Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Purra ymmärrä mihin se leikkausten todellinen vaikutus kohdistuu?

Vierailija
05.03.2024 |

Minä olen näitä jonka tuet pienenee. Saan työmarkkinatukea ja siihen yhdestä lapsesta lapsikorotus. Käytännössä olen osatyökyvytön. Välillä teen osa-aikatöitä kun terveystilanne on parempi.

Kun tuet pienenevät minä ja lapseni emme enää käytä esim. kampaajapalveluita. Emme palkkaa ulkopuolisia tekemään remonttia, emme osta kukkakaupasta, kioskista tai käy syömässä ulkona. Pienyrittäjä on se joka kärsii. 

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisivät läpi miten hallituksen menoja voisi pienentää, bussilippu,tarjoilut, taksikulut. Niillä palkoilla voi kyllä itse maksaa ja laittaa verovähennyksii työmatka kuluihin kuten yrittäjät ja työntekijät tekevät.

Vierailija
142/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei itse osallistu säästötalkoisiin. !!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei itse osallistu säästötalkoisiin. !!!!

Eipä niin! 

Vierailija
144/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta ainakin osittain. Ikävä tilanne sinulla. Olen kuitenkin sitä mieltä että nuo mainitsemasi seikat mistä puhut ovat sellaisia joihin työttömillä välttämättä ei tulisi edes olla varaa. Mielestäni työttömän tulee saada välttämättömät hyödykkeet. Ulkona syöminen, kampaajakäynnit tai remontit eivät ole sellaisia. 

Ja kyllä, tiedän että kommenttini saa alapeukkuja mutta olen todella sitä mieltä että työttömällä ei tule olla samanlainen elintaso kuin työssäkäyvällä. Oli syy työttömyyteen sitten mikä tahansa. 

Vierailija
145/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisten verotus pienenee eli meillä on enemmän rahaa palveluihin käytettävissä. Olemme muutenkin enemmän pienyrittäjien toivomia asiakkaita.

Mites asumisen kulut? Työmatkakulut? Ruoka? Nekö ei ole nousseet?

Meinaat, että se VALTIONveron alennus riittää kattamaan nousseet muut kulut? Myös sen mahdollisesti nousseen kuntaveron?

Näin just. Varsinkin kun keskituloinen hyötyi veronalennuksesta 20€/kk. 

Vierailija
146/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloustaito pakolliseksi kouluaineeksi. 

Kannatan. Silloin ei duunari enää äänestäisi oikeistoa. 

Vierailija
147/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönkö ei saisi koskaan käydä kampaajalla????? Miten luulet työttömän saavan töitä, jos ei ole kampaaja ammatiltaan?

Vierailija
148/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset taitavat olla tätä nykyä äärettömän epäsolidaarisia. Mulle kaikki, muista viis. Turha valittaa konkurssien määrästä, jos ei ymmärretä edes sitä, että tuet valuvat MYÖS pienyrittäjien tileille kansan käyttäessä vähäistä ostovoimaansa. Kuten ap mainitsi, työttömällä ei leikkausten jälkeen ole senkään vertaa varaa käyttää pienyritysten palveluita kuin ennen. Tämä alkaa näkyä viimeistään ensi kuussa.

Vierailija
149/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtönkö ei saisi koskaan käydä kampaajalla????? Miten luulet työttömän saavan töitä, jos ei ole kampaaja ammatiltaan?

Alapeukuttaja taitaa olla kalju!

Vierailija
150/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, alle keskituloisen ei pidä leikkauttaa hiuksiaan 😂

Tää oli uutta. 

Youtube- ja tiktok-aikana tee-se-itse-ohjeet ihan kaikkeen maan ja taivaan väliltä on helposti ja nopeasti saatavilla. Köyhä sitten leikkaa itse hiuksensa ja tekee sähkörempat yms. yms. Varmaan niillä ohjeilla voivat orjatyönä rakentaa sen tunnin junaradankin.

Kyllähän tee se itse -mies paikkaa omat hampaansakin sekä parantaa syövät ym.muut sairaudet! 

Vierailija
151/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama on väistämättä edessä. Myös me työssä olevat joudumme entistä tarkemmin miettimään mihin rahat riittää. Kulutus tulee laskemaan ja se näkyy yrityksille. Jo nyt menee yrityksiä vauhdilla nurin, vauhti tulee kiihtymään.

