Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Purra ymmärrä mihin se leikkausten todellinen vaikutus kohdistuu?

Vierailija
05.03.2024 |

Minä olen näitä jonka tuet pienenee. Saan työmarkkinatukea ja siihen yhdestä lapsesta lapsikorotus. Käytännössä olen osatyökyvytön. Välillä teen osa-aikatöitä kun terveystilanne on parempi.

Kun tuet pienenevät minä ja lapseni emme enää käytä esim. kampaajapalveluita. Emme palkkaa ulkopuolisia tekemään remonttia, emme osta kukkakaupasta, kioskista tai käy syömässä ulkona. Pienyrittäjä on se joka kärsii. 

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka kostaa kaikille, eikä loppua näy. 

Riikan pöksyt kostuu kiihkosta,  mitä enemmälle osalle kansasta saa kostettua.

Vierailija
102/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suhteellisen hyvätuloinen ja meillä on säästöjä ja sijoituksia. Silti kampaajalla käydään ehkä kerran vuodessa. Se on aika tyyristä. Teetimme keittiöremontin, jota maksetaan monta vuotta. On jotenkin käsittämätöntä, että sosiaalituilla elävä ajattelee, että hänelle kuuluisi keskiluokkaisen elämä. Että tilaanpa nyt rempan tai käyn säännöllisesti kampaajalla. 

Tiedätkö, minä ehdin olla sen verran työelämässä että ehdin hankkia omistusasunnon. Kyllä sitä täytyy välillä remontoida. Kadehdi nyt ihmeessä!

Ap

Veronmaksajien rahoillako sitä pitäisi rempata? Jos et pysty pitämään, niin myy toki pois.

Heh. Ihan palkkarahoillani olen remontoinut. Ja jos muuttaisin vuokralle, saisin kyllä enemmän tu

Kaikki vuoratuet on lopetettava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häneen. Se on pääasia.

Eikä Purra ole ainoa noin ajatteleva poliitikko. Muutoin ei tässä tilanteessa oltais.

Olispa jotain kurssituksia poliitikoille "rikkaat ja rahattomat"- mallin mukaan. En kaipaa kuvaamista, mutta joku taho vahtis, että poliitikon pitäisi tulla toimeen vähäosaisen budjetilla viikon tai edes sen kolme vuorokautta.

Sellainen olisi hyvä kuulua kansanedustajan tehtäviin vuoden-kahden välein. Pikkasen saisivat maistaa sitä todellisuutta jota luovat.

Valitettavasti viikon tai vaikka parin kuukaudenkin kitkuttelu ei vastaa pienituloisen ihmisen todellisuutta, koska jos kyseessä on tuollainen leikkiköyhäily, on kuitenkin aina tieto siitä, että köyhäilyjakson jälkeen palataan taas siihen normaaliin eli varakkaan ihmisen huolettomaan elämiseen, jolloin on helppo paikkailla tilapäisen köyhyyden aiheuttamia shoppailuvierotusoireita. Oikeasti

Niin? :D Pädet nyt asian vierestä.

Tarkoitus olikin, että edes sen hetken keskittyvät miettimään mitä mikäkin maksaa. Harva tuon tason politikkko tietää edes ruokiensa hintoja ja mistä mikäkin koostuu. Ostellessaan palveluita ei tule miettineeksi etuoikeuttaan.

Pieni muikkari oikeasta elämästä, niin kyllä osa heistä havahtuu miettimään pidemmälle asioita.

Ja voisi leikkuri, joskus käydä omallakin pussilla.

Vierailija
104/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, alle keskituloisen ei pidä leikkauttaa hiuksiaan 😂

Tää oli uutta. 

Vierailija
105/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisten verotus pienenee eli meillä on enemmän rahaa palveluihin käytettävissä. Olemme muutenkin enemmän pienyrittäjien toivomia asiakkaita.

Monella keskituloisella on lapsia, jotka menevät opiskelemaan eli ovat köyhiä. Sekään ei ole hyvä että aikuiset lapset ovat taloudellisesti riippuvaisia vanhemmistaan.

Niin Suomessa. Monessa kulttuurissa perheestä pidetään huolta aina. Hyvin ovat kuitenkin oppineet taloudenpidon.

Vierailija
106/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 

Tätä minäkin hämmästelen. Ikäni töitä tehnyt yksinhuoltaja, 2 lasta kasvattanut. Lapsilisät oli ainoat tuet, eikä todellakaan ollut varaa kampaajaan ja ulkona syömässä, ellei ottanut eväsleipiä joita syötiin leikkikentällä. Lapset ja yhteiskuntakun varmasti tykkäsi kun otin vastuun itsestäni sekä lapsistani. Ja lapset hyvissä ammateissa, opintolainan turvin. Hekin ottivat vastuun omasta elämästänsä, opintolainat jo maksettu. Ihanaa kun on fiksut lapset, ei todellakaan vetelyksiä.

