Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Woke"-ilmiön alkuperä

Vierailija
05.03.2024 |

"Woke"-ilmiö perustuu pitkälti Frankfurt School-sosiologien marxistisille opeille. Mielenkiintoista on havaita, että lähes kaikki nämä "kriittisen teorian" uranuurtajat olivat Saksasta Yhdysvaltoihin paenneita juutalaisia kommunisteja. Heillä oli selkeästi jotain hampaankolossa kristittyä länsimaista eurooppalaisperäistä sivilisaatiota vastaan ja pyrkivät poliittisella aktivismillaan nakertamaan tuota sivilisaatiota sisältäpäin. Nykyään näemmekin aina Suomessakin asti tuon myyräntyön hedelmät. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_School

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies sanoo woke, voi saman tien poistaa matchin tinderissä. Parhaimmat ruikuttaa asiasta jo tilinsä tiedoissa, niin osaa olla mätsäämättä.

Kukapa vihaajaa kotonaan jaksaisi.

Kuivana kakkoseen on ainoa rakastelutyyli intersektionaalisen feministin kanssa. Kun tuosta ei välitä, parempi skipata profiili.

Vierailija
102/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, en nyt sanoisi, että  se toinen ääripää edustaa suvaitsevaa keskusteluilmapiiriä myöskään. Pyrkivät maalittamaan hiljaisiksi kaikki, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä. Me tavikset olemme tässä puun ja kuoren välissä. Mistään ei saa nykyään puhua, ilman että jompikumpi kumpi äärilaidoista tulee aggressiivisesti päälle. "

Sinulla ei taida olla hajuakaan siitä mitä kaikkea tuo woketus käytännössä on, muuten et puhuisi sen vastustamisesta minään "ääripäänä". Mutta aika sen vain näyttää oppiiko tämäkään kansakunta mitään ajoissa.

https://www.suomenperusta.fi/wp-content/uploads/2023/03/Woke-pdf.pdf

Missähän tähän hirveään wokeiluun voi Suomessa törmätä? Itse en asu kiven kolossa, mutta en nyt hirveästi jokaisessa julkisessa debatissakaan ole ollut mukana. Olen saanut olla ihan oma itseni joka paikassa, vaikka olen hyvin tavallinen. Ei ole yksikään vähemmistö mitään huudellut tai millään tavalla minun olemassaoloani uhannut. Enemmän olen kokenut vihamielisyyttä näiltä woketuksen vastustajilta, enkä ymmärrä miten voi olla joillekin niin vaikeaa hyväksyä, että heidänkin pitäisi käyttäytyä peruskohteliaasti muita ihmisiä kohtaan. Ikinä en ole itse kokenut tarvetta haukkua yhtäkään ihmisryhmää enkä koe mitään menettäneeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missähän tähän hirveään wokeiluun voi Suomessa törmätä? Itse en asu kiven kolossa, mutta en nyt hirveästi jokaisessa julkisessa debatissakaan ole ollut mukana. Olen saanut olla ihan oma itseni joka paikassa, vaikka olen hyvin tavallinen. Ei ole yksikään vähemmistö mitään huudellut tai millään tavalla minun olemassaoloani uhannut. Enemmän olen kokenut vihamielisyyttä näiltä woketuksen vastustajilta, enkä ymmärrä miten voi olla joillekin niin vaikeaa hyväksyä, että heidänkin pitäisi käyttäytyä peruskohteliaasti muita ihmisiä kohtaan. Ikinä en ole itse kokenut tarvetta haukkua yhtäkään ihmisryhmää enkä koe mitään menettäneeni."

Uutisten seuranta auttaa

"Intersektionaalinen feminismi on hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman kantava ajatus, sanoo Maria Ohisalo ja ihmettelee, miksi se pelottaa osaa"

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006554708.html

Vierailija
104/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, en nyt sanoisi, että  se toinen ääripää edustaa suvaitsevaa keskusteluilmapiiriä myöskään. Pyrkivät maalittamaan hiljaisiksi kaikki, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä. Me tavikset olemme tässä puun ja kuoren välissä. Mistään ei saa nykyään puhua, ilman että jompikumpi kumpi äärilaidoista tulee aggressiivisesti päälle. "

Sinulla ei taida olla hajuakaan siitä mitä kaikkea tuo woketus käytännössä on, muuten et puhuisi sen vastustamisesta minään "ääripäänä". Mutta aika sen vain näyttää oppiiko tämäkään kansakunta mitään ajoissa.

