SAK kertoi uusista poliittisista lakoista Suomi kiinni jopa kahdeksi viikoksi!
Kommentit (751)
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömät pellet ja hyödylliset typerykset.
Suomi on totaalikusessa, ja paviaanit laittavat sen kiinni puoleksi kuukaudeksi?!?!
Putin taputtaa käsiään tomppeleiden tahtiin.
En lähde lakkoon. Pitäkää sekoilunne.
Oikeassa olet. Putinin pussiin tämäkin suoraan.
Hallitus pysyköön poissa työmarkkinoista. En kannata tällaista suunnitelmataloutta, jota nykyhallitus ajaa.
Mitä on tämä porukka, joka haluaa roikkua työnantajan palkkalistoilla silloinkin, kun työnantaja ei haluaisi häntä siellä pitää? Itselleni riittäisi pienikin indikaatio työnantajalta siitä, että olen ei-toivottu henkilö, ja lähtisin alta aikayksikön ja ihan omasta aloitteestani. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tessit vain liiton jäsenille niin päästään tästäkin sotkusta. Muuten jokainen neuvotelkoot itse lomat, ruokatunnit, palkat jne sikäli kun ovat neuvoteltavissa.
Sopii mulle. Sehän on vain minimi. Paremman saa nytkin kun neuvottelee itse.
Paitsi jos joku tekee saman kuin sinä mutta halvemmalla. Silloin sinä lennät ulos. Eli tavallaan sillä on sekä työllistävä että päinvastainen vaikutus.
Ihan kohtuullista, jos joku tekee paremmin tai yhtä laadukkaasti, mutta halvemmalla. Tuonhan pitäisi olla jotakuinkin itsestäänselvyys.
Tietysti voit käydä sanomassa sille lähiruokakaupalle kanssa että olisi kohtuullista laskea hintoja koska sinäkin haluat alentaa palkkaasi. Voi olla että kauppias nauraa päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus pysyköön poissa työmarkkinoista. En kannata tällaista suunnitelmataloutta, jota nykyhallitus ajaa.
AY-liike pysyköön poissa hallituksen päätöksenteosta. En kannata tällaista vallan nelijakoa, jota AY-liike ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tessit vain liiton jäsenille niin päästään tästäkin sotkusta. Muuten jokainen neuvotelkoot itse lomat, ruokatunnit, palkat jne sikäli kun ovat neuvoteltavissa.
Paitsi jos joku tekee saman kuin sinä mutta halvemmalla. Silloin sinä lennät ulos. Eli tavallaan sillä on sekä työllistävä että päinvastainen vaikutus.
Varmaan sulle käynyt näin, kun olet seissyt jonossa sinne elokuvateatteriin töihin niiden tuhannen muun työnhakijan joukossa
Ei pelkoa työvoimapulan alaisissa töissä
Ei ole käynyt vaan asiallisesti yritän etsiä perusteluita perussuomalaisten kantoihin. Olen hyväpalkkaisessa asiantuntijatyössä ja erittäin tietoinen siitä että saatan menettää työni jollekin nuorelle joka suostuu tekemään työni halvemmalla. Täysin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ensimmäisestä sairauslomapäivästä palkaton? Ruotsissa samaa on jo kokeiltu, ja siitä kinataan jatkuvasti
Mikäli hallitusohjelman kirjaus menee läpi, niin voi tulla. Huom, hyvin marginaaliselle osalle palkansaajista, ja heillekin vain jos eivät kykene neuvottelemaan toisin.
Eli tulee. Ei yritykset ole sosiaalitoimistoja.
Eli ei tule. Eivät ole tähänkään saakka useilla aloilla menneet TES:in minimin mukaan.
Niin. Isot ja hyvässä maineessa olevat yritykset maksaa aina paremmin ja on paremmat edut kun niillä saa myös parhaat työntekijät. Ne on ne nyrkkipajat jotka niitä heikennyksiä on vinkumas
Tämmöisessä maassa ei mikään yritys nouse nyrkkipajaa kummemmaksi. Siitä pitävät huolen kyllä laiskuri-pekat, joille suurin osa yritysten tuotosta verotetaan kotona makoilua varten
Mutta siitähän sinä ystävinesi olet vain iloinen, ettei yksikään yritys tässä maassa vaan vahingossa menestyisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohtuullista, jos joku tekee paremmin tai yhtä laadukkaasti, mutta halvemmalla. Tuonhan pitäisi olla jotakuinkin itsestäänselvyys.
Hyvä tietää. Ja tämä on tulossa lailliseksi joten se tietää jonkinlaista myllerrystä työmarkkinoilla. Varmasti laskee palkkoja ja lisää kilpailua.