Sinä taidat puhua nyt jostain aika kaukaisesta ajasta. Ulkoma syöminen olikin suhteessa paljon kalliimpaa joskus 80-90-luvulla. Ei se nyky

Sama, lapsistani ylpeä: kyllä se ravintolasyöminen on kalliimpaa kuin kotona tehty ruoka useammaksi kerraksi. Hämmästelen miten haetaan takeaway-kahveja, eikä haluta syödä samaa ruokaa kuin kerran-pari. Pitää olla kaikkea vaikka velaksi, kun ei pystytä olla rehellisesti köyhiä. Ja ihmetykseni aihe on myös haluttomuus ottaa opintolainaa, koska se pitää maksaa takaisin. Tietenkin pitää. Pitää hankkia ammatti missä työllistyy, eikä sitä mitä haaveilee, onhan tilastoja työvoiman tarpeesta. Parturit putkimiehet jne, ja kelpuuttaa myös ne duunit, jotka nykyään kelpaa ulkomaalaisille. Itse ollut 13v ikäisestä mansikoita poimimassa, 5 kesää. Muuten rahaa ei olisi ollut. Nykyään olen talouspuolella töissä, ymmärrän hyvin että ensin pitää hankkia se raha millä hankkii sitä mitä tarvitsee. Ei suuret tulot vaan pienet menot, ja hämmästyttää myös mm. nämä tiktok uunipastat ja muut sotkut, joiden ainesosilla saisi paljon muuta järkevämpää ruokaa ostettua, useammaksi kerraksi. Kirppareilta hankitaan vaatteet vaikka itsellä ja aikuisilla lapsillani on hyvät työpaikat. 

Vierailija
107/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli uutta. 

Youtube- ja tiktok-aikana tee-se-itse-ohjeet ihan kaikkeen maan ja taivaan väliltä on helposti ja nopeasti saatavilla. Köyhä sitten leikkaa itse hiuksensa ja tekee sähkörempat yms. yms. Varmaan niillä ohjeilla voivat orjatyönä rakentaa sen tunnin junaradankin.

Vierailija
108/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti  yleislakko alkaa massiivisena ja kestää kauan. Laitetaan suomi tukkoon satamia myöten.. Jospa neuvottelu halua syntyisi. 

Vierailija
109/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ymmärtää. Olisiko sitten parempi jos tukiloisille jaettaisiin eutanasiapillereitä? Heistä halutaan eroon.

Vierailija
110/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama kyppitonni säästöjä ja en aio käyttää niitä vaan säästän rahani. 

Vierailija
111/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli uutta. 

Youtube- ja tiktok-aikana tee-se-itse-ohjeet ihan kaikkeen maan ja taivaan väliltä on helposti ja nopeasti saatavilla. Köyhä sitten leikkaa itse hiuksensa ja tekee sähkörempat yms. yms. Varmaan niillä ohjeilla voivat orjatyönä rakentaa sen tunnin junaradankin.

Köyhän ei pidä olla tyhmä. Sähköhommia ei korvaa vakuutus jos jotain sattuu.

Vierailija
112/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustaito pakolliseksi kouluaineeksi. 

Vierailija
113/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suhteellisen hyvätuloinen ja meillä on säästöjä ja sijoituksia. Silti kampaajalla käydään ehkä kerran vuodessa. Se on aika tyyristä. Teetimme keittiöremontin, jota maksetaan monta vuotta. On jotenkin käsittämätöntä, että sosiaalituilla elävä ajattelee, että hänelle kuuluisi keskiluokkaisen elämä. Että tilaanpa nyt rempan tai käyn säännöllisesti kampaajalla. 

Ja sinä tietämätön hinnoista. Kampaajia on jotka tekee halvalla.

Vierailija
114/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Purra ymmärtää, mutta Purra ei välitä. Elämme nyt diktatuurissa, jossa äärioikeistolainen hallituspuolue rankaisee halveksumiaan ihmisryhmiä, eikä suostu totalitääriseen tyyliin minkäänlaisiin kompromisseihin.

Purra mm. vähättelee työmarkkinaosapuolten näkemystä vähätellen lakkoilun "poliittiseksi", aivan kuin lakkojen tarkoitus olisi vain auttaa oppositiopuolueita saamaan äänensä kuuluville. Ei, kyllä niillä lakoilla ajetaan työntekijöiden etuja, täysin riippumatta siitä ovatko oppositiopuolueet samoilla linjoilla vai ei.