-poistettu venäjämielisten äärioikeistolinkki pdf-

Okei, eli teillä vihaajilla on ihan joku tuollainen venäjämielisten ylläpitämä vihasivusto, jolla jaatte pdf-muodossa mielipidekirjoituksia venäjältä? Ilmiannettu.

Vierailija
105/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke ilmiö on Saatanasta. Saatanan eksytys.

Vierailija
106/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle suosittelen näin alkuun vaikka lukion yhteiskuntafilosofian kurssin kertaamista. Vedät aika monta mutkaa nimittäin suoraksi.

Vierailija
107/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoisin mielelläni wokea joistain asioista, mutta woke-kriitikoista monet ovat sen tason öyhöttäjiä ja hölmöläisiä, että heihin ei kyllä ilkeä samaistua. 

Vierailija
108/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missähän tähän hirveään wokeiluun voi Suomessa törmätä? Itse en asu kiven kolossa, mutta en nyt hirveästi jokaisessa julkisessa debatissakaan ole ollut mukana. Olen saanut olla ihan oma itseni joka paikassa, vaikka olen hyvin tavallinen. Ei ole yksikään vähemmistö mitään huudellut tai millään tavalla minun olemassaoloani uhannut. Enemmän olen kokenut vihamielisyyttä näiltä woketuksen vastustajilta, enkä ymmärrä miten voi olla joillekin niin vaikeaa hyväksyä, että heidänkin pitäisi käyttäytyä peruskohteliaasti muita ihmisiä kohtaan. Ikinä en ole itse kokenut tarvetta haukkua yhtäkään ihmisryhmää enkä koe mitään menettäneeni."

Uutisten seuranta auttaa

"Intersektionaalinen feminismi on hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman kantava ajatus, sanoo Maria Ohisalo ja ihmettelee, miksi se pelottaa osaa"

Miten woke liittyy intersektionaaliseen feminismiin ja mikä siinä If:ssä niin häiritsee?

Vierailija
109/130 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kritisoisin mielelläni wokea joistain asioista, mutta woke-kriitikoista monet ovat sen tason öyhöttäjiä ja hölmöläisiä, että heihin ei kyllä ilkeä samaistua. 

Tämä. Ihan sama kuin esim. EUn ongelmista ei puhuta ns. oikeiden poliitikkojen suulla. Koska jos joku vaikka kritisoisi euroa rahaliittona, olisi ensimmäisenä joku r-ssäfani Turtiainen heilaamassa yleisössä kainalot haisten.

Sama wokesta tai sen ongelmista, yksittäiselle poliitikolle on paljon helpompaa elää ilman aiheen ottamista esiin, ettei joudu kaikkien venäjätrollien ja äärioikeiston joulukorttilistalle. Siinä kun menisi ne omat aiemmat äänestäjät pois, ja maan 70 äänekästä wokevalittajaa ei pidä poliitikkoa eduskunnassa.

Vierailija
110/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-poistettu venäjämielisten äärioikeistolinkki pdf-

Okei, eli teillä vihaajilla on ihan joku tuollainen venäjämielisten ylläpitämä vihasivusto, jolla jaatte pdf-muodossa mielipidekirjoituksia venäjältä? Ilmiannettu.

Tuolla ansiollisella PDF:llä ei tietääkseni kirjoita yksikään venäjämielinen, joten voit pyyhkiä ryssäkortilla taas kerran intersektionaalista canceloivaa peffaasi.

Vierailija
111/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo uskottavasti silakka-öyhöttäjä. 

Vierailija
112/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisten seuranta auttaa

Miten woke liittyy intersektionaaliseen feminismiin ja mikä siinä If:ssä niin häiritsee?

Woke noudattaa intersektionaalioppia toiminnassaan, vielä kerran. Ja mikä siinä häiritsee? Antivalkoinen rasismi, monikulttuuripakotus, islamofilia, cancelointifasismi etc.