Duunarina ketuttaa että nyt tärvellään lakkokassat jääräpäiseen Suomea vahingoittavaan mielenosoittamiseen. Sitten kun olisi aika neuvotella työehtosopimuksista ja palkoista niin riittääkö enää paukkuja niin liitoilla kuin työntekijöilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tämä porukka, joka haluaa roikkua työnantajan palkkalistoilla silloinkin, kun työnantaja ei haluaisi häntä siellä pitää? Itselleni riittäisi pienikin indikaatio työnantajalta siitä, että olen ei-toivottu henkilö, ja lähtisin alta aikayksikön ja ihan omasta aloitteestani. 😂
No siksi koska ne voi lojua jossain valittamassa ja narisemassa aikaa kuluttamassa mitään tekemättä palkan juostessa silti tilille samalla tavalla kuin ahkerilla työtovereillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tervetullut uutinen kaikki kiinni ja pysyvästi sen teki vaan tämä ns,hallitus joka leikkii hiekka laatikolla ek kanssa..
Tuntuu sulle, kommarille, votka maistuvan. Onko Stolinayaa? Saitko Putelta?
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä rajataan niin ettei niillä ole enää merkitystä joten melkein sama asia. Eli jos joku tarjoutuu tekemään sinun työsi halvemmalla niin sinä lennät ulos? Irtisanomissuojan heikennys ja paikallinen sopiminen tietää siis hyvää sille joka tekee työsi halvemmalla. Eli tämä on perussuomalaisten "duunareiden" kanta asiaan?
En työskentele julkisella suojatyösektorilla. Reaalitilanne on ollut jo hyvin pitkään se, että jos työnantajani vain jostakin löytäisi yhtä tuottavan tai tuottavamman työntekijän minua halvemmalla, niin todellakin minut tuolla työntekijällä korvattaisi. Tietysti aina jonkinlainen etu on myös yhteinen historia, eli vaihtamisessa on omat riskinsä. Joten kyllä, markkinatalouden ehdoilla mennään, joka tietysti suojatyösektorilla on täysin käsittämätön ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Duunarina ketuttaa että nyt tärvellään lakkokassat jääräpäiseen Suomea vahingoittavaan mielenosoittamiseen. Sitten kun olisi aika neuvotella työehtosopimuksista ja palkoista niin riittääkö enää paukkuja niin liitoilla kuin työntekijöilläkään.
Jos nämä menevät läpi niin ei tarvitse neuvotella palkoista liittojen kautta. Paikallinen sopiminen hoitaa asiat ja liitot voidaan unohtaa samoin kuin tessit.
Oikeistopopulistilla tuntuu olevan argumentit vähissä kun pitää kiilusilmäisesti huutaa kommaria ja putleria :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli itselleni oman liittoni suhteen viimeinen pisara. Työtaistelut eivät ole koskaan liittoani kiinnostaneet ja 0.005% indeksikorotukset on myyty suurina voittoina muiden saadessa kokonaisia prosentteja. Mutta annas olla kun demarit haluaa kaataa hallituksen, niin johan löytyykin lakkohaluja. 🤮
Oikeasti näistä kommenteista huomaa että täällä vaan penskat ja työttömät trollaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä yhteisvoimin taas tuhotaan Suomen taloutta. Hienosti te vedätte.
mitä väliä jos se talouden kukoistus kasautuu vain omistavan luokan kukkarooon?
yleislakkoa vaan ja koko maa polvilleen niin kauan että alkaa taas vähäosaisempienkin elämät kiinnostamaan
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ja neuvotteluiden käynnistyessä ammattiliitot ovat yllättäen ihan yhtä hampaattomia in aina ennenkin. Nyt tuntuu siltä, että näiden lakkojen merkitykseen nähden liittojen uho on kyllä aika ylimitoitettua. Viime kierroksella palkat jäivät murto-osaan inflaatiosta. Eikä puhettakaan mistään lakoista
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voit käydä sanomassa sille lähiruokakaupalle kanssa että olisi kohtuullista laskea hintoja koska sinäkin haluat alentaa palkkaasi. Voi olla että kauppias nauraa päin naamaa.
Mistä ihmeestä päättelit, että haluaisin alentaa palkkaani? Päinvastoin, palkkakehitykseni on ollut kohtuullisen hyvää ja ihan ilman AY-mafian TES:ejä.
Käytännössä rajataan niin ettei niillä ole enää merkitystä joten melkein sama asia. Eli jos joku tarjoutuu tekemään sinun työsi halvemmalla niin sinä lennät ulos? Irtisanomissuojan heikennys ja paikallinen sopiminen tietää siis hyvää sille joka tekee työsi halvemmalla. Eli tämä on perussuomalaisten "duunareiden" kanta asiaan?