Miksi puolitutut naapuritalon asukkaat tervehtivät tekopirteä hymy huulillaan kuin parasta kaveria?!?
en tunne edes nimiä saati juttele heidän kanssaan, silti pitää hymyillä ja tervehtiä muka kuin oltais ystäviäkin!
Kommentit (28)
Niin. Usein ei tiedä kuka se on. Ja onko katsonut ikkunasta kun kulkee.
Hei naapuritalon rouva!
En todellakaan halua jutella kanssasi, mutta taloyhtiössämme nyt on vaan ollut tapana tervehtiä muita asukkaita. Se on sellaista peruskohteliaisuutta, mikä usein opitaan kotoa. Tosin tätä vaaraa ei lastesikaan kanssa ole, olen tajunnut.
Ei se, olen oppinut läksyni. Mökötetään molemmat.
Vierailija kirjoitti:
ehkä ne on homoja=?
Ehkä ne flirttailee toisilleen ja muut on tietysti kateellisia kuin mitkä niin kuin Suomessa aina.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ongelma on?
Ilmeisesti ongelmana on kateus. Suomalaisethan ovat pohjimmiltaan todella kateellista porukkaa.
Heh, no anna heidän tervehtiä! Älä ole moukka vaan tervehdi takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ongelma on?
Ilmeisesti ongelmana on kateus. Suomalaisethan ovat pohjimmiltaan todella kateellista porukkaa.
Tähän on kyllä totta, vastaus kaikkeen!
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ongelma on?
Ne vaativat hymyllään ja tehvehdyksellä väkisin muita tervehtimään myös. Niin että naapurin niska menee nyökinnässä kipeäksi ja tekohymy jää lihasmuistiin keinotekoisuutena.
Taas on mielenterveyspotilaalla elämääkin suuremmat ongelmat.
Tervehtiminen kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.
Luulisi että parasta kaveria tervehtisi aito hymy kasvoilla eikä tekopirteä.
Ei suomessa tervehditä ihmisiä. Ja se on minusta täysin ok.
Moikkasin pari viikkoa sitten kotirapussa naista jota en ollut ennen nähnyt. Ilmeestä päätellen hän oli erittäin hämmentynyt eikä oikein tiennyt mitä olisi pitänyt vastata sillä hän ei ollut ilmeisesti talon asukas.
Asiakaspalevlijana olen ottanut tavaksi että ei kannata tervehtiä kaupassa liikkuvia asiakkaita elleivät he sitten ole ulkomaalaisia, ruotsalaisia tai tärkeilevää väkeä. Näiltä porukoilta tulee vastatervehdys kun taas suomalaiset saattavat hyvässä tapauksessa mörähtää jotain takaisin. Mutta tää vika ei nimen omaan ole tapojen puutteessa vaan kulttuurissa. Tämä on ihan ok sillä aina ei ole sellainen päivä jolloin jaksaisi olla ylisosiaalinen.
Täällä ei hymyillä. Päät painuksissa tai toiseen suuntaan katsoen ohitetaan.