Vierailija
113/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltäpä sieltä, ja sitten lopulta jenkkien yliopistomaailmasta ponnisti intersektionaalinen oppi, joka on käytännössä woken ydin. Ja sellaisena sen myös suomalainenkin vasemmisto päivystävine koomikoineen on kollektiivisesti adoptoinut ydinaatteekseen ilman minkäänlaista kritiikkiä sellaisenaan.

Mutmut- eikös mainoksiinsa kiintiöhenkilöitä tukikin juuri yrittäjät- eli suomeksi oikeisto?

Vierailija
114/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oikea tiedostaminen ja aktivismi ovat woken vastakohta.

Vierailija
115/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.suomenperusta.fi/wp-content/uploads/2023/03/Woke-pdf.pdf

Missähän tähän hirveään wokeiluun voi Suomessa törmätä? Itse en asu kiven kolossa, mutta en nyt hirveästi jokaisessa julkisessa debatissakaan ole ollut mukana. Olen saanut olla ihan oma itseni joka paikassa, vaikka olen hyvin tavallinen. Ei ole yksikään vähemmistö mitään huudellut tai millään tavalla minun olemassaoloani uhannut. Enemmän olen kokenut vihamielisyyttä näiltä woketuksen vastustajilta, enkä ymmärrä miten voi olla joillekin niin vaikeaa hyväksyä, että heidänkin pitäisi käyttäytyä peruskohteliaasti muita ihmisiä kohtaan. Ikinä en ole itse kokenut tarvetta haukkua yhtäkään ihmisryhmää enkä koe mitään menettäneeni.

Minkälaista vihamielisyyttä olet kokenut "woketuksen vastustajilta"?

Mutta hienoa ettei sinua häiritse rinnakkaisyhteiskunnallinen kehitys, islamisaatio, pakkoavioliitot, kunniaväkivallan kulttuurit, Suomalaisten kaikkinainen hyväksikäyttö, kulttuurinen misogynia ja sosiopatia jne.

Sitä lajia kun on tiedossa paljon lisää tulevaisuudessa.

Vierailija
116/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman näennäisen hyveellisyytensä poseeraaminen ja siten egolleen nostetta hankkiminen =woke

Oikeasti jostakin välittäminen (siis muusta kuin itsestä) = muuta kuin woke.

Vierailija
117/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltäpä sieltä, ja sitten lopulta jenkkien yliopistomaailmasta ponnisti intersektionaalinen oppi, joka on käytännössä woken ydin. Ja sellaisena sen myös suomalainenkin vasemmisto päivystävine koomikoineen on kollektiivisesti adoptoinut ydinaatteekseen ilman minkäänlaista kritiikkiä sellaisenaan.

Mutmut- eikös mainoksiinsa kiintiöhenkilöitä tukikin juuri yrittäjät- eli suomeksi oikeisto?

Jep. Talousoikeistolaiset, kuten kokoomukset, suuret ja pienemmätkin firmat tekevät rahan ja imagon muokkauksensa eteen mitä tahansa minkä kuvittelevat auttavan voittojen maksimoimisessa - tai sitten on vain muuten pää syvällä perseessä hyvesignaloimisessa kun sillä saa kiilloitettua omaa kilpeä. Kaikki tämä loppuviimeinkin kumartaa intersektionaaliselle canceloistolle, wokelle, joka omistaa ja omasta mielestään saa kaikille muillekin määrittää maailmanparannuksen oikeaoppisuuden ehdottomat reunaehdot.

Vierailija
118/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten woke liittyy intersektionaaliseen feminismiin ja mikä siinä If:ssä niin häiritsee?"

Ketä häiritsee ihmisten arvottaminen rodun, sukupuolen tai seksuaalisen suuntautumisen pohjalta? Woke hörhöt ja natzit ovat samoilla ajatuksilla liikenteessä. 

Normaalit ihmiset eivät tuosta välitä.

Vierailija
119/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin perseennussija mikä woke on

Vierailija
120/130 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele ensin perseennussija mikä woke on

Päästiinkin asialliseen keskusteluun. Et osaa googlettaa, joka ei tietenkään yllätä ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi