Miksi viet 1-2-vuotiaan lapsen kokopäiväiseen hoitoon, vaikka olet itse kotona?
Eikö sinulle tule ikävä lasta päivän aikana? Ymmärrätkö yhtään miten pieni lapsi on kyseessä?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan turhaan tuon ikäistä vie? Itse olen kotona, mutta opiskelen.
No kyllä vie ja itseasiassa monikin. Se on ihan muotijuttu nykyään.
Oudointa on se, että lapsia tehdään perheeseen aina vain lisää ja heti, kun vanhempainvapaa loppuu, haetaan päiväkotipaikkaa. Ja ei kun uutta pullaa uuniin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan turhaan tuon ikäistä vie? Itse olen kotona, mutta opiskelen.
No kyllä vie ja itseasiassa monikin. Se on ihan muotijuttu nykyään.
Oudointa on se, että lapsia tehdään perheeseen aina vain lisää ja heti, kun vanhempainvapaa loppuu, haetaan päiväkotipaikkaa. Ja ei kun uutta pullaa uuniin vaan.
Okei, en ole täällä päin huomannut tuollaista. Täällä paljon isoja VL perheitä ja he kyllä hoitavat itse kotona. Eskariin tuovat aina yhden ja loppujen kanssa kotiin.
Haluan olla rauhassa,koska lapsi vaatii kokoajan jotain.
Pitää tehdä ruokaa ja vielä ulkoillakkin.
Kun on päiväkodissa,saa siellä ruuat,ulkoilut,kaverit ja muut touhut.ja mun ei tarvi tehdä mitään.Win win tilanne!
Yritän vielä vaatia ettei nukkuisi päiväkodissa päiväunia,niin voisin laittaa yöunille jo kuuden,seitsämän kieppeillä!
Ihan sairas muoti-ilmiö. Pikkulasten ei anneta edes sairastaa rauhassa, vaikka jompi kumpi vanhemmista on kotona. Aina vaan sairaampia lapsia tuodaan hoitoon! Mikä siinä on että lapsia on pakko tehdä (monikossa) mut ei ollenkaan jakseta olla niiden kans?
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla rauhassa,koska lapsi vaatii kokoajan jotain.
Pitää tehdä ruokaa ja vielä ulkoillakkin.
Kun on päiväkodissa,saa siellä ruuat,ulkoilut,kaverit ja muut touhut.ja mun ei tarvi tehdä mitään.Win win tilanne!
Yritän vielä vaatia ettei nukkuisi päiväkodissa päiväunia,niin voisin laittaa yöunille jo kuuden,seitsämän kieppeillä!
Jep, lottovoitto vanhemmalle kun ei tarvi oman lapsen kanssa olla kuin pari tuntia illalla!
Koska pentuni on meluava, sotkeva, huomiohakuinen ja huonokäytöksinen. Haluan itselleni omaa aikaa. Haluan lomaa lapsestani.
t. Av-mamma
Koska tutkimusten mukaan pedagogisesti johdettu varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus. Lapsi meni hoitoon 9 kk iässä, jotta hän saa parhaan mahdollisen pohjan elämlleen.
Vierailija kirjoitti:
Koska tutkimusten mukaan pedagogisesti johdettu varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus. Lapsi meni hoitoon 9 kk iässä, jotta hän saa parhaan mahdollisen pohjan elämlleen.
Anna suoraan pois vaan
Älkää tehkö lapsia, jos ette halua heidän kanssaan olla! Miksi niitä lapsia pitää vielä tehdä ja useampi jos se on niin kamalaa??
Sen kyllä huomaa jos on vienyt ajoissa lapsen päiväkotiin. Lapsi kehittyy ja osaa kaikkea. Toisin kuin kotona tynnyrissä kasvatetut nenänkaivajat. Ovat niin jälkeenjääneitä, että ihan säälittää. Niillä muksuilla on kova kiriminen että pääsevät samalle taitotasolle päiväkodissa jo olleiden kanssa.
Se, että "ammattilaiset" sanovat että lapsen saa tuoda vasta 32-vuotiaana päiväkotiin, johtuu siitä että nämä "ammattilaiset" ovat laiskoja läskip*rseitä jotka ei viitsi töitään tehdä. Valtaosa hoitotädeistä on ihan suunnattomia läskejä. Ei ihmekään, että on niihin rankkaa hoitaa lapsia.
