkuloida ja jankutti täyttä paskaa, että ei se sen arvokkaampi ole.
Jopa ilmaisista "annetaan"-tavaroista kysytään ihan pokalla, että voinko tuoda sen hänelle. No arvatkaapa v***u kaks kertaa tuonko ilmaisen tavaran yhtään kellekään! Tule hakemaan tai ole ilman! Siis aivan käsittämätöntä. Ei mitään rajoja eikä tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Katson aina ensin muiden myyntihinnat. Sitten laitan oman myyntihinnan vain murto-osaksi muiden hinnoista. Kohta onkin jo jono ja tavarasta pääsee nopeasti eroon. Uudenveroiset nukenvaunut myin 6 eurolla, sillä ne veivät tilaa.
Torissa on tasan kahdenlaisia ilmoituksia tai oikeastaan hintoja.
1) sellaisia joilla tuote menee kaupaksi välittömästi.
Näitä ilmoituksia et koskaan näe sillä ne poistuvat viidessä minuutissa julkaisun jälkeen.
2) sellaisia joilla tuote roikkuu viikosta ja kuukaudesta toiseen Torissa.
Kaikki ne ilmoitukset jotka torissa näet ovat tyyppiä 2). Näitä kokemattomat myyjät katsovat kun haluavat selvittää "mitä kaikki muutkin pyytävät"
Vielä joskus ennen koronaa ja temua tai sheiniä hintojen 1) ja 2) ero ei ollut yleensä kuin max 25%
Nykyään torista on vaikeaa löytää tuotetta josta tarjoaisin edes 25% joten en ole enää pariin vuoteen tarjonnut yhtään mitään. Ei tule ikävä toria kun saa uutta Kiinasta ja Saksan Amazonista sekä ebaysta.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan kaikille näille oman elämänsä huutokauppakeisareille goatse-linkkejä tai solvauksia
Tuohan on tyhmää. Voisin kuvitella tarjoavani vähemmän kuin pyydetään ja jos ei myyjä suostu niin ostaisin pyydetyllä hinnalla. Onko miespuolisetkin myyjät noin sensitiivisiä?
Aattelen aina että torissa myyjä on joku nisti nii valmistaudun huijaukseen tarjoomalla vähän ja vain paikanpäällä myynti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tinkiä saa mutta nuo -50% tarjoajat on katsoneet liikaa hirvaskankaan läskiä
Ei tarvitse katsoa kuin kikantin, Zalandon, XXL:n tai vaikka Citymarketin tarjouksia niin 50% ei ole vielä mitenkään ihmeellinen tarjous. Niillä se kauppa tosin käy toisin kuin Torissa.
En vieläkään tajua miten kukaan tuotteensa oikein hinnoitellut voi edes saada tinkijöiden viestejä?
Kun hinta on oikea niin ainoat viestit jotka saat kuuluvat "minä otan sen, mistä tulen noutamaan?" ja näitä tulee puoli tusinaa ennen kuin edes ehdit poistaa ilmoituksen.
Tinkijöistä ulisevat torikauppiaat, voisitteko hiukan kertoa mitä ihmettä te oikein teette kun saatte viestejä joissa hintaa yritetään tinkiä? Minä en koskaan ole saanut tuollaisia kun romut on viety tilaa viemästä ennen kuin saan sormea enteriltä enkä ole joutunut kantamaan niitä roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tyhmää. Voisin kuvitella tarjoavani vähemmän kuin pyydetään ja jos ei myyjä suostu niin ostaisin pyydetyllä hinnalla. Onko miespuolisetkin myyjät noin sensitiivisiä?
Sinun kaltaistesi takia tori on muuttunut höyryäväksi lantakasaksi jossa järkevät omaa aikaansa ja hermojaan arvostavat ihmiset eivät myy enää mitään. Sinä ja kaltaisesi kuvittelette, että Tori on kuin joku lähi-Idän basaari jossa kuuluu aina ensiksi tarjota jotain naurettavia mielikuvitushintoja. Olen jänkännyt kaltaistesi kanssa aivan tarpeeksi hinnoista ja muutamalle kieltäytynyt myymästä sen jälkeen kun ovat ensin kokeilleet kepillä jäätä ja sitten ilmoittaneet että haluaisivatkin ostaa pyydetyllä hinnalla. Yksi suuttui totaalisesti kun käskin suksia vi**uun enkä myy tuotetta hänelle vaikka tarjoaisi yli hintapyynnön. Enää en myy Torissa mitään kenellekään, ei maksa vaivaa.
Olen laittanut ilmoituksiini että hinta tingitty valmiiksi, mutta sekään ei näitä hirvaskankaalaisia pidättele :/
Huomasin mielenkiintoisen eron torissa.
Kun asuin maaseutumaisessa kunnassa, lähialueella myytiin Torissa aivan mielettömän ylihintaisia käytettyjä tavaroita ja jos itse myi jotain, niin siitä tingattiin aina! Pk-seudulla sen sijaan ihmiset myyvät hyvää tavaraa edullisesti ja harvempi ostaja tinkaa. Ihme juttu.
Lopeta jankkaus