Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla minkäänlaista toivetta siitä, kuinka vanhaksi toivoisit eläväsi?

Vierailija
05.03.2024 |

Vai riippuuko ihan siitä, kuinka kauan terveyttä ja toimintakykyä riittää?

Kommentit (38)

21/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipouu ihan toimintakyvystä. Terve en ole ollut enää pian 30:een vuoteen, joten terveys ei ole mulla mikään tärkeä asia. Toimintakyky taas, on. Niin kauan, kun pää toimii ja osaan käyttää nettiä ei haittaa, vaikka mut kerran vuorokaudessa autettaisiin tähän tietokoneen ääreen. Tai ainakin laittaa läppäri mun sänkyyn siten, että voin olla netissä. Ja kipulääkitys  olisi kans kiva., jos kivut alkaa olla sietämättömät. 

Vierailija
22/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 50-vuotiaaksi. En ole miettinyt tarkemmin.

24/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti ihannoidaan ihmisiä, jotka elävät satavuotiaiksi, heistä on tämän tästä artikkeleita lehdissä. Minusta olisi kamalaa elää satavuotiaaksi. Kaikki ystävät kuolevat pois. Kaikista kauheinta olisi, jos omat lapset alkaisivat kuolla pois ennen minua.

Toi on oikeesti hyvä pointti. Mäkin haluan kuolla ennen lapsiani. 

Vierailija
25/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti ihannoidaan ihmisiä, jotka elävät satavuotiaiksi, heistä on tämän tästä artikkeleita lehdissä. Minusta olisi kamalaa elää satavuotiaaksi. Kaikki ystävät kuolevat pois. Kaikista kauheinta olisi, jos omat lapset alkaisivat kuolla pois ennen minua.

Toisaalta, mikään ei valitettavasti takaa sitä, vaikkei eläisikään satavuotiaaksi. Ihmiset eivät kuole automaattisesti syntymäjärjestyksessään.

Vierailija
26/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin tätä jo nuorena. Eivätkö he ole koskaan tavanneet vanhaa ihmistä? Mummoni kuoli n. 90-vuotiaana ja aika monta vuotta hänen päätoiveenaan oli kuolla pois, eikä hän ollut sen sairaampi tai yksinäisempi kuin muutkaan vanhukset. Ei se elämä vanhana mitään hääppöistä ole.

27/38 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, mikään ei valitettavasti takaa sitä, vaikkei eläisikään satavuotiaaksi. Ihmiset eivät kuole automaattisesti syntymäjärjestyksessään.

Se on ihan totta. Tuli tätä ketjua pohtiessani mieleen, että mä täytän tänä vuonna 63 vuotta enkä ole koskaan käynyt papa-kokeessa tai mammografiassa. Niitä kutsuja kyllä aina välillä tulee, mutta en ole koskaan mennyt. Isäni (nyt 94v) on selvinnyt jo kolmesta eri syövästä, mutta mä en käy edes noissa kontrolleissa. Mulla on ehkä jossain määrin jonkinlainen fatalistinen elämänasenne. Jos sairastun syöpään, haluan tietää aikaisintaan sitten, kun lähtölaskenta on jo alkanut. Mihinkään syöpähoitoihin en lähtisi. 

Vierailija
28/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-70 vuotta, en halua olla mikään housuun paskova dementikko muiden vastuulla.

Ei yli 70-vuotias ole automaattisesti mikään huonokuntoinen dementikko, esim. Sauli Niinistö jäi hiljattain eläkkeelle presidentin virastaan 75-vuotiaana varsin hyväkuntoisena.

Vierailija
29/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle viisikymppisenä jo toinen jalka haudassa raudanpuutteen jne. takia, joten en usko eläväni kovin vanhaksi. Mutta en kyllä haluaisikaan, ehkä 80v alkaa olla max.

Vierailija
30/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 65 v eli enää 12 vuotta mutta uskon että elän maan päällä enää 5 vuotta max, tempaus on niin lähellä eli Jeesuksen paluu pilviin sitten maan pääällä onkin 3,5-7 v pedon aika ja en halua olla täällä vainottavana

sitten onkin 1000 vuotinen valtakunta ehkä olen siellä sitten 1000 vuotta uudessa ruumiissani

Vierailija
31/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimi 75.

Siinä iässä kaikilla suvussa ei päänuppi enää toimi, tulee dementiaa, aivoinfarkteja ja muuta ikävää, mitkä vaikuttaa liikaa elämän laatuun, joten epäilen että silloin ne geenit alkaa vaikuttaa minuunkin.

Mutta maailmanhistorian näkökulmasta 70 vuottakin olisi jo mahtava saavutus.

Vierailija
32/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pituus vaan laatu.

Vaarini on 95-vuotias ja kaipailee kyllä jo tuonpuoleiseen. Kai sitä voi kyllästyä ja väsyä elämään, vaikka olisikin periaatteessa ihan terve. Omat lapsetkin jo eläkkeellä. Ei kai näkyvissä oikein enää mitään. 

Helposti ajattelee että suorilta jaloilta tai nukkuessa vielä kun on toimintakuntoinen. Toisaalta olisihan siinäkin jotain arvokkuutta, että ottaa kuoleman helpottuneena vastaan, valmiina siihen, kaiken muun jo nähneenä ja kokeneena. 

Vierailija
33/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin mieluiten saman tien eli 33-vuotiaana. Minulla ei ole koskaan ollut ihmissuhteita ja näyttää siltä ettei tule koskaan olemaankaan.

Vierailija
34/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

85-90 jos pysyn terveenä ja järjissäni. Kun olen 90 on nuorin lapsi 51. 

Vierailija
35/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vanhaksi kuin pärjään itsenäisesti.  Toivon siis heti kuoloon johtavaa aivo- tai sydäninfarktia.

Vierailija
36/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Kelan Nuotti-valmennus sinulle? Ei tarvitse lääkärin lausuntoa ja se on maksuton. Toki siihen pitää hakea ensin. 

Vierailija
37/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kuin riittävän terveenä elää. Mihinkään hoivakotiin vuodepotilaaksi en halua, oli ikä sitten mikä tahansa.

Vierailija
38/38 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minkäänlaista toivetta. Eihän kukaan voi tietää etukäteen elinpäiviensä määrää. Toivottavasti saan pysyä terveenä ja toimintakykyisenä mahdollisimman pitkään.