Pahinta on se, kun perustellaan että lapsi HALUAA olla päiväkodissa, lapsi VIIHTYY siellä ja itkee lomillakin takaisin päiväkotiin! 🤮
Tunnustakaa vaan suoraan, että laitatte lapsenne päiväkotiin tasan itsenne ja oman mukavuudenhalunne vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa jos on vienyt ajoissa lapsen päiväkotiin. Lapsi kehittyy ja osaa kaikkea. Toisin kuin kotona tynnyrissä kasvatetut nenänkaivajat. Ovat niin jälkeenjääneitä, että ihan säälittää. Niillä muksuilla on kova kiriminen että pääsevät samalle taitotasolle päiväkodissa jo olleiden kanssa.
Se, että "ammattilaiset" sanovat että lapsen saa tuoda vasta 32-vuotiaana päiväkotiin, johtuu siitä että nämä "ammattilaiset" ovat laiskoja läskip*rseitä jotka ei viitsi töitään tehdä. Valtaosa hoitotädeistä on ihan suunnattomia läskejä. Ei ihmekään, että on niihin rankkaa hoitaa lapsia.
Mille ihmeen taitotasolle? Ihan samat askartelut, kengänsitomiset ja perseenpyyhkimiset se lapsi oppii kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vie.Kuka voi enää tästä asiasta edes pahoittaa mieltään!? Parempi lapsen olla turvallisessa ympäristössä edes päivät kuin kotona kidutettavana.Viekää ihmeessä lapsenne hoitoon jos ette kestä heitä ja menetätte hermonne .Tämä oli kärjistettyä mutta parempi näin päin kuin toisin, eli lapset joutuisivat olemaan sellaisen äidin hoidossa joka ei halua heitä itse hoitaa syystä tai toisesta.Siinä piilee aina riski kaltoinkohtelulle.Miettikää asiaa aina ensin hiukan syvällisemmin ennen kuin alatte vastustamaan hyvää asiaa.Hyvä asia sekä lapselle että äidille .Itsellenikin tämä asia on tullut ymmärrettyä vasta nyt Joensuun tapauksen jälkeen.
Luuletteko että siellä päiväkodissa lapselle ei kukaan menetä hermoja? Toiset lapset hakkaa ja pahoinpitelee, aikuiset liian kiireisiä huomatakseen kaikki tilanteet. Mitään erityishuomiota ei siellä ole luvassa lapsel
Vähän kärjistettyä. Olen itse päiväkodissa töissä pienten ryhmässä ja rakastan työtäni valtavasti kuten muutkin työkaverini. Pyrimme yhdessä hoitamaan pikkuisia niin hyvin kuin mahdollista, mutta toki kaikkia haavereita ei voi aina estää. Mutta eipä voi kotonakaan, lapset ovat niin nopeita telomaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vie.Kuka voi enää tästä asiasta edes pahoittaa mieltään!? Parempi lapsen olla turvallisessa ympäristössä edes päivät kuin kotona kidutettavana.Viekää ihmeessä lapsenne hoitoon jos ette kestä heitä ja menetätte hermonne .Tämä oli kärjistettyä mutta parempi näin päin kuin toisin, eli lapset joutuisivat olemaan sellaisen äidin hoidossa joka ei halua heitä itse hoitaa syystä tai toisesta.Siinä piilee aina riski kaltoinkohtelulle.Miettikää asiaa aina ensin hiukan syvällisemmin ennen kuin alatte vastustamaan hyvää asiaa.Hyvä asia sekä lapselle että äidille .Itsellenikin tämä asia on tullut ymmärrettyä vasta nyt Joensuun tapauksen jälkeen.
No eipä se päiväkodissa oleminenkaan pelastanut lasta huonoilta kotioloilta Joensuussa.
Koska olen huono vanhempi ja uskon yhteiskunnan huonojen realiteettien hoitavan häntä minua paremmin
Haluan loisia kotona ja hoidattaa lapseni yhteiskunnan laskuun. Lapsi saa lisäksi päiväkodissa ilmaisen ruuan joten säästän rahaa siinä. Vien lapsen heti aamusta että saa myös ilmaisen aamupalan.
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin.
Niin mutta miksi? Mikset halua olla oman lapsesi kanssa? Etkö rakasta häntä?
Todellakin on syytä kyseenalaista niin kauan kun on olemassa sellainen kun subjektiivinen päivähoito-oikeus, joka on silkkaa hulluutta näillä resursseilla, eikä todellakaan lapsen paras. Aikuiselle ehkä mukavin ja helpoin, kun ei tarvi sen oman mukamas niin haastavan, mutta kuitenkin täysin normaalisti kehittyneen taaperon uhmaa kuunnella ja katsoa.