Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaamisoikeus kun lasten isä on alkoholisti?

Vierailija
06.03.2024 |

Olen eronnut pienten lasteni isästä ja muuttanut pois lasten kanssa. Hän juo kaikki viikonloput ja vapaat. Ihmettelen että on saanut vielä pidettyä työpaikkansa. Aika on varattu lastenvalvojalle,mutta jonot on pitkät! Mies ei ole koskaan hoItanut lapsiaan mutta on sitä mieltä että lapset on hänen luonaan niin paljon kuin mahdollista vapailla ja lomilla. Ei jousta asiassa. Miten tässä tulisi edetä. Ymmärrän että hänellä on oikeus lapsiaan tavata mutta ei hänestä ole ottamaan vastuuta. En voi ajatella antavani pieniä lapsia hänen luokseen yöksi. Mitä jos alkaakin juomaan? Luotto on mennyt täysin. Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Mitä lastenvalvojalla keskustellaan? Kaikki neuvot ovat tarpeen. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiset vain luotettavan todistajan läsnäöllessa.

Ota yhteys sosiaalipäivystykseen, jos isä on humalassa kun pitäisi tavata lapset. Numerosta 112 löytyy sekin akuuttiapu. Ilmoitat että on akuutti sosiaalipäivystystilanne.

Nämä on todisteita isää vastaan kun haet ylsinhuoltajuutta. 

Vierailija
2/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tarvitse antaa isälleen jos on humalassa. Ja mikäli joskus vie asian käräjille niin vaadit olosuhdeselvityksen. Joka tapauksessa, jos on niin kännissä ettei tapaamiset onnistu niin et vaan anna. Ja niin pitääkin toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei itseasiassa ole tapaamisoikeutta vaan se on lapsen oikeus.

12 vuotta täyttänyt saaitse päättää haluaako tavata ja nuorempaa on kuultava päätöksenteossa.

Lasta ei saa luovuttaa humalaiselle edes päiväkodista, vaan soitetaan 112 akuutissa  lastensuojeluasiassa.

Vierailija
4/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja voi määrätä tuetut tapaamiset, joka tarkoittaa sitä, että tapaamiset toteutetaan tapaamispaikassa, jossa työntekijä varmistaa isän kunnon. Tämä edellyttää, että isän ongelmakäytöstä on näyttöä tai myöntää sen itse. Onko lapset sen ikäisiä, että osaisivat soittaa jos isä juo heidän siellä ollessaan?

Vierailija
5/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisikin on lastensuojeluviranomainen ja voi puhalluttaa isän. 

Vierailija
6/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa ihmetyttää miten nuo juopot alkavat yhtäkkiä pitämään lapsia tärkeinä, kun ero tulee... Muuten ei IKINÄ ole tehnyt juuri mitään lastensa eteen. Yök. Sitten vinkuvat jostain etäännyttämisestä, vaikka ihan itse on etääntynyt. 

Vierailija
7/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun teillä ei vielä ole mitään sopimusta, voit viedä lapset miehelle ja olla jättämättä heitä tälle hoitoon, jos on krapulainen tai kännissä. Epäilykin riittää.

Myös jos lapset kertovat isin juoneen.

Pidä kirjaa näistä. Dokumentaatio on todiste. Olet vienyt vaan et uskaltanut jättää, koska niin toimii vastuullinen aikuinen.

Vierailija
8/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän että hänellä on oikeus lapsiaan tavata."

Ei ole. Lapsilla on oikeus tavata selvinpäin oleva vanhempi joka kykenee heistä huolehtimaan.

Vierailija
9/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa ihmetyttää miten nuo juopot alkavat yhtäkkiä pitämään lapsia tärkeinä, kun ero tulee... Muuten ei IKINÄ ole tehnyt juuri mitään lastensa eteen. Yök. Sitten vinkuvat jostain etäännyttämisestä, vaikka ihan itse on etääntynyt. 

Narsistille lapset ja vaimo ovat vain omaisuutta, trofee, todiste muille miehille siitä että pallit on joskus toimineet.

Ja toki ne tappelevat omaisuudestaan, koska oikeita tunteita ei ole. Tästä syystä miehet tekevät perhesurmia.

Jokainen päihderiippuvainen on erittäin narsistinen. Riippuvuus ohjaa elämää ja menee kaiken muun edelle.

Vierailija
10/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sivuhuomautuksena, että älkää sinne 112 soittako, koska se on hätänumero. Se että lapsen isä on humalassa kun lapsi pitäisi luovuttaa hänelle ei itsessään ole mikään hätätilanne.

Sosiaalipäivystykseen on myös suorat numerot. Googlaa sosiaalipäivystys ja paikkakunnan nimi.

Vierailija
11/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistista käytöstä.

Ne kuvittelevat lapsiaan niin tyhmiksi, etteivät nämä itse tajua, kuka on luotettava ja turvallinen ja kuka ei.

