Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kansanedustaja yrittää saada Setan kouluvierailut ja sukupuoli-ideologisen sisällön kielletyksi Jyväskylän kouluissa

Vierailija
05.03.2024 |

https://yle.fi/a/74-20077592

Saako tästä keskustella vauva-palstalla?

Kommentit (833)

Vierailija
41/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei. Mutta ainakin mulla se oli yksi syy miksi äänestin oikeistoa. En aina ajattele vain tilipussia vaan tässä kohtaa olen täysin kyllästynyt demareiden ja vihervasemmiston tuputukseen ja pakotukseen.

Onneksi kristillisiä arvoja tai "koti, uskonto ja isänmaa" ideologiaa ei ole koskaan missään tuputettu.

Vierailija
42/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei. Mutta ainakin mulla se oli yksi syy miksi äänestin oikeistoa. En aina ajattele vain tilipussia vaan tässä kohtaa olen täysin kyllästynyt demareiden ja vihervasemmiston tuputukseen ja pakotukseen.

Samoin.

Haluat siis tilalle kotia, uskontoa ja isänmaata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

Sata kertaa mieluummin!

Vierailija
44/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhemmilla on oikeus kieltäytyä vakaumuksensa vastaisesta materiaalista ja opetuksesta koulussa. "

Vanhemmat saavat toki kieltäytyä mistä vain mutta lapseltaan eivät voi niitä kieltää. Ja hyvä niin. Saavat kaikki lahkojen ja muiden hörhöjen lapsetkin faktoihin perustuvaa opetusta.

Vierailija
45/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

Sata kertaa mieluummin!

Eli ideologinen tuputus ei ole ongelma jos se vastaa sinun ajatusmaailmaasi?

Vierailija
46/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

Sata kertaa mieluummin!

Minä myös 

Vierailija
47/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää kieltää dysforiaa aiheuttavana haitallisena propagandana. Siksi dysforiat on räjähtäneet.

Vierailija
48/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsutaan maata jossa poliitikot määrittelevät mitä kouluissa saa sanoa ja mitä ei? No diktatuureiksi tietenkin.

Miksi kutsutaan maata, jossa seksuaaliryhmät määrittelevät mitä koululaiset ja ihmiset ylipäätään saavat ajatella, tykätä, sanoa, haluta? No sodomaksi ja gomorraksi ehkä ainakin. 

Se että kerrotaan tietoa ei tarkoita että ihmiset eivät saisi ajatella millään muulla tavalla tai eivät saisi tykätä jostain muusta. Eihän kouluissa opeteta mitään uskonnollisia hörhöyksiään kuten jotain luomisteoriaa mutta saat sinä sellaiseen silti uskoa jos tykkäät.

Vierailija
49/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanhemmilla on oikeus kieltäytyä vakaumuksensa vastaisesta materiaalista ja opetuksesta koulussa. "

Vanhemmat saavat toki kieltäytyä mistä vain mutta lapseltaan eivät voi niitä kieltää. Ja hyvä niin. Saavat kaikki lahkojen ja muiden hörhöjen lapsetkin faktoihin perustuvaa opetusta.

Oikeus kieltäytyä perustuu Suomen perustuslakiin ja Euroopan ihmisoikeussopimukseen.

valtion tulee kunnioittaa vanhempien oikeutta varmistaa lapsilleen heidän omien uskonnollisten ja aatteellisten vakaumustensa mukainen kasvatus ja opetus.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt.

Vierailija
50/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää kieltää dysforiaa aiheuttavana haitallisena propagandana. Siksi dysforiat on räjähtäneet.

No teillähän ei oikeasti ole edes mitään käsitystä siitä mitä siellä kouluissa edes kerrotaan.

Vierailija
51/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus kieltäytyä perustuu Suomen perustuslakiin ja Euroopan ihmisoikeussopimukseen.

valtion tulee kunnioittaa vanhempien oikeutta varmistaa lapsilleen heidän omien uskonnollisten ja aatteellisten vakaumustensa mukainen kasvatus ja opetus.

Sitä että miten tuo liittyy asiaan. Tuo mistä tuossa puhutaan tarkoittaa lapsen oikeutta saada uskonnon opetusta siitä omasta uskonnostaan. Se ei siis tarkoita että mikään koulussa opetettu ei saisi olla ristiriidassa lapsen uskonnon kanssa.

Vierailija
52/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on silkkaa ideologiaa ja uskontoa. sukupuoli-uskontoa. en tunnusta sitä, joten miksi minun pitäisi kuunnella saarnaa siitä?

Vierailija
53/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein tai missä SETA:n edustajat käy kouluissa? Nyt yhdeksän vuottan omia koululaisia seuranneena, nini en muista SETA:n käyneen ikinä heille puhumassa.

Vierailija
54/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että miten tuo liittyy asiaan. Tuo mistä tuossa puhutaan tarkoittaa lapsen oikeutta saada uskonnon opetusta siitä omasta u

Ymmärrätkö mitä vakaumus tarkoittaa?

Vierailija
55/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi on silkkaa ideologiaa ja uskontoa. sukupuoli-uskontoa. en tunnusta sitä, joten miksi minun pitäisi kuunnella saarnaa siitä?

Koska erilaisten näkemysten kuuleminen avartaa maailmankuvaa ja auttaa ymmärtämään miksi jotkut muut ajattelevat eri tavalla.

Vierailija
56/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska erilaisten näkemysten kuuleminen avartaa maailmankuvaa ja auttaa ymmärtämään miksi jotkut muut ajattelevat eri tavalla.

Tuolla logiikalla olisi kouluissa kuunneltava myös heitä keiden mielestä maapallo ei olekaan pallo vaan litteä

Vierailija
57/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrätkö mitä vakaumus tarkoittaa?"

Ymmärrän mutta se ei muuta sitä asiaa että tuo sopimus ei tarkoita sitä mitä yrität väittää. Tuo vakaumus tarkoittaa käytännössä sitä että jos vakaumus on joku muu kuin uskonnollinen niin koulussa tarjotaan elämänkatsomustietoa tai muuta vastaavaa uskonnotonta opetusta ja kasvatusta.

Vierailija
58/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla olisi kouluissa kuunneltava myös heitä keiden mielestä maapallo ei olekaan pallo vaan litteä

No ei. Maapallon litteys on taydellisen ristiriidassa tieteellisen tiedon kanssa. Ja vaikka kuinka yritätte väittää niin ajatukset sukupuolten ja suuntausten moninaisuudesta eivät ole.

Vierailija
59/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Maapallon litteys on taydellisen ristiriidassa tieteellisen tiedon kanssa. Ja vaikka kuinka yritätte väittää niin ajatukset sukupuolten ja suuntausten moninaisuudesta eivät ole.

Sukupuolia ei ole kuin kaksi. Mitään muuta tieteellistä todistetta ei ole. Intersukupuolisuus ei ole sukupuoli vaan kehityshäiriö. Transsukupuolisuus on kehon dysforiaa kuten anoreksia, eli sekään ei ole sukupuoli. Vaikka kuinka yrittäisit väittää muuta.

Vierailija
60/833 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsutaan maata jossa poliitikot määrittelevät mitä kouluissa saa sanoa ja mitä ei? No diktatuureiksi tietenkin.

Sellainen meillä siis ollut jo monta vuotta.

Meilläkö siis poliitikot päättävät opetussuunnitelmista ja kouluvierailuista?

Meillä on täysin totalitaristisesti päätetty, ettei koulussa lapset saa sanoa sukupuolia olevan 2.