Vierailija
152/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee näemmä läpi kusetus, että EK:n ja kokoomuksen ajamasta linjasta saavatkin persut syyt niskoilleen, kuten aivan varmasti oli sutkoomuksen tarkoituskin.

Ihan kuten rikollisetkin saattavat hommata jonkun hölmön syntipukiksi!

Vierailija
153/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on, Suomen katukuva alkaa täyttyä tyhjistä liiketiloista, kesken jääneistä rakennuskohteista.

Kiitos hallitus. 

Samaa tapahtui jo edellisen hallituksen aikana ja vaikuttaa vieläkin.

Vierailija
154/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisilta on niin helppo leikata kun suostuvat kaikkeen. "Ai vanhushuolto lopetetaan? Täytyy kai mennä ostamaan ase." Siis ihan tosissaan porukka suunnittelee jo itsem.. / vanhempiensa m.... sen sijaan että kyseenalaistaa nämä hallituksen päätökset, jotka siis tehdään täysin tietoisesti.

Mistäs sitä sitten leikataan, kun ei ole enää mitään mistä leikata? Ruvetaanko siinä kohtaa leikkaamaan kansanedustajien palkoista ja ottamaan porvareilta kaikenmaailman etuja ja verovapauksia pois? Ei. Siinä kohtaa otetaan lisää velkaa, jolla saadaan köyhille satanen, josta päästään leikkaamaan ja porvareille lisää etuja ja kansanedustajille lisää palkkaa. 

Hullujenhuone tuo Arkadianmäki.

Vierailija
155/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on, Suomen katukuva alkaa täyttyä tyhjistä liiketiloista, kesken jääneistä rakennuskohteista.

Kiitos hallitus. 

Samaa tapahtui jo edellisen hallituksen aikana ja vaikuttaa vieläkin.

epätoivoisin kommenti aikoihin! 

Vierailija
156/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut hyvin. Hallituksen toimien ansiosta omia työtehtäviäni vähennetään.

Kyllä on hämmästyttävää, miten vähällä järjellä tätä maata johdetaan.

Pelottavampaa on kuitenkin se, että Persut ovat niin sokea kultti, että kannattajat eivät näe eivätkä ymmärrä mitään. Kaikki, mitä puolue tekee hyväksytään vailla kritiikkiä tai syytetään vasemmistoa omista tyrimisistä.

EI voi käsittää.

Vierailija
157/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko yhteiskunta pyörii sossupummien tukien varassa.

Kymppitonnin kansalaispalkka, niin Suomen talous kääntyy rakettimaiseen nousuun.

Etkö oikein ymmärtänyt Ap:n tekstiä? Hän ON TÖISSÄ mutta osa-aikaisesti koska hänellä on sairaus jonka takia ei pysty tekemään kokoaikaista työtä vaikka haluaisi. Nyt nämä leikkaukset estävät työn tekemisen. Ymmärrätkö?!! Ei sen pitäisi mitään tähtitiedettä olla.

Vierailija
158/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen touhut.

Ennen vaaleja: mmaahanuutto seis, rahan syytäminen ulkkiksille lopetettava heti

Vaalien jälkee: kurjistetaan suomalaisten köyhien elämää vielä entisestään, ilkutaan päälle

Vierailija
159/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lama on väistämättä edessä. Myös me työssä olevat joudumme entistä tarkemmin miettimään mihin rahat riittää. Kulutus tulee laskemaan ja se näkyy yrityksille. Jo nyt menee yrityksiä vauhdilla nurin, vauhti tulee kiihtymään.

Juuri näin. Täällä yrittäjät ja varakkaat (tuloina mm. yritysten sijoitusvarallisuus) huutavat että köyhiltä kaikki rahat pois eivätkä tajua että näitä köyhiä taviskansalaisia on paljon mikä vaikuttaa väistämättä myös parempituloisiin sen takia että konkurssit vyöryy kaataen yrityksiä tahtia. Ei varmaan naurata kovin kauan kun tilanne päällä. Nyt pitäisi tämä tajuta myöhemmin se on myöhäistä.

Vierailija
160/181 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan välitä.