Pakko tähän tuoda vastaava tapaus narsistinaisista: Laura Huhtasaari ja case "Suomeen/kuoleen". Tässä ERITYISOPETTAJA, copy/paste-maisteri Huhtasaari kuvitteli, etteivät yläkoululaiset olleet nähneet uutisisista, mikä on Huhtasaaren ja hänen puolueensa pakolaislinja.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/407a08b0-1e5e-4efa-832f-359c0534a108

Hän narsistina aliarvioi oppilaiden havaintoja ja ymmärrystä ja syytti tästä kouluprojektista opettajia. Luojan kiitos, ettei toimi enää opettajana, toivottavasti koskaan. 

Kelvoton opettaja aliarvioi oppilaita, kelvoton vanhempi vaarantaa lapsensa ja aliarvioi näitä.

Vierailija
12/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te nyt tietenkään anna lapsia humalaiselle. Olette huoltajina vastuussa lasten hyvinvoinnista. Humalaiselle ei lapsia anneta. t: lasun sossu

Vierailija
13/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HAiset viinalle, en anna lapsia" Jos alkaa kränäämään, soitto poliisille ja puhallutus.

Tutun lasten isä oli haiskahtavana tullut hakemaan, äiti ihmettelemään tulitko taksilla. No en, ihan ite ajoin...Vanha viina lemahti, ei kun poliisit paikalle. Ylittyi rattijuopumusraja. Tsissus mitkä vihat tuttu sai päällensä, koko suku suuttui..."Kehtaat soittaa, lasren isälle" Viis siitä jos ukko ois ajanut kolarin ja kaikki lapset sun muut ois....

Vierailija
14/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvoja voi määrätä tuetut tapaamiset, joka tarkoittaa sitä, että tapaamiset toteutetaan tapaamispaikassa, jossa työntekijä varmistaa isän kunnon. Tämä edellyttää, että isän ongelmakäytöstä on näyttöä tai myöntää sen itse. Onko lapset sen ikäisiä, että osaisivat soittaa jos isä juo heidän siellä ollessaan?

Lapset vasta 1 ja 2 v. Isä ei myönnä ongelmaa. Toleranssi on myös niin korkea ettei huomaa vaikka olisi juonut sixpakin. Poliisit soitin muutaman kerran kun oli uhkaava humalassa. Nyt on käynyt katsomassa lapsia minun luonani. Valehtelee kyllä kaikille sujuvasti miten minä liioittelen hänen juomistaan. Todella raskasta jaksaa tämmöistä.

Ap

Vierailija
15/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sivuhuomautuksena, että älkää sinne 112 soittako, koska se on hätänumero. Se että lapsen isä on humalassa kun lapsi pitäisi luovuttaa hänelle ei itsessään ole mikään hätätilanne.

Sosiaalipäivystykseen on myös suorat numerot. Googlaa sosiaalipäivystys ja paikkakunnan nimi.

Toki, ajankohdasta riippuen. Jos sosiaalipäivystäjä on työkeikalla, hän ei ehdi olemaan yhtä aikaa toisaalla. Silloin apuun tulee häken kautta poliisi.

Ei siellä päivystyksessä istu joutilaita sossuja. Siellä on 1 tai 2, yleensä 0. 

Vierailija
16/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset vasta 1 ja 2 v. Isä ei myönnä ongelmaa. Toleranssi on myös niin korkea ettei huomaa vaikka olisi juonut sixpakin. Poliisit soitin muutaman kerran kun oli uhkaava humalassa. Nyt on käynyt katsomassa lapsia minun luonani. Valehtelee kyllä kaikille sujuvasti miten minä liioittelen hänen juomistaan. Todella raskasta jaksaa tämmöistä.

Ap

Pyydä joku ystävä avuksi tapaamisten ajaksi. Sukulainen, vaikka naapuri. 

Vierailija
17/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiset valvotusti eikä hänen asunnollaan. 

Vierailija
19/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajaako se autolla juotuaan? Jos on sellaisesta epäilyä niin soitat heti poliisit puhalluttamaan, niin tulee dokumentoitua se juomisen määrä. Etkä anna lapsia humalaiselle vaan hän tapaa heitä sinun läsnä ollessasi. 

Vierailija
20/32 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvinpäin lempeä ja osaa esittää kaikille kuinka on niin hyvä isä! On ihmisiä jotka eivät usko että hän on alkoholisti. Koin sellaista henkistä väkivaltaa ja pelkoa suhteessa etten voinut enää olla siinä. Ei hänestä päällepäin näe että on ihan juoppo. Ihan helvetin vaikeaa kyseisen ihmisen kanssa puhua,kun ei myönnä ongelmaa. Lapset niin pieniä ettei osaa puhua vielä. Psykiatria tässä tarvii että oma pää kestää kasassa.