Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi viet 1-2-vuotiaan lapsen kokopäiväiseen hoitoon, vaikka olet itse kotona?

Vierailija
06.03.2024 |

Eikö sinulle tule ikävä lasta päivän aikana? Ymmärrätkö yhtään miten pieni lapsi on kyseessä?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitää saada omaa aikaa ja rauhaa.

Vierailija
2/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen laiska, mukavuudenhaluinen ja haluan lomaa vaativasta lapsestani. Päiväkodintädit saavat hoitaa ja kasvattaa sitä.

t. Lattemamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa sitä ärsyttävää p*skatykkiä.

Vierailija
4/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan rauhassa katsoo netflixii ja löhöillä. 

Vierailija
5/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa asiaa kysytty jo ties kuinka monta kertaa.

Vierailija
6/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, päivän päiväkotihullun avaus taas.

Vierailija
7/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonahan ei kaikki vain ole, kuten työtön ja sosiaalisesti vajaa ap, vaan nykyään kotona tehdään hyvin yleisesti töitä. Varmaan vaan ap:lle täysin tuntematon käsite.

Vierailija
8/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen laiska ja itsekäs. Tämä on oikea vastaus 90% tapauksista.

Vierailija
9/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen laiska, mukavuudenhaluinen ja haluan lomaa vaativasta lapsestani. Päiväkodintädit saavat hoitaa ja kasvattaa sitä.

t. Lattemamma

Mistä mahtaa johtua että lapsi on vaativa? Eiköhän jo 2v ymmärrä oikein hyvin että vanhempi ei halua olla hänen kanssaan. Etenkin jos äiti kotona pienemmän sisaruksen kanssa. Todella epäreilu tilanne! Ja epäreilut tilanteet on niitä, joista lapsille jää traumoja. 

Vierailija
10/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan turhaan tuon ikäistä vie? Itse olen kotona, mutta opiskelen.

Vierailija
11/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroilla kustannetaan vanhempien laiskottelu. Miljardeja maksaa.

Vierailija
12/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks v*ttu tätä samaa pitää jauhaa täällä joka päivä? Kysytään miksi ja sitten ap vastaa itselleen että olen laiska tyhmä paska. Mihin tällä pyritään? 

Vierailija
13/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola aikoinaan suositteli kun lapsen puhe ei ollut kehittynyt 1,5-vuotiaana. Päivähoidossa alkoi puhe pulputa kun ei ollutkaan äiti vieressä, joka ymmärtää jo pelkästä inahduksesta mistä on kyse.

Vierailija
14/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvola aikoinaan suositteli kun lapsen puhe ei ollut kehittynyt 1,5-vuotiaana. Päivähoidossa alkoi puhe pulputa kun ei ollutkaan äiti vieressä, joka ymmärtää jo pelkästä inahduksesta mistä on kyse.

Eihän lapsen puhe kehity jos vanhemmat tuijottavat koko ajan mykkinä puhelintaan.

Vierailija
15/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pitää saada omaa aikaa ja rauhaa.

Olisit sitten jättänyt lapsen tekemättä.

Vierailija
16/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lapselle on parempi olla päivähoidossa kuin kotona passiivisena löhöävän netflixiä ja puhelinta selaavan vanhemman kanssa. Tosin sellaisen vanhemman, joka ei halua hoitaa omaa lastaan eikä ole kiinnistunut omasta lapsestaan, olisi parempi ollut olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
17/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että vie.Kuka voi enää tästä asiasta edes pahoittaa mieltään!? Parempi lapsen olla turvallisessa ympäristössä edes päivät kuin kotona kidutettavana.Viekää ihmeessä lapsenne hoitoon jos ette kestä heitä ja menetätte hermonne .Tämä oli kärjistettyä mutta parempi näin päin kuin toisin, eli lapset joutuisivat olemaan sellaisen äidin hoidossa joka ei halua heitä itse hoitaa syystä tai toisesta.Siinä piilee aina riski kaltoinkohtelulle.Miettikää asiaa aina ensin hiukan syvällisemmin ennen kuin alatte vastustamaan hyvää asiaa.Hyvä asia sekä lapselle että äidille .Itsellenikin tämä asia on tullut ymmärrettyä vasta nyt Joensuun tapauksen jälkeen.

Vierailija
18/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 4 lasta ja jokainen on alkanut puhumaan yli 2 vuotiaana vasta enemmän kuin yhtä sanaa. Osa aloittanut päivähoidon 5 vuotiaan, osa 1 vuotiaana. Ihan kuuluu tuohon ikään vasta alkaa puhumaan.

Vierailija
19/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle lapselle on parempi olla päivähoidossa kuin kotona passiivisena löhöävän netflixiä ja puhelinta selaavan vanhemman kanssa. Tosin sellaisen vanhemman, joka ei halua hoitaa omaa lastaan eikä ole kiinnistunut omasta lapsestaan, olisi parempi ollut olla hankkimatta lapsia.

Tämä. Miksi 90% vanhemmista ei kykene muuhun? 

Vierailija
20/101 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että vie.Kuka voi enää tästä asiasta edes pahoittaa mieltään!? Parempi lapsen olla turvallisessa ympäristössä edes päivät kuin kotona kidutettavana.Viekää ihmeessä lapsenne hoitoon jos ette kestä heitä ja menetätte hermonne .Tämä oli kärjistettyä mutta parempi näin päin kuin toisin, eli lapset joutuisivat olemaan sellaisen äidin hoidossa joka ei halua heitä itse hoitaa syystä tai toisesta.Siinä piilee aina riski kaltoinkohtelulle.Miettikää asiaa aina ensin hiukan syvällisemmin ennen kuin alatte vastustamaan hyvää asiaa.Hyvä asia sekä lapselle että äidille .Itsellenikin tämä asia on tullut ymmärrettyä vasta nyt Joensuun tapauksen jälkeen.

Luuletteko että siellä päiväkodissa lapselle ei kukaan menetä hermoja? Toiset lapset hakkaa ja pahoinpitelee, aikuiset liian kiireisiä huomatakseen kaikki tilanteet. Mitään erityishuomiota ei siellä ole luvassa lapsellenne. Liukuhihnatouhua, jota tehdään vain rahan takia. Kukaan hoitaja ei rakasta hoitolapsia, kuten luulisi että vanhempi tekee, tai jopa isovanhempi. Ei päiväkodissa oleminen todellakaan ole vain hyvä asia etenkään jollekin 1-2-vuotiaalle, oikeastaan aika lailla päinvastoin. Toki jos perheellä tosi suuria haasteita, lasutapauksia, niin nämä asia erikseen. Näillä lapsilla olisi hyvä olla ihan missä tahansa muualla kuin kotona. Suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin kysymys mukavuudenhaluisista, itsekeskeisistä, keskiluokkaisista kahden vanhemman perheistä. On se kumma kun ei nykyään äiti pärjää kahden OMAN lapsen kanssa!