Suomi muuttui monin tavoin Venäjän kaltaiseksi diktatuuriksi persujen myötä. Päätökset jyrätään väkisin ja neuvottelematta läpi, ja toisinajattelijoita rankaistaan ivallisen pilkan lisäksi kiristämällä linjaa entisestään, samalla yrittäen kontrolloida jopa mediaa. Kremlin elkeet Orpon hallituksella, ei paljoa Putinista kätyreineen eroa.

Vierailija
115/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka kostaa kaikille, eikä loppua näy. 

Purrasta näkyy ja on ihan yleisessä tiedossa ettei voi kovin hyvin tai ole tasapainoinen. Kukaan vastuuntuntoinen, omissa nahkoissaan viihtyvä aikuinen ei esim. suolla sitä vihaa mitä hän on jo vuosien ajan tuonut esiin kirjoituksillaan. Samoin käytös, täysi tilannetajuttomuus sekä toistuva uhriutuminen kertovat omaa kieltään. Kun ihmisellä ei ole pätkääkään empatiakykyä muita kohtaan, niin hän on pelkkä kävelevä, itseään eri tavoin pönkittämään oppinut kuori. Empatiakykyä ei voi enää aikuisena oppia. Hetkittäin sitä voi näytellä, mutta totuus tulee esiin melko nopeasti. 

Vierailija
116/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan harrastekerhot, kuntosalit, virkistyslomailu, ilmaismatkat, kuppila, sopeutumiseläke, kampaamo, torkkupeittohuoneet.. Ne kustantaa kansa. Miten olisi nekin ottaa pois. Ja muilta virkamiehiltä puolittaa palkat, kilpailuttaa työteho. Poistaa työhuone itse maksettavaksi. Paljon tulee säästöjä niistäkin tiheällä kammalla. Lihoiksi joutaa paljon virkoja myös. 

Vierailija
117/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjät ja naisyrittäjät ovat tutkitusti tyytymättömimpiä nykyiseen hallitukseen. Molempiin lokeroihin sopivana allekirjoitan täysin, en kyllä noita pellejä äänestänytkään. Eikä tämä tyytymättömyys johdu siitä että itse kauheasti kärsisin, mutta en halua että heikoimpia lyödään. Se johtaa epävakaaseen yhteiskuntaan. Sitähän ne sadistit toivoo.

Vierailija
118/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoa että sinulla osa-aikatyöläisellä on tähän mennessä ollut mahdollisuus kampaajapalveluihin, kukkakauppaostoksiin ja ulkona syömiseen. Nuo mainitsemasi ovat kuitenkin luksusta, ei mitään normaaliostoksia.

Vierailija
119/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä miettinyt samaa. Nekin palkansaajat joiden palkkatulot ovat pysyneet muuttumattomana lykkäävät nyt isoja hankintoja. konkurssien määrä on nyt ylittänyt finanssikriisin ajat, ja on puolessa välissä kohti 90-luvun laman lukemia. On hämmästyttävää että hallitus onnistui murjomaan elinvoimaisen talouden näin kuralle vain muutamalla tarkoin suunnatulla uhkaiuksella. ja uhoamisella. Muissa maissa taantuma vaihtuu nousukaudeksi, meillä taantuma on taipumassa lamaksi. 

Paljon puhuttiin velkalaivan kääntäisestä, mutta lisää velkaa on kahmittu kaksin käsin, eikä loppua näy vaikka korot ovat nousussa ja luottokelpoisuus laskussa. 

Hei muistatko kun muu maailma myös nousi ja suomessa oli sipilä ja katainen ja lama. Kyllä kokoomus aina laman saa aikaan.

Muistamme!

Luottoluokittaja Fitch pudotti vuonna 2016 Suomen luottoluokituksen parhaasta AAA-luokituksesta toiseksi parhaaseen AA+:aan.

- Luottoluokituksen aleneminen ei ole mikään "business as usual" -varoitus, jonka jälkeen kaikki jatkuu kuin ennallaan. Se on merkki siitä, että meitä ulkopuolelta arvioivat ovat alkaneet menettää uskoaan Suomen kykyyn uudistua, Stubb kirjoittaa blogissaan.

Stubb muistuttaa saaneensa viikolla EU-komissiolta paimenkirjeen, jossa Suomea varoitetaan julkistalouden tilasta. Komissio uhkaa aloittaa Suomen julkistaloudesta tarkemman tutkinnan, jos vuotta 2015 koskevat ikävät ennakkoarviot toteutuvat.

- Tutkinta voi johtaa pitkäaikaisiin kontrolliprosesseihin, joiden päätepisteessä voi pahimillaan olla oman poliittisen päätösvallan rajoittaminen, ministeri varoittaa.

Vierailija
120/181 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikata pitää niin paljon kuin on tarve. Suomalaisten on lopetettava velaksi eläminen.

Sano se hallitukselle, joka ottaa velkaa tällä hetkellä enemmän kuin edellinen hallitus.