Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAK kertoi uusista poliittisista lakoista Suomi kiinni jopa kahdeksi viikoksi!

Vierailija
06.03.2024 |

nyt rytisee

Kommentit (751)

Vierailija
521/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko ensimmäisestä sairauslomapäivästä palkaton? Ruotsissa samaa on jo kokeiltu, ja siitä kinataan jatkuvasti

https://yle.fi/a/74-20037176

Mikäli hallitusohjelman kirjaus menee läpi, niin voi tulla. Huom, hyvin marginaaliselle osalle palkansaajista, ja heillekin vain jos eivät kykene neuvottelemaan toisin.

Eli tulee. Ei yritykset ole sosiaalitoimistoja.

Eli ei tule. Eivät ole tähänkään saakka useilla aloilla menneet TES:in minimin mukaan.

Vierailija
522/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tessit vain liiton jäsenille niin päästään tästäkin sotkusta. Muuten jokainen neuvotelkoot itse lomat, ruokatunnit, palkat jne sikäli kun ovat neuvoteltavissa. 

Sopii mulle. Sehän on vain minimi. Paremman saa nytkin kun neuvottelee itse.

Paitsi jos joku tekee saman kuin sinä mutta halvemmalla. Silloin sinä lennät ulos. Eli tavallaan sillä on sekä työllistävä että päinvastainen vaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömät pellet ja hyödylliset typerykset.

Suomi on totaalikusessa, ja paviaanit laittavat sen kiinni puoleksi kuukaudeksi?!?!

Putin taputtaa käsiään tomppeleiden tahtiin.

En lähde lakkoon. Pitäkää sekoilunne.

Vierailija
524/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK:n apupuolue SDP mukana täysillä. Kuten ex-liittopomojen kuuluukin nuolla hakaniemen herrojen per*siljaa.

Vierailija
525/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetullut uutinen kaikki kiinni ja pysyvästi sen teki vaan tämä ns,hallitus joka leikkii hiekka laatikolla ek kanssa..

Vierailija
526/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta hyvä näin työttömän näkökulmasta niin voi polkea palkkoja ihan vapaasti tarjoamalla itseään töihin vaikka puolet halvemmalla kuin mitä työtä nyt tekevä. Siis työttömän näkökulmasta oikein hyvä uudistus. Se lisääkö se valtion verotuloja on toisarvoista kunhan omat tulot lisääntyvät ja jonkun toisen pienenevät.

Vierailija
527/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on totaalikusessa, ja paviaanit laittavat sen kiinni puoleksi kuukaudeksi?!?!

Ei taida lakko sinua koskeakaan. Se koskee niitä, joiden selkälimasta yritysjohtajat rikastuvat ja he kyllä tietävät, kuinka omat oikeudet yritetään polkea maan rakoon.

Vai oletko ammatiltasi ahtaaja tmv? Aivan, et ole.

Vierailija
528/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin oikeaa toimintaa ammattiyhdistys johtajilta, kannatan.

Se on kyllä saatana kumma näiltä Ay-satraapeilta, kun pitäisi palkkoja nostaa ja niiden puolesta lakkoilla niin mitään ei tapahdu. Mutta annappa olla kun tarvii alkaa demaripaskojen asiaa ajamaan, niin johan alkaa lakossa löytyä ja soppatykkien rattaat kirskua. Itse ainakin laitan eroamisilmoituksen omaan liittoni tämän päivän aikana. Ei mitään järkeä maksaa tälläisesta helvetin touhusta, missä minun etu ei merkkaa paskaakaan, vaikka siitä maksetaan satoja euroja vuodessa, mutta kaikki muu kyllä tuntuu liittoa kiinnostavan.

Vierailija
529/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko ensimmäisestä sairauslomapäivästä palkaton? Ruotsissa samaa on jo kokeiltu, ja siitä kinataan jatkuvasti

https://yle.fi/a/74-20037176

Mikäli hallitusohjelman kirjaus menee läpi, niin voi tulla. Huom, hyvin marginaaliselle osalle palkansaajista, ja heillekin vain jos eivät kykene neuvottelemaan toisin.

Eli tulee. Ei yritykset ole sosiaalitoimistoja.

Eli ei tule. Eivät ole tähänkään saakka useilla aloilla menneet TES:in minimin mukaan.

Niin. Isot ja hyvässä maineessa olevat yritykset maksaa aina paremmin ja on paremmat edut kun niillä saa myös parhaat työntekijät. Ne on ne nyrkkipajat jotka niitä heikennyksiä on vinkumassa.

Jos työntekijöiden järjestäytymisaste on alle 50% toimialalla niin silloin ei ole yleissitovaa tessiä.

Vierailija
530/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Ihan vain kiinnosti tietää koska tästä tullaan juttelemaan paljon työpaikoilla. Tukilakot kielletään samoin kuin poliittiset. Paikallinen sopiminen taas tarkoittanee palkkojen laskemista jos työnantaja niin haluaa tai joku tarjoutuu tekemään työn halvemmalla? Nykyäänhän saa maksaa paljon parempaa palkka jos työnantaja niin haluaa. Mutta tosiaan tämä persujen kanta näihin asiaan vaikuttaa työpaikoilla.

