Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrättekö, että näiden lakkojen aiheuttamat menetykset firmoille ovat pois veroista ja teidän omista sote-palveluistanne?

Vierailija
06.03.2024 |

Miten on, vähennetäänkö mummonne vaipoista vaihtokertoja vai kasvatetaanko lastenne päiväkodin ryhmäkokoja?

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot ei ole kivoja kellekkään. Tosin hallituksen persuosastolla näyttää olevan todella hauskaa vitseineen ja naureskeluineen.

Pointti on siinä, että ilman lakkoja ainoastaan työnantajalla ja eliitillä on hauskaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen vaipanvaihtokertoja tullaan vähentämään  ja päiväkotien ryhmäkokoja suurentamaan ilman lakkojakin. Ja nämä siksi, ettei ole työntekijöitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa myös tulla yllätyksenä, että se oma työnantaja menee konkurssiin lakon takia tai joutuu karsimaan työvoimakustannuksia myöhemmin (lue: irtisanoo työntekijöitä).

Mutta ilmeisesti täällä on niin perkeleen rikasta duunia, että ei haittaa, että menee työpaikka alta. Kunhan saa lakkoilla ja saikuttaa palkalla heti ekasta päivästä. 

Vierailija
24/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ja voi olla myös tulevaisuudessa, jos ulkomaalaisomistuksessa oleva firma katsoo että täällä on epävakaata pitää bisnestä näiden lakkojen takia. Eli ei investoida tai lopetetaan jo olemassa oleva yritystoiminta.

Persuslogani JUURI NÄIN kuin suoraan Suolen Uutisten äänestys kentästä 💩 Sano sille purrallesi että lopettaa duunariin kohdistuvan  sairaalloisen vainoamisen, niin ulkomaillakin pysyy kiinnostus suomeen. 

Vierailija
25/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa myös tulla yllätyksenä, että se oma työnantaja menee konkurssiin lakon takia tai joutuu karsimaan työvoimakustannuksia myöhemmin (lue: irtisanoo työntekijöitä).

Jos on mennäkseen niin menee, samalla saadaan kannattamaton kyykyttäjä pois markkinoilta.

Vierailija
26/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa pätkääkään! Saa olla pois ihan rauhassa. Tuen lakkoilua täysillä! Minun puolestani voidaan mennä yleislakkoon vaikka moneksi kuukaudeksi. 

Oletko itse miljardööri, että voit kustantaa olemisesi ja palvelusi ihan itse?

Miksi pitäisi miljardööri, tai edes miljonääri olla, pystyäkseen kustantamaan ne?

Vaikea ymmärtää tuollaista. Mitä jos selittäisit tarkemmin?

Palkkaahan et tule saamaan, kun todennäköisesti sinut palkannut firma joutuu taloudellisista syistä sinut irtisanomaan. Julkiset palvelut taas joudutaan leikkaamaan, koska ei ole verovaroja, joista ne maksetaan. 

Viikossa? Kahdessa? Firma nurin? Heppoisella pohjalla pitää olla.

Vierailija
27/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on mennäkseen niin menee, samalla saadaan kannattamaton kyykyttäjä pois markkinoilta.

Niin, nykyäänhän meillä ei ole työttömyyttä juuri lainkaan :)

Vierailija
28/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa pätkääkään! Saa olla pois ihan rauhassa. Tuen lakkoilua täysillä! Minun puolestani voidaan mennä yleislakkoon vaikka moneksi kuukaudeksi. 

Miksi pitäisi miljardööri, tai edes miljonääri olla, pystyäkseen kustantamaan ne?

Palkkaahan et tule saamaan, kun todennäköisesti sinut palkannut firma joutuu taloudellisista syistä sinut irtisanomaan. Julkiset palvelut taas joudutaan leikkaamaan, koska ei ole verovaroja, joista ne maksetaan. 

Mutta miksi pitää olla miljardööri? Vastaa kysymykseen äläkä kiertele?

Vierailija
29/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, Riikka laittaa käteistä näiden firmojen tileille joilla on lakot, eiks je. 

Vierailija
30/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset yritysjohtajat pitäisi ajaa Suomesta ulos ja ottaa ruotsalaiset tilalle. Saataisiin taas kasvua aikaan hyvässä yhteishengessä duunareiden kanssa. 

Tuon suomen EK:n voisi ulkoistaa Ruotsiin. Samoin Suomen yrittäjät ry:n

Vierailija
31/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikossa? Kahdessa? Firma nur

Jos firman kuukauden tuloista lähtee puolet, niin onhan se iso siivu.

Vierailija
32/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ja voi olla myös tulevaisuudessa, jos ulkomaalaisomistuksessa oleva firma katsoo että täällä on epävakaata pitää bisnestä näiden lakkojen takia. Eli ei investoida tai lopetetaan jo olemassa oleva yritystoiminta.

Voi kamalaa, nämä Attendot oli niin hyviä verrattuna kotimaisiin hoitokoteihin. Attendon mielestä hoitajia oli vain liikaa. Yksi hoitaja riittäisi isolle joukolle vanhuksia. 

Ei ihme että hoitajat irtisanoutuvat joukolla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-yohoitajaa-riittaa-yhtaikaa-k…

Vierailija
33/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi pitää olla milj

Jollain rahallahan sinä maksat itse asumisesi, elämisesi, avosydänleikkauksesi ja lapsesi koulut. Millä sinä ne meinaat maksaa?

Vierailija
34/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sotepalveluista vai? No, niitähän leikataan vaikkei olis näitä lakkojakaan!

Vierailija
35/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra ajaa Suomen lamaan. Soteuudistus on pjaska, hallinto on viisinkertainen entiseen, sotealuejohtajilla on ministereisen palkka. Soteuudistus oli Kepun aikaansaannos.

Vierailija
36/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareiden puoluetoimistot yrittävät säälittävää mielipidevaikuttamista.

Vierailija
37/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sotepalveluista vai? No, niitähän leikataan vaikkei olis näitä lakkojakaan!

Teidän sikaniskapunikkien takia leikataan paljon raaemmalla kädellä kuin olisi aiemmin ollut tarvetta. 

Vierailija
38/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihdetaan hallitus vähän enemmän duunarinkin mielipidettä kuuntelevaan, niin sijoittajatkin jälleen kiinnostuu. 

Ei kukaan investoi maahan, jossa tehdään vallankumouksia laillista hallitusta vastaan. Sellaisesta maasta vedetään kaikki entisetkin sijoitukset pois. 

Eikä ulkomaalaisetkaan tule Suomeen töihin,  kun kuulevat kuinka palkkoja ja työehtoja poljetaan.

Vierailija
39/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän sikaniskapunikkien takia leikataan paljon raaemmalla kädellä kuin olisi aiemmin ollut tarvetta. 

Leikataan teidän Soteuudistusksen takia joka on vtun kallis

Vierailija
40/169 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani keittiöapulaisena on n.11e tunti.  Ja siis kova työtahti, osa-aikatyö.  Lääkärin palkka, 15 min, käynti maksaa 90e.  Ruuan hinta on noussut 30% ja enemmänkin parissa vuodessa, K-kauppiaat on miljoonatuloisia.  Lakko on ainoa keino huutaa miten eriarvoiseksi suomi on menossa.