PRISMOISSA JO MUMMOJEN RYNTÄYS! Kaikkea hamstrataan kuin viimeistä päivää.
Nyt ei kuulkaa ehdi kaivaa takaa kun rollattorit viuhuu! Ja valtavat jonot kassoilla kun hätävarakäteisellä maksetaan.
Kommentit (144)
Ostin 2 tonnia sokeria saunaan varmuuden vuoksi vaikka en leivo mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koronakiriisin alkaessa haalin kärrykaupalla ruokaa ja tavaraa, koska varauduin kaikkein pahimpaan.
Ei ole kolmeen vuoteen tarvinnut ostaa lamppuja, pattereita vessapaperia eikä makarooneja. Ryynit, murot ja jauhot jouduin heittämään pois kun pääsi vanhenemaan.
Mua ei enää huijata, en osta enää yhtään mitään pahan päivän varalle.
Mä syön vanhanpäiväyksiä ,, ei jauhot ja riisit heti huonoksi mee mutta luovuin kanssa pahan päivän hamstraamisesta , toki kuukauden pärjään varastoilla leikiten . Lopetin panikoinnin koska aina tulee uusi uhka.
Vierailija kirjoitti:
Koronakiriisin alkaessa haalin kärrykaupalla ruokaa ja tavaraa, koska varauduin kaikkein pahimpaan.
Ei ole kolmeen vuoteen tarvinnut ostaa lamppuja, pattereita vessapaperia eikä makarooneja. Ryynit, murot ja jauhot jouduin heittämään pois kun pääsi vanhenemaan.
Olet ollut onnekas. Wc paperi on nykyisin niin kallista suhteessa paljonko paperia on pakkauksessa. Olet säästänyt ison potin
Nopsaanhan tuo aloittajakin sinne meni hamstraamaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nopsaanhan tuo aloittajakin sinne meni hamstraamaan ruokaa.
Täytyy päivystää!👍
Vierailija kirjoitti:
Minä hamstraan tosiaan aina. En ole tehnyt koronan tai lakkojen vuoksi, mutta kaikki on tullut käytettyä varsinkin näin talvella kun en omin neuvoin pääse kauppaan.
Mulla oli nyt 2 kk tauko kauppareissuissa, sinä aikana tuli käytettyä makaronit, hernerouheet joita olin halvalla hävikkikaupasta ostanut, sekä 3 kiloa jauhoja, vaikka joulukuussa ostaessani ajattelin että eipä lopu heti. Mutta kun nälkä ajoi rieskasia paistelemaan paninigrillillä.
En hamstraa mutta varaudun joidenkin tärkeiden tuotteiden osalta nyt pahimpaan skenaarioon.
Vierailija kirjoitti:
Odotas vaan kun itse olet vanha!
Ritva75
Nämä itsekkäät boomerit luulevat tietävänsä kaiken. Jopa sen, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. On nämä melkoista porukkaa.
Rollaattorilla ei ehkä jaksa kerralla roudata paljon tavaraa, ne on hankalia välineitä käyttää, täytyy käydä useampi reissu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kannattaa hamstrata? Rehellisiä vastauksia, kiitos.
No vessapaperia tietenkin höhlä!
Ai sentään, ei taida olla mitään jäljellä, kun perjantaina menen kauppaan. Ei mulla muuten mitään ostettavaa ole, mutta kokista olisi kiva olla ja ulkolinnuille siemeniä, pähkinät on loppu ja kuoritut auringonkukansiemenet. Kauraa on, mutta sen ne vaan heittelevät maahan.
Ei mulla ole kyllä rahaakaan ostaa muuta kuin seuraavan viikon tarpeet. Ne linnunsiemenet.
Syödään seuraavaan tilipäivään asti jäätelöä, makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, uunimakkaraa, uunilohta, lasagnea ja pitsaa. Ehkä sushia, jos lapset tahtoo. Sen kanssa olisi kiva olla kokista. Spagettia ja jauhelihakastiketta pitäis kai tehdä kanssa, ja oikeastaan pinaattikeittokin olisi kiva, kun on noita kananmuniakin aika paljon tuolla hyllyssä. Jokaista ruokaa syödään pari päivää, niin viissiin riittäisi sen lakon ylikin, ei ainoastaan tilipäivään?
Jos oikein tiukalle menee, niin pitää käydä ulkohuusista hakemassa halpisvessapaperit sisävessaan ja tehdä kasviswokkia herniksestä ja pakastekasviksista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tietysti kiva tietää, mitkä ulkomaiset tuotteet uhkaavat ekana loppua kaupoista. Tuontitavaroihinhan taloutemme nojaa hyvin pitkälle.
Niinkö?
Se mihin se nyt voi vaikuttaa eniten, ovat ulkomailta tuodut hedelmät!
Kotimaista perunaa ja porkkanaa riittää, kauraryynejä ja muita ryynejä riittää.
Toivottavasti saavat nuo poliittiset lakot kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tietysti kiva tietää, mitkä ulkomaiset tuotteet uhkaavat ekana loppua kaupoista. Tuontitavaroihinhan taloutemme nojaa hyvin pitkälle.
Niinkö?
Banaanit varmaan loppuu ekana? Sit voi olla yllättäviä puutoksia, kun joku vaniljauute loppuu eikä enää leipomot ja jäätelötehtaat pysty tuottamaan vaniljaviinereitä ja valnijajäätelötötteröitä. Pussinuudelit on varmaan myös uhanalaisia. Ja aivan taatusti myllyn parhaan makaronit on taas lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Banaanit varmaan loppuu ekana? Sit voi olla yllättäviä puutoksia, kun joku vaniljauute loppuu eikä enää leipomot ja jäätelötehtaat pysty tuottamaan vaniljaviinereitä ja valnijajäätelötötteröitä. Pussinuudelit on varmaan myös uhanalaisia. Ja aivan taatusti myllyn parhaan makaronit on taas lopussa.
Minä hamstraan muuten aina nuudeleita, nytkin tilasin 24 kpl laatikon. Siitä tietää että on ainakin 24 päiväksi jotain, jos ei siellä kaupassa tule käytyä.
Apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, me kuollaan kaikki.
Tai sitten ei. Tekisi tälle liikalihavalle kansalle vaan hyvää olla hetki ravinnotta.
Vierailija kirjoitti:
Olit siis täysi IDIOOTTI koronakriisin alkaessa. Onneksi olet tullut järkiisi.
Vierailija kirjoitti:
Munat loppui jo meidän kaupasta. Kuin putineilla.
Nääh, niissä oli varmaan ollut vaan suolinkaisia niin oli hävitetty.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ilkkua mummoille. Kaikki me aikanamme olemme samanikäisiä ja ihan samanlaisia hamstraajia.
Kukaan mummo ei ole koskaan hyötynyt minkäänlaisesta hamstrauksesta. Sieltä ne nurkista ihan kaikki löytyy kun aika jättää. Ihan turhaa rahantuhlausta.
Sulakkeet oli muuten jo viimeksi loppu, oikeanlaiset nääs. Pitääkin muistaa hamstrata kun unohdan joskus ettei keittiössä kovin kannata samaan aikaan montaa laitetta käyttää.