Tukilakkoja ei olla kieltämässä, vaan niihin kaavaillaan tiettyjä rajoitteita. Poliittisia lakkoja ei olla kieltämässä, vaan niihin kaavaillaan tiettyjä rajoitteita. Paikallinen sopiminen taas on omalla alallani (ja epäilemättä monilla muillakin) tarkoittanut yleissitovan työehtosopimuksen minimitason ylittäviä etuja.

Vierailija
531/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tessit vain liiton jäsenille niin päästään tästäkin sotkusta. Muuten jokainen neuvotelkoot itse lomat, ruokatunnit, palkat jne sikäli kun ovat neuvoteltavissa. 

Paitsi jos joku tekee saman kuin sinä mutta halvemmalla. Silloin sinä lennät ulos. Eli tavallaan sillä on sekä työllistävä että päinvastainen vaikutus.

Varmaan sulle käynyt näin, kun olet seissyt jonossa sinne elokuvateatteriin töihin niiden tuhannen muun työnhakijan joukossa 

Ei pelkoa työvoimapulan alaisissa töissä 

Vierailija
532/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta hyvä näin työttömän näkökulmasta niin voi polkea palkkoja ihan vapaasti tarjoamalla itseään töihin vaikka puolet halvemmalla kuin mitä työtä nyt tekevä. Siis työttömän näkökulmasta oikein hyvä uudistus. Se lisääkö se valtion verotuloja on toisarvoista kunhan omat tulot lisääntyvät ja jonkun toisen pienenevät.

Satamaanko ajattelit kävellä, ja ehdottaa että voisit konttinosturia kuljettaa nyt puolet halvemmalla? :D kortti ja kaikki löytyy?

Vierailija
533/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia jotta Suomi menee kiinni,,,Hallitus vaan ajaa omaa asiaansa eivätkä DUUNARIN ASIAA,,,,persujen äänestäjät mitä  SAITTE VAI SAITEKO MITÄÄN,,,,,muutakuin paskaisa VALHEITA...

Persuja äänestämällä saa saman kuin kusisi pakkasella housuihinsa. 

Persuja äänestämällä olen saanut juuri sellaista hallituspolitiikkaa kuin olen toivonutkin. Tai oikeastaan vielä paljon enemmän, sillä en olisi uskonut, että tässä sosialismissa näin järkeviin toimenpiteisiin ryhdytään minkään hallituksen toimesta.

Kuset siis myös pakkasella housuihisi. 

Vierailija
534/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein saman valinnan ja erosin sen lisäksi liitosta (johon valitettavasti ehdin kuulua yli 20 vuotta).

Vierailija
535/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos tädillä olisi munat. Jos yrityksellä ei ole rekryjä päällä niin ei siellä työntekijöitäkään vaihdella halvempiin.

Vierailija
536/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia jotta Suomi menee kiinni,,,Hallitus vaan ajaa omaa asiaansa eivätkä DUUNARIN ASIAA,,,,persujen äänestäjät mitä  SAITTE VAI SAITEKO MITÄÄN,,,,,muutakuin paskaisa VALHEITA...

Persuja äänestämällä saa saman kuin kusisi pakkasella housuihinsa. 

Persuja äänestämällä olen saanut juuri sellaista hallituspolitiikkaa kuin olen toivonutkin. Tai oikeastaan vielä paljon enemmän, sillä en olisi uskonut, että tässä sosialismissa näin järkeviin toimenpiteisiin ryhdytään minkään hallituksen toimesta.

Kuset siis myös pakkasella housuihisi. 

Se taitaa olla paremminkin juoppokommareiden harrasteita, tahattomasti toki useimmiten.

Vierailija
537/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei nouse työntekijöitä polkemalla!

Vierailija
538/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratia ei toimi. Päättäjät valittiin demokraattisessa vaalissa ja nyt ay-liike panee hanttiin, kun pitäisi saada Suomen kurssi käännettyä. Bye bye Suomi. Ei me mitään Venäjää tarvita Suomea tuhoamaan, ay-liike hoitaa homman. 

Vierailija
539/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida lakko sinua koskeakaan. Se koskee niitä, joiden selkälimasta yritysjohtajat rikastuvat ja he kyllä tietävät, kuinka omat oikeudet yritetään polkea maan rakoon.

Vai oletko ammatiltasi ahtaaja tmv? Aivan, et ole.

Taidat olla ihan ehta kommari selkälimoinesi. Voit jäädä myös kotiin, ettei selkääsi tulee limaa pelkkää työtä ajatellessa. Kannattaako avata edes ketjuja, joissa työnteosta puhutaan. Voi tulla limaa kainaloon ja varpaisiinkin 

Vierailija
540/751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kohtuullista, jos joku tekee paremmin tai yhtä laadukkaasti, mutta halvemmalla. Tuonhan pitäisi olla jotakuinkin itsestäänselvyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan