Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö Purra ymmärrä mihin se leikkausten todellinen vaikutus kohdistuu?

Vierailija
05.03.2024 |

Minä olen näitä jonka tuet pienenee. Saan työmarkkinatukea ja siihen yhdestä lapsesta lapsikorotus. Käytännössä olen osatyökyvytön. Välillä teen osa-aikatöitä kun terveystilanne on parempi.

Kun tuet pienenevät minä ja lapseni emme enää käytä esim. kampaajapalveluita. Emme palkkaa ulkopuolisia tekemään remonttia, emme osta kukkakaupasta, kioskista tai käy syömässä ulkona. Pienyrittäjä on se joka kärsii. 

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ruuasta ei oikein voi vähentää kulutusta, palveluista voi. 

Vierailija
2/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ymmärtää, asia vain ei kiinnosta häntä. Tärkeintä on leikata, ei se mihin se vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yhteiskunta pyörii sossupummien tukien varassa.

Kymppitonnin kansalaispalkka, niin Suomen talous kääntyy rakettimaiseen nousuun.

Vierailija
4/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miettinyt samaa. Nekin palkansaajat joiden palkkatulot ovat pysyneet muuttumattomana lykkäävät nyt isoja hankintoja. konkurssien määrä on nyt ylittänyt finanssikriisin ajat, ja on puolessa välissä kohti 90-luvun laman lukemia. On hämmästyttävää että hallitus onnistui murjomaan elinvoimaisen talouden näin kuralle vain muutamalla tarkoin suunnatulla uhkaiuksella. ja uhoamisella. Muissa maissa taantuma vaihtuu nousukaudeksi, meillä taantuma on taipumassa lamaksi. 

Paljon puhuttiin velkalaivan kääntäisestä, mutta lisää velkaa on kahmittu kaksin käsin, eikä loppua näy vaikka korot ovat nousussa ja luottokelpoisuus laskussa. 

Vierailija
5/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka kostaa kaikille, eikä loppua näy. 

Vierailija
6/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen vaikutus kohdistuu niihin kanssaihmisiin, jotka niitä tukia tarvitsevat, positiivinen vaikutus kohdistuu suuryrityksiin yritystukina.

Vierailija
7/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aika iso merkitys on ihan silläkin, luottaako ihmiset tulevaisuuteen. Nyt ihmiset on peloteltu uhkakuvilla niin ettei kukaan uskalla kuluttaa. Asunnot jää tyhjilleen, raha ei liiku. 

Vierailija
8/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Olen tehnyt kokeilun, kuukausi pelkkää kaurapuuroa ja monivitamiinia. Pärjään kyllä noillakin, jos tarve vaatii.

Vierailija
9/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä keskiluokkaankin vaikuttaa.

Vierailija
10/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joka kuukausi PALKASTA säästöön 600-800 €. En todella tuhlaa noista latin latia kampaajaan, remonttiin tms. kotimaan palveluihin vaan osa jo suoraan matkailuun, osa jemmaan tulevaisuuden ulkomaille muuttoa silmällä pitäen. Säästetään vaan, kyllä se mulle sopii.

Vierailija
11/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Ymmärtää ihan hyvin, mutta Purraa ei pienituloisten asiat kiinnosta. Tiedättehän sloganin: "Tulis sota ja tappais köyhät" He heeee....Sillälailla, sanoi Tarvajärvi.

Purra syö EK:n kädestä, ja fokus on saada ministerikauden jälkeen palkkiopesti ja lihava palkkapussi. Niinhän ne vaihtui Suvi-Anne Siimeksenkin vasemmistosympatiat, kun nostettiin vihreälle oksalle istumaan.

Vierailija
12/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Olen tehnyt kokeilun, kuukausi pelkkää kaurapuuroa ja monivitamiinia. Pärjään kyllä noillakin, jos tarve vaatii.

Tuon menun voimallahan työtön tai matalapalkkainen jaksaakin taistella hyvinvointinsa eteen.. hohhoijaa.

Vierailija
13/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin luuseri joudut töihin 🤣🤣🤣

Ja sinua hoidetaan jatkossa vielä huonommin kuin nyt, kun huonopalkkainen hoitohenkilökunta karkaa alalta.

Vierailija
14/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon menun voimallahan työtön tai matalapalkkainen jaksaakin taistella hyvinvointinsa eteen.. hohhoijaa.

Niin no. Aikalailla puurolla ja leivällä tehtiin jälleenrakennusta maassamme. Mutta tietysti aika oli eri, laivat oli puuta, miehet ja naiset rautaa jne.

Vierailija
15/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ymmärtää ja saa vielä suurta nautintoa siitä! 

Vierailija
16/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisilta on niin helppo leikata kun suostuvat kaikkeen. "Ai vanhushuolto lopetetaan? Täytyy kai mennä ostamaan ase." Siis ihan tosissaan porukka suunnittelee jo itsem.. / vanhempiensa m.... sen sijaan että kyseenalaistaa nämä hallituksen päätökset, jotka siis tehdään täysin tietoisesti.

Vierailija
17/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olet terveytesi tuhonnut. Kiva maksaa tälläisten elämä.

Mistä sinä tiedät aloittajan tilanteen? Ja juu.. jokaikinen veropennisi menee suoraan työttömän taskuun, niih. 

Vierailija
18/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra runkkaa itseään saksilla ajatellen työttömien luuserien kärsimyksiä.

Vierailija
19/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olet terveytesi tuhonnut. Kiva maksaa tälläisten elämä.

No ei tätä liikuntaelinsairautta oikein voi itse hankkia. Perimällä iso merkitys. Sairastuin jo alle 30-vuotiaana.

Ap

Vierailija
20/181 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis käyt tukia saavana nyt kampaajalla ja ulkona syömässä? Hyvin on siis pullat uunissa. Monella työssä käyvällä ei ole varaa noihin palveluihin. On siis varaa leikata tukia.